Neistal

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Neistal

Bericht door rjvanhouten »

erik-n-fan schreef: 13 apr 2021 20:32 Dank voor het delen Robert Jan! Interessant filmpje. Ik ken z’n kanaal maar dit filmpje had ik nog niet gezien.
Tot je dienst, Erik. Het is inderdaad altijd een groot genoegen om naar de filmpjes van Charlie te kijken.
De man lijkt wel geboren als presentator, met z'n onderkoelde Britse humor en zelfspot. Grote klasse.
Héél wat beter dan de talloze video's waarin men maar een beetje met een camera over z'n modelbaan staat te zwaaien.
Daar word ik altijd een beetje zeeziek van... ;)

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

rjvanhouten schreef: 13 apr 2021 18:15
erik-n-fan schreef: 13 apr 2021 15:42 Okay. Dat is een Gelijkstroom voeding. Ja dan is het iets met de camerasensor waardoor het lichteffect ontstaat.
Het heeft veeleer met de frame rate van de camera te maken (en met de frame rate van het medium waarop de filmpjes worden afgespeeld).
Charlie Bishop - modelspoorder en professioneel cameraman - heeft daarover een verhelderende verhandeling op Youtube gezet:



Groet,
Robert Jan
Daar ga ik eens uitgebreid naar kijken. Bedankt voor het delen!



Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede middag allemaal,

zo het werd alweer stoffig hier. Ruim een maand geleden een filmpje gepost, ik hoop dat hij wat in de smaak gevallen is. Allereerst even een korte verklaring van het langdurig niet meer updaten terwijl het tempo er zo lekker in zat. Zat inderdaad, want nu een maand geleden zijn mijn vrouw en ik voor het eerst ouders geworden. Dus voor mijn gevoel was het vorige week dat ik voor het laatst gepost heb, maar die tijd is dus sneller gegaan :Z . Alles gaat super, en ik heb inmiddels alweer wat tijd om af en toe iets kleins op te pakken rond de tafel.

Goed, aan de hand van de foto's dan de progressie...

Overzichtje, het zijn Kleine veranderingen, maar wat extra bankjes, en prullenbakken sieren de tafel. Tevens hebben de eerste 2 poppetjes hun secondelijm standplaats gevonden. Wat op de achtergrond, maar ze staan er echt.
Afbeelding

Projectje zelf oud hekje maken van rest materiaal. Van overgebleven stukjes bovenleiding en wederom met secondelijm heb ik geprobeerd een hekje te maken.
Afbeelding

En dit is het resultaat, wel bizar hoe goed een foto laat zien als er iets niet recht staat. Je zou zo op het oog zweren dat het recht zit.
Afbeelding

Bankje prullebak, nog ergens een reclame bord en wat figuurtjes en dan is het wel wat zo.
Afbeelding

En terug naar de overgang, we springen lekker op en neer tussen de 2 scenes. De spoorwegboom staat op zijn plek. Bijna klaar voor bodem materiaal. Daarvoor nog even het Andreas kruis aansluiten en een lantaarnpaal plaatsen. Stap voor stap lijkt het wat te worden
Afbeelding

Nog even een overzichtje de tunnelingang in. Gips erover en klaar toch :lol: ... Voor nu dus inderdaad gipsen op het programma en dan kan het grijzen en groenen beginnen!
Afbeelding

Tot de volgende! Groetjes


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Neistal

Bericht door enderscw »

Gefeliciteerd!

Ja de tijd rond de tafel gaat nu spaarzaam worden ;)


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Neistal

Bericht door Folkert van Wijk »

Het wordt erg mooi met gevoel voor sfeer en detail.

Groetjes aan de ooievaar.


Gebruikersavatar

HansD
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 jan 2021 18:39

Re: Neistal

Bericht door HansD »

Van harte gefeliciteerd! Enne, er is meer in het leven dan modelbouw ;)


H.gr,
Hans
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Neistal

Bericht door Sibbesuisje »

Gefeliciteerd Kevin! Dat is een hele legitieme reden om wat minder te posten 😀 echte handenbinders die kleintjes! 🤪

Toch leuk dat je nog wat tijd vond om wat aan de baan te doen, het blijven mooie updates!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Gefeliciteerd! En mooie details zo.
Volgens mij vertekend een cameralens van zo dichtbij ook altijd iets. En in werkelijkheid staat ook niet alles 100% loodrecht hoor 😉


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Neistal

Bericht door martindomburg »

Erg gaaf kerel!!! Jaloersmakend gewoon


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Bedankt voor de felicitaties heren! Wordt gewaardeerd! Een beetje gips heb ik kunnen plakken. Binnenkort daar foto’s van!

Groetjes



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Neistal

Bericht door tv_man »

Erg mooi detailwerk, de bovenleiding ziet er echt gelikt uit. En natuurlijk gefeliciteerd!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Neistal

Bericht door e.lotte »

Hoi Kevin,

Mooi werk hoor, ziet erg mooi uit !!!

Gefeliciteerd me jullie kleine....denk dat de hobby nu op een wat lager pitje komt te staan ;-)


-----
Gr,
Erik

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Neistal

Bericht door Marksintpancras »

:Thumb gefeliciteerd met de kleine .

Straks is het alleen maar leuker dat die kleine erbij. :D die twinkelde oogjes als een trein voorbij komt om die schitterende baan van jouw _o_


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Neistal

Bericht door Bjor »

Kevin,

Van Harte Gefeliciteerd met jullie eerste.
Je hebt nog even om je te oriënteren op Brio treinen en Thomas the Tank Engine. :D

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond iedereen, ik zou me bijna opnieuw moeten voorstellen zo stoffig is dit draadje geworden sinds de zomer. Het was al een soort van voor aangekondigd en wat vele van jullie toen al gezegd hadden, hobby stond even op plek weet ik hoe veel. Alles goed hier, de kleine groeit als kool en op den werk vloer is het verrassend druk geweest afgelopen zomerseizoen. Hoeft geen geheim meer te zijn dat ik die werkvloer regelmatig deel met ene @Jeroen en dat we naast wat werk elkaar ook regelmatig zagen voor belaNgrijkere zakeN daN werk. Goed, genoeg gekletst, er is best wel wat progressie geweest afgelopen maanden, kleine stapjes vormen samen ook een geheel. Bekijk, jureer en geef tips of tricks waar jullie denken dat ik die nodig heb. Belangrijkste is, ik geniet na een 1,5 jaar nog steeds volop van het creëren in deze hobby.

Overzicht van het deel wat goed onderhanden is genomen laatste maanden. Ik eindigde hier volgens mij met die tunnel ingang achterin het shot, wat zit daar voor rare witte waas over de grijze muur zou je je kunnen afvragen. Ja dat is dus een Stanley geweest tijdens het carven van de rotswanden. |:(
Zoals te zien is het oude spoor nog in gebruik voor wat overslag van eventueel post artikelen of andere klein materiaal waarvan de preisers in het dorp gelukkig worden.
Afbeelding

Hier zien we iemand van de noeste arbeid, in deze tijden heeft meneer het meer dan druk genoeg, al heeft hij nog wel even tijd om te genieten van een of ander vaag kunstwerk op de muur.
Afbeelding


De gips reparatie aan de betonnen muur is hier nog niet aanwezig, wel al wat groen. Ik dacht dat het wel grappig was een klimop langs de bovenleiding mast te plaatsen, geeft wel een fijn effect vond ik.
Afbeelding

Nog een overweg shot, tijdens het installeren van alles is er een ledje gesneuveld, gelukkig was daar @Hoontje die mij een rood lampje kon sturen om dit te fixen. Nogmaals dank, en zoals beloofd, een vermelding in mijn draadje :Thumb
Afbeelding


Hij was al van verder af te zien in het eerste shot van deze avond, hier dan van dichterbij. Nog au aan de ogen fel rood, maar deze aanwinst rijd vrolijk rondjes af en aan met van alles en nog wat aan goederen.
Afbeelding

Niet een heel scherpe foto, maar wel wat leuke details te zien. Een dwergsein op stok voor het uitrangeren van het spoor, kastje er op voor de schakel units. Staal roosters voor het oversteken van het spoor en..... 2 scheef staande lantaarns op deze foto 8)7 . Niet echt duidelijk maar wel aanwezig de bescherming rondom de lantaarns gemaakt van bloemisten draad. Zwart geel gestreept en wat roest poeder, misschien in de volgende post in wat meer detail, dan is het groen aan die kant ook wat beter voor elkaar.
Afbeelding

En hier zien we een 111 voorbij schieten aan de 4 panden die ergens op de tafel gaan komen. Interieur en verlichting is er in gebouwd, dus wanneer deze een definitieve plek gevonden hebben en aangelokten zijn zullen hier zeker foto's van komen.
Afbeelding

Goed dat was hem voor nu, binnenkort ( uhum ) vast meer :D

Groetjes


Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Neistal

Bericht door sik234 »

gat ziet er super vet uit oke die dozen bij dhl vracht wagen

mvg ruud


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Neistal

Bericht door enderscw »

Strak werk man!


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Neistal

Bericht door Hans »

Hallo Kevin,

Mooie voortgang.
Apart, dat kunstwerk. Banksy?

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Neistal

Bericht door Nico Essers »

Mooie details Kevin. :Thumb :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Neistal

Bericht door Pierre »

Ziet er goed uit ... knap werk. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Neistal

Bericht door Hoontje »

Kijk! Goed te zien dat het gewerkt heeft! Mooie foto's weer!



athmulder
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jul 2019 18:46
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Neistal

Bericht door athmulder »

Het is lang geleden dat ik hier keek. In elk geval gefeliciteerd met de nieuwe tijdsintensieve aanwinst Kevin!
Ik zie dat het je gelukt is de stelconplaten te maken. Ik weet even niet of ze ooit zo groot waren, maar het ziet er fraai uit.
Wel een vraagje: Die overwegboom met de 'baard', werkt die echt, of is die onbeweeglijk? Op de cover van het N-Bahn Magazin stond onlangs een foto van een echt bewegende 'baard', en ik zou graag weten hoe je zoiets in 1:160 kunt maken (of hoe je er aan kunt komen).


mvg, Ab (NSpoor Zuid-Limburg, modulebaan bestuurd door MpC)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Neistal

Bericht door shoven »

Kevin Nijssen schreef: 01 dec 2021 20:44 Hoeft geen geheim meer te zijn dat ik die werkvloer regelmatig deel met ene @Jeroen en dat we naast wat werk elkaar ook regelmatig zagen voor belaNgrijkere zakeN daN werk.
Aha, hij leeft dus nog? :mrgreen:

Serieus: mooi om je weer in actie te zien hier Kevin. Dit vind ik een van de mooiere banen op het forum, dus hoe meer hoe beter!
Enne... sterkte met de nachtrust. ;)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Neistal

Bericht door e.lotte »

Hoi Kevin,

Nogmaals mooi hoor, ziet er allemaal prachtig uit !!!

Gefeliciteerd met de kleine, geniet van jullie kleine wonder.


-----
Gr,
Erik
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Neistal

Bericht door RieX »

Goeie update weer, ziet er mooi uit allemaal. Alleen twijfel ik een beetje over die klimop, hier in Nederland wordt dat allemaal weg gesnoeid. Weet natuurlijk niet hoe 'gründlich' de Duitsers zijn met hun snoeiwerk? Maar ziet er wel leuk uit, ga zo door.


Groet Rieks

N scale, what else?
Plaats reactie