Glacier express

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Glacier express

Bericht door rongoos »

Na mijn eerste tafel kreeg ik al snel de mogelijkheid om de gehele baan te vergroten. De tafel ging op de schop en werd een L-vorm van 60 breed langs de muur. Lekker op hoogte zodat ik er staan aan kan werken.
Oude tafel:

Afbeelding

Nieuwe tafel:


Afbeelding
Maar dan denk je dat je wel van de fouten van de eerste tafel leert, maar niets is minder waar.
De baan ligt, maar er zitten een paar R1 bochten in en die treinen lopen er niet lekker doorheen. Dus gaan we volgende week de lay-out weer veranderen. Een paar fotoś van wat ik tot nu toe heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren de glacier express zelf kunnen bemachtigen en zo blij als een kind. dit rijd als een naaimachientje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kortom de baan gaat weer gesloopt worden. tunnelportaal met de 3 gaten gaat eruit en de R1 bochten worden vervangen.
Zo blijven we lekker bezig :) Mag ook niet te snel klaar zijn.



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Glacier express

Bericht door Raymond (UK) »

Mooi ding die Glacier Express Ron! (En die 141 ook)

Mooi stukje zo in beeld bij die brug.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Glacier express

Bericht door Hans »

Hallo Ron,

Mooi, die nieuwe tafel.
En op die foto bij de brug staat idd een fraai stukje.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: Glacier express

Bericht door rongoos »

Gissteren weer een dagje kunnen knutselen. Alvorens verder te gaan met scenery ed. wilde ik eerst dat mijn baan goed liep. Ik had net nadat het spoor de berg in liep een S-knik van R1 bochten zitten. Maar de treinen vonden dat niet lekker. Zeker de stoomloc liep er steeds vast dus besloten om de knik eruit te halen. De hele bergwand plus portalen moesten dus gesloopt worden. Daarna iets verzinnen om mijn industriegebied te kunnen bereiken. Dat werd dus een wissel in de berg. Maar die moet natuurlijk wel zichtbaar en bereikbaar blijven dus de berg Een stuk naar binnen gelegd. Kortom 2 stappen vooruit, en 3 stappen achteruit.
Afbeelding

Afbeelding



roelie001
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2020 10:17

Re: Glacier express

Bericht door roelie001 »

# Volgen
Heb zelf deze Glacier Express ok , plus de uitbreidings set.
Ben een manier aan het zoeken op de binnen verlichting in de wagons te krijgen ( valt niet mee ) maar deze rijd idd als een zonnetje



Onderwerp starter
rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: Glacier express

Bericht door rongoos »

roelie001 schreef: 02 sep 2020 10:34 # Volgen
Heb zelf deze Glacier Express ok , plus de uitbreidings set.
Ben een manier aan het zoeken op de binnen verlichting in de wagons te krijgen ( valt niet mee ) maar deze rijd idd als een zonnetje
Als je het weet met de verlichting hoor ik het graag.

Maar we hebben een nieuwe mijlpaal op de baan. Het eerste stukje scenery met verlichting.
Ik had bovenin een strook waarvan ik niet zo goed wist wat ik daar moest zetten. Na veel gezoek op internet besloot ik er een stadsmuur te plaatsen omdat die maar een cm of 5 breed is. Het station had ik ook nog liggen, die paste ook precies dus de strook is opgevuld. Maar belangrijker de verlichting maakt de baan echt af. De bedoeling is dat de baan straks compleet verlicht wordt door alle lampjes en lantaarnpalen.


Afbeelding

Afbeelding

De strook gemaakt als een soort module en daarna op de baan geplaatst en aangesloten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog afwerken met wat groen. zeker de bergen. De hekken verder plaatsen en wat balast langs het spoor. tunnelingang verder afwerken en dan is er weer een klein stukje gereed.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Glacier express

Bericht door Hans »

Hallo Ron,

Leuk geworden, al die verlichting en details.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie