Bärental - 200 x 70 cm.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Na de laatste anderhalf jaar wat lichamelijke tegenslagen gehad te hebben, was mijn modelspoorbaan niet meer voor mij te hanteren. Die is dus afgelopen weken volledig afgebroken.
Maar omdat ik de mooiste hobby die ik ken toch echt niet vaarwel kan zeggen, is er lang over nagedacht hoe ik er toch nog van kan genieten.
Daar zijn we inmiddels uitgekomen, het word nu een baan met kleiner oppervlak, maar met meerdere lagen. Als inspiratiebron hebben we de terrariumbaan van Henry. Dat wil zeggen, de opzet van die baan is ook passend voor mij om er mee aan de gang te kunnen, dus zullen er overeenkomsten zijn (de baan wordt in een soort 'kast' gebouwd) maar natuurlijk ook duidelijke verschillen in opbouw en aankleding.
Als oppervlak heb ik nu 200 x 70 cm tot m'n beschikking, waarbij de onderste laag op 90cm van de grond af komt en er waarschijnlijk 5 of 6 lagen komen. Het geheel wordt weer digitaal aangestuurd met koploper als voorlopige software.

Om dan maar gelijk de eerste foto's te laten zien van de 'tafel' waar alles zich op moet gaan afspelen,

AfbeeldingIMG_20180624_115305 by Jelle, on Flickr
Hier moet het op gaan gebeuren, een tafel op grote zwenkwielen zodat ik er ook makkelijk achter kan komen.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door erik-n-fan »

Jelle, wat vervelend zeg! Wel fijn dat je een praktische invulling kunt geven aan de hobby op deze manier! Succes gewenst.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Nico Essers »

De terrariumbaan van Henry zou ik ook wel in onze woonkamer willen, een prachtig vorm gegeven baan. Mooie uitdaging Jelle, we gaan je volgen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1504
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Hans »

Hallo Jelle,

Veel succes!

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Bedankt voor alle enthousiaste reacties. Ik heb er weer echt heel veel zin in.

Vandaag de laatste fase voor wat betreft de tafel. Nog even een inschuifbureau er aan gemaakt om straks de computer te kunnen bedienen of een laptop op te kunnen zetten.
AfbeeldingIMG_20180627_204701 by Jelle, on Flickr

Hout voor de 'bekisting' is inmiddels binnen, dus die kan ik gaan bouwen. En als die klaar is kan ik weer meters gaan maken met het rails leggen.
Dan gaat het echt beginnen. 8-)

[Edit]
Nog even een fotootje erbij, de baanbouw kan gaan beginnen.
AfbeeldingIMG_20180629_140008 by Jelle Berends, on Flickr


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Eindelijk de eerste rail weer kunnen leggen, het had door omstandigheden wat vertraging opgelopen, maar het is nu toch zo ver gekomen.
Als eerste de helix vanaf het schaduwstation naar het paradespoor.
Deze moest als eerste staan om het schaduwstation hierop te kunnen uitrichten.

AfbeeldingIMG_20180707_115626 by Jelle, on Flickr

En hier de helix zover klaar, alleen nog wat rails toevoegen. van hieruit kan ik alles verder hierop laten aansluiten.
AfbeeldingIMG_20180707_132717 by Jelle, on Flickr

En omdat ik weet dat iedereen gek is op filmpjes, hier een hele korte van het eerste testritje t.b.v. de helix.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Arnold1978 »

Ziet er mooi uit, veel succes met de verdere bouw.

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Nico Essers »

Netjes Jelle, het begin is gemaakt. Wat is trouwens het stijgingspercentage van je helix. Ik heb de terrariumbaan van Henry eens uitgewerkt in Railmodeler Pro. Hierbij valt op dat stijgingspercentages van ca. 4% op sommige plaatsen onvermijdelijk zijn om voldoend doorrijhoogte te houden (zie rode pijlen). Je hebt daar maar een halve ronde om voldoende te stijgen of zakken. Je kunt de bochten naar het schaduwstation natuurlijk tegengesteld laten zakken (links) en stijgen (rechts) maar dan hebben de opstelsporen een stevige helling. (ik houd hierbij rekening met een hoogteverschil van 6 cm, minus 15 mm voor hout,railbed en rails, dan blijft er netto 45 mm over voor de treinen)

Afbeelding

Wel iets om even stil bij te staan


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Ronaldp »

Mij baantje lijkt er ook een beetje op.

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10771

mvg ronald
Laatst gewijzigd door Ronaldp op 11 jul 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

@Nico Essers Ik heb mede daarom de baan ook iets meer ruimte in de breedte gegeven, 75cm tegenover 60cm bij Henry (als ik het goed heb). Daarnaast zijn de bochten, denk ik, iets ruimer. Hout-dikte 6mm zonder extra kurkdemping in de helix. Ik heb de hellingshoek overal gemeten met een "mini level box" (prachtig apparaat ;) ) en kwam uit op ten hoogste 3,7% op één puntje in deze helix, maar de rest was 3,2%. Die 3,7% wil ik nog proberen te verlagen als ik de verbinding tussen twee stukken van de helix helemaal goed krijg. Ik lever dan iets in op stijging, maar dat kan makkelijk.
Ik zal later als het baanplan helemaal klaar is deze hier ook plaatsen, heeft veel overeenkomsten met wat jij laat zien, maar ook de nodige verschillen (tot nu toe). Ik heb alleen nog een klein probleempje met de twee keerlussen die ik zal moeten plaatsen, voor één is het geen probleem, alleen onderin, in het grote schaduwstation heb ik mijn twijfels. Ik heb daar wel een oplossing bedacht, maar weet niet of dat (kan/gaat) werken. Maar daarvoor moet dus eerst het hele baanplan klaar zijn. Maar uiteraard probeer ik de hellingshoeken zo laag mogelijk te houden.

Maar grote complimenten voor jou uitwerking, heel indrukwekkend.

Ik heb overigens na het filmpje nog even wat (zwaardere) wagons achter deze BR80 gehangen, die moeiteloos rond getrokken werden naar boven. Dit is mijn zwakste lokje, dus voor de rest mag het denk ik ook geen probleem zijn. Het ging dan nu nog wel even analoog, maar als ik iets verder ben, kan ik het digitale circus weer gaan aansluiten.

@Ronaldp: Ik zal ook eens bij jou gaan kijken, heel benieuwd. ;)

Ik moet er weer even inkomen, ben te lang uit de running geweest, en er is in de tussentijd zoveel gebeurd hier op het forum, dat het soms even duizelt. :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Nico Essers »

De baan is inderdaad wat smaller, 65 cm waardoor ik voor de buitenbocht in de helix een radius van 30 cm heb gekozen.
Ik heb het gevoel dat de bochten bij Henry zelfs nog iets kleiner zijn maar dat is altijd moeilijk te bepalen vanaf een foto.
Als ik de baan zelf zou bouwen dan zou ik ook breder gaan om de helixen ovaal ipv rond te maken.
Desondanks vind ik de baan geniaal in elkaar gezet met al die schaduwstations. Ik ben benieuwd naar jouw uitwerking ervan.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1158
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Wim H »

Jelle schreef:.... Ik heb de hellingshoek overal gemeten met een "mini level box" (prachtig apparaat ;) ) en kwam uit op ten hoogste 3,7% op één puntje in deze helix, maar de rest was 3,2%. Die 3,7% wil ik nog proberen te verlagen als ik de verbinding tussen twee stukken van de helix helemaal goed krijg. Ik lever dan iets in op stijging, maar dat kan makkelijk....
Hallo Jelle,
De helixen zelf zijn volgens mij het probleem niet. Daar kom je volgens mijn berekening/inschatting ook op 3.2%:
diameter van binnenste spoor 60 cm, hoogteverschil per wending 6 cm: 6/(3.14*60)=0.032 = 3.2%.

Het probleempunt is het 4 sporige donkergroene schaduwstation (dat op hetzelfde niveau ligt als het hoofdstation). Om daar vanuit het zichtbare station te komen, moet het (enkel)spoor uit de dubbelsporige helix verdwijnen. Aan de linkerkant (rode helix) kan dat door het enkele spoor te laten dalen, terwijl het (rode) spoor in de helix stijgt. Het donkergroene 4 sporige schaduwstation ligt dan ongeveer 3 cm lager dan het zichtbare station.
Aan de rechterzijde (blauwe helix) moet het enkele spoor stijgen omdat de helix daar daalt. Het gevolg is dat het 4 sporige schaduwstation daar ~3 cm hoger ligt dan het zichtbare station.
Maw: op welke hoogte ligt dit schaduwstation nu? Iets hoger of iets lager dan het zichtbare station? Ik neem aan dat het schaduwstation zelf vlak ligt.

Ik heb geen idee hoe Henry dat heeft opgelost in zijn ontwerp, want ik kan in zijn draadje geen plaatjes meer zien.

Persoonlijk zou ik het 4 sporige schaduwstation weglaten uit het ontwerp. Het heeft weinig tot geen toegevoegde waarde voor de treinenloop (behalve het stationsspoor is alles ondergronds!). Het zijn alleen 4 extra opstelsporen. Maar ik denk dat de 2 andere schaduwstations al voldoende ruimte hebben. Sowieso zijn er al voldoende rijmogelijkheden. Ik zou het niet moeilijker maken dan nodig is.

Groet, Wim



Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Ronaldp »

Zag dat ik me link van mij baantje er niet bij gezet had.
Hier de link:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10771

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

@Wim H; En daar zit denk ik onder andere de verschillen met de terrariumbaan van Henry in, bij mijn ontwerp speelt dat probleem niet. De 'hoofdbaan' maakt bij mij in de helix altijd 1½ rondgang, het nevenspoor heeft aparte helixen die precies binnen die van de hoofdbaan passen, maar altijd één niveau hoger de berg uit komen op een punt waar ze geen last hebben van de hoofdbaan. Het enige punt waar ze samenkomen is op het 'hoofdstation'. Ook de schaduwstations liggen op verschillende hoogten. Het is bij mij in principe niet de bedoeling dat de treinen van de hoofdbaan en de nevenbaan door elkaar gaan heen rijden. Uitzondering is dat als de nevenbaan-treinen naar het grote schaduwstation op niveau 0 gaan. In ieder geval komen de treinen van de hoofdbaan nooit op de nevenbaan terecht. In totaal komen er bij mij drie schaduwstations, één gezamenlijk op niveau 0, één alleen voor het hoofdspoor, één voor de nevenbaan.
Ik ga de baan van Henry ook niet nabouwen, het heeft mij alleen de benodigde inspiratie gegeven om mijn nieuwe baan te ontwerpen en te bouwen.
Zoals ik al eerder schreef, het een en ander zal duidelijker worden als ik mijn baanplan hier plaats. Dat duurt nog heel even, want die staat op een andere computer en moet ik nog even voor publicatie geschikt maken. ;)

@Ronaldp: Ik had 'm van de week al opgezocht, was alleen nog even aan het lezen. Ziet er toch prima uit.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1158
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Wim H »

Prima Jelle, helemaal duidelijk!
Dan gaat het zeker goedkomen :)
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Het wordt weer geniaal digitaal. Vandaag de digi-centrale weer aangesloten op de baan. Dan moet dat natuurlijk ook getest worden.
Het toeval wil dat ik gisteren bij het "VakantieSpektakel" bij H@ns in Lochem ben geweest en daar vond ik een mooi digitaal treinstel met geluid, wat prima dienst kon doen als het "mezelf beloofde kadootje".
Dus als je die twee combineert, dan krijg je onderstaande beelden.



Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door spoor65 »

Dus was jij het toch die net weg reed in het blauwe autootje toen ik aan kwam?

Ik twijfelde ff of je het was, maar dacht later, dat moet haast wel.

maar erg mooie aankoop.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Inderdaad, dat was ik. :D
't autootje wordt steeds kleiner naarmate het modelspoor zich verder ontwikkeld. ;) :lol:

Van de week eerst weer meer rails berijdbaar maken, dan kan ik wat duidelijker filmen met alle drie de delen.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Ondanks de warmte, toch lekker bezig geweest om het eerste schaduwstation vorm te geven.
Als het gaat passen, komen er vier 'lussen' te liggen met ieder twee blokken zodat er uiteindelijk maximaal acht treinen zouden moeten kunnen staan.
De bedoeling is dat al er een trein de lus binnen komt rijden, deze stopt in het laatste vrije blok. Dus, komt er een trein de lus in rijden, rijd hij in het eerste blok door en stopt in het tweede blok. Komt er daarna nog een trein de zelfde lus in rijden, stopt die in het eerste blok. Vertrekt de eerste trein, dan rijd de tweede trein door naar het tweede blok waardoor het eerste blok weer vrij komt. enz. enz.

AfbeeldingIMG_20180716_204358 by Jelle, on Flickr

Oh ja, het kurk wat ik gelegd heb, is niet zozeer bedoeld voor de demping, maar ik wil geen bedrading onder de baan hebben hangen. En nu kan ik in het kurk gootjes uitsnijden waar de bedrading door gelegd kan worden.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

En weer zijn we een stukje verder.
Het 1e schaduwstation is klaar en volledig aangesloten op wisseldecoders en bezetmelders.
Klaar voor de testritten. 8-)

AfbeeldingIMG_20180724_110925 by Jelle, on Flickr

Hieronder de toerit naar de helix.
AfbeeldingIMG_20180724_111025 by Jelle, on Flickr

Als dit goed door de testritten komt gaan we weer rustig verder met de paradebaan en de helix naar het station.

Oh ja, ik gebruik witte en zwarte rugbinders als kabelgootjes. De zwarte zijn voor 'schakeldraden' van de wissels en bezetmelders, de witte zijn voor verschillende voedingsspanningen.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Nico Essers »

Ik gebruik het zelfde principe maar dan 3 sporen met 2 blokken. Werkt prima. Je gaat goed vooruit ondanks de warmte.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Jelle »

Ondanks alle hitte van de laatste tijd ben ik toch weer wat verder gekomen met het bouwen.

De 2e helix die naar het station in het stadje gaat is klaar.
AfbeeldingIMG_20180806_163252 by Jelle, on Flickr

AfbeeldingIMG_20180806_163312 by Jelle, on Flickr

Overigens lijkt het hier op de foto's dat het stijgingspercentage wat hoog is in de helix, maar dat is alleen 'gezichtsbedrog' op de foto. In werkelijkheid valt het goed mee en komt het niet boven de 3½% uit.

En nu even een paar dagen broodnodige rust voordat ik weer verder kan. ;)


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door BenQ »

Jelle,
Zag je vandaag in de krant staan, je bent beroemd in Doesburg en omstreken. _o_


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3546
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Schachbrett »

Succes Jelle,
Het ziet nu al in de basis prima uit.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7265
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Bärental - 200 x 70 cm.

Bericht door Krab »

Je maakt er. een heel kunstwerk van Jelle ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie