City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS4

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS4

Bericht door Debvd »

Hoi Allen,

Eindelijk tijd gevonden om eens wat te gaan doen aan mijn baan...beter gezegd begonnen met de ombouw.

Even reminder wat het doel is....

Afbeelding

Dit is het uiteindelijk doel ...maar er zijn al wat veranderingen onderweg in de bovenst laag daar ik met proefdraaien met de baan in koploper zag dat dingen toch beter konden.

Maar nu eerst de ombouw maken en starten met het eerste schaduwstation ;)

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bjorn
Laatst gewijzigd door Debvd op 11 mar 2020 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Bjorn,

Zeer ambitieus plan maar ik voorzie toch wel wat problemen en omdat het een zeer groot meer jarenplan is voordat je echt aan het rijden ben zou ik je willen advisren om nog eens goed naar de toegangkelijkheid kijken. Daarbij bedoel ik met name de volgende punten:

De baan staat tegen de muur en daardoor kan je moeilijk bij de achterste sporen komen
De middelste spiraal is niet berijkbaar en ik kan je verzekeren dat je er bij moet kunnen blijven

Misschien zie ik het mis maar ik zou eens een 3D maken van het geheel

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hallo Bob,

Dank je voor je reactie.... Maar de beide kanten zijn voorzien van wielen dus kan schuiven waardoor ik er altijd achter kan komen.

De smalle kant kan er namelijk uit gehaald worden :-)

3d Foto
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Weer ff een update :-)

Eerste delen staan hier met ff het idee de platen erop om een idee te schetsen. Beide units zijn verrijdbaar naar voren en komen gefixeerd terug op hun plek :-)

Afbeelding
Hierbij komt links in de open ruimte nog een verrijdbare helix.

Afbeelding
Aardig wat ruimte voor rails :-)

Afbeelding
FF idee krijgen van het losse verbindingsstuk

Gr. Bjorn


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Nico Essers »

Dit wordt een gigantisch project Bjorn. Je hoeft je niet te vervelen de komende tijd (mogelijk jaren) 8-)


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hi Nico,

Nee inderdaad niet.... maar ben ongeduldig :-)

Gr. Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Even een vraagje tussendoor....

Heb hier op de foto de R1, R2, R3 en R3a liggen ..... de R1 valt zowieso af maar dan hou je drie over voor naar boven en naar beneden in de helix.

Afbeelding

Iemand verder ervaringen met R2 ?? En als je drie gebruikt heb je dan continu 2 naar boven of is 1 wisselbaan dan naar boven dan naar beneden?

Hoor graag van jullie

Gr. Bjorn



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Wablo »

Bjorn,

Een gigantisch bouwplan, ik weet niet hoe diep deze constructie is maar helaas zie ik net als Bob problemen met de bereikbaarheid in dit ontwerp, een paar keer dat smalle stuk verwijderen zal geen probleem zijn maar als dat wekelijks moet gebeuren word het al gauw een ergernis, ook de helix zijn zo te zien enkel aan de bovenzijde te bereiken bij een calamiteit.
Je schaduwstation beslaat uitgezonderd bij de helix slechts de helft van de bodemplaat, plan de rails dan aan de voorzijde of halveer de plaat inclusief die horizontale tussenbalken, dan krijg je een betere bereikbaarheid en je kan je benen onder de baan kwijt, ook de afstand tussen het schaduwstation en het eerste zichtbare gedeelte kan je volgens mij fors verminderen, dan komt de helix op beide kopeinden hoger te liggen en kan je aan de onderzijde een opening maken voor een betere bereikbaarheid.
De Helix van mede forum lid Michiel van Station Brussel Luxemburg was half zo hoog en die is nu uit onvrede over eindeloos rijdende onzichtbare treinen aan het afbreken, waar ik hem wel gelijk in geef maar het blijft uiteraard jouw plan en baan.

groetjes,
Bert



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Bert,

Dank je feedback...

De diepte is links 95 cm en rechts 90 cm...in snap wat jullie bedoelen met de diepte...maar de banen zijn volledig verrijdbaar naar voren zodat je erachter kan komen...werkruimte 80 cm ....wat betreft het schaduwstation zal dat groter worden dan op de tekening...al bezig opnieuw te tekenen haha....Het smalle stuk overigens ligt op centreerpennen dus in principe alleen 2 kabels connecten en zou het weer moeten doen (moet nog wel goed getest worden :-) )

Wat betreft de helixen zal denk ik bij mij het effect minder storend zijn. Michiel was afhankelijk wat er links of rechts boven komt en reed dan direct zijn station binnen. Bij mij zijn het 3 helixen die op verschillende plekken naar boven komen, 3 stations ..dus meer activiteit op de bovenste zichtbare lagen. In koploper de baan in demo gedraaid en op rustige momenten zijn er minstens 6 treinen actief op drukste momenten 12 treinen (alleen op de bovenste lagen.) Daarnaast ligt het schaduwstation 3 en 4 op 2 of 3 ronden helix van de bovenste laag verwijderd dus hier zal het ook snel over de bovenste lagen begeven.

Zal als ik van de week weer ff tijd heb voor de baan ff de baan naar voren halen dan heb je een idee erbij.

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Weer een stapje verder ;) ;) ;)

Afbeelding
FF test leggen om meer idee te krijgen hoe het wordt en nog wijzigingen kan doorvoeren in het plan :-) vooraan komt een helix

Afbeelding

Afbeelding
Idee van forumgenoot Maurits om de verbinding maximaal te benutten ipv 2 banen... wordt in gebruik genomen het idee (y)

Afbeelding
Een voorschot op de andere kant :D

Afbeelding
Hier aan het eind komt nog de verrijdbare helix :-) en dan kan ik nog achter de baan komen :-)

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hallo Allemaal,

Weinig tijd gehad deze week en komende week weer op locatie, maar wel wat kunnen doen vandaag aan de layout en proefleggen en meteen even wat foto's gemaakt om jullie te laten zien hoe het eruit ziet als je de baan rolt.

Afbeelding
Een deel van het schaduwsation proefgelegd....ben er wel content mee, moo in het en makkelijke bereikbaar.

Afbeelding
Middelste spoor wordt een kopspoor voor 2 of 3 stellen om weer te keren en meteen weer de helix in te gaan.

Afbeelding
Hier momenteel de grootste uitdaging om alles in de bochten juist te krijgen ::)

Afbeelding
Hier zonder tussenstuk, welke met centreerpennen op de juiste plek wordt gehouden.

Afbeelding
Hier is de baan naar voren gereden, zijn starre wielen dus komt altijd weer op zijn plek terug. Dit geldt voor beide kanten.
Wat nog wel moet gebeuren is ook centreerpenne op de muur maken.

Als u ideeën of aanvullingen heeft altijd welkom.

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hallo,

Weer een 2 daagjes wat kunnen doen, kurk gelegd aan 1 kant en de overbrugging gedaan.

Volgende keer maar wel een echte lijmkam halen ::) ::) ;D ;D

Intussen ook bezig geweest om het schaduwstation volledig te hertekenen en ben hier momenteel wel content mee, volgende keer zal ik het volledige deel getekend klaar hebben om te delen.

Afbeelding

Buitenkant helix stijgend en binnenkant dalend.... in het schaduwstation is een spoor gecreeërd waar treinstellen of duw/trek combinaties kunnen keren en meteen weer de helix in kunnen.

Dus na het kurk leggen ook bezig geweest met de basis leggen voor de helix naar de eerste verdieping :) :)

Afbeelding

En ook bezig geweest met de overbrugging ....proefstuk neergelegd omdat ik nog twijfel of het zo houden of to gebruik maken van zogenaamde uitschuifrails. Voor alsnog lijkt dit te werken omdat de verrijdbare delen ook gefixeerd op 1 plek terugkomen.

Afbeelding
Moeilijk te zien maar toch echt doorgezaagd (y)

Vraag me alleen af waarom meestal op deze overbruggingspunten door veel personen gesoldeerd wordt ??? ???

Zover weer even een bijdrage :D

Groetjes Bjorn



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Marksintpancras »

Bjorn,

Leuk baanplan, heel ambitieus. Diepte van 90 cm hoeft geen probleem te zijn als jij weet dat je overgoed bij kunt, ik heb een diepte op mijn 9 meter lange kant van 1 meter. Wel met aankleding van achter naar voren gewerkt, tevens kom ik met gemaak overal bij ivm heb hulpstukken gemaakt waar ik kan leunen.

Maar jouw helixen, Met welke treinlengte wil jij gaan rijden? Voor mijn fernverkehr en lange goederentreinen van 2 meter heb ik ruime helixen gemaakt. De lok vind namelijk niet zo leuk als hij de sleep door 2 R2 bochten tegelijk moet trekken. (Veel slijtage). Ik heb namelijk 2 helixxen van 1,5 meter bij 1 meter (buiten maten). En voor de kleine regionale treinen ga ik naar 90 bij 80 cm.


Trouwens, wat mij wel opvalt is het radiator in de kamer. Ga je zo grote investering doen voor de treinen. Laten we het radiortje lekker hangen op zo'n rot plek. Heb mijn hele zolder verbouwd, maar heb lekker vloerverwarmingtje genomen en gietvloertje. Echt die radiotor staan voor modeltreinen altijd in de weg.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Mark,

Dank je voor je reactie :-)

Ik ga inderdaad overal makkelijk bijkomen en daarnaast ben ik ook redelijk lang dus dat helpt ook :-).

Wat betreft treinlengten zal in normaal gebruik gereden worden met maximale lengte van 130 cm met de mogelijkheid van een een langere goederentrein. De helixen zullen voor bovengaand verkeer altijd minimaal R3 zijn. Binnenbaan R3a ...Alleen in geval van 3 sporen op de helix zal het spoor naar beneden lopend R2 hebben ....Maar hier ben ik nog het baanplan aan het updaten of dit echt toegevoegde waarde gaat opleveren bij level 3 het scenery deel. De helixen zijn er wel al op ingericht mocht ik toch besluiten om van de volgende level 1 spoor toe te voegen. De kleinste helix is 90 bij 70 cm.

Tja de radiator...wel gedacht om dat te verplaatsen maar daar het in deze kamer ook een verkeerspunt is in mijn verwarming ...niet alleen kamer, badkamer maar ook de woonkamer beneden heb ik besloten het zo te laten daar ik toch altijd de buizen gehouden zou hebben en het scenery deel komt boven de verwarming uit dus niet echt een probleem. :-)

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Van het weekend druk geweest met alles en van nog wat maar weinig tijd voor de baan gehad.... :) vind ik zelf ;D

Voornamelijk met de helix bezig geweest ...de draadeinden vastgezet in de ombouw en het eerste deel gefixeerd vastgezet....daarna eerste verdieping ff neergelegd om te testen.

Lol...dat was leuk maar al gauw bleek het niet voor elke lok haalbaar ....Ik rekende met 5 cm op 2 meter dus zeg 2,5 % stijging buitenbaan...dit omdat de panto's wel omhoog gaan staan maar niet tegen de draad gaan komen dacht ik met 5 cm genoeg te hebben.

Maar nu las ik ergens dat de 5 cm is inclusief de kurklaag die ik erop heb liggen ??????? Dus als iemand hier ervaringen mee heeft .....

Groetjes Bjorn
Bewerk bericht


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Michiel »

In mijn helixen heb ik een hoogtewinst per omwenteling van 45mm. Dat is 33mm NEM hoogte, 6mm mdf, 4mm kurk en 2mm speling. Dat ging perfect, maar voor diesel en stoom, dus zonder bovenleiding. Volgens de NEM norm moet je minimaal 37mm voorzien in hoogte tot de laagste rijdraadpositie. Je krijgt dus een hoogteverschil per omwenteling van 50mm (inclusief houtwerk en kurk). Maar je zal dan wel een rijdraad moeten voorzien om de pantograaf te beschermen. Met de pantograaf helemaal uitgeklapt te rijden, lijkt met risicovol en verpilling van hoogte.

Doe je het echte strak, kan je waarschijnlijk tot 45mm per omwenteling gaan, zonder kurk en rijplaatdikte van 6mm of minder, maar nog steeds met een rijdraad op 37mm.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Michiel,

Dank je, heb het idd nu aangepast naar de maten die je noemt en het stijgingspercentag is nu voor zover ik kan oordelen nu beter. Thanx:-)

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Was even een dag vrij dus gauw aan de gang gegaan.

Intussen andere kant van de baan nu ook voorzien van kurk en de tweede helix ombouw (verrijdbaar) is intussen ook een feit. Hoop komende week de eerste sporen rondom als test te kunnen leggen en daarna begint het werkelijk leggen en vastmaken van de baan. Kortom nog heel veel te doen ook aan het onzichtbare zoals alle draden en electronika.

Foto ter impressie van de andere kant van de baan, nou ja ombouw ;D
Afbeelding

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi Allen,

Weer een kleine update...

Nu voor het eerst een rails rondom kunnen leggen zodat ik ook kan beoordelen of het ook overeenkwam met het getekende stuk.

Wel een openbaring moet ik zeggen. Heb dit zowel in Scarm als AnyRail getekend en kom zelf tot de conclusie dat AnyRail beter overeenkomt met de werkelijkheid. Afwijking was 2 cm ...dat is niet veel op een afstand van 4 meter. Bij Scarm was de afwijking 13 cm vond ik toch wel een beetje teveel van het goede. dus toch verder de hele baan overtekenen in AnyRail om te kijken of alles nu toch echt past ;D

Affijn... nu is ook het feest begonnen van meteen bedenken hoe de blokken ingedeeld worden waar de OC32's komen etc... al met al een leuke paar dagen om bezig te zijn geweest met verschillende items.
Afbeelding
Hier begint langzaam aan het juiste plaatje te komen. :D

Afbeelding
Bezig met een aantal blokken de draden te solderen en ook de bochten in de juiste manier te leggen zonder dat ze elkaar raken...Bijna een puzzel ;D ;D

Afbeelding
Zicht op de bocht na de overbrugging

Afbeelding
Zicht op de andere wisselstraat voor de schaduwstations en de omloop waar de keerlus in komt. En zicht op de 2de helix.

Nu ga ik experimenteren hoe ik de wissels het beste kan aansturen met servo's en hoe dat vast maak ....

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hallo,

Zo weer een dagje kunnen klussen :-)

De draden op de afneembare van de bezetmelders gesoldeerd en rails gelegd.... Lijkt niet veel maar kost wel veel tijd :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Zo van de week nog een dagje vrij...kijken of ik stuk verder kan komen :-)

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hallo allen,

Hierbij weer een kleine update:

Op een klein plaatje hout getest met servo's om de wissels bovengronds aan te sturen, ging feilloos, benodigde spullen besteld en aan de bak....

Meteen 1 kant van het schaduwstation grotendeels uitgelegd en aangesloten op de servo's met veerdraad. Ging erg lekker en vlot :D

Afbeelding

En toen kwam het leermoment :o :o Ik ging de 14 sporen, van het deel schaduwstation waarmee ik bezig ben, aansluiten op de intellibox II ....zover nog niks aan de hand. Zet lok erop en rijdt en gooi wissel om via de servo handmatig. :o :o :o Kortsluiting :o :o en dat bleef ik daarna houden. Alle wissels geprobeerd etc. Toen overgestapt op eliminatie. Begonnen met spoor 1 geen kortsluiting :D, spoor 1 en 2 .... :o kortsluiting ...spoor 2 los gemaakt spoor 3 erbij... kortsluiting ... ??? ??? ??? Maar als ik wissel omzette niks aan de hand ??? ???

Blijkt nu dat doordat ik de wisseltongen overhaalde het inwendige van de wissels niet meeging en ja dan krijg je idd + en - bij elkaar ...Kortsluiting :o

Balen als een stekker ....maar ja bij testen op het proefplankje had ik geen rijspanning getest....leermoment voor de volgende keer.

Dus alles weer los bij de wissels en servo's en weer opnieuw op de beproefde oude methode ;D ;D ;D

Afbeelding

Ziet er na genadeloos paar uurtjes werken er weer netjes uit ......ennnn geen kortsluiting meer :D :D :D :D

Afbeelding

Even aan het testen met treinen om te kijken of echt alles goed ligt etc....voordat ik verder ga met aansluiten wissels op OC32 en bezetmelders ga aansluiten.

Afbeelding

Bochten uitlijnen dat ze elkaar echt niet tegenkomen :P :P :P

Afbeelding

Foto vanaf de kant van de geplande helix.

Zo me baas vond dat ik weer eens aan het werk moest dus hopenlijk volgende week verder met afronding bochten en instellen servo's en keerlusmodule achter de helix.

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: ??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw

Bericht door Debvd »

Hoi,

Intussen weer een update, paar dagen vrij geweest om weer aan de gang te gaan. Doel was volledige bocht af te hebben van eerste deel schaduwstation en de wissels ingericht te hebben in OC32 en de eerste testritten om te testen of keerlus werkt en geen onvolkomendheden zaten in de baan.

Nou wat is er gerealiseerd :? :?

De eerste bochten ligt van het eerste deel schaduwstation, iets anders dan de planning maar ben er wel happy mee :) :)

Keerlus functioneert en de eerste testritten zijn al begonnen :) :) kwam idd een onvolkomendheid aan het licht :oops: en wat belangrijker is dat gevoeligste trein die ik heb op wissels e.d. alles feillos neemt :D :D

Echter door problemen met inrichten van de OC32, niet in het standaard instellen maar in het extended adressen geven nog steeds geen wissels ingericht. Daarnaast heb ik nog een USB probleem op de computer in Koploper, moet telkens de USB van de Intellibox II verplaatsen en dan na 5/6 keer doet ie het pas....lijkt een probleem te zijn dat onstaat zodra de usb erin komt van de OC32 ....maar dat wordt vervolgd.

Tja tekst zegt ook niet alles dus :

Afbeelding
De bochten van het eerste schaduwstation met 2 wissels.

Afbeelding
Beeld van de keerlus ;)

En nog een filmpje van Duckie in actie :lol: :lol: op foto klikken

AfbeeldingIMG_5645

Als iemand nog ideeën of suggesties heeft, vertel het gewoon ;)

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Update.

Geen gehad om even foto's te maken tussendoor en me nog wel voorgenomen.

Bezig geweest met bezetmelders en Koploper actief krijgen met OC32 en Intellibox II. Uiteindelijk teruggegaan naar windows 7 en draait Koploper nu zonder problemen.

Verder ook wel veel aanloopproblemen gehad met de bezetmelders. Bleek uiteindelijk dat de doorhalingen van de rails toch af en toe niet volledig was.... tja leerschoolfase ;D ;D denk ik dan maar ;D ;D affijn na alles spoor na spoor nalopen gaf de bezetmelders eindelijk aan dat er niks bezet werd.... Keerlus bij de bezetmelders trekken en ja ....tijd voor ...TESTEN met Koploper. Simpele test van het schaduwstation blok door de keerlus naar het andere schaduwstationblok en visa versa. Alles om te checken of wisselstraten doen wat ze moeten doen en op stroomloze stukken tussen de wissels. Dat ging op zich niet onaardig ....paar tweak momenten nog van de servo's maar overal tevreden. Wel filmpje gemaakt maar moet daar nog ff mijn handen eruit knippen.

Verder de draden van voeding en DCC eindelijk neergelegd zoals het moet en dat geeft meteen rust op de baan. Maar niet in de rest.... hierna volop storing op de keerlus...telkens kortsluiting ...geen idee wat het veroorzaakt maar we zijn volop op zoek naar de issue. Mogelijk heb ik wat fout gedaan...maar wordt je wel gefrustreerd van ......Ben ook maar mens ....

Intussen probleem gevonden :-)

Dus wordt vervolgd en volgende keer weer foto's (y) (y)

Groetjes Bjorn
Bewerk bericht


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

Lekker bezig Bjorn! Ken dat, zo'n leerfase... ik zit daar na 5 jaar nog altijd in lijkt het soms ;)
De progressie die je beschrijft is in elk geval veelbelovend. Mooi ook dat je de problemen al ontdekt hebt!
Ben jaloers op de grootte van de schaduwstation!

Ga zo door,

Hoontje


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door WilcoV »

Ziet er strak uit hoor, benieuwd naar de verdere vorderingen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie