Causton Railways/ mag een slotje op

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Causton Railways

Bericht door Causton Railways »

Ongeveer 5,50 bij 3

En dan in U vorm gebouwd


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Causton Railways

Bericht door spoor65 »

Een veel belovend plan met al behoorlijk mooie stukjes werk.

vraag mij alleen af, bij het zien van de foto, met de helix, hoe stijl is die helix, het oogt mij, naast de zo te zien, kleine boogradius, ook stuk meer dan 3 procent stijging.

zo te zien, heb je eventueel best ruimte om de helix ovaal te maken, met wat rechte tussenstukken, zodat het stijging percentage behoorlijk naar beneden kan.

voor de rest, pff, wat een ruimte om een prachtige baan neer te zetten.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Causton Railways

Bericht door Causton Railways »

De helix oogt inderdaad wat krap, maar als ik hem groter maak komt die in de weg te zitten.

Heb hem uitvoerig getest en ze rijden zo omhoog dus laat het zo. Daarnaast komen op de helix geen lanfe treinen te rijden



Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Causton Railways

Bericht door Causton Railways »

Zo deze week eindelijk begonnen met bouwen aan hry grote station nadat de nodige rails uit Engeland was gearriveerd.

Het is een stukje lastiger bouwen met peco dan met fleishmann maar het resultaat is erug mooi. Moet me nu eerst gaan verdiepen hoe ik de kruizingen en engelsman juist aansluit op de baan.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Causton Railways

Bericht door Causton Railways »

Gisteren en vandaag weer bezig geweest. Meeste sporen van het grote station liggen nu op hun plek. Belangrijkste nu is zo snel mogelijk wat kunnen rijden.

Afbeelding

Verder vandaag de brug voor na het station on elkaar geplakt, nu nog even de rivier uitzagen en dan kan die ook op zijn plek gezet worden.

Afbeelding

Hoop morgen of dit weekend aan de slag te kunnen met de bedrading als mijn bestelling bij Domburg binnen is



Onderwerp starter
Causton Railways
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jan 2020 12:57

Re: Causton Railways

Bericht door Causton Railways »

Gisteren weer druk bezig geweest met het laatste grote zaagwerk. Erg blij mee want dat is niet echt mijn favoriete bezigheid om te doen.

De rivier is nu uitgezaagd plus ruimte aan de achterzijde om de achterste sporen redelijk goed te bereiken.

We kunnen ons nu gaan focussen op aanschaf van de laatste rails en de vele draadjes onder de tafel.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie