Tal der Eichhörnchen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vandaag is de posttrein aangekomen ,al is het druk met het laden van voertuigen het gewone werk gaat door.

Eenmalig werd deze loc ingezet voor de post.
Afbeelding

Klein beetje hulp bij het rangeren.
Afbeelding

En de postzakken worden gelost en naar de wachtende busjes van de post gebracht.
Afbeelding

Inmiddels zijn ook wat gemengde goederenwagons aangekomen.
Afbeelding

De busjes staan te wachten.
Afbeelding
Afbeelding

En er zijn een paar stiekeme spijbelaars op de ronkende motoren van de Tanks afgekomen.
Afbeelding


Afbeelding

Een blik aan de voorkant.
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Pierre »

Erg mooi allemaal. ;)


Groet Pierre.

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door erik-n-fan »

Heerlijke drukte op je baan. Erg mooi.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Mooie plaatjes 👍🏻👍🏻👍🏻
Vraagje......waar maak jij je foto's mee, met je telefoon of een camera?
Ik vraag dit omdat je de foto's wel heel scherp krijgt van dichtbij!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Dank je Erik en Pierre :)

@ Erik : zeker lekker druk :) twijfelde eigenlijk of het niet te druk was maar het is leuk om kleine verhaaltjes te maken .

@ Raymond : De foto's maak ik met mijn telefoon en af en toe met mijn foto camera maar met de telefoon is alles veel scherper voor dichtbij ,ben nog van plan om voor mijn Nikon een micro lens aan te schaffen.
Voordeel met de telefoon is dat je makkelijker overal bij kunt komen door de afmeting.

Even nog een overzichtje.
Afbeelding
Afbeelding

De ADAC heeft een eigen parkeerplaats tegenover het station.
Afbeelding

De Bus staat gereed en de chauffeur wacht geduldig tot vertrek.
Afbeelding

Iemand zin in een Hot Dog van Bob :D
Afbeelding


En dan heb je altijd een hoekje waar je niets mee weet te doen, Ik had nog twee schoorstenen met rookmodules dat paste mooi naast elkaar en met nog wat overgebleven muren een Fabriek terrein(tje) gecreëerd en ga daar straks mee verder na deze posting.
Afbeelding
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Nico Essers »

De een vindt het te druk ,de ander wil het nog voller bouwen. Het is waar je van houd. Ik vind je baan in ieder geval gezellig druk. Er is overal wel wat te zien en dat heeft zo zijn charmes. Vooral doorgaan met verhaaltjes bouwen. Prachtige baan heb je. :Thumb :Thumb :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Mooie foto's weer Gerhard!!!
Je hebt waarschijnlijk een veel betere camera in je telefoon dan de mijne😁
Die schoorstenen van de fabriek staan perfect in die hoek daar👍🏻
Die geel/zwarte bus welk merk en artikel nummer heeft die?....het lijkt veel op een oudje uit Oostenrijk?

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Raymond,
Ik heb een Samsung A51 met 4 lenzen lukt aardig met fotograferen soms toch ook heel veel onscherp ook met gewone foto's maken.

De Bus :) Ik wist het niet meer heb geprobeerd om hem nog los te maken (staat met iets houtlijm vastgeplakt) maar helaas, dus ben ik gaan googelen
en het is van Lemke Minis LC 3115 ,ben wel Fan van Lemke Mini's ze maken mooie auto's ed. heb er ook veel van rondrijden ....staan :D

Afbeelding
Afbeelding

Het hoekje...we vragen maar niet wat er in die vaten zitten en waarom ze achter het bedrijf in een hoekje worden gezet ;)

Baal wel een beetje het eind van de bouw is in zicht....heb ook zojuist de andere goederen loodsen geplaats ,zit nu te wachten op een pakketje met figuurtjes en een soundmodule voor de spoorweg overgang en dan is het station aan de beurt moet de perrons nog bouwen en hier en daar nog wat groen aanbrengen , en dan bedenken wat ik nog kan doen ,voor de afwerking aan de voor en achterkant moet ik in de bouwmarkt zijn, bestellen doe ik niet moet alles zelf in de handen hebben en selecteren wat ik wil...


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

athmulder
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jul 2019 18:46
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door athmulder »

Ik vind het heel knap dat je je baan helemaal hebt afgemaakt, zover ben ik nooit gekomen!


mvg, Ab (NSpoor Zuid-Limburg, modulebaan bestuurd door MpC)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Hallo Ab ,
het is heel snel gegaan de ruimte was kleiner dan dat ik ooit heb gehad ,heb geen lagen met opstelsporen of veel elektronica voor aansturing ed.
Gezien de tijd die we thuis door moeten brengen in verband met de situatie waarin wij allen verkeren kon ik ineen keer alle tijd gaan benutten hieraan.
Normaal is het mijn winter hobby , vanaf Maart gaan normaal de club dagen en evenementen van start waar ik ben met mijn RC 1:16 Tanks, Vrachtwagens enz. ben dit duurt meestal tot December.

Maar voorlopig ben ik nog wel bezig , en wie weet duurt het nog langer er komt een nieuw project aan die ik ga bouwen een McDonnell Douglas Phantom F4 1:32 en daar licht en geluid in aanbrengen.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Hugo »

Gerhard schreef: 10 feb 2021 13:31
Baal wel een beetje het eind van de bouw is in zicht....heb ook zojuist de andere goederen loodsen geplaats ,zit nu te wachten op een pakketje met figuurtjes en een soundmodule voor de spoorweg overgang en dan is het station aan de beurt moet de perrons nog bouwen en hier en daar nog wat groen aanbrengen , en dan bedenken wat ik nog kan doen ,voor de afwerking aan de voor en achterkant moet ik in de bouwmarkt zijn, bestellen doe ik niet moet alles zelf in de handen hebben en selecteren wat ik wil...
Je zou bijvoorbeeld het UPS gebouw wat kunnen verouderen of de @shoven ergenis van de zichtbare wisselaandrijving kunnen wegwerken.

Het hoekje met de schoorstenen is erg geslaagd :Thumb


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door kees gorter »

Ik vind het een leuke baan, jammer dat hij bijna gereed is . Wat nu verder ? Nieuwe baan ?


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door shoven »

Of gewoon lekker gaan rijden.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Gewoon van de baan genieten Gerhard zolang je het nog leuk vind en anders verander je eens wat als het gaat vervelen....

P.s.
Bedankt voor de info van de bus👍🏻👍🏻👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vervelen ga ik zeker niet het UPS gebouw kan nog wel idd wat extra's gebruiken aan verwering ,wat die wissel aandrijvingen betreft.... :D nee dat blijft zo.
En het is nog niet direct klaar we kunnen nog even er moeten ook nog vitrines gebouwd worden 2 voor mijzelf die onder tussen de poten van de baan komen en 1tje voor mijn zoon die heeft HO.
En rijden is net zo leuk vandaar dat ik nu alleen nog maar locs met sound aan schaf en er staat nog wat in bestelling verzamelen is ook leuk.

Maar naar vandaag ...pakketje binnengekomen uit Lochem en direct aan de gang ,heb een filmpje gemaakt ,even voordat er antwoord komt ..de borden voor de versperring knipperen niet de focus moest liggen op de Overweg....klink egoïstisch ;) :lol:

https://youtu.be/LwalevVPm3I


En de omgeving van de goederenloodsen verder ingericht.
Afbeelding
Afbeelding

Beste stuurlui staan aan wal : Ja deze kant op het moet vandaag nog weg!
Afbeelding
Afbeelding

En dan verder met het station en de perrons...


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hoi Gerhard,

Leuk filmpje!
Mooie foto's weer en grappig die 2 die de pallet naar de vrachtwagen duwen en trekken, doet me denken aan mijn werk😀
Toevallig mijn zoon heeft ook een H0 baan🙂

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Hoi Raymond ,
Wat toevallig erg leuk dat jou zoon ook H0 heeft.
En ai als het ook zo zwaar op jou werk is met het sjouwen heb je zeker de fitness nodig :D

Ben bezig met de achterkant van het station even een tussentijdse foto..

Afbeelding
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Hans »

Hallo Gerhard.
Jammer dat het bijna klaar is.
Ik geniet erg van de foto's van je vorderingen en leer er van.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vandaag bezig geweest om een stukje te rijden ,ineens gaat de 23er problemen geven wilde niet meer vooruit of achteruit en werd enorm warm...balen.
Beschrijving erbij en op het testspoor gezet en nog eens geprobeerd niets...dan naar de tandwieltjes in de tender gekeken ,kap eraf en kijken hoe het zat binnenin maar dat was goed.
Een van de rode kleine tandwieltjes aan de onderkant zat er scheef en naar achteren gedrukt in, beetje fragiel iets even met een klein schroevendraaiertje weer in positie gezet en een CV aangepast waardoor hij beter van z n plek hij was wel erg traag en kwam bijna niet vooruit en alles zo weer opgelost.

Afbeelding


@ Hans : er blijven foto's komen hoor en zie nog veel dingen wat gedaan kan worden ;)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Nog 2 daagjes vrij en dan weer gaan werken en o de tijd genomen om effe de rommel op te ruimen die ik niet meer nodig heb en wat aanpassingen op de baan gedaan.
Zo is de fabriek volledig in bedrijf :) is het stationsplein wat verfraait de naam van het station aangepast en de de perrons geplaatst.
EN de Herpa Loc : speciale uitgave opnieuw voorzien van een decoder.


Er ontbrak iets bij de heuvels en dacht aan vroeger toen wij aan het survivallen waren in de Eifel .....op onze manier dan ;) ,en dat was klimmen tegen rots wandjes op ....zonder touw of beveiliging.
Afbeelding


Stationsplein is iets aangepast met groen en verkeersborden ook de naam is veranderd van het station in Osterburken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs een getrouwd koppeltje word met gepaste muziek ontvangen op het perron.
Afbeelding

Er wordt druk gewerkt in de fabriek.
Afbeelding


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Gerhard »

Vanmorgen een ritje Lochem gemaakt , het was toch al weer zeker een jaar geleden dat we er waren geweest .
De gereserveerde Orientexpress rijtuigen waren binnengekomen een set van 3 rijtuigen ,maar ging met nog 2 extra rijtuigen (slaapwagons) weer naar huis :D

De (laatste) plaatjes .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja dit zijn echt de laatste plaatjes van Tal der Eichhörnchen......

Wat gaat er gebeuren...toen wij het huis hadden gekocht lag er in alle slaapkamers parket ,zag er nog goed uit maar het blijkt nu na 2 jaar dat het niet echt fantastisch kwaliteit is wat er ligt, zo hebben we besloten om alle kamers opnieuw te doen :oops:

De Treinbaan is wel verrijdbaar maar eigenlijk was ik niet tevreden :mrgreen:

Nu wel het wordt een hele klus , wat gaat er als alles klaar is komen ...
Het gaat zeker anders worden ,idee is de Tafel wordt 2,50 x 1,20m , grote radiussen bogen voor de stoomlocs ..gaan nu niet lekker door de krappe bogen of blijven staan.
En moet toch toegeven het moet anders ik was te overtuigd dat het wel goed zou komen maar geef velen van jullie gelijk :oops: ik ga me er meer in verdiepen en meer tijd aan besteden aan het digitale ik ontweek zo veel mogelijk het wat ik vond het ingewikkelde van alles zoals blokken maken en programmeren ,wisselaandrijvingen ;) ,soms ging het bouwen te makkelijk en te snel zeker het landschap .

Het wordt straks aangestuurd door Rocrail of Itrain ,er komt een groot schaduwstation ,heb toch veel locs en materiaal om mee te rijden en wil niet steeds alles van en op de baan wisselen, wat zo als ik het nu heb best wel lastig is.
Er komt dat is het idee ook een geïntrigeerde vitrinekast(en) in te bouwen voor de rest van het materieel.

Dat is ongeveer wat ik in gedachten heb , ga nog verder oriënteren en goed nadenken over het sporenplan.

zal ongeveer wel eind dit jaar zijn dat ik weer hieraan begin ,ook moet eerst mijn ander project het 1:32 Vietnam Diorama met de Phantom F4 klaar zijn.

Maar nu eerst netjes alles weer verwijderen en in doosjes doen :) eens kijken wat er overblijft.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Christ
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:38
Locatie: NO-Brabant

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Christ »

Wat een mooie foto's en verhalen. Erg leuk om te lezen en wat een mooie baan is er gebouwd.

Jammer dat (als ik het goed lees) de baan uit elkaar gaat, maar anderzijds, het bouwen kan ook een deel van de hobby zijn. Benieuwd naar het vervolg!

En gelukkig hebben we de foto's nog......


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Nico Essers »

Inderdaad jammer dat je deze baan moet afbreken. Maar nieuw ontwerp geeft ook nieuwe kansen. Die ingebouwde vitrinekast vindt ik wel een mooi idee. Dan ga je zeker met een treinlift werken vermoed ik. Mooie uitdaging.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door erik-n-fan »

Mooie plaatjes nog steeds. Hoe heb je de rook uit de schoorsteen eigenlijk geregeld in je post van 15 feb?


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Tal der Eichhörnchen

Bericht door Raymond »

Hallo Gerhard,

Mooi laatste plaatjes!
Ja soms moet je de knoop doorhakken als je niet tevreden bent......en opnieuw beginnen.
Maar euh, is een baan langs de wand niks voor jou?
Dan blijft er waarschijnlijk veel meer ruimte over voor ruime bogen!?
Ik heb me veelste lang vast gehouden aan het idee om mijn banen (ja heb eral tig gehad) ook op een tafel te maken...toen ik dat eenmaal gezien had van iemand anders die ook een baan langs de wand had, wilde ik nooit meer iets anders....

Ik wens je heelveel succes met het afbreken, want dat is echt een rot klusje...ik spreek uit ervaring!😁

Groet,
Raymond


Plaats reactie