Nordende

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door HST »

Hallo allemaal,

Nu Artitec een nieuw viskottertje heeft aangekondigd is het hoog tijd om met het haventje aan de slag te gaan. Een projectje dat ik enigszins uit de weg ging, misschien omdat ik niet helemaal wist hoe dit hoekje in te vullen. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de mdf-plaatjes voorzien van de bekende blauwe ondergrond. Deze vervolgens ingegraveerd met een bestratingspatroon, van de nodige laagjes verf voorzien en vervolgens vastgelijmd op de modules. Daarna het talud met karton en de krant-met-behanglijm methode vormgegeven. Het geraamte van een visafslag geknutseld en het silogebouw (inspiratie Breskens) vormgegeven. De kleine paaltjes zijn van N-train. De Leuk spul maar wel van hard, beetje bros, plastic dus het schiet makkelijk weg. En dit is dan voorlopig de stand van zaken:
Afbeelding

Afbeelding

Er is nog veel te doen, maar dat is het leuke van deze hobby. Al met al denk ik dat de illusie van overgang van het platteland naar een havenstadje aardig vorm begint te krijgen. Beoordeel het zelf op onderstaande foto. De ophaalbrug wordt overigens nog wel een dingetje, twee ijslollie stokjes geven nu aan waar zo ongeveer de staanders moeten komen. Het huisje van de brugwachter is in ieder geval al wel uit de grond geschoten.
Afbeelding

Tot slot nog een plaatje van een bekend motief. We schrijven 1984 en uit Nordende vertrekkende 218 passeert de conservenfabriek met een N-zug. (Mmm, ik zie dat ik nodig kortkoppelingen moet aanschaffen voor de oude roco umbauwagens, levensgevaarlijk!)
Afbeelding

Groets, Erwin


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Nordende

Bericht door Sibbesuisje »

Ziet er mooi uit Erwin!
Het bestrating patroon ziet er goed uit en die overgang van platteland naar havenstad is wat mij betreft uitstekend gelukt, volg met veel interesse de verdere afwerking!

Groetjes, Sander


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Nordende

Bericht door Hans »

Hallo Erwin,

Heel erg mooi idd. Ook ik ben benieuwd naar de verdere afwerking.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Kleine vorderingen

Bericht door HST »

De afgelopen periode heb ik meer tijd op mijn hobbykamer doorgebracht dan mij lief is. Het C-virus noopt mij ook tot thuiswerken. Na twee dagen in de woonkamer toch maar mijn werktafel in de hobbykamer ontdaan van alle kwastjes, snijmatten, penselen, lijm en tape en dergelijke. Doekje erover en een extra beeldscherm geïnstalleerd. Prachtige werkplek geworden, maar als ik dan wat wil prutsen betekent dat ook: opruimen!

Anyway, toch heb ik wel het nodige aan de modelbaan gedaan. Naast wat gepruts aan een aantal loks (nieuwe decals, abgashutzen etc) ook wat scenery. Rondom de spoordijk komen de vlakken met akkerland, graan en een weiland in eerste aanzet tot stand. Er moeten nog hekken, struikjes, onkruid en dergelijke omheen en en ook het vee zal niet worden vergeten. Wellicht ooit ook nog een vogelverschrikker (ik denk dat ik daar dan maar een preisertje voor misbruik :twisted: ).

Afbeelding

Ook is de weg nu geheel geasfalteerd met Busch folie. Daar heb ik met witte tape de markering op aangebracht. Bij de ophaalbrug moet nog een stopstreep komen (I know) en nog vele details zoals stoplichten, slagbomen en bebording.

Afbeelding

Daarnaast ben ik met de achtergrond van het havendeel waar de vorige post over ging aan verde slag gegaan. Na veel wikken en wegen ben ik op een containeropslag uitgekomen. Ooit heb ik bij Scalescenes een pdf gekocht waarmee je zelf containers kan afdrukken en vouwen. Veel te omslachtig, maar beplakken van een 1,5x1,5 cm profiel gaat veel sneller en levert een acceptabel resultaat op. Van de pdf heb ik diverse voorzijden geknipt en digitaal aan elkaar geplakt. Dat weer een beetje verschaald, afgedrukt en op een kartonnetje geplakt. Dat weer aan de achtergrond geplakt en klaar!

Afbeelding

Voor het 3D effect nog twee blokjes schuin doorgezaagd en beplakt met een containerafbeelding. Vervolgens wat groen en struiken en een hekje ervoor van Modelscenes, wat lantarenpalen uit styreen geknutseld en dan ben ik wel tevreden met het resultaat.

Afbeelding

In de achtergrond heb ik eenzelfde methode toegepast voor de drie appartemententorens. Ergens op het net een aardige afbeelding gevonden, geknipt en geplakt en voor het 3D effect nog een zijkantje toegevoegd. Het zijn nu driehoekjes die tegen de achterwand staan.

Afbeelding

Ergens op dit forum (ben het even kwijt, sorry :shock: ) werd melding gemaakt van dit boek: Afbeelding

Gelijk aangeschaft natuurlijk want past helemaal in mijn straatje! Ondanks het mooie weer, en dus regelmatig buiten in de tuin bezig of een ommetje maken, heb ik het boek nu bijna uit. Dit is weer een echte aanrader voor iedereen die zijn modelbaan een rangeerdoel wil geven en niet maar een beetje aan wil rommelen met wat goed uitkomt. Ik moet nodg weer eens aan de slag met mijn eigen rangeerplan! Anyway, het heeft mij ook weer aan het denken gezet over de uitbreiding van Nordende met een tweede station. Daar is al wel een ontwerp voor, maar of dat nog stand houdt....?

Afbeelding

To be continued!


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Nordende

Bericht door traiNiac »

Net je draadje doorgelezen Erwin,

Ziet er allemaal goed uit zeg. Ik ga je volgen.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Nordende

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Erwin,

Heb de laatste stand van zaken hier bekeken en de mooie begroeide talud van de eerste foto bewonderd.
Niet overdreven veel groen maar toch heel mooi gevarieerd.

Dat boek staat ook op mijn lijstje en had ik willen kopen op de beurs in Dortmund, wordt nu even wachten vrees ik :roll:

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Nordende

Bericht door thevandijks »

Ik had je topic nog niet gezien, mooie beschrijving van je baan, en ik ga je verder volgen.

Groet Hans


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Een filmpje!

Bericht door HST »

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar nu weer een nieuwe bijdrage. Bedankt voor de positieve reacties en ook nog een paar volgers erbij!

Aan de baan heb ik slechts klein werk verricht. De bruggenhoofden zijn allemaal klaar en de havenkades zijn nu bekleed. Ook is de ruwbouw voor de grote havenloods klaar. Helaas daarvan geen foto's ditmaal. In plaats daarvan wel een filmpje!

Nordbahn part 1:



Ik heb deze ge-edit met het standaard foto- en video-edit programma van Windows10. Helaas geen mooie overgangen! Ik had het eerst met een ander programma gedaan, was helemaal te blits, totdat er toch een heel vervelend watermerk in bleek te zitten. :evil: :evil: :evil:
Als iemand nog een voordelige tip heeft voor een programma : laat het weten!

Excuses voor de beeldkwaliteit en het gekraak van het statief. Hopelijk kunnen jullie het toch waarderen!

O ja, in het laatste shot blijkt het inrijdsein op groen te staan in plaats van rood (very dangerous) |:(


Groets, Erwin


Teaser: Deel 2 hoop ik ook snel klaar te hebben, daar zal wat meer gerangeerd worden. Wordt vervolgd!



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Nordende

Bericht door erik-n-fan »

Mooie voortgang Erwin. Ik ben bevooroordeeld met iMovie op de Mac voor de aankomende video’s. Ik kan je helaas niet helpen op W10.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Een filmpje!

Bericht door rjvanhouten »

HST schreef: 09 mei 2020 19:10 Als iemand nog een voordelige tip heeft voor een programma : laat het weten!
Gratis en goed: https://kdenlive.org/

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Nordende

Bericht door thevandijks »

Echt mooi filmpje! En mooie baan, zo zie je maar wat je op weinig ruimte allemaal kan!

Groet Hans


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Nordende

Bericht door Hans »

Hallo Erwin,

Leuke film, fraaie baan.
Mooi ook dat omrijden en weer aankoppelen.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Nordende

Bericht door tv_man »

Erg leuk filmpje! Dank daarvoor! (en wat rijden je treinen mooi)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Nordende

Bericht door shoven »

Ik heb laatst met VideoPad gewerkt, gratis en zeer uitgebreid.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Nordende: tweede filmpje

Bericht door HST »

A good day to you all,

Robert Jan en Steven dank voor de tips voor videobewerking. Ik zal er eens induiken voor toekomstige bewegende beelden! Het tweede filmpje is ook klaar, maar dus nog in Windows gemaakt.

Wat meer informatie over de bouw overslagloods, die ik in mijn vorige post kort noemde. Deze situatie in Delfzijl was mijn inspiratie.
Afbeelding

De loods in Nordende is een recht-toe-recht-aan doosje gesneden van 5mm foambord, dat geeft een stevige basis. Het dak is van 3mm karton. Waarschijnlijk ga ik het heel eenvoudig afwerken: een aluminium dak, 1mm karton met styreen stripjes in aluminium gespoten of geschilderd) tinten en vlakke gevelbekleding in een lichte kleur grijs.
Afbeelding

Het laadperron is 7mm hoog, ook hier weer 5mm foambord met daarop 2mm van de bekende blauwe ondervloerplaat. De randen zijn bekleed met baksteenmotief Slater’s Plastikard. De 2mm plaat steekt een klein stukje uit. Het linkerdeel van het laadperron reikt tot aan het spoor, aan de rechterzijde bevindt zich nog een rail voor de laadkraan, waarmee dan ook zware ladingen verscheept kunnen worden. (Je moet toch wat als je alles op een stukje van 40cm wilt proppen.) Helemaal ongewoon is het overigens niet: zie de afbeelding te Delfzijl. Daar ligt de rail op de perronrand, maar dan zou ik de constructie van de laadkraan moeten aanpassen, wat ik mijzelf met het oog op een goede afloop niet toevertrouwde. Dus dan maar zo. Na een schilderbeurt heb ik het laadperron voorzien van gele markering door het gebruik van dunne stroken tape, dat geeft een strakker resultaat dan met verf. Daarna fixeren met een laagje transparante lak.
Afbeelding

Als de loods afgewerkt is volgen de details, zoals pallets, maar natuurlijk kan er nu al geladen en gelost worden wat dan ook in het tweede filmpje (minuut 2:45 en minuut 4:15) te zien is.
Afbeelding



Enjoy! Erwin


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Nordende: tweede filmpje

Bericht door rjvanhouten »

HST schreef: 16 mei 2020 13:11 Robert Jan en Steven dank voor de tips voor videobewerking. Ik zal er eens induiken voor toekomstige bewegende beelden! Het tweede filmpje is ook klaar, maar dus nog in Windows gemaakt.
Tot je dienst, Erwin. Nog even iets anders: ik weet niet met wat voor 'n camera jij je beelden schiet, maar de het ding (foon?) heeft zo te zien de grootste moeite om scherp te stellen op je bewegende treintjes.
Als ik je een tip mag geven: kijk eens of je de optie 'lock autofocus' kunt vinden. Soms is het namelijk niet prettig dat je camera plots gaat focussen als je dat niet wilt, bijvoorbeeld op elementen in de achtergrond. Met die vergrendeling kun je dit tegengaan.

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Nordende

Bericht door marco »

Heb net het hele draadje doorgelezen en ziet er goed uit ik blijf je zeker volgen.


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Hoontje »

Heel inspiratie vol. Leuke filmpjes en wat rijdt het mooi!

Ik heb even de vrijheid genomen om je YouTube links aan te passen. Nu kunnen mensen ook op het forum de filmpjes bekjjken, zonder een nieuw scherm of app te hoeven openen

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Nordende

Bericht door Frank_N »

Zelden zo'n fraaie treinenloop gezien :o :o , inclusief koppelen-ontkoppelen omloop...! Chapeau 8-)


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door HST »

Zo, eerst maar even reageren op de reacties op de filmpjes:
Als ik je een tip mag geven: kijk eens of je de optie 'lock autofocus' kunt vinden. Soms is het namelijk niet prettig dat je camera plots gaat focussen als je dat niet wilt, bijvoorbeeld op elementen in de achtergrond. Met die vergrendeling kun je dit tegengaan.
Tips zijn altijd welkom Robert Jan. Ik heb mijn apparaat eens aan een inspectie onderworpen en geconstateerd dat deze mogelijkheid inderdaad aanwezig is. Ik heb er al een beetje mee geëxperimenteerd en ga het in het vervolg zeker gebruiken.
Ik heb even de vrijheid genomen om je YouTube links aan te passen. Nu kunnen mensen ook op het forum de filmpjes bekjjken, zonder een nieuw scherm of app te hoeven openen
Verdraaid Hoontje, hoe krijg ik dat zelf voor elkaar? Many thanks!
Heel inspiratie vol. Leuke filmpjes en wat rijdt het mooi!
Zelden zo'n fraaie treinenloop gezien :o :o , inclusief koppelen-ontkoppelen omloop...! Chapeau 8-)
Dank voor deze complimenten. Mooi rijden doet het zeker. De V100-Ost is voorzien van een motortje van Sb-modellbau. Ik heb lang getwijfeld vanwege de kosten, de motor kostte mij meer dan de lok,en ik heb lang gezocht naar een alternatief, maar het is het dubbel en dwars waard geweest. De meeste loks rijden hier met een Doehler & Haass decoder, een enkele met Kuhn. Verder van belang is zorgen voor voldoende voedingspunten en vooral een hele zuivere ligging van het spoor. Omdat het zo'n klein baantje is heb ik daar héél veel tijd aan besteed (en in het verleden door schade en schande wijs geworden zullen we maar zeggen 7(8)7 ). En ontkoppelen doe ik niet automatisch hoor, daar heb ik een klein stukje gereedschap voor. Met de videomontage goed opgelet bij de overgangen en dan is de illusie compleet!

Ondertussen heb ik niet helemaal stil gezetten. Het was mooi weer de afgelopen tijd en dan ben ik vooral buiten te vinden. Nu de afgelopen dagen het weer wat omgeslagen is ben ik aan de slag gegaan met het maken van de ophaalbrug. Dit is natuurlijk een dummy, en daarmee in al zijn eenvoud slechts een benadering van de werkelijkheid. Ik permiteer mijzelf dat graag want voor de weergave van elk detail heb ik het geduld niet. Mijn inspiratie haalde ik overigens uit de ophaalbrug bij Husum (D) (even googlen op Klappbrücke Husum en je hebt 'm) alleen is het bij mij een gecombineerde brug voor weg- en spoorverkeer geworden. Rond het spoor heb ik 2,5mm foamboard gelegd. Daarna dunne stripjes styreen, tot tegen de railschoenen. De zijkanten van de brug zijn ook bekleed met styreen. De brugstaanders en het, hoe heet dat eigenlijk (?) ding erboven , zijn ook weer gesneden uit foamboard van 3 mm. Wonder boven wonder is het ding mooi in balans, het staat nu los op de pijlers. Op de foto's is slechts de tussenstand te zien. Er moeten nog zuigers komen en van die trekstangen aan het uiteinde. Dan wordt het ook vastgelijmd. Maar eerst moeten er nog hekjes geplaatst worden en die zijn inmiddels besteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de hekjes zijn geschilderd en het geheel vastgezet is dan ondergaat de brug nog een lekkere weathering met vuil en roestsporen. Ik verheug me nu al bijna op de herfst! Maar eerst nog hoop ik op een fijne zomer, en veel mooie treinenbeurzen dit najaar. In Nordende schijnt in ieder geval de zon al weer :lol:

groetjes, Erwin

Afbeelding


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Nordende

Bericht door traiNiac »

Het is een hele fraaie brug geworden Erwin :Thumb


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Merijn »

.
HST schreef: 07 jun 2020 15:57 De brugstaanders en het, hoe heet dat eigenlijk (?) ding erboven ,
Ha Erwin,

hier kan ik je wel even bij helpen met wat overheerlijk civieltechnisch proza: de staanders heten bij een ophaalbrug de hameistijlen en dat ding er boven de balanspriemen, of in jouw geval het balansplateau want het is één aaneengesloten ding. Verder wordt het dek dan het val genoemd en dan heb je alleen nog de hangstangen die aan het eind van je balansplateau naar het val lopen. Hier heb je natuurlijk helemaal niets aan bij het bouwen van je overigens erg mooie baan maar misschien leuk om te weten! :mrgreen:

Kijk wel even goed naar hoe de hangstangen lopen. Dit ziet er soms in model nogal onrealistisch uit: niet te schuin en niet te recht, niet te dicht bij het draaipunt van je dek. Maar daar kom je vast wel uit, kijkend naar de voorbeelden die je al hebt gevonden. Succes! En ik kijk uit naar je verdere vorderingen.

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nordende

Bericht door Hoontje »

Die brug beloofd een mooie blikvanger te worden zo.

Als je in het vervolg filmpjes wilt "embedden", dan doe je dat als volgt;

Zorg dat je in je bericht je YouTube link plakt.
Je krijgt dan iets als :

https://youtu.be/y1yT6WDfu9s

Zet het laatste deel ( y1yT6WDfu9s ) als volgt in je bericht:

[ youtube ] y1yT6WDfu9s [ /youtube ]

En als het goed is verschijnt je filmpje dan.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Flitsbericht

Bericht door HST »

Bedankt voor jullie bezoekjes, bijval en reacties en ik heb ook weer een paar dingen geleerd:
de staanders heten bij een ophaalbrug de hameistijlen en dat ding er boven de balanspriemen, of in jouw geval het balansplateau want het is één aaneengesloten ding. Verder wordt het dek dan het val genoemd en dan heb je alleen nog de hangstangen die aan het eind van je balansplateau naar het val lopen.

en ook weet ik nu hoe filmpjes te embedden!

Een flitsbericht dus in deze zomerperiode. De randen van de regenachtige dagen de afgelopen week heb ik goed besteed: de ophaalbrug is nu zo goed als klaar. Hekjes (Markenburg) zijn geplaatst en geschilderd. Moest ik allemaal wel verlengen, maar dat valt niet meer op zo. Was nog wel een dingetje om ze er strak recht op te krijgen. Beetje wishfull thinking want de foto's zijn genadeloos: ik moet dus nog wat corrigeren zie ik.

Twee zuigers (?) toegevoegd aan de brug, anders kan het niet omhoog natuurlijk (let wel: dummy model). Bestaat uit een hol plasticbuisje van 3mm en daarin een plastic asje van ca. 2mm en een likje verf. Ook tot slot de hangstangen bevestigd, ik hoop niet te schuin! Alles vastgelijmd natuurlijk.

Aan de veiligheid van de weggebruikers is ook gedacht met de plaatsing van slagbomen en verkeerslantaarns. Deze zijn ontstaan uit styreen stripjes en buisjes van diverse formaten. De zonnekapjes van de verkeerslichten zijn 1mm breed afgesneden U-profielen. En nee, er zitten géén ledjes in!

Oordeel zelf op deze snapshots:

Afbeelding

Afbeelding

Ben wel happy met het resultaat en het wordt denk ik zo langzamerhand tijd voor een grote plas water onder de brug. Ik zoek nog een paar zeemeeuwen in 1:160. Iemand die al tegengekomen?

Bye Bye, Erwin



Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Nordende

Bericht door Kevin Nijssen »

Hoi Erwin,

echt knap hoe je bijna alles uit niets maakt. Stukje creatieve kennis die ik zelf nog moet opbouwen, het lezen en bekijken van je werk is in ieder geval heel leerzaam. Succes met de plas water, weet je al waar je deze van gaat maken?

Groetjes Kevin


Plaats reactie