Mijn baan: Sankt Georgen.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooie vorderingen weer William.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
William,
toch lekker bezig en als je niet helemaal tevreden ban dan doe je het toch "gewoon" weer even wat verbeteren.
Gelukkig kan dat in onze gecreëerde wereld van modelbouw.
Zo te zien komen die nieuwe gebouwen ook wel daar tot hun recht.
mvrgr Bob
toch lekker bezig en als je niet helemaal tevreden ban dan doe je het toch "gewoon" weer even wat verbeteren.
Gelukkig kan dat in onze gecreëerde wereld van modelbouw.
Zo te zien komen die nieuwe gebouwen ook wel daar tot hun recht.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Inderdaad bevalt het niet, doen we het gewoon een keer over.
Ondanks dat heeft het wel wat - wat een beetje groen al niet kan doen
Hier even twee foto's van de V60. kllar voor vertrek en lekker aan het rangeren.
576 - Klaar om aan het werk te gaan.
577 - Rangeren.
Groeten,
William
Ondanks dat heeft het wel wat - wat een beetje groen al niet kan doen
Hier even twee foto's van de V60. kllar voor vertrek en lekker aan het rangeren.
576 - Klaar om aan het werk te gaan.
577 - Rangeren.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Ziet er goed uit William toppie gedaan .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Door het mooie weer de laatste tijd, is er van alles gaan groeien boven op de berg en dus kunnen de dames eindelijk naar buiten.
En het mag: het is tenslotte 1juno
578 - Eindelijk naar buiten
Groeten,
William
En het mag: het is tenslotte 1juno
578 - Eindelijk naar buiten
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooie weide voor die koeien William
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Jep. Menig voetbalclub is er jaloers op
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Errug warm de afgelopen dagen dus weinig gedaan, maar vanmorgen zowaar een trein gespot
579 - Lollo onderweg
Groeten,
William
579 - Lollo onderweg
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En hier maar weer eens een paar foto's uit Sankt Georgen :
580 - Goederentrein loopt binnen op spoor 1
Op spoor 1 loopt een korte goederentrein het station binnen, terwijl op spoor 2 een V200 gereed staat voor vertrek. De beide wagons en de V200 zijn nieuw. De ketelwagen is van Brawa, de behälterwagen van Fleischmann. Tevens is nog net te zien dat achter het station gras gelegd is en dat er een aantal bomen geplaatst zijn.
581 - V200 op spoor 2
En hier nog even twee keer een V200. De V200 026 (links) is van Roco, de V200 116 is van Piko:
582 - Twee keer de V200
Groeten,
William
580 - Goederentrein loopt binnen op spoor 1
Op spoor 1 loopt een korte goederentrein het station binnen, terwijl op spoor 2 een V200 gereed staat voor vertrek. De beide wagons en de V200 zijn nieuw. De ketelwagen is van Brawa, de behälterwagen van Fleischmann. Tevens is nog net te zien dat achter het station gras gelegd is en dat er een aantal bomen geplaatst zijn.
581 - V200 op spoor 2
En hier nog even twee keer een V200. De V200 026 (links) is van Roco, de V200 116 is van Piko:
582 - Twee keer de V200
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooi plaatje zo met die 2 V200’s in beeld William.
Reden die vroeger ooit wel eens in dubbel tractie?
Reden die vroeger ooit wel eens in dubbel tractie?
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William,
Dat ziet er weer gaaf uit.
Mooie bankjes staan er op de perrons. Horen die bij een bepaald bouwpakket?
m.vr.gr.
Hans
Dat ziet er weer gaaf uit.
Mooie bankjes staan er op de perrons. Horen die bij een bepaald bouwpakket?
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooi William.
Die v200 mag er zijn. Moet wel toegeven dat het roco model zijn mannetje kan staan naast die piko.
Die v200 mag er zijn. Moet wel toegeven dat het roco model zijn mannetje kan staan naast die piko.
-
- Berichten: 3593
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William,
Ziet erg erg mooi uit met die twee V200-ers.
Gr Chris
Ziet erg erg mooi uit met die twee V200-ers.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
De V200 was een van mijn eerste Loks in 1960 in H0 steeds graag gekeken naar die lok .
Is een sterke degelijke lok heb de opvolger met de groen beige kleur ook nog gehad.
Veel rijplezier met die lok
mvg Sjaak
Is een sterke degelijke lok heb de opvolger met de groen beige kleur ook nog gehad.
Veel rijplezier met die lok
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Ik ben er weer blij mee. En ja de V200 is ook een van mijn favoriete locs.
De loc van Roco mag er ook nog steeds wezen inderdaad en was nog eens de helft goedkoper dan die van Piko.
Of ze ooit in dubbeltractie hebben gereden weet ik niet, lees: niet gevonden. Wel de latere versie, de V220. Heb wel foto's gevonden in voorspan (met een stoomlocomotief).
De bankjes zijn geen bouwpakket, maar per zes te koop (Noch: 35849).
Groeten,
William
De loc van Roco mag er ook nog steeds wezen inderdaad en was nog eens de helft goedkoper dan die van Piko.
Of ze ooit in dubbeltractie hebben gereden weet ik niet, lees: niet gevonden. Wel de latere versie, de V220. Heb wel foto's gevonden in voorspan (met een stoomlocomotief).
De bankjes zijn geen bouwpakket, maar per zes te koop (Noch: 35849).
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooie lok William!
Ik denk dat deze ook maar eens ga aanschaffen.
Nog even ter aanvulling, een V220 bestaat niet. De V200.0 (je Roco model, ook Minitrix brengt hem uit) kreeg als UIC aanduiding vanaf 1968 BR 220, de V200.1 (het Piko model, maar ook door Minitrix en Fleischmann uitgebracht) kreeg als aanduiding BR 221. Beide loks zijn wel in dubbeltractie gezien, maar inderdaad in combinatie met stoomloks. Ik heb zelf ook nog nooit een foto van een dubbeltractie van 2 exemplaren van de V200 gezien.
Ik denk dat deze ook maar eens ga aanschaffen.
Nog even ter aanvulling, een V220 bestaat niet. De V200.0 (je Roco model, ook Minitrix brengt hem uit) kreeg als UIC aanduiding vanaf 1968 BR 220, de V200.1 (het Piko model, maar ook door Minitrix en Fleischmann uitgebracht) kreeg als aanduiding BR 221. Beide loks zijn wel in dubbeltractie gezien, maar inderdaad in combinatie met stoomloks. Ik heb zelf ook nog nooit een foto van een dubbeltractie van 2 exemplaren van de V200 gezien.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Dat is een interessante vraag, omdat de V200 en 221 mij ook na aan het hart liggen
In de EB van juni 2016 staat hierover in het artikel: "Die Star des Wirtschaftswunders":
"Met de inzet van de V200, ook voor werkelijk zware (lange afstands-) sneltreinen zoals de Italië-Skandinavië-Express, of de D363 wilden de voorstanders van het "dieselsnelverkeer" - vaklieden van de Deutsche Bundesbahn en de betreffende industrie - de gelijkwaardige, zo niet de overstijgende kwaliteiten bewijzen van de nieuwe, zware diesellocs tegenover de in zulke diensten gebruikte 01, 01.10 en 03.10.
Maar het vermogen van tweemaal 1000 PK bleek daarvoor toch te gering."
Dat wordt in hetzelfde artikel aangetoond met een foto van twee V200 locs in station Hagen. Het bijschrift: "F17 Germania was tijdens de Hannover Messe 1963 zo lang, dat V200 035 en 069 hem samen moesten trekken, om de rijtijden te kunnen halen."
(Bron: Eisenbahn Journal 6/2016, pag 24)
En in mei 1959 trokken V200 038 en 027 samen een zware trein over de Schwarzwaldbahn.
(Bron: Bahn Extra 6/2008, pag 80.)
Het zal zeker geen dagelijkse praktijk zijn geweest, maar de V200 heeft dus wel in dubbeltractie gereden.
Waarvan akte.
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 08 aug 2020 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hoi Ben,
Niet zo vreemd eigenlijk en reden waarom het vermogen van de V200.0 later werd verhoogd van 2000 PK naar 2200 PK. Maar de V200.1 had aanzienlijk meer vermogen (2700 PK). Ik zal; de foto in de EJ van 2006 eens opzoeken. Staan in de Bahn Extra die je aanhaalt nog foto's van de V200.0 in dubbeltractie?
grt,
Harry
Niet zo vreemd eigenlijk en reden waarom het vermogen van de V200.0 later werd verhoogd van 2000 PK naar 2200 PK. Maar de V200.1 had aanzienlijk meer vermogen (2700 PK). Ik zal; de foto in de EJ van 2006 eens opzoeken. Staan in de Bahn Extra die je aanhaalt nog foto's van de V200.0 in dubbeltractie?
grt,
Harry
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hoi Harry,
Nee, dit zijn de enige twee foto's die ik kon vinden. Het kwam blijkbaar ook weer niet zóveel voor.
m.vr.gr.
Ben
Nee, dit zijn de enige twee foto's die ik kon vinden. Het kwam blijkbaar ook weer niet zóveel voor.
m.vr.gr.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Voor mij is de V200 ook een van de mooiste dieselloks ooit gebouwd.
Ik vind zojuist ook nog een foto van een dubbeltractie van de V200.0 uit 1957 (op de Schwarzwaldbahn). En eentje uit 1977 waarop twee 221 loks de lange Heinrich trekken. De lok was trouwens niet ingericht voor dubbeltractie, dus er waren twee machinisten nodig. Om te voorkomen dat William's draadje wordt vervuild, kunnen we misschien beter via PB of via onze eigen draadjes communiceren.
Ik vind zojuist ook nog een foto van een dubbeltractie van de V200.0 uit 1957 (op de Schwarzwaldbahn). En eentje uit 1977 waarop twee 221 loks de lange Heinrich trekken. De lok was trouwens niet ingericht voor dubbeltractie, dus er waren twee machinisten nodig. Om te voorkomen dat William's draadje wordt vervuild, kunnen we misschien beter via PB of via onze eigen draadjes communiceren.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Das de V 200-110 en een V200.0, vermoedelijk met een Sonderzug gezien de vele toeschouwers. Is dat niet een foto uit 1985, het jublieumjaar? Waar komt-ie uit Nico?
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Heren,
Geen probleem hoor. Vind het zelf ook hoogst interessant en ik ben ook wel nieuwsgierig.
Groeten,
William
Geen probleem hoor. Vind het zelf ook hoogst interessant en ik ben ook wel nieuwsgierig.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William,
Zojuist een aardig weetje gevonden over de V200.0 op de Schwarzwaldbahn. Op een foto uit 1957 met een dubbeltractie van de V200 053 en de V200 031 had de eerste lok een stalen frame voor de vensters. Tijdens de eerste winter van de V200.0 op de Schwarzwaldbahn waren regelmatig vensters van de lok beschadigd door de ijspegels aan de tunnelwanden! Ze hielpen blijkbaar niet echt veel, want ze werden in de zomer van 1958 weer verwijderd. Ze werden (heel toepasselijk) "geweien" genoemd.
De foto staat in het boek van Matthias Maier, Die Baureihe V200 (EK Verlag) en dit is daarvan een kleine uitsnede. Ik kan de hele foto niet hier plaatsen (copyright) maar stuur je graag een scan via PB als je dat leuk vindt.
En nog een leuk weetje. Ik weet niet of je stoomloks in St. Georgen gebruikt. Maar omdat de klimatologische installatie van de V200.0 niet zo best was, werd bij lange treinen en in winterse omstandigheden een stoomlok (voorspan) meegevoerd, die voor de verwarming in de rijtuigen moest zorgen.
Zojuist een aardig weetje gevonden over de V200.0 op de Schwarzwaldbahn. Op een foto uit 1957 met een dubbeltractie van de V200 053 en de V200 031 had de eerste lok een stalen frame voor de vensters. Tijdens de eerste winter van de V200.0 op de Schwarzwaldbahn waren regelmatig vensters van de lok beschadigd door de ijspegels aan de tunnelwanden! Ze hielpen blijkbaar niet echt veel, want ze werden in de zomer van 1958 weer verwijderd. Ze werden (heel toepasselijk) "geweien" genoemd.
De foto staat in het boek van Matthias Maier, Die Baureihe V200 (EK Verlag) en dit is daarvan een kleine uitsnede. Ik kan de hele foto niet hier plaatsen (copyright) maar stuur je graag een scan via PB als je dat leuk vindt.
En nog een leuk weetje. Ik weet niet of je stoomloks in St. Georgen gebruikt. Maar omdat de klimatologische installatie van de V200.0 niet zo best was, werd bij lange treinen en in winterse omstandigheden een stoomlok (voorspan) meegevoerd, die voor de verwarming in de rijtuigen moest zorgen.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Bedankt voor de info over de bankjes William.
m.vr.gr.
Hans
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan