City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS4

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door martindomburg »

Met de 70 Va heb je genoeg sap in huis. Aangezien je alleen treinen erop laat rijden denk ik dat je wel 10 treinbewegingen tegelijk aankan. Gaat er echt om het aantal tegelijk rijdende locs.

Je zou een ampere meting op de voeding kunnen zetten om te zien hoe je hem belast .


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Intussen weer stapjes verder, helaas nog niet echt tijd gehad voor filmpjes of foto's. Meer bezig geweest met het ijken van locs en testrijden van verschillende combi's en problemen boven water halen. Al met al vorderde ik redelijk. Terwijl ik Zondag nog dacht, backup maken had ik zoiets doe ik morgen wel....je raad het al...Maandag was het grootste deel uit het baanplan bij inladen van Koploper. Geen idee wat het veroorzaakt tot nu toe tweede keer......

Terug naar oude backup maar betekent weer veel ijkwerk .....dus wordt vervolgd. Oh ja nog wel een filmpje van mijn nieuwste aanwinst :-)

AfbeeldingIMG_6646

Erop klikken om het te zien :-)

Wat betreft voeding heb ik nog geen hick ups meer gehad....maar ook maximaal 7 locs tegelijkertijd gehad.

Groetjes Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Zo ff stof afblazen in dit draadje :lol:

Wordt nog volop aan gewerkt zodra ik ff tijd heb en veel testgereden. Nu ff filmpje gemaakt van een deel van het schaduwstation. ;)

Oh ja, snelheid film is verhoogd met 300% anders zit je 24 minuten te kijken :lol: dus ze lijken hard te rijden. Erop klikken om het te zien.

Afbeelding

Nu nog f beoordelen of de wissels inderdaad pas overgaan nadat trein toestemming heeft gekregen om te vertrekken...klusje erbij ;)

Gr. BJorn


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Michiel »

Leuk filmpje, en interessant om die schaduwseinen in werking te zien.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

;) Dank je Michiel,

Moet nog een deel corrigeren aan seinen in een deel van het schaduw station en dan zal ik ff een filmpje maken met alle seinen. En heb je meteen een totaal overzicht :-)

Vindt het super werken.

Gr. Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Hoi, Hoi,

Tijdje stil geweest, ziektebed en overlijden van mijn moeder :cry: en nieuwe zaak opstarten , rare periode kan ik je zeggen.

Afgelopen week maar weer eens de boel opgestart en nu begonnen met mijn 2de Helix. ;)

Hoop vanaf nu weer meer te posten :-)

Afbeelding

Afbeelding

De opbouw



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Van het weekend ook even een ijkspoor gemaakt buiten de baan van 4 meter lang.
Afbeelding
Eerst gemonteerd op een balk

Afbeelding
Daarna gemonteerd aan de muur...op ideale opzethoogte voor de treinen als je staat.

Voor het afrijden komt nog een foamstop erop dat mocht ie nog te hard gaan dat dat in elk geval begrensd is :-)

Zo komend weekend weer verder met de helix en begin van Schaduwstation 3 (SS3)

Gr. Bjorn



Ronaldp
Berichten: 1463
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Ronaldp »

Zit er een rand voor dat de.trein er niet af kan vallen?

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

Ronaldp schreef: 07 nov 2019 11:54 Zit er een rand voor dat de.trein er niet af kan vallen?

Mvg ronald
Nee, nog niet. In principe is het recht spoor, kans dat ie ontspoort is vrijwel nihil.

Maar is wel mogelijk om er een rand voor te zetten.

Mvg Bjorn



FidOo
Berichten: 5655
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door FidOo »

Ik vind het ook wel erg smal inderdaad. Vergeet niet dat je lok bij het ijken op volle snelheid er vandoor gaat. Als hij tegen je foam buffer knalt zou het zo maar kunnen dat ie omvalt. Of bij het er op zetten of het er af halen is de weg naar beneden wel een garantie voor kompleet kapot.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw/ Schaduwstation

Bericht door Debvd »

FidOo schreef: 07 nov 2019 14:48 Ik vind het ook wel erg smal inderdaad. Vergeet niet dat je lok bij het ijken op volle snelheid er vandoor gaat. Als hij tegen je foam buffer knalt zou het zo maar kunnen dat ie omvalt. Of bij het er op zetten of het er af halen is de weg naar beneden wel een garantie voor kompleet kapot.
Hoi Fidoo,

Snap wat je bedoelt, maar voordat ie erop gaat is ie al op een lager snelheid ingesteld op het rondje die ik gebruik om via de sprog te programmeren. Als het goed is zal ie dan niet de maximale volle snelheid uit de doos halen. ;) En de buffer foam zal een soort u vorm worden.

Gr. Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Hoi, Hoi,

Weer een kleine update :-)

Afbeelding
tweede Helix heeft de juiste hoogte bereikt en .......


Afbeelding
......nu starten met Schaduwstation 3 (SS3) even wezen proefleggen, als ik van de week weer tijd heb weer snel verder.

Groetjes Bjorn



Ronaldp
Berichten: 1463
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Ronaldp »

Hard werken......met drie vrouwen in beeld hahaha

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

:lol: :lol: :lol:



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Bijna tevreden over inrijstuk SchaduwStation 3 ..(SS3) ....Nog ff passen en meten aan de achterkant van SS3, daar komt ook een wisselstraat om daar de kleine treinstellen op te stellen. Uitdaging wordt nog dat ieder zijn eigen opstelspoor krijgt :roll:

Afbeelding

Maar eerst voorkant vastleggen en aansluiten op de servo's en dan weer verder ;)

Tussendoor ff aanvulling :-) met het baanplan voor SS3
Afbeelding


Groetjes Bjorn


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Michiel »

Persoonlijk heb ik wel bedenkingen bij het aantal engelse wissels in het plan. Het maakt het plan compact, maar ik vermijd ze als het even kan. Ze zorgen voor veel meer problemen dan een gewone wissel. Je hebt veel meer ontspoorkans op een engelse wissel dan een gewone wissel. Het technisch onderhoud ligt ook vele maal hoger. Ik plande met Brussel-Noord ook een matrix van engelsmannen zoals in' t echt in die tijd. Maar ik ben erg blij dat ik van dat plan ben afgestapt, want praktische rijsessies toonden aan dat ALS er een ontsporing of stilstand was, dat zeer dikwijls op een engelsman was.

Maar verder laat ik je gerust. Het is een leuk plan. Als voor jou alles naar wens verloopt en je plezier hebt met deze opstelling, dan is dat voldoende. En ik volg met plezier je werkzaamheden.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Michiel schreef: 13 nov 2019 11:33 Persoonlijk heb ik wel bedenkingen bij het aantal engelse wissels in het plan. Het maakt het plan compact, maar ik vermijd ze als het even kan. Ze zorgen voor veel meer problemen dan een gewone wissel. Je hebt veel meer ontspoorkans op een engelse wissel dan een gewone wissel. Het technisch onderhoud ligt ook vele maal hoger. Ik plande met Brussel-Noord ook een matrix van engelsmannen zoals in' t echt in die tijd. Maar ik ben erg blij dat ik van dat plan ben afgestapt, want praktische rijsessies toonden aan dat ALS er een ontsporing of stilstand was, dat zeer dikwijls op een engelsman was.

Maar verder laat ik je gerust. Het is een leuk plan. Als voor jou alles naar wens verloopt en je plezier hebt met deze opstelling, dan is dat voldoende. En ik volg met plezier je werkzaamheden.
Hoi Michiel,

Begrijp wat je bedoelt. en dank je voor feedback ..top...... wat betreft de baan tot nu toe had ik altijd met pico kruiswissels geen problemen...en op deze manier test ik het meteen maximaal daar in mijn kopstation er ongeveer 12 liggen .....dus reden om straks SS3 zeer goed te testen anders wordt het toch opnieuw ontwerpen.

Ga je op de hoogte houden

Gr. Bjorn



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Weer ff een updatetje.

Na een vervelende storing en weigerende hp04 .....geloof me kan frusterend zijn :lol: :lol: ...eindelijk de eerste serie wissels actief en ff proefleggen naar de tweede serie wissels en de opstelsporen voor de treinstellen. Treinstellen mogen in principe zich niet in het laagste schaduwstation komen omdat ze zo klein zijn :lol: :lol: :lol: .... De opstelsporen zijn altijd gereserveerd voor 1 treinstel zodat ze altijd tercht kunnen.

ff foto van het proefleggen van een deel van Schduwstation SS3.
Afbeelding

Gr Bjorn


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Hoontje »

Hier wordt flink gewerkt! Gaaf. Test alles goed uit. De Engelse wissels willen storingen geven, maar als je goed test, kan het zomaar gewoon goed (blijven) werken.

Nog ff over dat ijkspoor;
4 meter is wel erg lang. Ziet er wel stoer uit, maar je tijden qua ijken worden wel heel lang bij de lagere snelheden...
Hopelijk gaat dat niet frustreren!

Groetjes

Hoontje



Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Hoi hoi,

Weer een kleine update, gisteren het rails gelegd van het voorste deel van SchaduwStation 3 (SS3) en de achterste wissels voor de opstelsporen aangesloten op het spoor....nu ff wat testrijden of de treinen het eerste deel wel fijn vinden en ff finetunen als het nog niet lekker gaat.

Afbeelding

Afbeelding
Voor nu ff wezen testen met Vetron en 6 wagons zowel in trek als duw positie.... zover geen problemen over het eerste deel, morgen ff testen met de wat fijngevoeligere treinstellen van Piko.

@Hoontje, Ja ik probeer momenteel nu ff hard door te pakken nu ik af en toe ff er tijd voor heb...zal komende weken waarschijnlijk nihil worden. En zal idd veel testen worden ....zover nu getest gaat het probleemloos, heb er nu ook voor gekozen om de servo's niet faded om te laten gaan, weet ik zeker dat de kruiswissel omgaat :lol: :lol:

En het ijkspoor geeft me dan weer tijd om schoon te maken als ie langzaam rijdt :D :D :oops: :oops: ga het volgende week ontdekken wordt vervolgd


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door BenQ »

Ik heb een losse lat van 2,4 meter waarbij het ijkstuk 50cm is en dat gaat prima. Aan de lat heb ik een vierpolige stekker(telefoon) zitten.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

:-)

Grappig idee van die 4 polige stekker :-) handig


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door BenQ »

Dat kan bij Dinamo TM-H, je hebt dan de plus, 2 melders, min, en een aansluiting niet gemeld, ook min, totaal 4 draadjes.
De rails is op de lat in 5 stukken verdeeld, 89 cm aanloop, 11 cm melder 1, 40 cm tussenstuk, 11 cm melder 2, 89 cm uitloop.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door Debvd »

Hoi Hoi,

Alle wissels van SS3 aangesloten dus tijd om de blokken te testen van de helix en dan gebeurt er eigenlijk wat je niet hoopt.....

Storing in de helix en natuurlijk de onderste plaat :o :o :o :o

Zwaar balen, maar helaas dus Helix deels ontmantelen zodat ik erbij kan en kijken wat er fout is gegaan :ugeek: :ugeek: Meteen maar van het moment gebruik maken om een ander blok te vergroten :-) dus laag voor laag omhoog schuiven zodat genoeg werkruimte ontstaat ....zelfs iets teveel tussenruimte :lol: :lol:

Afbeelding
Bummer moment en 2-3 dagen werk om het weer in orde te krijgen....maar hé hobby hé :lol: :lol: :lol: :D :D :D ;) ;)

Gr. Bjorn


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: City Noord en Zuid ....bouw Schaduwstation SS3

Bericht door enderscw »

Hi,

Dat is altijd balen. Daarom zou ik bij helixen ook altijd na elke laag testen en niet als de hele helix af is.
Scheelt je achteraf zoals nu een hoop extra werk.
(Ik snap dat achteraf lullen altijd makkelijk is) maar ik hoop dat je snel het probleem gevonden hebt en weer verder kan.

Gr,

Wouter


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Plaats reactie