Our Way or the Railway!

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Geerts kleine modelbaan!

Bericht door martindomburg »

Hoi

Dat ligt eraan wat je met de 4018 aan wilt sturen. Bij magneetspoelen een 19-24vdc voeding of een 15-16Vac.

Heb je geen magneetspoelen dan is een 12Vdc voldoende.

Met de uitkomst van deze keuze kan je ook je lampen en de KeerPlus3 voeden. De 4088LN haalt zijn voeding uit de loconet bus.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Geerts kleine modelbaan!

Bericht door Nico Essers »

Geert,

Het klopt dat de blokken via de bezetmelder gevoed worden. De andere railstaaf moet echter ook aangesloten worden. Ik heb zo dus iedere rails apart aangesloten met zowel de + als de - zijde. Hierbij komt de + bij mijn baan dus altijd van een bezetmelder behalve bij een wissel (straat ).


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Mijn vrouw was tijdens een schildercursus lekker op dreef en heeft een fantastisch schilderij gemaakt voor boven de modelbaan.
Bij deze is onze baan omgedoopt in 'Our Way or the Railway!'
De lade is door mijn schoonvader gemaakt... die heeft er ook zin in. :lol:
Bijna vakantie, dan kunnen de eerste stappen van het bouwen beginnen.
Bijlagen
Our Way.jpg
Our Way.jpg (52.92 KiB) 6439 keer bekeken


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Even een update van mijn activiteiten de afgelopen weken.

- Ik ben naar twee beurzen geweest om inspiratie op te doen en te leren van de gevorderden!
Leuk om zoveel te zien en de bereidheid van van iedereen om mijn vragen te beantwoorden.
- Ik heb leren solderen en heb ondertussen mijn eerste soldeerstation gekocht. Solderen met messing wordt mijn volgende hobby. :lol:
- Workshop iTrain gevolgd bij N-spoorstore/FreeBit Erg leuk om te doen dus meteen thuis een proefbaantje gemaakt. Kwam er helaas
achter dat de proeflicentie niet werkt met de Digikeijs DR5000... Daar wacht ik voorlopig nog maar mee.
- Ondertussen kan ik rails op maat zagen, dat viel nog niet mee met zo'n klein railzaagje. Als ik zie hoe strak sommige flexibele rails kunnen leggen,
kan ik daar nog niet aan tippen, maar ik ben tot nu toe tevreden over mijn eigen vorderingen.
- Op Marktplaats heb ik bruggen, tunnels en een kasteeltje gekocht. Dat gaat goed passen op mijn baan. Ik heb me erg vermaakt met de zoektocht en weet nu goed
wat ik wil aanschaffen.
- Bij WSUM in Waalwijk, Domburg Train Support en N-spoorstore heb ik ondertussen alle spullen gekocht om de baan helemaal te compleet te maken.
Van mijn planning om €50 per maand uit te geven zit ik na 5 maanden al 3 jaar overheen... oei! Prachtige, maar dure hobby dus!!! :lol:
- Ik kijk geregeld op het forum en zie dan de geweldige vorderingen van de prachtige modelbanen van de forumleden. De tijd er voor nemen en er van genieten
zijn de beste tips die ik van jullie heb geleerd! Ja, de technische ondersteuning is ook fantastisch! Daarvoor dank ik jullie allen! :mrgreen:

Al met al bouw ik mijn hobby rustig uit en heb ik er erg plezier in.

Afbeelding


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Wim H »

Leuk om de vorderingen te zien Geert! :)
Groet, Wim


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door martindomburg »

Gaaf te lezen Geert, succes met de ontdekkinsgreis


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Mooie vorderingen Geert. Ik vind het wel vreemd dat de Digikeijs DR5000 niet met de proef licentie van iTrain werkt. Dat zou wel moeten gaan. Heb je geinformeerd op het forum van iTrain ?


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door martindomburg »

De Dr5000 communiceert via LocoNet met de computer. Omdat iTrain een commercieel product is moet deze voor elke licentie aan Digitrax een afdracht doen voor het gebruik van LocoNet. Dan mag je deze dus niet gratis uitgeven, daarom werkt LocoNet niet in de proefversie.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Betekend dus wel als ik het goed begrijp dat je met de Digikeijs geen commerciële besturingssoftware kunt testen om te bepalen wat je het beste bevalt. Dat moet je wel maar net van te voren weten als je zo'n centrale wilt aanschaffen. Je zal maar een software pakket gekocht hebben wat je niet bevalt, wordt het alsnog een dure centrale :x In ieder geval weer wat bij geleerd. Thanks Martin.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Cornelis
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2018 21:17
Locatie: Utrecht

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Cornelis »

Hoi Geert, mooie vorderingen heb je gemaakt.

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb een DR5000 aangeschaft, die het zonder licentie niet doet met iTrain.
Na even op de site van iTrain te hebben gekeken kwam ik deze pagina tegen: https://www.berros.eu/nl/itrain/registration.php
Hier kan je een proeflicentie aanvragen bij iTrain. Deze is twee maanden geldig voor alle "features" van iTrain, zodat je kunt uitpluizen of iTrain het pakket voor jou is. Nadat je je aanvraag hebt ingediend, ontvang je als het goed is binnen enkele dagen een licentiecode voor de proefperiode.

Succes met testen!

Cornelis


N-spoor beginner
Mijn Baanplan
Mijn Baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Weer eens een update met mijn ervaringen met de treinhobby van de afgelopen weken:
- Ik ben heerlijk bezig geweest met aanpassingen op de baan. Ten eerste toch maar een 'vers' laagje kurk op de gehele tafel en dat bevalt prima.
Daarnaast de hele baan stuk voor stuk weer opgebouwd en keurig alle draadjes van de wissels verlengd, aangesloten en weggewerkt. Dus ook eens onder de baan gewerkt, wat een heel nieuwe ervaring was. Nog niet zoals de echte pro's, maar het ziet er voor mijn doen keurig en overzichtelijk uit.
Lekker de tijd voor genomen en nog geen foutjes gemaakt met zagen, solderen, boren en aansluiten... het werkt tot nu toe allemaal.
- Ik ben naar Rail 2019 geweest, de Digitale Demodag van Domburg Train Support en ook met het gezin naar On traXS! Wow, wat een prachtbanen heb ik gezien. Echt fantastisch wat er allemaal mogelijk is met deze hobby! :shock:
- Op Marktplaats heb ik mijn 3e trein gekocht, een Arriva Spurt. Bij de test op de baan reed hij niet zo lekker. Met wat navraag op het forum bleek het aan de Uhlenbrock decoder te liggen. Heb er nu een Doehler & Haass inzitten en de trein rijdt nu prachtig.
- Ik wil nu gaan beginnen met het plaatsen van de bezetmelders. Daarover heb ik een vraag gesteld in de digitale vraagbaak.
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=12851
Daarna ga ik beginnen aan het bergspoor... de rails ligt al ongeduldig te wachten! :mrgreen:

Afbeelding


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Ziet er goed uit Geert, ik heb je vraag over de bezetmelder ook beantwoord.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

De afgelopen periode ben ik bezig geweest met het oplossen van het bezetmeldervraagstuk. Ik ben wederom fantastisch geholpen op het forum
en met de tips heb ik wat wijzigingen op mijn baan toegepast waardoor het nu mogelijk is om meer blokken te gebruiken.
Ik heb besloten om te beginnen met één bezetmelder per blok, als dat niet goed genoeg werkt, kan ik dat altijd nog uitbreiden.

Het meeste werk is onder de baan gedaan. Ik was vast van plan om super netjes te gaan werken, maar met het toenemen van het aantal draadjes, decoders, voedingen en kabels is het wel erg vol geworden. Zeker nadat ik ook nog een dubbele ringleiding heb gelegd om de track op meerdere punten te voeden. Geleerd op de soldeercursus van MSG 's-Hertogenbosch (erg leerzaam).
Ik heb een foto gemaakt, maar voor mijn eigen archief... daar zal ik jullie niet mee vermoeien! :lol:

Bij het testen wilde een aantal wissels (Fleischmann) niet goed schakelen. Ik kwam al op het forum tegen dat de spanning dan te laag is.
Ik heb mijn twee DR4018's apart gevoed, maar met een adapter van 12 volt. Niet voldoende dus. Iemand een tip wat ik daar het beste voor kan aanschaffen?

Ik heb in het paasweekend iTrain aangeschaft. Ik ben druk bezig om alles in te voeren. De beginnerscursus was alweer even geleden, maar het begint
er al aardig uit te zien. Stiekem best veel werk. Kan niet wachten om het uit te testen... Later meer!


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Hoontje »

Qua voeding zou ik eens bij Domburg Trainsupport informeren. Ruime keuze uit goede gelijkstroom voedingen.

iTrain is veel werk inderdaad, maar als je het doorhebt, dan wordt het leuk én kun je genieten van een mooi spoorbedrijf!

Succes en blijf vragen :)

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Andre de Ruiter »

Geert, wees blij dat je voor iTrain hebt gekozen i.p.v. Koploper dan had je drie maal zoveel werk gehad. Nog afgezien van het gebruiksgemak van iTrain versus Koploper.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door gvandersel »

Kom anders 4 mei naar Houten. Kan je rustig boodschappen doen en een goede voeding kopen.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Geert, Ik gebruik de Meanwell RSP-100-12 voeding voor het aansturen van 10 wissels. Deze heeft een output van 12V DC 8,5A. Martin heeft me die toen op de beurs zelf aangeraden. Deze heeft meer dan voldoende capaciteit om ook nog de verlichting en eventueel een AHOB aan te sturen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

@ Hoontje, bedankt voor de tip!
@ André, ik ben blij met mijn keuze voor iTrain...
al was die keuze niet zo moeilijk aangezien ik een MacBook heb. Heb het eerst in de praktijk gezien op beurzen, toen een cursus gedaan met een proeflicentie. Nu ben ik er aan toe om ermee aan de slag te gaan.
@ Gerard, het staat op de planning!
@ Nico, bedankt voor het delen. In verschillende topics over Fleischmann wissels heb ik gelezen dat er 16 v
nodig is om ze goed te laten werken.
Ik heb Martin een mail gestuurd, die zal het wel weten.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Afbeelding


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door FidOo »

Het belangrijkste voor het schakelen van wisselspoelen is de hoeveelheid vermogen die je voeding kan leveren.
Vermogen = stroom * spanning. Dus P=I*U en dus Watt=ampère*Volt.

Een 12Vdc voeding moet dus genoeg stroom kunnen leveren om genoeg vermogen te hebben om je wissels om te zetten. Die 8.5A is dus genoeg.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door gvandersel »

Ik lees nu dat je 12V gebruikt om je wissels te schakelen. Ik heb alleen maar ervaring met fabrieks FLM wissels, maar deze hebben minimaal 14V nodig. Dus probeer de spanning eens te verhogen als je voeding het toelaat.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Wim H »

FidOo schreef: 24 apr 2019 18:28 Het belangrijkste voor het schakelen van wisselspoelen is de hoeveelheid vermogen die je voeding kan leveren....
...Een 12Vdc voeding moet dus genoeg stroom kunnen leveren om genoeg vermogen te hebben om je wissels om te zetten. Die 8.5A is dus genoeg.
Ehm... dat is maar het halve verhaal Joost. Een wisselspoel heeft een bepaalde stroom nodig om goed te werken. De enige manier om die stroom er door te kunnen jagen, is om er een voldoende hoge spanning op te zetten. Hoe hoger de spanning, hoe hoger de stroom volgens de wet van Ohm (NB bij een spoel gaat het eigenlijk om de impedantie ipv de weerstand maar het effect is gelijk).

Als de spanning te laag is, kan er dus nooit de benodigde stroom gaan lopen. En dan werkt het wissel dus niet (goed).

Het vermogen van de voeding is natuurlijk ook belangrijk. Als dat te klein is, zakt de spanning in en daarmee dus ook de stroom. Maar het belangrijkste is de spanning.
Als extreem voorbeeld: een voeding van 1 Volt die een stroom van 100 A kan leveren, heeft voldoende vermogen. Toch werkt het wissel niet, vanwege de veels te lage spanning.
Ik zou toch minimaal een 14 volt voeding proberen te gebruiken.

Groet, Wim



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door FidOo »

Wim je hebt inderdaad helemaal gelijk. Inderdaad zou een hogere spanning dus beter zijn. Dank voor de aanvulling op mijn verhaal.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door WilcoV »

Ik kan dit uit ervaring staven, had eerst mijn wissels (Kato weliswaar) aangestuurd met 12V rijspanning. Voor de enkele wissels ging dit nog wel, maar de dubbele wissels en kruiswissels weigerden gewoonweg medewerking (1 van de 2 of 4 ging meestal maar om). Een 15V trafo aangesloten als voeding voor de wisseldecoders en geen enkel probleem meer.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Heren nogmaals bedankt voor de tips over de extra voeding. Ik heb er ondertussen één kunnen overnemen en die werkt perfect. Alle wissels schakelen zoals het zou moeten, top! Van Martin heb ik weer toffe uitleg gehad op de beurs in Houten en kon ik zondag en vandaag weer lekker verder hobbyen, alleen dienen de volgende problemen zich alweer aan... :?

- Ik heb ondertussen iTrain aan de praat gekregen op mijn MacBook. Treinen erop en gaan... niet dus, klopte echt helemaal niks van. Treinen gaan de verkeerde kant op en als ik de richting verander op de baan beslissen zij ook om de andere kant op te gaan. Erg grappig, maar heb toch snel moeten handelen om geen botsingen te krijgen. :oops:

- De Keerplus3 krijg ik nog geen meldingen van terug, ook niet nu ik er een 10k ohm weerstandje tussen heb gezet. Iemand daar nog tips in hoe ik dat het beste kan aanleggen, want ik heb er nu gewoon een draadje aan gesoldeerd en aangesloten op de 'bruine' ringleiding.

- De treinen rijden in de blokken te ver door en ik krijg dan een melding 'treinen in onverwacht blok' en stoppen dan wel meteen, maar het lukt me nog niet om de juiste instellingen te vinden om ze in het juiste blok te laten stoppen. Ik heb maar één melder per blok. Zowel het blok als de melder zijn even lang. Ik kreeg de tip om op positie te rijden, maar dat kan ik nog niet vinden in iTrain.

- Toen dacht ik, oh ja... ijken die handel. Gevonden in iTrain , maar er zijn 128 stappen. De trein rijdt dan zo langzaam op mijn baan dat hij uiteindelijk stopt...hmm dat moet niet de bedoeling zijn. Rail ligt recht, ik heb 2 melders geselecteerd (2 blokken), baan ziet er schoon uit en mijn treinen zijn nog erg nieuw. Ergens iets gelezen over de juiste CV's, maar daar snap ik echt nog helemaal niks van!

- Ik zat te denken om de cursus iTrain expert te gaan volgen, maar ik ben pas net een stapje verder dan de beginnerscursus (die ik gedaan heb in december). Wat raden jullie mij aan om wat vlotter het programma te leren kennen? Van het doorlezen van alle probleemsituaties op het iTrainforum word ik niet echt vrolijk.

Alvast bedankt voor de hulp. :mrgreen:

Groeten Geert


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Plaats reactie