2440 x 3660mm treinbaan (via plafond)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Saxxon
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 sep 2019 19:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 2440 x 3660mm treinbaan (via plafond)

Bericht door Saxxon »

Nico Essers schreef: 22 dec 2019 13:35 Inderdaad de tekening in iTrain. Jammer dat je niet tevreden bent over je ontwerp Eric. Ik denk wel dat een U vorm je een betere toegankelijkheid geeft. Beter nu aanpassen dan in een veel later stadium.
Ja idd, ben bezig een wintrack een ontwerper railbaan maken en surf ik ook via baanplanner internet.. heb een paar leuk idee gevonden.
Ik hoeft niet zo haast doen maar belangrijk dat ik helemaal tevreden heb.


Groeten Eric

Minitrix rails, YaMoRC, iTrain Pro v5.x, RailModeller Pro v6.4 en AnyRail v6.x

Onderwerp starter
Saxxon
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 sep 2019 19:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 2440 x 3660mm treinbaan (via plafond)

Bericht door Saxxon »

Ik heb nu andere railsplanner voor U-vorm tafel ontwerpen, lijkt mij dat locs veel omwisselen met een wagens gaan moet. dus wordt niet saai spelen. (Ik hoop het)

* Blauw rails is 40mm boven van grondpeil vanwege een dammtor station van minitrax.
* Geel rails gaat vanauit 40mm naar 0mm grondpeil.
* Orange wordt tunnel via dit geel dus wordt ca. -20mm grondpeil naar beneden en weer boven komen.
* Grijs is normaal 0 grondpeil.

Stad/centrum gebruikt ook met een auto systeem. (als wel mogelijk voor N schaal heeft)

Afbeelding


Groeten Eric

Minitrix rails, YaMoRC, iTrain Pro v5.x, RailModeller Pro v6.4 en AnyRail v6.x

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: 2440 x 3660mm treinbaan (via plafond)

Bericht door TonN »

Eric, Leuke opzet.
Paar puntjes.
Heb je nog overwogen om onder Dammtor een schaduw station te maken. Dan zijn treinen ook echt even weg.

Ik zou één van je gele verbindingen enkelspoor maken zodat en op het emplacement wat meer ruimte komt om loks te stallen. Misschien zelfs de verbinding linksboven helemaal weg. Een locomotief komt binnen. Wordt losgemaakt. Eigenlijk hoort ie dan om de wagens heen te kunnen rijden. Gaat naar een kopspoor Wacht op de volgende dienst. En als je met stoomlocs werkt moet je hem eigenlijk nog kunnen keren. Maar de draaischijf hoort niet bij Dammtor.

Het lijkt me de moeite waard om te kijken of je de perrons van normaal een beetje kan buigen. De wissels wat in de boog links onder legt, zodat je daar een verbinding maakt met het opstelterrein. Als het station wat naar links kan, heb je rechts misschien een mooiere aansluiting met je draaischijf rechts.


Plaats reactie