Am irgendwo

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

tv_man

Re: Am irgendwo

Bericht door tv_man » 08 okt 2019 12:20

Die rotsen zien er indrukwekkend uit. Ergens al eens tegengekomen maar had mijn twijfels over hoe het effect er in het echt uit zou zien: blijkbaar dus heel goed! De rest ziet er ook heel strak uit met de seinen en de bovenleiding!

Onderwerp starter
enderscw

Bericht door enderscw » 10 nov 2019 20:59

Goedenavond,

Weer een berichtje van mijn kant.
Na een aantal weken niks aan de baan te hebben kunnen doen omdat ik m’n enkelbanden had gescheurd was er weer langzaam aan wat tijd om weer wat te kunnen doen.

Het is niet veel maar we hebben wat gras gelegd aan de overkant, de koeien kunnen weer buitenspelen en we hebben een begin gemaakt om het spoor aan de overzijde te voorzien van bovenleiding.

Nu staat nog op de planning om het doodlopende spoor op het station door te trekken. Want het loopt me nog een beetje te snel vast allemaal waneer er gewacht moet worden voor de Engelsman aan het eind van het perron.

Het bruine vlak moet nog eerst worden voorzien van bovenleiding voor ik daar ga groenen.
Afbeelding

De Lokomotion 151 komt door met een zooitje zelflossers.
Afbeelding

Gr,

Wouter

FidOo

Bericht door FidOo » 12 nov 2019 11:41

Zo'n beetje groen doet wonderen voor het aanzicht van je baan. het is nog wel wat egaal groen. Ik zou er nog wat andere grassprietjes en kleuren en verschillende lengtes overheen strooien. Oja, je koeien kunnen nu vrij op het spoor, dus zal er ook wel een hekje komen neem ik aan. :)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
enderscw

Bericht door enderscw » 12 nov 2019 13:49

FidOo schreef:
12 nov 2019 11:41
Zo'n beetje groen doet wonderen voor het aanzicht van je baan. het is nog wel wat egaal groen. Ik zou er nog wat andere grassprietjes en kleuren en verschillende lengtes overheen strooien. Oja, je koeien kunnen nu vrij op het spoor, dus zal er ook wel een hekje komen neem ik aan. :)
Ja het hek komt er zeker nog, is ook zo wat om elke keer het treinverkeer stil te leggen en de zooi weer op te ruimen.

Gras leggen en verschillende vormen kleuren grotes heb ik nog niet echt veel ervaring, dus moet ik nog een beetje spelen met wat de mogelijkheden zijn.

shoven

Bericht door shoven » 18 nov 2019 12:50

Je kunt het gras wat minder een glad tapijt maken door verschillende soorten door elkaar te gebruiken. Wat ik ook wel eens doe is eerst wat turf neerleggen (die kleine vlokjes), spuitlijm erover en daar het gras over strooien. Omgekeerd werkt ook. ;)
En graspollen en struikjes natuurlijk.

Bovenleiding ziet er goed uit, lekker bezig.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

spoor65

Bericht door spoor65 » 18 nov 2019 22:40

Ziet er al mooi uit, maar idd, grassen groenen is toch best wel iets wat je ff onder de knie moet krijgen.

Gelukkig hebben wij hier op het forum, sinds kort een heel mooi topic, waarin Brendo op erg mooie en leerzame manier laat zien hoe hij zijn mini baantje opbouwt.

Zelf voor mij, al 42 jaar spelend met modelspoortreinen, is zijn topic nog heel erg leerzaam.

Een aanrader om door te nemen, geeft heel veel inzicht in manier van groenen en gras leggen.

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13214

Vanaf pagina 5 zie je heel mooi groenwerk ontstaan en nog veel meer mooie andere technieken, om een geloofwaardig diorama neer te zetten

mvg

Freddy

Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Onderwerp starter
enderscw

Bericht door enderscw » 19 nov 2019 07:58

Thanks heren,

Het groenen is zeker nog iets waar ik me in moet gaan verdiepen en wat ik onder de knie moet gaan krijgen.

Dank voor de link Freddy, dat is een mooie manier om stapsgewijs het te leren.
Alle hulp is welkom. Welke grassoorten en merken gebruiken jullie het meest? En is dit dan altijd/vaak met een soortgelijke aan de grassmaster gedaan?

Gr,

Wouter

Jeroen

Bericht door Jeroen » 20 nov 2019 12:04

Hoi Wouter,

Zelf heb ik nog nooit wat gedaan met een electrostatische grasdildo, maar er zijn er genoeg hier op het forum die zo’n ding weten te gebruiken 8-) .
Wat Steven hierboven al zegt is een manier die ik zelf ook vaak gebruik. Eerst een laagje turf (Woodland Scenics bijvoorbeeld), dan wat grassprieten (Heki, WS, Noch, whatever) en dan het liefst niet zo’n strak Gooische Vrouwen-grasveld, maar gewoon wat wilder. Gewoon een beetje proberen. Je kan ook wat hoger plukjes gras gebruiken (beetje houtlijm, onverdund, en dan met je vingers wat sprieten erin ‘planten’), die later voorzien van spuitlijm en dan wat turf er overheen strooien. Geeft ook een leuk effect.
Het is even wat werk, maar ik vind dit een van de leukste dingen van deze hobby. Nog een tip? Werk in kleine stukjes, bijvoorbeeld 15x15 cm.

Succes!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
enderscw

Bericht door enderscw » 20 nov 2019 13:57

Nice.

Dank voor jullie tips en suggesties.

Ik zal is gaan kijken naar de verschillende soorten en maten.
Hopelijk hebben we in december nog wat tijd voor, want het rooster voor aankomende maand heeft wat meer vluchtjes staan dan wat ik voor een december verwacht had.

Maar klagen doen we niet hoor verder ;)

Gr

Hoontje

Bericht door Hoontje » 20 nov 2019 16:29

Dat ziet er allemaal leuk en prima uit!

Groetjes,

Hoontje

Plaats reactie