Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje Adriaan.

Ik heb gister avond en vandaag eerst dat huisje afgeschilderd en verouderd. Daarna wilde ik met nieuwe gebouwen beginnen maar ik mis de ruimte in m'n hoofd om na te denken. Dus om geen fouten te maken heb ik eerst maar een keermuur bekleed en geschilderd en een andere keermuur nog maar eens overgeschilderd en ook een gebouwen waar ik niet tevreden over bleef nogmaals aangepakt. Ook heb ik om die reden een deel van het klooster verder in de grondverf gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag ben ik bij de action wezen shoppen, daar een mooie warm witte ledrol van 5m en 300 leds gekocht die ook nog dimbaar is( zie hier) voor de daglicht verlichting voor dit diorama.

Voor de schemer verlichting( goud/geel licht van een bijna ondergaande zon) moet ik nog op een andere manier maken. Waarschijnlijk met losse leds een kleine 200( hoofdzakelijk gele en wat blauwe en evt. andere kleuren als rood en/of oranje) maar dat test ik voor zover nodig eerst op een kleiner diorama uit wat ik nog ga bouwen.

Ik heb nog wel een RGB ledrol gekocht maar die net als andere goedkope RGB led dingen gelijk van geel/groen naar rond en slaat alle geel en oranje tinten over. Die ledrol kan wel mooi patronen afspelen en leent zich daarmee wel voor een ondergronds U-bahn station dat ik nog boven mijn bed wil hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen dagen heb ik weer 3 huisjes gebouwd en geschilderd.
Afbeelding

Ik ben ook nog met 2 andere diorama's bezig dus het is een beetje zoeken hoe ik m'n tijd verdeel.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo nog even tijd over voor ik richting Roermond vertrek SpoorGroepZuid, tijd om even wat foto's te posten van de werkzaamheden van donderdag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vond ik ook wel even een leuk beeld om vast te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Klooster diorama

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Michiel,

Ook deze laatste foto's laten weer zien hoe creatief je bent ;) lekker door gaan zo
De sfeer van het kloosterstadje begint prima te ontstaan.
Mooi op (in) elkaar "gevlochten" huisjes

Ik blijf het volgen

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

tv_man
Berichten: 1437
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Je diorama wordt alsmaar uitgebreider. Het is een beetje zoeken naar de beste oplossing met de ledstrips, knipperende patronen zijn misschien minder vaak nuttig, wie weet hebben ze binnenkort eentje in de aanbieding die wat beter te gebruiken is. Heb gemerkt dat het losse ledjes solderen veel minder aanlokkelijk is geworden sinds ze kant en klaar op rol verkrijgbaar zijn voor een vaak vriendelijke prijs :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben de laatste tijd met te veel dingen tegelijk bezig waardoor ik eigenlijk meer rommel maak als dat ik iets nuttigs doe. Daarnaast motiveert het gedoe met foto's ook niet om te bouwen en te posten.

Ik heb nu dan eindelijk de 3 huisjes af en op hun plek gelijmd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot ik iets beters heb mik ik m'n foto's weer even op photobucket dan heb ik meer tijd met alles overzetten denk ik.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Ben blij dat je toch nog de moeite hebt genomen om foto’s te posten.
Die middeleeuwse stad van jou gaat er steeds imposanter uitzien.
Echt indrukwekkend!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben gister en vandaag bezig gegaan met het schilderen van het klooster en de normale stenen delen van de muren zijn op een wash na af en de daken hebben hun donkere basis kleur zodat ik ze kan gaan drybrushen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blijkt wel dat ik eerder gedaan schilderwerk aan ramen en deuren grotendeels over moet doen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het klooster zelf is inmiddels af, ik heb wat figuurtjes gebruikt om het mee aan te kleden en staat nu sinds vrijdag op z'n plek. Voor de stevigheid en om een niet mooie naad weg te werken heb ik 1 wand vast van flinke klimstruiken voorzien. Vanmiddag heb ik de hele middag aan de basis laag voor een deel van de kloostertuin gewerkt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vandaag bezig geweest met 12 bomen maken voor dit diorama, 7 hoogstam fruitbomen en 5 notenbomen. De skeletten ervan heeft Jaap Vriend voor mij gemaakt. Een deel daarvan was al van schorspasta voorzien en de 5 notenbomen moest ik zelf nog doen. Daarna ben ik ze gaan afwerken met spuitlijm en grasvezels en daarna met verschillende strooisels ingestrooid. De appels die ik voor de appelbomen had gekregen moesten bij nader inzien nog niet rijp en daarmee niet rood zien. Ik heb ze bij gekleurd zodat ze hoofdzakelijk groen zijn met nog een vleugje rood er doorheen. Voor de peren en kastanjebomen heb ik groen decoratie zand gebruikt om het licht groene accenten te geven.

Op de onderstaande foto's komen de bomen veel minder mooi uit als ze zijn maar dat zal deels wel komen doordat alles nog moet drogen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Tussendoor heb ik nog wel wat aan het klooster diorama gedaan maar niet veel. Vandaag heb ik dit weer opgepakt en ben ik met allerlei struiken bezig geweest, heb een stuk weg/pad bestraat, nog wat waterbakken geplaatst en wat kale stukken met zand en verf dicht gesmeerd want ik wil wat huizen gaan bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister wat schapen in de wei gelijmd, gaten voor wat bomen geboord en geprobeerd de waterbakken deels van water te voorzien. Dat laatste lukte niet want de vernis zoog de nog vochtige bodem in, dat bleek nog niet droog dus, dus dat word wachten. Maar ik ga toch vast weer wat huizen bouwen daar heb ik gewoon zin in.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb vandaag de waterbakken deels af kunnen schilderen waarna ik eindelijk eens wat bomen kon gaan planten. Een vriend van mij die vanavond op bezoek was heeft met z'n telefoon wat detail foto's gemaakt en ik heb net nog wat overzicht foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vanavond ook weer eens met een nieuw gebouw voor het diorama begonnen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben sinds vandaag weer actief met dit diorama bezig. Ik zie dat ik van het huis waar ik begin maart mee begonnen ben nog wat foto's moet maken en posten want die is een stuk verder gevorderd. Vandaag ben ik met een stadsboerderij begonnen waarvan het eerste gebouw bestaat uit een poort met woonruimte erboven. Daar tegen aan komt een gebouw dat een hooizolder en stallen bevat die ook bevolkt gaat worden met koeien.
Afbeelding

Afbeelding
Hier missen de luiken en daarmee de ramen nog.

Afbeelding

Nou heb ik ruim een jaar terug m'n vader gevraagd 2 gebouwen uit Nijmegen te maken. Nou blijken onze ideeën over de afwerking toch weer zover uit een te lopen dat de staat waarin hij Kruittoren afleverde mij nog zoveel werk opleverd dat zelf een nieuwe of iets vergelijkbaars bouwen minder werk is en vooral een beter eind resultaat opleverd. Ik vind het erg jammer want hij begint vaak goed maar als het op afwerking aankomt doet hij niks met de tips, advies en materialen die hij mij gevraagd heeft. Ik vind het jammer want zijn bouwwerken zouden zoveel beter kunnen worden als hij het verder zou afwerken. Hij moet maar gewoon z'n ding blijven doen zeker ook in ons demoteam op beurzen. Alleen zullen hij en ik elkaar in de hobby wel nooit zo vinden dat we samen succesvol iets kunnen creëren. Dat had ik graag wel gezien maar alle pogingen van mij lopen steeds uit op een teleurstelling dus ik moet leren accepteren dat ons hobby beleving te veel verschild. Hoe ik m'n vader op een politiek correcte manier duidelijk moet maken dat ik zijn gebouwen niet kan gebruiken daar zijn m'n moeder en ik nog niet over uit.

Inmiddels heb ik dat maar even geparkeerd en ben ik vast met een eigen toren begonnen die zoveel mogelijk op de kruittoren in Nijmegen moet gaan lijken alleen met een andere steensoort.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Nou, Michiel, mijn vader zou zich er nooit aan gewaagd hebben. Die had twee linker handen en keek vol bewondering hoe ik vroeger mijn modelletjes van schepen en vliegtuigen in elkaar zette.

Maar ik begrijp je wel, jij ziet ook bij jezelf gelijk wat er fout is of beter kan.

Ik kom (misschien) ook in die situatie. Mijn vrouw wilt zich inzetten de boompjes te maken, maar dan wil ik wel dat ze er echt als beuk of berk uit zien (ook al heb ik er zelf nog nooit één gemaakt :roll: ). Mijn dochter gaat helpen de onbeschilderde preisertjes te schilderen, maar dan wil ik wel de kleuren in de zestiger jaren stijl. Waarschijnlijk is ze uiteindelijk een veel betere schilder dan ik met haar jongere ogen :lol:

Ook al zijn het allemaal nog voornemens, ik mag me gelukkig prijzen met zoveel steun en belangstelling voor mijn nieuwe hobby.

Ojaa, mijn jongste dochter houdt zich nu al bezig met gipsen rotsen gieten (nog geen idee waar ik die allemaal ga plaatsen :oops: )


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben inmiddels zover dat de stallen op de achterwand na in elkaar zitten want er moest vee en verdere aankleding in. De bodembedekking is een mix van koffie, houtlijm en gele grasvezels, inmiddels staan er ook paarden en koeien in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nu de achter wanden gaan maken en gelijk daarna kan ik het gaan schilderen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Naast het herposten van foto's en het werken aan "Mit dem Bus ins Grüne" ben ik ook met dit diorama bezig geweest. Vorig weekend was ik al met de aanleg van terrassen bezig en gister en vandaag heb ik 2 huizen en de stallen afgemaakt en geplaatst en daarna de omgeving deels bestraat. Hier en daar heb ik ook stukken opgevuld deels met stucpasta en daarna met een mix van zand en verf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister avond ben ik weer eens met wat huisjes begonnen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze hoek wil ik nu als eerst vol bouwen op 2 nivo's.

Ondertussen ga ik ook eens bedenken hoe ik welke karren voor dit diorama ga bouwen. Ik heb me daar nog niet in verdiept dus heb nog niet echt een idee wat er zoal op moet komen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vandaag begonnen met het maken van een aantal heksen, 2 moeten er op dit diorama komen en 1 of meer had Maarten nodig voor een ander projectje. Nadat we zondag in Blerick besproken hadden hoe je dat evt. zou kunnen maken liet dat mij niet meer los dus ben ik maar gewoon begonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgens Maarten moesten er hoeden op, daar had ik nog niet aan gedacht maar met de kopjes van railspijkertjes kom je aardig ver zoals op de foto's is te zien.

Vrijdag maar eens zien dat ik ze schilder want morgen heb ik daar geen tijd voor.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hmmm ik loop wel erg achter, die heksen waren vorige week vrijdag al af:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik ben ik een beetje chaotisch verder aan het prutsen geweest met van alles en ook dagen bijna niet aan bouwen toe gekomen. Ik ben nu met wat gebouwen bezig om weer een hoekje van het diorama dicht te bouwen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik de nieuwe huizen geschilderd, geplaatst en daarna in het landschap ingebed. Ook heb ik een aantal keermuren geschilderd en er daarna struiken op geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stuk tussen de terrassen en de nieuwe huizen bevalt me nog niet. Ik wil de terrassen doortrekken en er iets van bebouwing aan plaatsen. Iets van houten schuren ofzo.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de afgelopen dagen wat aan 3 gebouwen gewerkt die vlak bij de ingang van het de kerk komen te staan. Ik heb de hoek waar de huizen uit de vorige post staan landschappelijk ook uitgebouwd en deels aangekleed. Daar moet nog wel het nodige aan gebeuren en het bied gelijk nog ruimte voor een stukje schuur grenzend aan de terrassen rug aan rug met de wat lager staande huizen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Michiel, misschien zou je het diorama eens buiten kunnen fotograferen dan komt alles denk ik wat beter uit.
Ook ik ben niet zo'n goede fotograaf (= goedkope camera) in tegenstelling tot menig ander forumlid, maar nu ziet het er allemaal een beetje flets uit door het gebruik van de flits en dat is jammer want het zijn prachtige bouwwerken die je maakt.

Het wordt wel een fantastisch grote stad met elk gaatje opgevuld met een ander huisje, top, ik blijf je volgen!
Laatst gewijzigd door Alro op 15 jun 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.



tv_man
Berichten: 1437
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Ben het eens met Ronald dat de flits waarschijnlijk de foto's niet zo ten goede komt. Wel leuk om je bouwwerk te zien groeien. Krijg altijd weer de indruk dat het groot is wanneer er altijd weer iets nieuws is in een nieuw hoekje. Die heksen doen me denken aan Harry Potter. Geen idee om ze in grote getale rond de torens en door de straten te laten vliegen? :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie