Mijn baan: Sankt Georgen.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Alro

Re: Mijn baan: Sankt Georgen.

Bericht door Alro » 10 mar 2019 21:56

Mooi plekje daar onder dat schuine dak.
Ben benieuwd!

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 11 mar 2019 13:06

We hebben er weer zin in. Spoor schoonmaken en kijken of de treinen willen rijden. Verder moet er nog wel wat hersteld worden, want hier en daar is er e.e.a. afgebroken/gestoten van de bergen. En de rest van de scenery natuurlijk.
De baan past en staat heel mooi onder het schuine dak, alleen jammer dat ik nu de lucht (blauwe muur van het vorige huis) nu kwijt ben aan de achterkant. Maar heb dit nu wel aan de zijkanten :D en dat hadden we daar weer niet. Een plaat er achter maken staat ook nog op het ToDo-lijstje.
Plannen genoeg weer...

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 11 mar 2019 16:12

Oh ja, de baan staat nu op een - iets hoger - nieuw frame (pootjes) deze moeten ook nog geschilderd worden :?

Groeten,
William

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 11 aug 2019 12:43

"Ik heb nog zoveel te doen..." maar ondanks dat toch nog wat tijd gevonden om wat te doen aan de baan zoals het wegwerken van beschadigingen na het verhuizen en een aantal keer verplaatsen van de baan, lampjes, bankjes en regenpijpen plaatsen bij het station en een hek bij het restaurant.
Daarnaast een aantal nieuwe dingen aangeschaft:
Een personenauto (Opel D Record) en vrachtwagen (Krupp Titan) van Minis,
De V160 "Lollo" van Minitrix, een postwagen van Arnold en een goederenwagon van Brawa,
En verder nog wat grind (ballast) van Busch, een schuilhut van Noch en een paar paarden van Faller.:

Foto's volgen nog maar PB 'zeurt' al maanden dat deze op 'zwart' gaat omdat ik de vrije ruimte/geheugen voor gratis PB overschreden heb en moet gaan betalen. Heb nog geen tijd gehad om een andere foto-emmer op te zoeken.

Groeten,
William

Bjor

Bericht door Bjor » 11 aug 2019 13:30

William,

Zie hier: https://www.flickr.com/

Ben

Liefhebber van N-spoor, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II
en verder alles wat met groot- en modelspoor te maken heeft.

Hoontje
Moderator

Bericht door Hoontje » 11 aug 2019 15:02

Welkom terug! Fijn dat het klussen in / rond het huis voorbij is en er weer ruimte komt voor de hobby. Altijd een leuke baan en leuke verslagen geweest om te volgen William, dus ik verheug me op dat wat komen gaat!
Fijn ook dat het gewoon werkte toen je er spanning opzette! Ik vind dat altijd spannend, ook al staat de baan hier soms maar een week stil ipv jaren.

Veel plezier verder,

Groetjes,

Hoontje

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 12 aug 2019 12:01

Bedankt voor de link en het welkom terug.
Ik heb al wel een Flickr-account en daar staan ook al wel een paar foto's op, maar deze staan nog niet hier (lees: nog geen tijd voor gehad om uit te zoeken hoe dit ook al weer moet).
Het is inderdaad fijn dat het 'grote' klussen klaar is (al moet er nog best wel het e.e.a. gebeuren), maar er is nu wel weer ruimte voor de hobby en dat gaan we dus ook weer lekker doen. En uiteraard maak ik daar hier weer melding van.
Fijn ook dat het na ruim twee jaar allemaal werkt, al rijden de treinen nog niet zo lekker als voor de verhuizing. Daar moeten we dus nog wel even naar kijken. En dat de 'schade' enkel wat afgebroken stukjes boomschors (de bergen) was.

Groeten,
William

Alro

Bericht door Alro » 12 aug 2019 12:20

De foto's die ik hier op het forum plaats, hernoem ik met het draadjenaam, plaatsingdatum en indien nodig een prefix en plaats ik op mijn harde schijf.
Mocht er bij Flickr ook PB problemen komen dan is het voor mij wat makkelijker de foto's via een alternatieve site terug te plaatsen (al valt dat aantal nu nog wel mee ;) ).

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 18 nov 2019 13:05

Moet nog steeds eens kijken hoe ik de foto's hier weer op krijg ,want zo af en toe wordt er toch wat aan de baan gedaan.
Zo is er o.a. een hek geplaatst bij/om het restaurant, deze heeft nu ook een naam (Zum Brau) en het dak zit op de entree.
Er is zijn twee pogingen gedaan om boompjes te maken. De ene met Sisal-touw en de andere met bloembindersdraad. En op het perron staat een bord met de aankomst- en vertrektijden. Dit was nog een gepriegel/gedoe en i.p.v. gleis 1 en 2 staat er de naam van het dorp/station.

Groeten,
William

Onderwerp starter
william

Bericht door william » 24 nov 2019 16:44

Het heeft even geduurd maar we zijn weer terug. Net als de plaatjes :D

Zoals al eerder gemeld, heb ik een tweede en derde poging gedaan om bomen te maken. Hier een foto:
AfbeeldingDSC06388

En hier maken de eerste reizigers gebruik van het bord op het perron:
AfbeeldingDSC06408

Groeten,
William

Plaats reactie