Neistal

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allemaal,

heren bedankt voor de lovende woorden en de diverse tips aangaande het gebruik van Seinen. Ik heb me een beetje verdiept, en zal dit nog meer doen de komende dagen. Het beeld moet wel een beetje realistisch overkomen en daardoor wil ik wel weten wat ik doe.

De update, het 2de niveau (lees Neistal station en toekomst rangeer terrein en dorp) is rail klaar. De treinen rijden inmiddels vrolijk naar boven. Het rij beeld is nog niet heel divers, iets waar ik de komende dagen aan ga werken, maar alles rijd zonder storingen vrolijk rond. iTrain doet goed zijn best en ik moet zeggen dat op een paar best wel lache momentjes na, waarbij ineens 2 locs tegenover elkaar staan en dan maar afwachten, ik super tevreden ben over hoe het werkt. Gebruiksaanwijzing ernaast voor de vraagstukken en zo bouwen we lekker door. Morgen richting Lochem om eens te kijken of ik een mooi ballast kan vinden, ook nog wat andere kleine benodigdheden (bedenk me ineens dat vrijwel alles klein is in deze hobby en het dus behoorlijk nietszeggend is). Volgende post dus misschien al met het eerste stukje scenery werk.

Hier weer een time Lapse van een kwartiertje rijden. Net op het einde zie je dat het inderdaad mis gaat en iTrain zich de knoop in rijd. Inmiddels opgelost en het gebeurd niet meer.




Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allemaal,

een korte update en vooral een vraag die hopelijk door mede iTrain gebruikers beantwoord kan worden. Maar goed voor we daar aan toe komen eerst de update over het hoe en wat de afgelopen week hier op de zolder in Friesland.

Nou dat is best veel dus. De 2 sporen die door het toekomstige dorp lopen zijn uitvoerig aan test onderhevig en dat gaat heel erg prima. Heel gaaf dat door de willekeur je niet een echt patroon ziet, en heel soms ineens 2 treinen precies getimed langs elkaar rijden. Voor het weekend ben ik langs geweest bij onze forum sponsor, wat een drukte op de weg, een rit van 1;15 was bijna 2uur. Maar goed er was een duidelijk doel, niks met wielen kopen en vooral kijken hoe we de baan straks verder gaan aankleden. Nou ik ben best wel geslaagd en de een van de foto's hier beneden is te zien dat ik inmiddels een ballast gekozen heb en test hoe je dit nou goed vastplakt. Dat is goed gelukt, samen met een beetje pigment poeder ziet het er meteen mooi gebruikt uit. Ook heb ik de eerste 2 seintjes gekocht, nog geen idee hoe dit gaat werken ( nou ja de grove lijnen wel ) maar ik kijk er erg naar uit komende week hier in te verdiepen.

De grootste verandering sinds vorige week, het rangeer terrein/ cargo platform gebied begint vorm aan te nemen. Naar mijn idee gaat dit een plek worden waar goederen als post, eten drinken en ander pallet vervoer aan komt. Een verhoging zo hoog als een beetje cargo wagon als platform aan de zijkant voor de heftrucjes en een loods en dat soort dingetjes. Op de foto is te zien hoe de 3 sporen straks liggen van elke bijna een halve meter. Het worden wel korte treinen die hier op rijden (ik denk 2 diesel rangeer treinen), maar op deze manier hoop ik wat smaak in het geheel te brengen en de wereld een beetje te laten leven.

Goed genoeg gekletst, DE VRAAG; De treinen rijden mooi heen en weer het rangeer terrein op en af. Het enige probleem is wanneer ik ze vraag meerdere stappen uit te voeren. Van spoor 1 naar spoor 3 om daar om te keren en naar het hoofd traject te rijden. Bij dit keren gaat het mis, de trein rijd over de wisselstraat maar maakt deze niet volledig vrij. Ik heb al veel trouble shooting gedaan maar ik hoop via hier dat er iemand is met hetzelfde probleem of de oplossing hiervoor. Schiet maar wat suggesties af, ik leer er graag van. Zie het filmpje voor verduidelijking, de trein rijd mooi maar op het moment dat hij het volgende blok in rijd stopt hij abrupt. Mocht er een wissel om moeten gebeurd dit niet omdat de straat nog bezet is.

Genoeg voor vandaag, volgend keer bewegende beeld van treinen op Ballast???

Groetjes

Voor het eerst ballast leggen en plakken, wat verschillende dingen geprobeerd met verschillende breedtes ballast bed. Dit gaat een leuk proces worden.
Afbeelding

Het rangeer terrein/ cargo industrie stukje.
Afbeelding

het filmpje met het probleem waar ik op dit moment maar niet uit kom.



Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

EUREKA UPDATE: hoe simpel de kleine oplossingen ook kunnen lijken, wat een impact. De blok aanduiding (het pictogram) verkeerd om in de schakelbord gezet. Dit moet kennelijk in de rijrichting van het afgeslagen traject. Goed nu we dat ook weer weten leggen we vandaag het laatste stukje rail en ga ik een eerste stuk ballast leggen. Foto's volgen wanneer dit weer droog is.

Groetjes



Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Zo goede avond iedereen.

Alweer een poosje terug en veel nieuws te melden. De hobby wordt met de dag leuker en dat kunnen we dan het best gewoon laten zien, dus bij deze de foto's met uitleg.

Voor beginners en geïnteresseerde hier de foto's van het ballasten en het eerste kleine scenery werk. Het zijn vooral probeersels al valt het naar mijn smaak best goed uit. Dus ballast en poeder gekocht om het een en ander te bewerken tot eigen smaak. In een bakje scheppen even schudden voor gebruik en dan met een theelepel alles heel voorzichtig plaatsen en je adem gaan inhouden.

Afbeelding

Tune in David Attenborough;" and here you see the hobbyist in its natural environment. Gently he places the stones exactly where he wants. Finishing with some gentle taps with the back of his stone place tool, he completes the job and prepares to settle them down " tune out David Attenborough stem.

Afbeelding

Ik gebruik een stukje folie van een of andere verpakking om de twee tafelhelften van elkaar gescheiden te houden. Goed in de gate houden dat het niet volledig droog is maar na een uur of 10 kan je hem weghalen en alles een beetje aandrukken zonder dat het aan elkaar gaat plakken.

Afbeelding

Het resultaat van mijn eerste stuk ballast werk, het paradespoor is in 1 dag gelukt. We doen het niet om zo snel mogelijk klaar te zijn maar wat een geduld heb je hier weer voor nodig.

Afbeelding

Dan de boven verdieping, hier zijn wissels en die vergen nog meer geduld. Het is iets strakker gelukt dan beneden en nog heel erg bezig met drogen dus de kleur is stukken donkerder dan het straks is na het opdrogen. Maar wat een fijn resultaat, ook te zien... van die paaltjes in de wissel die de machinist aangeven tot waar ze kunnen rijden en het naastliggende spoor vrij houden. Deze maak ik van staaldraad, mooi stevig en zo klein dat hout nerven of wat dan ook toch nooit op zullen vallen. Beetje verf en even uitmeten en voilà.

Afbeelding

3 verschillende kleuren ballast, het deel dat naar het rangeer terrein/industrie stukje gaat is extra donker. Ik denk dat hier ook nog een soort zand tussen gaat om het geheel wat ouder te laten lijken. Ook weer te zien, al is het wazig. De paaltjes.

Afbeelding

Ook heb ik voor het eerst geprobeerd een muurtje te maken. Een klein test stukje waarvan ik niet eens weet of het ooit op de tafel gaat komen. Maar voordat ik straks hele tunnel portalen maak dacht ik eerst maar eens goed te oefenen.

Afbeelding

Met als resultaat een trein ervoor en heel veel plezier van die paar vierkante centimeter

Afbeelding

Komende tijd zal het wel heel warm worden op de zolder, dus wie weet duurt het weer even. Anders binnenkort meer foto's van Ballast geheel klaar etc etc.

Geniet van de BBQ komende tijd en proost.


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Neistal

Bericht door Nico Essers »

Mooi werk Kevin. Ballast ziet er goed uit. Zelf muurtjes en portalen maken geeft veel voldoening en maakt je baan een stuk unieker.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede morgen allemaal,

wat een top weer de afgelopen tijd, niet echt voor de hobby op zolder. ( al was het met 25 graden hier op zolder koeler dan bij velen van jullie heb ik al gelezen ) Het is dus iets minder snel gegaan met de alles rondom treinen houtwerk scenery etc, toch hebben alle korte momentjes samen wel al een behoorlijk resultaat opgeleverd vind ik zelf. Zoals volgens mij bij alles zijn er veel leer momenten, die nemen we mooi mee naar het volgende project of uiteindelijk de volgende tafel. Dat zal nog wel een jaar of iets duren trouwens, ondertussen gaan we vrolijk verder. Mooi genoeg tekst, foto's met korte uitleg hieronder. Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Al het ballast waarvan ik zeker was dat het er moest komen ligt. De plekken waar een spoorweg overgang, terminal of perron gaat komen zijn nog vrij.
Afbeelding

Volgens mij heb ik het me aardig lastig gemaakt met een klimmend spoor aan de voorkant van de tafel. Het lijkt wel heel dynamisch als het rijd in de 8 vorm die er ligt, maar dit wordt nog wel een dingetje. Een behoorlijke steile wand langs het paradespoor in ieder geval.
Afbeelding

De Mafen seinen zien er heel mooi uit fijntjes uit, echter miste ik op de achterkant van het Sperrsignal de juiste markering. Dat heb ik nu zo opgelost.
Afbeelding

Meest recente project, de grondverf droogt as we speak, een eerste poging tot tunnel portaal. Geen idee of hij uiteindelijk op de tafel komt maar we moeten ergens beginnen. De ondervloer platen heb ik trouwens gevonden bij onze grote Zweedse interieur toko! €17 voor iets meer dan 6 vierkante meter.
Afbeelding

En de juiste camera, als in niet telefoon gevonden. Vanaf nu dus even kijken welke instelling het beste werkt en dan worden de foto's snel beter dan deze. Het sein werkt wel geweldig, dat 1 zo stukje scenery al zoveel leven in de brouwerij brengt is echt tof. Plan voor komende maand is te gaan experimenteren met bovenleiding, beter worden met het snijden en verven van xps en met een beetje mazzel de bestelde loc in ontvangst kunnen nemen. Volgens de Instagram van Trix komt in September de BR115 uit.
Afbeelding

Tot de volgende



rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: Neistal

Bericht door rongoos »

Nice! Het wordt al echt wat zo. Succes nog verder



Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Time flies! Ik kijk net terug naar mijn laatste bericht hier, en ondanks dat het nog niet heel lang geleden is is er wel heel veel gebeurd afgelopen weken. De hobby wordt steeds leuker en leuker en er begint een vorm van handigheid te komen in het doen en laten en met name het priegelen. Niks zegt meer dan wat beeld dus aan de hand van de foto's wat uitleg over hoe en wat, mochten er opmerkingen vragen tips of toffe ideeën zijn hoor ik het graag.

De laatste post was ik nog druk met het laatste ballast leggen, terwijl je daar mee bezig bent begin je van alles te bedenken en via Pinterest had ik al diverse ideeën voor het paradespoor opgedaan. Diverse draadjes op het forum gelezen en YouTube wederom mijn grootste vriend gemaakt ben ik begonnen aan de scenery. Zo zie je hier het begin van de steunmuur. De schuimplaten zijn van de IKEA, werken fijn al moet je goed je best doen om de glans er uit te krijgen.
Afbeelding

Steeds van de eettafel naar boven om te passen en meten en kijken of het aan de wensen voldoet. Dit was de 2de versie in het schuim, hiervoor waren al 3 kartonnen versies niet helemaal naar wens.
Afbeelding

Ja ja, op de foto hierboven ook al te zien, maar de eerste stukken bovenleiding heb ik ook geplaatst. Het is fragiel als maar kan, maar tegelijk heb ik niet de ervaring in de hobby om van te voren alles te voorzien. Dus proefondervindelijk accepteren dat er soms iets niet helemaal naar wens gaat en opnieuw moet werkt voor mij het beste. Tegelijk helpt het heel erg met het bekijken van het grote plaatje.
Afbeelding

Tijd voor wat kleur, eerst grond lagen aanbrengen. Wat mij tot nu toe opvalt is dat alle kleine stappen er voor zorgen dat je steeds meer leven in het geheel ziet. De kleuren zijn op smaak gemengd, goed onthouden hoeveel druppels van welke kleur en vooral niet bang zijn dat het te licht van kleur is.
Afbeelding[/url

Daarna details gaan aanbrengen in de grondlaag. Ik gebruik de oorspronkelijke grondlaag kleur van de muur en veranderen met wit of zwart of eigenlijk what ever it takes de tint. Dan willekeurig hier en daar wat steentjes kleuren en op naar de volgende stap.
[url=https://postimg.cc/qhV31gJM]Afbeelding


Ik moest iets verzinnen voor de krappe steile wand die ik (door gebrek aan ervaring) mezelf heb opgelegd. Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik het allemaal anders doen, maar hee dan blijven we bezig en ik wil graag dit soort scenery werk onder de knie krijgen. Dus met een beetje brainstormen en ideeën van iemand anders ben ik gaan testen of het werkt als je 2 of meer van die schuimplaten op elkaar plakt en er op tekeer gaat. Hobby messen, veilen en schuurpapier kwam er aan te pas. Op dit test stuk heb ik expres geprobeerd het ook te overdrijven om te zien hoe ver ik kon gaan.
Afbeelding

Het idee was ook stukken muur in de rotsen te verwerken, dus die heb ik ook gemaakt. Zelfde manier als de grote steunmuur, dus grondlaag, details, washes etc etc... doorrrr
Afbeelding

Kijk, hier begint het ergens op te lijken, en dat is maar goed ook. Ik kon even geen schuim meer zien. 2 dagen ben ik aan het snijden en schuren geweest omdat het tov gips de nare eigenschap heeft zich niet makkelijk te laten herstellen. Maar goed, een stofzuiger zak later kon er wel begonnen worden met verf.
Afbeelding

Het begin van de kleur aanbrengen. Het wordt een steeds leuker proces omdat ik nu begin door te krijgen wat een grondlaag echt doet en wat een wash uiteindelijk doet. Veel herhalen van van lagen en stappen zorgt voor kleine kleur veranderingen en naar mijn inziens een natuurlijk geheel.
Afbeelding

Het resultaat tot nu toe, de muur is nog iets te donker, daar gaan dus nog in ieder geval 2 dry Brush lagen overheen. Alles staat nog los, de kieren tussen diverse delen zullen dus nog een stuk kleiner worden. In de rotswand zijn ook wat plekken waar straks groen kan komen om het geheel wat te doorbreken.
Afbeelding

Wat kan je een hoop lullen over 1 meter spoor he? Ik hoop dat jullie het wat vinden en ik zal eens kijken of ik met behulp van iMovie nog iets van een filmpje met wat shots samen kan stellen. Ik haal in ieder geval mega veel energie en plezier uit deze hobby en hoop dat wanneer de shit weer uit de spreekwoordelijke Fan is op deze wereld er beurzen zullen zijn waar ik meer kan leren.
Afbeelding

30min geleden. Voldaan de keuken in zo, ook een hobby
Afbeelding


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Neistal

Bericht door Jeroen »

Wat kan ik zeggen? Lekker gewerkt, pik!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Neistal

Bericht door Nico Essers »

Mooi gemaakt Kevin. Dat ziet er echt gaaf uit zo.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: Neistal

Bericht door e.lotte »

Wat gaaf man, je maakt nu echt meters.


-----
Gr,
Erik

rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: Neistal

Bericht door rongoos »

Dat ziet er al gaaf uit Kevin! nog maar een klein stukje te gaan haha. Succes kerel


Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Neistal

Bericht door Folkert van Wijk »

Mooie muurtjes en mooie rotsen zo!


Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Neistal

Bericht door HST »

Hoi Kevin,

Bij onze hobby is het gewoon op zijn Pippi Langkous: "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!"
De eerste resultaten mogen absoluut gezien worden. Niet alleen de steunmuur, tunnelportaal en de rotsen, maar ook het hele ensemble is goed getroffen. Als je straks het groen gaat toevoegen gaat het helemaal leven. Keep up the good work!

Groets, Erwin


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Neistal

Bericht door traiNiac »

Die keermuren en tunnelingang zijn heel fraai geworden Kevin :Thumb


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neistal

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Kevin,

Weer lekker genoten van je vorderingen.
Mooi strak wordt alles aangelegd en voorzien van kleuren.
Ben benieuwd hoe e.e.a. er uit zal gaan zien als het wat groener wordt.

Ballasten en ingraven is gewoon door gaan en blik op oneindig......... ;)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede middag allemaal!

Z0 wat een positiviteit en lof van jullie, heel tof te horen dat de vorderingen goed ontvangen worden! Het maakt het nog leuker hier het een en ander te delen en af en toe eens te zitten voor de foto's. Dus hier komt de volgende update en foto's etc. etc. Het lijkt allemaal heel snel te gaan (en dat doet het ook best wel) al moeten we natuurlijk eerlijk zijn en zeggen dat zoveel vrije tijd als nu redelijk uniek is. Maar goed, hier de foto's en daar zal ik boven een korte toelichting geven. Weer veel nieuws dus hier gaat hij dan,

De laatst genomen foto van de tafel en dus de meest actuele status van de vorderingen. Goed te zien dat de rest van alle foto's en uitleg zich dus afspelen rondom een heel kort stukje spoor.
Afbeelding

De masten heb ik gewaterd, door pigment poeder in een beetje water op te lossen en na het aanbrengen en drogen dit weer zoveel uit te smeren tot het gewenste effect er is. Het zorgt in mijn ogen direct voor een meer realistisch beeld, de bovenleiding zelf is even weggehaald om later deze weken ruimte te maken voor het statisch gras apparaat.
Afbeelding

De volgende 3 foto's, voor het eerst een struikje gemaakt van sisal touw. Leuk werkje dat niet eens heel veel tijd in beslag neemt. Later is het resultaat terug te zien (al is het wazig) bij het stootblok voor de BR212
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst gips gemaakt, gegoten en gevormd. Naar mijn mening iets te vroeg beginnen met de kwast alle restjes weg te halen en daardoor een iets te rond effect, maar voor de eerste keer toch erg blij met het resultaat.
Afbeelding

En na de grondverf, diverse washes en drybrush momenten is dit het resultaat. Misschien dat er hier en daar nog wat aangepast gaat worden, maar dat zien we wel na het toevoegen van gras en groen.
Afbeelding

Dan nog 2 loc foto's. Voor het eerst gekeken hoe dit gaat met de profi camera dus laat me weten wat jullie er van vinden. De BR212 staat op het minst gebruikte spoor op de baan. Hier heeft hij mooi uitzicht op het binnenkomend verkeer van het westen uit richting Neistal Bahnhof.
Afbeelding

En de laatst rijdende aanwinst, deze occasion ER482 van het Zwitserse bedrijf HOLCIM trekt de nog maar net uitgekomen wagons van Fleischmann. Af en toe maakt deze dus de oversteek Duitsland in en mag hij de 90cm rotswand bij Neistal versieren.
Afbeelding

de planning voor komende tijd, meer spanten, meer gaas en meer gips.


Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Neistal

Bericht door Hugo »

Kevin Nijssen schreef: 04 okt 2020 16:32 Afbeelding

de planning voor komende tijd, meer spanten, meer gaas en meer gips.
De portalen met de (drooggevallen?) rotsen zien er fantastisch uit, hooguit iets meer kleur toevoegen anders wordt het zo'n grijze massa. De roodgekleurde steunberen aan de rechterkant kan ik ook waarderen!


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Meer kleur gaat er zeker komen! Gras struiken en wellicht een klein boompje hier voor nog, ook de rotswand gaat nog gegroend worden. Thanks voor de feedback, inderdaad een behoorlijk grijze massa anders.


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Neistal

Bericht door Hoontje »

Wauw, wat een mooie scenery al! Zeer sfeervol. En leuk/handig beschreven hoe je zover komt. Ik ben fan.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Neistal

Bericht door geertvt »

Mooie vorderingen! Ik volg :Thumb


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Neistal

Bericht door erik-n-fan »

Kevin, wow, goed bezig hier zie ik, en wat een tempo heb je erin! Ik ga maar eens abonneren op je onderwerp nu de modelbouw maanden echt van start gaan deze komende maanden!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Neistal

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Kevin,

Ik zeg het geloof ik elke keer: "Weer mooie vorderingen" :Thumb
Het is niet mijn Tp maar de Holcim trein is wel gaaf om te zien vooral omdat alles van dezelfde aanbieder is.
De rots partijen mogen inderdaad wat meer kleur hebben maar dat zal best wel goed komen als je wat meer groen zou gaan aanbrengen want dat kan echt wel op deze mooie rotsen daardoor krijg je wat meer kleur variatie (denk ik)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Neistal

Bericht door Kevin Nijssen »

Goede avond allemaal!

Alweer een half jaar bezig met deze (nu niet meer zo nieuwe) hobby. Het gaat lekker en het wordt alleen maar leuker! Nou zat ik net te kijken hoe de laatste foto's die hier gepost zijn er uit zien en man man dan is het hoog nodig weer een update te doen! Dus, met het slechte weer buiten, een warme zolder en een keuken die overuren draait met stoofpotten en andere winterse maaltijden komen we maar snel ter zaken!

Op de eerste plaats, wederom bedankt voor de positiviteit!!! erg leuk om jullie reacties te lezen en blijf vooral feedback geven met betrekking tot verbeter punten. En wanneer ik iets niet uitleg over hoe en wat gedaan te hebben, vraag er naar en de kans is groot dat de volle iPhone ergens een foto uitleg kan geven!

Hier waren we gebleven, zoals in de reacties terecht werd vermeld, de grijze massa! Met nog wat fris wit om het af te toppen is het IKEA schuim deel verbonden met de het gips er boven. Dit gips overspant meteen het omhoog gaande spoor wat achter het schuim langs loopt.
Afbeelding

Heeee wat zien we hier! Juist een van de leukste stappen die ik tot nu toe gedaan heb. Het begint groener te worden. Met zo een statisch megavolt stroom GreenKeeper apparaat staan de eerste grassen! Het is een proces dus bosjes blaadjes en noem maar op is de afgelopen dagen in delen toegevoegd. Plakken, kijken, rijden en beoordelen hoe het is.
Afbeelding

Hier in huis staan heel wat gedroogde planten, vrouw lief vind dat mooi en ergens vind ik het ook wel kleurig. En in dit geval ook geurig, dit gedroogde kamille stuk ooit bij de kwantum gekocht trok mijn aandacht door de N schaal boompjes die ik er in zag.
Afbeelding

Knippen
Afbeelding

Heki Flor er over plakken, et Voila... volgende keer de stammen een kleurtje geven is wel het idee.
Afbeelding

En zo wordt het parade spoor langzaam aangekleed en begint aardig te zijn hoe ik het wil. Zeker nog meer groen op de rotsen zelf maar langs het spoor is het er wel zo beetje.
Afbeelding

En weer door met fris wit. Dit zodat ik boven het al gegroende deel straks nog meer kan gaan groenen. Ik heb namelijk wel door dat gras en gips geen top combi is. Goed afplakken en ver bij elkaar vandaan houden.
Afbeelding

En nog een stap! De eerste wagons zijn onder invloed van het weer veranderd van een plastic wagon naar een in mijn ogen nieuw object dat de baan siert!
Afbeelding

Dat is het wel zo beetje nu, komende dagen het wit een kleur geven en wanneer dat klaar is kan er weer gras gezaaid gaan worden!!! Ook is het stations gebouw besteld en ga ik me komende weken dus kunnen richten op perrons overwegen en het eerste echte gebouw!

Groetjes voor nu!
Laatst gewijzigd door Kevin Nijssen op 28 okt 2020 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Neistal

Bericht door enderscw »

Wat is dat een gaaf stuk geworden zeg! _o_ _o_


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Plaats reactie