Sankt-Pankras ( de start)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Raymond (UK) »

Mooie plaatjes weer Mark. Je ben weer lekker druk geweest. Over druk gesproken.. Lekker druk in je schaduwstation al. Die 111 is wel heeel mooi!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door erik-n-fan »

Fijn dat ie bevalt! Op naar de eerste video’s van rijdende treinen binnenkort...?


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

@Raymond (UK) ik heb toevallig ook de ADAC en de bayernland uitvoering van die br111 :D , ooit in mijn vroege jaren toen er nog beurzen waren tegen gekomen en aan mijn handen blijven plakken :D

Maar vandaag zijn de pakketbezorgdiensten langs geweest. DHL,DPD, Post NL, GLS en UPC waren allemaal in de straat.
Ze hebben denk bij de buurmeiden de hele Zalando, Hunkemöller, bjorn-bjorn bezorgd. _o_ :Thumb :lol:

Gelukkig zat er voor mij de achtergrond van PeArd er ook bij, en Conrad doos werd ook bezorgd, daar zat het behang lijm in, naast de pritt en knutsel, school en weet ik wat nog meer voor mijn dochter.

Dus meteen vanavond begonnen.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Raymond (UK) »

Ja, die 111's blijven mooi. Ik heb er maar één en die is in O/B. Die wil ik ook nog wel in het Orient erbij hebben maar volgens mij reden die weinig rond in het wild. Volgens mij bleef dat ding tot heul laat in O/B en S-Bahn rijden.

Waar plak je die achtergrond op en met wat voor lijm Mark?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

@Raymond (UK) De achtergrond is gekocht bij PeArd te Schagen ( 7(8)7 www.peard.nl ), deze heeft de gekozen achtergrond laten uitprinten op Forex, er kwamen dus panalen binnen van 30 cm bij 150 cm lang binnen en deze heb ik Pattex montage kit op de muur geplakt.
Voordeel van Forex, het is makkelijk met een mesje te besnijden.

Verder van de week binnen gekregen van mijn deal iets van eigen bodem, dus meteen een stukje heide gemaakt:

Afbeelding

En een overzicht foto van tot nu toe:


Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door martindomburg »

Wauw, iszis dat die scenery van Lars op 't Hof. Gaaf effect zeg!!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

martindomburg schreef: 31 jan 2021 21:20 Wauw, iszis dat die scenery van Lars op 't Hof. Gaaf effect zeg!!!
Klopt, op de foto's heb ik gebruikt de pollen "struiken zomer heide" Rond het seinhuis en de bovenleiding portalen wat "pollen onkruid laag". Verder wat noch gras grassmaster en op sommige plekken wat hoge struiken gemaakt.

Ik was eerst wat sceptisch, alleen @Jeroen zegt altijd gewoon strooien en mengen dat groen zooi, wel ff nadat je een foto bestudeerd te hebben van hoe het in groot is.

Maar dat spul van Lars van 't is echt fantastisch om mee te werken.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:idea: vanavond eventjes avondje Old-skul Dinamo systeem leggen in de boog van Schaduwstation west.

Afbeelding

7(8)7 maar hoe zat het nu met aansluiten, niks plug en play dus morgen ff lekker uitzoeken hoe we het weer strak werkend krijgen.

Het mooie van dit systeem is dat de door de updates de modules van 7 jaar geleden gewoon geschikt zijn voor de huidige digitale functies. :Thumb _o_

Morgen valt er wat af voor mijn deur qua hout van de Pont Meijer vrachtautootje zodat we verder kunnen met het geraamten van de baan.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Raymond (UK) »

Weer mooie plaatjes zo Mark en thanks voor de achtergrond info. Mooi gezicht met die heide enzo.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:Z zo, de sneeuw ook weer weg. Vele uurtjes sneeuwfrezen, schuiven en strooien geweest. Maar nu weer tijd voor de baan.

Even verder gegaan met het houtskelet van schaduwstation west en Bahnhof Sankt Pankras.
Vanavond rails erin geknalt en aangesloten, bij gebrek aan Peco, dan maar overgaan naar Fleischmann zonder bedding voor het schaduwstation. De wissels ook geen probleem want ik had nog genoeg MDDEC liggen voor de oude PM32 van het Dinamo systeem dus ook met draden trekken gewoon door kunnen gaan. Die oude Dinamo Classics onderdelen werken nog perfect. Zeker met zo'n voeding printje van DTS haal je uit je 20 Volt ook je 5 Volt stuurspanning.

Even een fotootje van vanavond:




Afbeelding

En dan gaan we morgen verder met een bestellijst invullen voor de volgende gedeelte.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door janiegein »

bij deze dan nog even de felicitatie met jouw 38 verjaardag die reeds in het verkeerde draadje ( jouw vorige ) gedaan is.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Iedereen bedankt voor de felicitaties _o_

Maar we hebben de afgelopen weken niet stil gezeten. Echter aan scenery bouw is weinig gedaan.

Ben druk bezig met het eerste gedeelte van schaduwstation west te bouwen, lekker infra werk, kabeltjes trekken, alles aan sluiten etc.
Hierbij een overzicht foto:

Afbeelding

En de eerste gedeelte van de 3 a 4 meter lange opstelsporen:


Afbeelding

Verder ben ik mijn trein stammen aan het optimaliseren. Dus alle niet uitleesbare functiedecoders eruit en voor diegene die ik makkelijk kan uitlezen en wijzigen via de sprog.
De baureihe 101 van Fleischmann en Roco krijgen de komende tijd ook hun nieuwe decoder, we gaan de zimo Mx617 hier in doen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras

Bericht door Marksintpancras »

_o_ Een ET426 met sound :D nadat een ET425 in 2017 gedigitaliseerd was met Europese digitale elektronica. Want dat Japanse gedoe snap ik niet zo veel van bij deze treinstellen.

Was het daarna de beurt aan een ET426 en dan met sound, dat is bij deze treinstellen eigenlijk ondoenlijk. Maar dat is Arnaud van DTS Ermelo toch gelukt.


Afbeelding

Met extra cabine verlichting erbij, een top model.

Nadat ik afgelopen vrijdag eind van de middag met 140 km richting Ermelo ben gegaan, terug weg ging stuk sneller ivm 170 km op de teller was ik weer net voor 9 uur thuis.

Maar nu weer even voorraad onkruid, struiken, bloemen, turf, lijm, gips en nog meer.

Hierbij een foto van de oostkant van station Sankt Pankras.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door martindomburg »

Was gezellig kerel! Blij dat het bevalt


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Sankt-Pankras

Bericht door shoven »

Marksintpancras schreef: 02 mei 2021 17:00 Nadat ik afgelopen vrijdag eind van de middag met 140 km richting Ermelo ben gegaan, terug weg ging stuk sneller ivm 170 km op de teller was ik weer net voor 9 uur thuis.
Nou, hopelijk heeft de politie ook zo'n fijne dag gehad. :o


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras

Bericht door Marksintpancras »

Marksintpancras schreef: 02 mei 2021 17:00 Nadat ik afgelopen vrijdag eind van de middag met 140 km richting Ermelo ben gegaan, terug weg ging stuk sneller ivm 170 km op de teller was ik weer net voor 9 uur thuis.
shoven schreef: 02 mei 2021 18:13 Nou, hopelijk heeft de politie ook zo'n fijne dag gehad. :o
Mijn vrienden van de politie hebben zeker een fijne dag gehad, want ze stonden op de A28 tot 18:00 uur bij het Harde of hielpen bij aanrijdingen. Jaja, ik rij dan wel stevig door, maar heb genoeg links rijders gezien bij een lege rechter baan. En de rest van dienst infra zat al aan het avond eten. Diegene die na het eten nog dienst hadden hielden zich niet bezig met mij. Want ik mag wel een enkele keer in het jaar de snelweg gebruiken om eens stof uit de uitlaat te blazen. Want alleen de dagelijks de A9 over met 98 km op de teller van en naar werk is zo eentonig.

Trouwens, ik heb wel die dag een flinke bon gekregen met 5% korting. :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Jeroen »

Jaja, ik rij dan wel stevig door, maar heb genoeg links rijders gezien bij een lege rechter baan.
Dus jij rijdt met 170 op de teller, en haalt dan ook nog rechts in?

Held!😎


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door martindomburg »

Heeft die ook nog de tijd om even rustig opzij te kijken. 🤣🤣


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Donderdag heeft de postbode deze dubbeldekkers Fleischmann 862810 afgeleverd.

Geheel met binnenverlichting en vandaag op de baan met de Br146.0 NRW uitvoering ervoor.

Afbeelding

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Zo, druk bezig met infra en rail werk van schaduwstation west.
7(8)7 wil je zo'n pre- historische bezetmelder van het Dinamo resetten ( heb er straks totaal 6 TM-H onder deze baan) om een nieuwere versie in te schieten schiet de stroom toevoer in de kortsluiting (zo'n DTS VSP printje). |:( geen rook _o_ tjonge maar ook geen reset. Blijkt er deze nog ouder de dan de vorige die geïnstalleerd had en nog geen resetpunt heeft, dus nu ff een weerstandje tussen solderen. Natuurlijke geen standaard N spoor led weerstandje, nu een zware jongen :lol: dus nu wachten op de pakket bezorgster.

Tevens vordert het station qua perrons, en heb mijn railplan ook iets omgegooid ivm de westkant van station ivm de beschikbare ruimte.

En ook weer verder gegaan met de boerderij. De woning van de boer heeft nu ook zijn geluiddempende schutting gekregen

Afbeelding

Morgen maar een verder met afwerken van dit plekje.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

Zo, weer 2 oude Dinamo TM-H modules geüpgraded, weer 16 blokken kosteloos erbij.

Maar begonnen met railplan westkant van bahnhof Sankt Pankras. We gaan 1 verbindingsspoor schappen, dus het enkelsporige diesel traject krijgt 1 verbinding met hoofdbaan.
Qua scenery kan ik daardoor het stukje Rijnlandschap beter verwerken.

Maar de ET426, heeft ook zijn eerste meters gemaakt, en staat nu op het servicespoor te wachten om schoongemaakt te worden.

Afbeelding

Tevens een baureihe 101, geijkt. Zat een Esu lopi4 in, dag reed niet zo denderend. Nu met Zimo mx617 geijkt.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

De onderstaande units zijn ook aangevraagd bij bouwbedrijf Markenburg _o_ :lol: , dus dat personeel van DB netz en de trein schoonmakers hebben straks ook hun eigen stekkie :o
Afbeelding

Vandaag verder gegaan met Bahnhof Sant Pankras, spoor 4 en 5 liggen er volledig.
Perrontjes komen er ook aan, moet nog wat bestelt worden.
Tevens het stationsgebouw is ook al in elkaar gezet. Nu geen groot plastic stationsgebouw, maar het laser cut gebouwtje van nog.

Afbeelding

Tevens is er proef gereden vanaf het schaduwstation midden, als in het station de sporen er liggen (en die liggen er) en de wissels zijn ingeregeld dan ga ik de baan poetsen, rijden en atf behandeling geven, echter dan dient er genoeg trein verkeer te zijn.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

|:( Ben je de verdomde Servo's aan het inregelen, vliegt er bij 1 wissel de beide tongen uit hun bek :o , dus pech hebben en nieuwe bestellen :cry: , echter bij overal is de Peco sl396f niet leverbaar.

Afbeelding

En de rest gaat ook wel, alleen merk dat het inschieten van die data in de OC32 makkelijk gaat, rechtstreeks via zo'n USB stick met draad dan via het Dinamo netwerk.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door Marksintpancras »

:) na een middagje gepuzzeld te hebben met iTrain en Dinamo. Want met dat er 1 op en eraf tellen en nog meer cijfer gegoochel toch weer gelukt om van het schaduwstation midden naar de sporen 4 en 5 te rijden van bahnhof Sankt Pankras. Nadat de br101 DIN outfit meer dan 20 keer probleemloos heen en weer gependeld te hebben. Heb ik toch wat PIKO treinstellen baureihe 440 en 442 los gelaten, na 2 jaar stilstand.
En als klap op de vuurpijl kwam er een baureihe 120 met de Hanse Express ook nog langs richting Hamburg.


Afbeelding


Morgen maar eens kijken om bij de Gamma te komen voor een plaatje hout om de helix van schaduwstation midden dicht te maken en dan kan de dieselstrecke ook weer langer gemaakt worden.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Sankt-Pankras ( de start)

Bericht door erik-n-fan »

Ja ik heb dat met peco wel eens gehad - een oudere variant van de wissel. Als het veertje verwijderd was dan sprongen de tongen wel eens los van het plastic. Eigenlijk ben ik sindsdien overgestapt op de ServoSwitch van Rosoft voor het puntstuk. Dan kan het veertje blijven zitten, de servo zet hem om (en puntstuk is niet gepolariseerd) tot de eindstand is bereikt waarna puntstuk weer juiste polariteit krijgt. Nooit kortsluiting mee.

Voorheen deed ik dit met ESU Switchpilot Servo maar daar moest het veertje eruit om punstukpolarisatie te veranderen halverwege de beweging (en tongen dus los van de rails). Dit ging zelfs af en toe fout en vroeg om erg exacte servo plaatsing en inregeling.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Plaats reactie