Het rijk N op zolder

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Het rijk N op zolder

Bericht door piksov »

Hallo allemaal,

na een jaar of 10 (hoe lang hebben we dit forum ... ?? ) lijkt me nu de tijd gekomen om mijn vorderingen op modelspoorgebied ook eens met jullie te gaan delen.

Heul lang geleden toen ik een kleine Guus was, toen las ik wel eens in de hobby bulletin's van mijn vader. Daar stonden ook artikelen in over modelspoor. Een van die series beschreef het rijk H0 op zolder.

Aangezien wij n-spoor hebben leek me het rijk N op zolder veel toepasselijker.

Anyway ....

Ik ben ergens in mijn studententijd rond 1990 weer begonnen met modelspoor. Mijn eerste startsetje gekocht bij de lokale modelspoorwinkel Pijplines in Enschede.
Zo'n V100 met 3 goederenwagentjes.

Ondertussen een flinke verzameling rollend materieel.

Na mn studententijd is alles mee gegaan van Enschede naar Almere. Nog later is het hele spul weer meegegaan naar Hilversum.
Maar in Hilversum had ik een andere ruimte, een goede reden om overnieuw te beginnen.
Ook ben ik toen ook redelijks snel digitaal gegaan, eerst met een TwinCenter, later met een OpenDCC centrale.
Die laatste heb ik nog steeds, en voldoet nog uitstekend.

Ik heb een hoekje op zolder, ik heb plek voor een baan van 2.50 meter breed bij 1.22 meter diep, zeg een flinke deur.


Het oude sporenplan ... bleek veel te moeilijk
Afbeelding
Laatst gewijzigd door piksov op 08 jun 2020 17:59, 4 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Het rijk N op zolder

Bericht door Michiel »