Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Martin,
Jij ook hier, leuk.
Inderdaad wil de elektronica nog niet erg helpen. Weet nu wat het probleem met 6 TM-H's is, daar moet een andere interface voor worden gebruikt, had eerst TTL en dat moet RS485 worden.
Had al 2 TM-H's en de RM-U aan elkaar en dat ging goed.
Toen besloten om de verbinding met standaard netwerkkabels te doen maar daarvoor moet ik verloopjes maken van SUB-D naar RJ45.
Dat duurt even en verder toch wel druk met iTrain-forum.
Jij ook hier, leuk.
Inderdaad wil de elektronica nog niet erg helpen. Weet nu wat het probleem met 6 TM-H's is, daar moet een andere interface voor worden gebruikt, had eerst TTL en dat moet RS485 worden.
Had al 2 TM-H's en de RM-U aan elkaar en dat ging goed.
Toen besloten om de verbinding met standaard netwerkkabels te doen maar daarvoor moet ik verloopjes maken van SUB-D naar RJ45.
Dat duurt even en verder toch wel druk met iTrain-forum.
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Het begin van deze baan weer afgebroken en in een Duits blad een baan gezien die mij wel wat leek en niet zo ingewikkeld was als de vorige.
Met Anyrail een vertaling gemaakt naar N en een plaat van 3x1 meter, origineel was in Z.
Het komt allemaal wel aardig uit.
Een plaatje uit het artikel, helaas weet ik niet waar ik het uitgeknipt heb.
Plaatje van de baan:
Plaatje in 3-D
Met Anyrail een vertaling gemaakt naar N en een plaat van 3x1 meter, origineel was in Z.
Het komt allemaal wel aardig uit.
Een plaatje uit het artikel, helaas weet ik niet waar ik het uitgeknipt heb.
Plaatje van de baan:
Plaatje in 3-D
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Dat is inderdaad een hele leuke baan Ben. Men heeft vaak de neiging om de plannen veel te ingewikkeld te maken. Dit is een overzichtelijk ontwerp met als ik het goed zie een korte pendelroute en een leuk zijspoor. Mijns inziens voldoende mogelijkheden. Daarbij vindt ik het een voordeel dat maar een relatief klein deel van de baan weg gemoffeld wordt in het ondergrondse. Zo kun je de meeste bewegingen op de baan goed volgen en is alles goed bereikbaar. Succes met het bouwen. Dit gaan we volgen.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hoi Ben, zeker een leuk baantje en een goede verhouding dat niet alles vol gelegd is
Past goed bij jou en je materieel keuze
Zit toch met een vraag, waar laat je al je materieel? (geen punt van kritiek hoor, gewoon hardop denken)
Ik vraag dit omdat ik ook met het punt zat dat het eigenlijk maar een ovaaltje is met weinig tot geen ruimte om te variëren met je materiaal (geen schaduwstation e.d.)
Wat is jou gedachte hierover
Mvg,
Ad
Past goed bij jou en je materieel keuze
Zit toch met een vraag, waar laat je al je materieel? (geen punt van kritiek hoor, gewoon hardop denken)
Ik vraag dit omdat ik ook met het punt zat dat het eigenlijk maar een ovaaltje is met weinig tot geen ruimte om te variëren met je materiaal (geen schaduwstation e.d.)
Wat is jou gedachte hierover
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Ad,
Je hebt wel een goed punt, als er een schaduwstation moet komen dan kan dat alleen onder de berg rechtsachter.
Daar moet ik de grijze cellen maar eens opstorten.
Je hebt wel een goed punt, als er een schaduwstation moet komen dan kan dat alleen onder de berg rechtsachter.
Daar moet ik de grijze cellen maar eens opstorten.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Neuffen 34 3,0x1,0
Het schaduwstation getekend, 3 sporen van 90cm.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Zo en hoe ga je die weer op de hoofdbaan aansluiten zonder een keerlus te creeren. Of offer je je pendelbaan op?
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Gerard,
Mijn interface is Dinamo en daarbij kan je wel 100 keerlussen maken zonder problemen.
Als je het iTrain-baanplan goed maakt wordt de spanning op het juiste moment omgedraaid.
Ik heb het baanplan in Anyrail met verschillende lagen gemaakt en ik had de pendel baan en het station boven even uitgezet.
Mijn interface is Dinamo en daarbij kan je wel 100 keerlussen maken zonder problemen.
Als je het iTrain-baanplan goed maakt wordt de spanning op het juiste moment omgedraaid.
Ik heb het baanplan in Anyrail met verschillende lagen gemaakt en ik had de pendel baan en het station boven even uitgezet.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Ziet er leuk uit Ben! Mooi plan zo
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Dank je, het wordt wel een baantje waarbij de panto's altijd omlaag staan, anders moeten sommige hellingen 3% of meer worden.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Dinamo maakt het leven inderdaad een stuk makkelijker. Blijft de vraag waar sluit je het schaduwstation weer aan op de hoofdbaan?
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Gerard,
De aansluiting komt van linksvoor, splitst dan rechtsvoor gaat naar achter, worden dan 3 sporen en sluit linksachter weer op de hoofdbaan aan.
De aansluiting komt van linksvoor, splitst dan rechtsvoor gaat naar achter, worden dan 3 sporen en sluit linksachter weer op de hoofdbaan aan.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
Leuk baantje!
Qua baanplan: je hebt nog extra overloopwissels nodig bij de aansluiting van het schaduwstation. Tenzij je het schaduwstation alleen voor 1 rijrichting wilt gebruiken (vanuit het schaduwstation naar links rijdend).
Blijft het enkelsporige zijlijntje nog wel bestaan? Ik hoop het wel, het geeft net een tikkie meer afwisseling (naar mijn smaak).
Groet, Wim
Leuk baantje!
Waarom? Je kunt op de kritische punten de rijdraad toch wat naar beneden brengen? Zodat de panto iets meer wordt ingeduwd.
Qua baanplan: je hebt nog extra overloopwissels nodig bij de aansluiting van het schaduwstation. Tenzij je het schaduwstation alleen voor 1 rijrichting wilt gebruiken (vanuit het schaduwstation naar links rijdend).
Blijft het enkelsporige zijlijntje nog wel bestaan? Ik hoop het wel, het geeft net een tikkie meer afwisseling (naar mijn smaak).
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Wim,
Probleem is dat rechts er 4 lagen zijn en de bovenste ligt op 12 cm dus de lagen zijn ± 4 cm.
Verder ga ik geen bovenleiding aanleggen, ten minste nog niet.
Het enkel spoor is verborgen op plaatje om wat dingen te verduidelijken, deze gaat namelijk naar het bergstation.
Het schaduwstation is er later bijgekomen, zal hier nog eens naar kijken.
Bedankt voor jouw opmerkingen.
Probleem is dat rechts er 4 lagen zijn en de bovenste ligt op 12 cm dus de lagen zijn ± 4 cm.
Verder ga ik geen bovenleiding aanleggen, ten minste nog niet.
Het enkel spoor is verborgen op plaatje om wat dingen te verduidelijken, deze gaat namelijk naar het bergstation.
Het schaduwstation is er later bijgekomen, zal hier nog eens naar kijken.
Bedankt voor jouw opmerkingen.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
4 cm per laag is wel erg weinig Ben, kom je daar overal mee weg. Op mijn baan heb ik dat plaatselijk ook geprobeerd maar ben toch uiteindelijk naar 5,5 cm gegaan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
4 cm is inderdaad erg weinig... Wil je perse de dubbelsporige brug over het station? Je zou nl ook voor een groot dubbelsporig ovaal kunnen kiezen. Station min of meer aan de voorkant, schaduwstation aan de achterkant. De zijlijn kan er dan doorheen slingeren. Die zou eventueel ook met een lange brug over het station kunnen. Voor de zijlijn is er eenvoudiger ruimte te vinden voor een voldoende lange helling. En omdat de treinen daar korter zijn, kan de helling steiler.
Groet Wim
Groet Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Even wat plaatjes gemaakt om de baan wat te verduidelijken:
Het spoor aan de voorkant ligt op zijn plek.
Het spoor aan de voorkant ligt op zijn plek.
Laatst gewijzigd door BenQ op 26 jan 2024 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
De 40 mm is net groter dan de minimale 37 mm voor schaal N. Overigens een leuke manier om je schaduwstation aan te stluiten, aan de enekant de dubbelsporige hoofdbaan en aan de andere kant een enkelsporige zijlijn.
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
Ik ben nog niet overtuigd. Nou hoeft dat ook niet, want het is niet mijn baan Toch nog wat opmerkingen:
Het grootste pijnpunt is denk ik het hellingspercentage in de hoofdbaan; dat lijkt me nog steeds erg steil worden. Met name aan de rechterkant: ik neem aan dat het schaduwstation en het hoofdstation op dezelfde hoogte liggen (hoogte nul). Als de dan het station naar rechts verlaat, maak je een 180 graden lus, waarin je tot boven het schaduwstation moet komen. Uit je ontwerp schat ik dat het buitenste (stijgende) spoor een straal heeft van 35 cm. Zelfs als je tot slechts 40 mm stijgt (en ik betwijfel of dat genoeg is), dan wordt het hellingspercentage 3.6%. Dat lijkt me toch te veel, en ik vraag me af of je er blij van wordt als 1 op de 3 loks er niet tegen op komt. Of dat je slechts met hele korte treinen kunt rijden...
Daarnaast lijkt ook 40 mm verschil me te weinig. Als je alleen met stoom of diesels rijdt, heb je toch minimaal 30 mm vrije ruimte tussen spoorstaaf en "plafond" nodig. Bij eloks - ook met gestreken stroomafnemers - zal dat meer zijn, al snel een mm of 5 denk ik (maar ik heb zelf geen eloks dus kan het niet checken). De rails heeft ook een dikte van ~3 mm (Peco code 55). Dan hou je dus 2 mm over voor de plaat die het spoor moet dragen. Dat moet dan wel metaal zijn, hout is dan niet stevig genoeg.
Het kan dus net, maar je hebt geen marges meer. Als er een trein ontspoort in je schaduwstation kom je daar niet bij, tenzij je hele dunne handjes en polsjes hebt.
Misschien kun je het schaduwstation iets lager leggen al blijf je met steile hellingen zitten en slechte toegankelijkheid van je schaduwsporen. Ik zou denk ik toch proberen om de schaduwsporen in het ovaal te leggen en op een niveau lager te plaatsen, bij voorkeur aan de voorzijde waar je er beter bij kunt. De hoofdbaan kan nog steeds met een brug over het station. En de zijlijn kan nog steeds omhoog naar het eindstation. Ik zal eens kijken of ik nog een schetsje kan maken.
Groet, Wim
Ik ben nog niet overtuigd. Nou hoeft dat ook niet, want het is niet mijn baan Toch nog wat opmerkingen:
Het grootste pijnpunt is denk ik het hellingspercentage in de hoofdbaan; dat lijkt me nog steeds erg steil worden. Met name aan de rechterkant: ik neem aan dat het schaduwstation en het hoofdstation op dezelfde hoogte liggen (hoogte nul). Als de dan het station naar rechts verlaat, maak je een 180 graden lus, waarin je tot boven het schaduwstation moet komen. Uit je ontwerp schat ik dat het buitenste (stijgende) spoor een straal heeft van 35 cm. Zelfs als je tot slechts 40 mm stijgt (en ik betwijfel of dat genoeg is), dan wordt het hellingspercentage 3.6%. Dat lijkt me toch te veel, en ik vraag me af of je er blij van wordt als 1 op de 3 loks er niet tegen op komt. Of dat je slechts met hele korte treinen kunt rijden...
Daarnaast lijkt ook 40 mm verschil me te weinig. Als je alleen met stoom of diesels rijdt, heb je toch minimaal 30 mm vrije ruimte tussen spoorstaaf en "plafond" nodig. Bij eloks - ook met gestreken stroomafnemers - zal dat meer zijn, al snel een mm of 5 denk ik (maar ik heb zelf geen eloks dus kan het niet checken). De rails heeft ook een dikte van ~3 mm (Peco code 55). Dan hou je dus 2 mm over voor de plaat die het spoor moet dragen. Dat moet dan wel metaal zijn, hout is dan niet stevig genoeg.
Het kan dus net, maar je hebt geen marges meer. Als er een trein ontspoort in je schaduwstation kom je daar niet bij, tenzij je hele dunne handjes en polsjes hebt.
Misschien kun je het schaduwstation iets lager leggen al blijf je met steile hellingen zitten en slechte toegankelijkheid van je schaduwsporen. Ik zou denk ik toch proberen om de schaduwsporen in het ovaal te leggen en op een niveau lager te plaatsen, bij voorkeur aan de voorzijde waar je er beter bij kunt. De hoofdbaan kan nog steeds met een brug over het station. En de zijlijn kan nog steeds omhoog naar het eindstation. Ik zal eens kijken of ik nog een schetsje kan maken.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Bij deze de schets:
Het grijze hoofdstation ligt op niveau 0. Naar links daalt het spoor naar - 5 cm. Hier ligt aan de voorkant het schaduwstation (blauw) met 2 opstelsporen per richting. Boven het schaduwstation ligt alleen de enkelsporige zijlijn die hier al stijgt van 0 naar +6 (en vervolgens hoger). De toegankelijkheid is dus beter.
Ga je vanuit het grijze hoofdstation naar rechts dan stijgt het spoor (rood) naar +5 cm en komt op de brug over het station uit. Vervolgens daalt het spoor langs de linker en achterkant van de baan (groen) naar het niveau van het schaduwstation.
De zijlijn (geel) naar het bergstation is ook nog wel in te passen denk ik, min of meer zoals je hem al had in je oorspronkelijke plan.
Uiteraard moet het nog gechecked worden met wat software om te kijken of het inderdaad allemaal past. De hellingen zullen in ieder geval minder steil zijn, en de toegankelijkheid beter.
Uiteraard is het wel is het meer spoor, waarvan ook een deel ondergronds.
Groet, Wim
Het grijze hoofdstation ligt op niveau 0. Naar links daalt het spoor naar - 5 cm. Hier ligt aan de voorkant het schaduwstation (blauw) met 2 opstelsporen per richting. Boven het schaduwstation ligt alleen de enkelsporige zijlijn die hier al stijgt van 0 naar +6 (en vervolgens hoger). De toegankelijkheid is dus beter.
Ga je vanuit het grijze hoofdstation naar rechts dan stijgt het spoor (rood) naar +5 cm en komt op de brug over het station uit. Vervolgens daalt het spoor langs de linker en achterkant van de baan (groen) naar het niveau van het schaduwstation.
De zijlijn (geel) naar het bergstation is ook nog wel in te passen denk ik, min of meer zoals je hem al had in je oorspronkelijke plan.
Uiteraard moet het nog gechecked worden met wat software om te kijken of het inderdaad allemaal past. De hellingen zullen in ieder geval minder steil zijn, en de toegankelijkheid beter.
Uiteraard is het wel is het meer spoor, waarvan ook een deel ondergronds.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Wim,
Zoals je in bijgaand plaatje kan zien heb ik op -5 cm niet veel plek maar zal jouw voorstel nog eens in Anyrail zetten om te kijken of ik er uitkom.
Dit is een foto uit blad 1 van dit draadje, zal een foto maken hoe het er nu uitziet.
Zoals je in bijgaand plaatje kan zien heb ik op -5 cm niet veel plek maar zal jouw voorstel nog eens in Anyrail zetten om te kijken of ik er uitkom.
Dit is een foto uit blad 1 van dit draadje, zal een foto maken hoe het er nu uitziet.
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
De aanduiding -5 cm is slechts relatief tov het doorgangs station. Als het schaduwstation niet lager kan liggen, leg je het doorgangs station 5 cm hoger. Tenzij je ook in de hoogte gelimiteerd bent natuurlijk...
Groet, Wim
De aanduiding -5 cm is slechts relatief tov het doorgangs station. Als het schaduwstation niet lager kan liggen, leg je het doorgangs station 5 cm hoger. Tenzij je ook in de hoogte gelimiteerd bent natuurlijk...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Hele baan aangepast en nu is het naar mijn zin wat hoogtes betreft.
Als het toch iets te klein wordt ga ik dunner multiplex gebruiken, bv 6 mm dat scheelt toch weer 3 mm.
Bij de brug in de minihelix komt deze van Faller: 21 sept in Lochem gekocht.
Gebruik alleen het buitenste spoor.
Achterin komt een 2 sporig schaduwstation en voorin een 3 sporig schaduwstation.
Als het toch iets te klein wordt ga ik dunner multiplex gebruiken, bv 6 mm dat scheelt toch weer 3 mm.
Bij de brug in de minihelix komt deze van Faller: 21 sept in Lochem gekocht.
Gebruik alleen het buitenste spoor.
Achterin komt een 2 sporig schaduwstation en voorin een 3 sporig schaduwstation.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
En zo veranderd het oorspronkelijke ontwerp steeds meer naar een meer persoonlijk en verder geoptimaliseerd ontwerp. Ik zie wel dat je de pendelbaan hebt opgeofferd of wordt deze ook nog ergens ingepland.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Nico,
Ik had de pendelbaan, bedoel je de tram ?, even onzichtbaar gemaakt want ik ben er nog niet uit hoe ik die ga maken.
Of bedoel je het baantje naar het bergstation ? Die zit er nog helemaal in.
Ik had de pendelbaan, bedoel je de tram ?, even onzichtbaar gemaakt want ik ben er nog niet uit hoe ik die ga maken.
Of bedoel je het baantje naar het bergstation ? Die zit er nog helemaal in.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.