Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0

Bericht door gvandersel » 12 sep 2019 10:26

Dinamo maakt het leven inderdaad een stuk makkelijker. Blijft de vraag waar sluit je het schaduwstation weer aan op de hoofdbaan?

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BenQ
Berichten: 2760
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0

Bericht door BenQ » 12 sep 2019 16:14

Gerard,
De aansluiting komt van linksvoor, splitst dan rechtsvoor gaat naar achter, worden dan 3 sporen en sluit linksachter weer op de hoofdbaan aan.


Met vriendelijke groet,
Ben
Bouw baan:Neuffen 4
Project Neuffen 4| Peco 80 | Dinamo | iTrain 3, 4.0, 4.1, 5.0

Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 720
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus)

Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0

Bericht door Wim H » 15 sep 2019 19:54

Hallo Ben,
Leuk baantje!
BenQ schreef:
07 sep 2019 09:47
Dank je, het wordt wel een baantje waarbij de panto's altijd omlaag staan, anders moeten sommige hellingen 3% of meer worden.
Waarom? Je kunt op de kritische punten de rijdraad toch wat naar beneden brengen? Zodat de panto iets meer wordt ingeduwd.

Qua baanplan: je hebt nog extra overloopwissels nodig bij de aansluiting van het schaduwstation. Tenzij je het schaduwstation alleen voor 1 rijrichting wilt gebruiken (vanuit het schaduwstation naar links rijdend).

Blijft het enkelsporige zijlijntje nog wel bestaan? Ik hoop het wel, het geeft net een tikkie meer afwisseling (naar mijn smaak).

Groet, Wim


De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Plaats reactie