Een eindstation

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Een eindstation

Bericht door Pierre »

Leuke baan zo ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Een eindstation

Bericht door maarten »

peter5143 schreef: 26 mar 2021 20:11Afbeelding
Voor wat betreft het trappetje, mocht je dat nog niet aangepast hebben, ik zou het anders doen. Dat soort trappetjes maak ik van 1 mm dik karton. De achterkant van een schrijfblok is daar ideaal voor. Meestal is dat 1 mm dik wat vanuit N neerkomt op 16 cm en dat is prima. De treden leg ik op elkaar met steeds (weer) 1 mm verschil. Dat klem je tussen een wasknijper. De zijkant druppel je nu in met secondelijm. Nu rustig wegleggen en goed laten drogen! Eenmaal droog wasknijper er afhalen en de zijkanten mooi vlak schuren. Door de secondelijm wordt het behoorlijk hard dus met een fijn schuurpapiertje even geduld hebben. ;-) Mocht ie los laten omdat je er meer van afgeschuurd hebt, gewoon weer secondelijm er op. Verfje er over en klaar.

Even afhankelijk van de functie van de trap, noodtrap of hoofdtoegang, zou ik hem smaller maken en haaks op het perron plaatsen in plaats van in de lengte ervan zoals nu. En met een koperdraadje een leuning bij maken.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Raymond
Berichten: 1897
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Een eindstation

Bericht door Raymond »

Mooie baan Peter👍🏻
Ook een leuk filmpje !

Groet,
Raymond



Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Een eindstation

Bericht door Adriaan »

Even een andere vraag: op de foto met de poes staat een loc.
Die heb ik ook, maar hoe krijg ik deze open?
Ik wil er een decoder in bouwen, vandaar.



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

@maarten bedankt voor de tip! ik ga dit zeker uitproberen. Misschien dat een 3D printer ook een leuke optie is, maar het karton is het zeker waard!

@Adriaan Het is wel een ROCO v200 . Bij deze lok moet je de buffers er voorzichtig uithalen. Hierdoor komt de kap eraf.

Verder bedankt voor de leuke reacties!



Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Een eindstation

Bericht door Adriaan »

Dank voor het antwoord, ik wist het werkelijk niet.


Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Een eindstation

Bericht door Hugo »

Ik heb het filmpje met plezier gekeken!


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Al een tijdje niks gepost ivm drukte van een andere hobby....

Ik ben wel bezig geweest met het maken van nieuwe knoppen voor de baan. De houten knoppen trok je erg makkelijk van de trekstangen af. Hiervoor heb ik een oplossing bedacht.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Glazen knoppen.

De groene knoppen komen bij mijn kruiswissel de rode is voor de kruizing (hartstukken omzetten).
Ik heb de knoppen compleet zelf gemaakt van borosilicaatglas, het zelfde als de ovenschaal, en verbonden met wolfram (geen lijm of niks puur het aan elkaar versmelten).
Alle knoppen zijn handgemaakt. Duurde even maar ik vind dat het resultaat er mag zijn.


Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Een eindstation

Bericht door RieX »

Het resultaat mag er zeker zijn! Ziet er heel chique uit.


Groet Rieks

N scale, what else?

Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Zo af en toe heb ik tijd om wat te bouwen niet veel..... maar rijden hoort er dan ook bij om het resultaat te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 538
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: Een eindstation

Bericht door Momfer »

Mooie sfeer, vooral de middelste foto is erg fraai.

Groet.
Rico



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Stof verzamelen ben ik goed in...... Maar aangezien fotos altijd meer zeggen als een hele boel tekst.


Afbeelding

Voor de lokloods komt de weg over het spoor heen. Even snel in kleur gezet om daarna het nog glad te schuren.... Vandaar de vlekken, maar het geeft een eerste indruk.

Afbeelding
Ondertussen is het afstel spoortje voorzien van zijn muur. Bovenlangs loopt de weg langs.


Afbeelding
Ook is er een landhuis geplaatst. De oprijlaan is er al, alleen moet het grind wel wat anders er uitzien. Op de achtergrond de woonhuizen.

Afbeelding

Vanuit de helikopter ziet het nu als volgt eruit. Het pad naar de lokloods is aangelegd. Het landhuis heeft een oprijdlaan en ga ik binnenkort voorzien van een bijpassende tuin.
Het perron moet nog afgemaakt worden alleen moet er eerst wat schelpenzand gehaald worden... Als ook dat af is kan er eindelijk overal gezaaid worden met gras.

Om ook een sfeerbeeld te geven nog wat foto's met wat materieel. Tenslotte een groot deel van de hobby voor de meeste ;)

Afbeelding
In de lokloods staat de 78'er te rusten van zijn dienst. De schoorsteen nog even buiten om niet alle rook in de kleine loods te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding
Bij de goederen loods staan wat wagons welke met behulp van de bovenloopkraan afgeladen kunnen worden. Dit alles om het museumbeeld zo goed mogelijk uit te beelden voor de bezoekers. Langs het perron staat een bijzondere gast. Een wagon uit de Rheingold. Opgesteld langs het perron zodat bezoekers dit rijtuig ook van binnen kunnen bekijken.

Afbeelding

Afbeelding
Ondertussen staat de trein gereed voor vertrek. de kleine br56'er heeft dan ook een kleine trein aan de haak. met 2 umbau wagens en een gs worden de bezoekers naar het volgende station gereden.

Aan de linkerkant staat de fototrein al klaar om achter de trein aan te rijden. Op het spoor naar de fototrein staan de speciale wagens afgesteld op wat komen gaat.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Een eindstation

Bericht door Hans »

Hallo Peter,

Mooi gemaakt. De sfeer spreekt mij erg aan. Ik blijf het met belangstelling volgen.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Sven
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:03

Re: Een eindstation

Bericht door Sven »

Leuk, die Faller-flatjes in verschillende kleuren! Ik heb er ook een paar, maar die zijn bruin met groene balkons. Dan zijn ze Nederlandse jaren '50 bouwsels.



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Een eindstation

Bericht door tv_man »

Erg mooi aan het worden zo, vooral het feit dat het niet zo druk aanvoelt draagt bij aan de sfeer vind ik.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Een eindstation

Bericht door erik-n-fan »

Ik vind dat je een mooie balans hebt in de bebouwing en het spoor. Mooie plaatjes zo.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Een eindstation

Bericht door maarten »

De sfeer zit er al goed in. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Een eindstation

Bericht door bpieters »

mooie sfeervolle baan met een landelijke uitstraling


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7352
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Een eindstation

Bericht door Krab »

Mooi gemoedelijk landschap op je baan , ga je volgen en je heb een leuk filmpje gemaakt ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Vandaag de tuin aangelegd. De fotos zijn gemaakt toen de lijm nog nat was vandaar dat alles een beetje wit is uitgeslagen.

Afbeelding

Afbeelding
Op het grind vlak aan de rechterkant is de bedoeling om een zitje te maken.
De boom moet nog worden aangekleed, maar een eerste indruk is er.


Afbeelding

Nu nog met potjes lijm op de achtergrond, binnenkort met de kleurige flats. De trein had wat rangeer werkzaamheden en kwam even kijken.



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Ondertussen wordt en nog steeds flink gepland en bemest.....
De tuin van het herenhuis heb ik wat overnieuw gedaan aangezien dit nog niet naar mijn zin is. En nog steeds niet...

Afbeelding

Wat er wel goed gegaan is, is het grasland achter het herenhuis.
Afbeelding
De wagons heb ik een tijd geleden voor het eerst vervuild. Mocht iemand tips hebben om ze nog realistischer te krijgen dan hoor ik dat graag!

Een blik vanaf het loodsje over de sporen naar het herenhuis geeft een leuk doorkijkje.
Afbeelding

Het geheel laten aansluiten op de module met het bruggetje moet nog gedaan worden, alleen dan moet eerst deze module verder uit bedacht worden en gerealiseerd. Tot dan laat ik het voor nu even zo om deze bakovergang een beetje kaal te houden.

Afbeelding

Ook is de eerste grond opgebracht voor de speeltuin bij de flats. De lijm was nog niet droog vandaar dat het wat wit is uitgeslagen.


Afbeelding

Afbeelding



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

En we bouwen rustig door. Mede omdat er 9 maart een beurs gepland staat om met petersdorf heem te gaan.

Overal is nu groen, zand of iets anders terug te vinden wat er natuurlijk uitziet. Behalve bij de module overgang achter het landhuis.


Afbeelding

Boompjes heb ik ook zelfgemaakt. Eerst even met de luchtkwast een soort bruin grijs gespoten en daarna bestrooid
Afbeelding

M'n vingers zijn nu ook onderdeel van de baan geworden :D


Verder is er flink gras gestrooid bij de flats en is het geheel op de kleine scènes en details af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



BartenThomas
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Een eindstation

Bericht door BartenThomas »

Dat ziet er leuk.uit.
Mooi boompje ook :Thumb



Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Re: Een eindstation

Bericht door peter5143 »

Op 9 maart sta ik met mijn modulebaan op de beurs in Assen. (zie topic beurzen en evenementen).
Voor mij wordt dit een eerste keer dat ik op een beurs sta. Hopelijk zie ik daar wat N-spoorforum leden terug! :)



Martin K
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
Locatie: Midden Nederland

Re: Een eindstation

Bericht door Martin K »

Mooie baan en realistische boompjes. De achtergrond van de foto van de boom kwam mij erg bekend voor. Volgens mij woon je maar een paar straten bij mij vandaan.


(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox
Plaats reactie