Diorama Ösch Hafen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door tv_man »

Je hebt zo wel een vergrootglas nodig om te vertrekstaten te kunnen lezen als ze op schaal zijn uitgeprint. Maar het gaat erom dat de Preiserleins het kunnen zien!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het mooie is wel dat ik ze ook bijna op het echte formaat zou kunnen afdrukken. Ik ga vandaag alles printen wat ik nog nodig heb en dan de halte palen met borden en vertrekstaatvenster maken.

Gister ben ik nog tot na 1.00u door gegaan en heb de trinkhalle nog afgemaakt en de bestrating een andere kleur gegeven aansluitend bij de perron en het stationsplein. De hellingbaan naar het passagiersschip heb ik ook van poppetjes voorzien, nu kan ik dat vandaag verder verouderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door maarten »

Ziet er goed uit Michiel. Die Trinkhalle (kiosk) is ook mooi geworden. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het begint nu aardig op te schieten, het 2e schip staat op z'n plek, de trinkhalle en vis imbiss ook, lantaarnpalen en bushaltepalen zijn geplaatst en ik heb nog wat belijning op de weg aangebracht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wat kleine aankleding plaatsen en dan kunnen de overige poppetjes er ook op. Misschien moet ik ook nog even 2 abri's maken.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik het diorama verder van poppetjes voorzien. Dat ging door de constante spiertrillingen nogal moeizaam wat de helft tikte ik gelijk weer om. Verder heb ik de 2 abri's afgemaakt en geplaatst en ik heb wat bomen in bloembakken geplaatst. Het is nu bijna alleen wachten op de voertuigen al moet er hier en daar nog wat verouderd worden en moet er zeker nog een 2e vernislaag voor het water op.

Afbeelding
Deze foto van de halte borden en haltevertrekstaatvensters had ik even gemist op m'n camera en daarom nog niet gepost.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Ösch Hafen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het diorama is af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het bouwen van dit diorama koste veel meer tijd dan van te voren gedacht. Als je bij een hoop dingen je eerst moet gaan proberen te verdiepen in wat je wil bouwen ben je snel heel veel tijd kwijt. Ik ben op zich zeer tevreden met het resultaat maar ik zie rond het water nog wel zat ruimte voor verbetering maar dat is dan ook het deel waar ik niet helemaal wist wat ik aan het doen was.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie