Station Franeker

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Kreeg van diverse kanten de vraag hoe mijn baan eruit ziet. Zoals zovelen nog niet echt af en al twee jaar in opbouw . Uitgangspunt is het station Franeker rond de jaren 60-70. Het station is afgebroken in 1975 en ik rijd alleen diesel, dus mijn tijdperk is grofweg 1957-1975 hieronder nogmaals het bericht wat ik ook in mijn topic over de 18-luikers heb geplaatst n.a.v. van deze vraag.

Hierbij een paar foto's van mijn baan, valt denk ik erg tegen want de baan is nu al twee jaar in opbouw, vorig jaar druk geweest met het digitaliseren van de baan en sinds een paar maanden verslingerd geraakt aan het 3D-tekenen om te voorzien in de nodige Nederlandse wagons op mijn baan

Linkerdeel is redelijk klaar op de scenery na, moeten nog allerlei kleine dingetjes aan worden toegevoegd zoals hekwerken e.d. en nog een baanwachterswoning en een kudde schapen.

Het middendeel heeft de basis al wel, maar het station is tot nu toe nog maar half af, moet hier nodig mee aan de slag, verder ontbreken hier ook nog een tweetal gebouwen, goederenloods en retirade, en de nodige details. Ook dit deel krijgt nog een achtergrond.

Op het rechter gedeelte wordt alle rails verwijderd en opnieuw opgebouwd en staat voor het najaar in de planning. Hier ook weer veel weilanden, een verhoogde veelading en een overweg in de planning plus nog wat bebouwing. Tevens wordt ook hier nog een achtergrond aangebracht waar op de achterkant alle elektronica komt.

Links en rechts bevinden zich twee schaduwstations t.w. Harlingen en Leeuwarden. De treinen rijden van en naar deze station met al dan niet een tussenstop in Franeker, waar eventueel het nodige rangeerwerk is te verrichtten.

Kijk hieronder voor een indruk van de baan tot nu toe

Afbeelding
Linkerdeel richting Harlingen, redelijk op orde, ontbreekt nog de nodige scenery.


Afbeelding
Station Franeker in opbouw, je kunt ook zeggen situatie 1975 tijdens sloop :D

Afbeelding
Need I say more :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ipharra op 13 jul 2020 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hier ook nog een blik op het schaduwstation Harlingen welke in principe helemaal klaar is.

Links de drie sporen voor het afhandelen van de binnenkomende en vertrekkende goederentrein met in het midden een omloopspoor. De meeste goederenstammen hebben aan de voor en achterkant al een automatische koppeling met een een dcc functie decoder ingebouwd. Bij aankomst ontkoppelt de loc automatisch en rijd via het omloopspoor naar de wachtende goederentrein om daar aan te koppelen en staat dan weer klaar voor vertrek tussen het pendelende personenverkeer door.

Rechts de sporen voor de personentreinen, met ook hier een mogelijkheid tot omlopen van de getrokken treinen. De getrokken treinen krijgen ook een automatische koppeling aan het begin en eind van de stam zodat ook hier de loc uit zichzelf kan omlopen en dan aan de andere kant weer kan aankoppelen. De enige stam die dit niet krijgt is de rechts staande trek/duw combinatie met twee 2200 loc's. Ben nog op zoek naar een bruine 2200 die als dummy loc ingezet kan worden, spaart me een loc uit die ik voor een andere trein weer kan gebruiken.

De twee losstaande servo's plus kabels moeten nog onder de baan geplaatst worden, zijn bedoeld voor twee arm-seinen. Deze heb ik al in het begin van het jaar besteld en bij navraag via mail half april, na het verlopen van de toegezegde levertijd, kreeg ik te horen dat ze met een goeie week zouden worden geleverd. Nadien taal noch teken meer gehoord van de leverancier ook na het versturen van diverse mailtjes, we gaan nog net niet aan "nameshaming" doen maar erg blij met de gang van zaken ben ik niet.

Afbeelding


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hierbij nog het baanplan zoals ik het iTrain heb ingevoerd.

Afbeelding
Overzicht van het definitieve baanplan. Dit is op basis van het emplacement zoals het er tot 1942 heeft gelegen. De sporen naar de verhoogde veelading en de goederen loods zijn toen verwijderd, maar voor het rangeerwerk en het uitbeelden van de baan leek het me leuker dit baanplan aan te houden. Ook het derde spoor langs de losweg is begin jaren 70 al verwijderd om ruimte te maken voor het verleggen van spoor 2 t.b.v. een middenperron.

Afbeelding
Ook het schaduwstation Harlingen heeft voor mij zijn definitieve vorm. In principe pendelen de personentreinen steeds heen en weer waarbij al dan niet een trein in Harlingen gereed staat. Daarvoor dienen de twee bovenste sporen. Per dag reed er een goederentrein naar Harlingen en haalde de eventueel gereedstaande wagons weer op. Daarvoor heb ik aan de drie + twee sporen genoeg om het treinverkeer van Harlingen na te kunnen bootsen.

Afbeelding
Schaduwstation Leeuwarden is een voorlopig plan en kan nog worden uitgebreid afhankelijk van de ruimte en spoorlengte die ik nodig heb voor de stammen. Bovenste spoor gaat de getrokken personentreinen verwerken, daaronder de sporen voor de treinstellen en trek/duw trein en daaronder de sporen voor het verwerken van de goederentreinen


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Station Franeker

Bericht door Spoor010 »

Hoi Guus,

Mooie baan gaat dit worden.
Het sporenplan van Franker uit 1942 is inderdaad veel leuker voor de rangeer bewegingen.
Je schrijft dat de loc's automatisch kunnen omlopen en aan/af koppelen.
Alleen jammer dat het omlopen dan uit het zicht gebeurd.
Ik blijf je update's zeker volgen. :)

Met vriendelijke groet,

Frank.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 292
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Station Franeker

Bericht door sik234 »

zier er lwuk uit en een mooi teama en voor twee jaar bezig lekker ver toch al en anders is het te snel af;)



Re1044
Berichten: 310
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Station Franeker

Bericht door Re1044 »

De diepte van je achtergrond spreekt mij enorm aan , dat heb je mooi gedaan .
Je zou haast zeggen dat het in elkaar overloopt .
Het geeft de baan extra charme , maar de charme geeft ook een rustige baan weer .


Alex
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Station Franeker

Bericht door 3dbuildr »

Leuke Nederlandse baan! :Thumb
Ipharra schreef: 13 jul 2020 14:26 De twee losstaande servo's plus kabels moeten nog onder de baan geplaatst worden, zijn bedoeld voor twee arm-seinen.
Als je mss toch nog op zoek moet/gaat naar zelfbouw NS armseinen kijk eens op https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=52805.0 en https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 607#p97607, hier is het bijbehorende filmpje:

Ps, ik heb de armen (hoofd- én voorsein) hier ook in ge-etst messing liggen,

Mvrgr

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Fred,

De armseinen van jouw zijn me bekend, maar ik kon ze kant en klaar voor een redelijke prijs aanschaffen, nou ja aanschaffen :cry:
Mijn eerste plan was om ze bij jouw in de messing versie te bestellen en ik ben bang dat dit alsnog gaat gebeuren in de toekomst, had al eens eerder bij jou geinformeerd.
Ik ben om eerlijk te zijn af en toe een luie bouwer en alles wat te koop is voor een goede prijs heeft dan soms voorkeur.
Ik weet niet of de mensen die deze seinen verkopen ook wel eens op dit forum te vinden zijn, zo ja geef eens antwoord op mijn mailtjes |:(


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Lekker in de tuin onder een parasol zitten te tekenen op de laptop de afgelopen dagen. Van het station Franeker heb ik ook destijds de goederenloods aangeschaft. Door dat ik begin vorig jaar in Houten iTrain had gezien was ik verkocht voor computer gestuurd rijden, en ben toen de hele baan eerst gaan automatiseren en is het bouwen aan het station wat stil komen te liggen. Nu ben ik weer zover dat ik verder ga met het opbouwen van het stationsgedeelte, bij het uitzetten van het perron aan de hand van de originele tekeningen kwam ik niet helemaal uit met de maten van de reeds in bezit zijnde goederenloods. Na betere bestudering van de tekening van de goederenloods kwam ik erachter dat de loods in Franeker bijna 16 lang was dus in schaal N ruim 9 cm. De loods die ik heb bleek zo'n 2 centimeter tekort, vandaar dat ik niet uitkwam. Ook de hoogte van het dak en de glooiing hiervan evenals de plaatsing van de ornamenten klopten niet. Zoals jullie hebben gemerkt ben ik sinds begin dit jaar geheel verslingerd aan het 3d-tekenen en werd het plan geboren om aan de hand van de tekeningen en beschikbare foto's voor de nodige detaillering zelf aan de slag te gaan. Na drie eerdere pogingen met de nodige fouten is de vierde versie geworden zoals ik hem voor ogen had, mede doordat de gemetselde ornamenten aan de muur nu ook redelijk goed overeenstemmen met de werkelijkheid. De bakstenen opbouw is nu klaar als printdeel. Het dak zelf ga ik maken uit schaal N imitatie bitumendakplaat van Vollmer. Rest de komende dagen dus nog het modelleren van de 4 ramen en 1 deur, links had geen deur als ingang van de fietsenstalling, alsmede de dakgoten en de boeidelen met de steuntjes waar deze op zaten. Zal niet het spannendste werk zijn om te maken, maar door deze apart te printen wordt het spuitwerk een stuk eenvoudiger. Zodra alles is zoals ik denk dat het goed is gaan we het laten printen en kijken wat het resultaat wordt.

Afbeelding
Hier alvast een voorproefje met de render van het bakstenen gedeelte.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Gisteren nog wat aan het zoeken geweest naar foto's van de situatie voor de sloop in 1974. Vond bij mijn hernieuwde zoektocht een aantal voor mij tot nu toe onbekende opnames, zelfs in kleur. Bleek dat wat betreft de kleurstelling dat ik aardig in de richting zat behalve de voordeur die roodbruin was en ik ook groen had geverfd. Ook op twee foto's was de straatkant van de goederenloods duidelijk zichtbaar, daar had ik geen info verder over en volgens tekening was dit een blinde muur. Op de foto's bleken er echter nog twee deuren te hebben gezeten, dus Fusion 360 weer opgestart om alsnog deze twee deuren aan te brengen. Met deze serie foto's heb ik niet alleen nu info over alle kanten van het stationsgebouw maar ook van de goederenloods en het retirade gebouw. Verder nu ook duidelijke info over het voormalige baanwachtershuisje bij de voormalige kruising van de spoorlijn met de tramlijn, geeft de mogelijkheid om ook hier nu in 3d een model van te maken. Op mijn baan zijn de resten hiervan nog te zien, bij het bruine rechthoekje waar het huisje stond, is erboven nog het schuin lopende restant van het baanlichaam van de tramlijn zichtbaar.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Net weer een pakje van SW binnen gekregen met de 3d-print van de goederenloods en toebehoren. Was heel benieuwd naar het resultaat, vooral hoe de bakstenen eruit zouden zien.
Na het uitpakken lag dit dus op tafel.
Afbeelding
Zo nog wat lastig te zien maar het ziet er op zich veel belovend uit. Nu eerst even in het ultrasoonbad met wat verdunde Dasty.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is dan het resultaat na de eerste laag primer. Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat.

Nu de volgende uitdaging; de muren er als bakstenen uit laten zien. Ben de laatste dagen druk aan het zoeken geweest op internet en u-buis naar voorbeelden om dit te realiseren. Als er iemand is die nog goede tips heeft, ik houd me aanbevolen.

Ondertussen is ook de retirade onder handen genomen en printklaar, gezien het resultaat van de goederenloods heb ik hier alle vertrouwen in dat dit ook goed uit de printer gaat komen, Gebouw is qua bouw vergelijkbaar met de goederenloods, alleen wat andere deuren op een andere plaats, nog wat dichtgemetselde deuren, en wat details aan de dakgoten.

Afbeelding

Zit er ook over na te denken om aan de hand van de originele tekeningen ook het station zelf te gaan tekenen in 3d. Is met gestucte muren een stuk simpeler te tekenen dan deze eerste twee gebouwtjes.
Ook van het baanwachtershuisje heb ik nu de nodige info bij elkaar om een goed gelijkende 3d print te modelleren. Eens kijken wat er als eerste uit de computer gaat rollen.

In de tussentijd ook alvast een stuk afrastering aangebracht tussen de onbewaakte overweg en de spoorsloot.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station Franeker

Bericht door Hoontje »

Heel gaaf allemaal Guus.


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station Franeker

Bericht door Nico Essers »

De print ziet er erg strak uit Guus.Het metselwerk is mooi gedetailleerd.
Het patineren van de muren wordt in meerdere video's uitgelegd. Meestal is dat met H0. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze.



Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

De deurbel is weer gegaan en het volgende pakketje is bezorgd, ditmaal de retirade annex opberghok. Heb ondertussen besloten ook het stationsgebouw zelf te gaan tekenen. Heb ondertussen alle benodigde tekeningen en foto's, zelfs een paar in kleur, van het gebouw om deze om te zetten in een 3d model. Maar eerst deze twee gebouwen maar eens op de baan krijgen. Het gebouwtje krijgt ook verlichting, vandaar dat een van de deuren openstaat zodat de verlichting te zien is. Ook de goederenloods krijg binnenverlichting en een buitenlamp midden onder de dakgoot aan de perronkant.

Afbeelding
Eerst weer een grondige reiniging, te beginnen met een Dasty badje in de UltraSoon reiniger en heb ontdekt dat daarna met een fijn en stevig kwastje alsnog de muren boenen echt nodig is om het baksteen effect goed vrij van printresten te krijgen.

Afbeelding
achterzijde met in de zijmuur een dichtgemetselde deur, dus situatie zoals in 1962

Afbeelding
voorzijde met in de zijmuur twee dichtgemetselde deuren, ook 1962 situatie.
En dit is het resultaat na een eerste laagje primer.

Deze kan nu ook in baksteen rood worden gespoten, ondertussen bezig met het voegen van de goederenloods. Diverse proefstukjes gedaan en denk dat ik het nu uitgevogeld heb hoe ik het beste de voegen kan invullen. Resultaat binnenkort in dit topic.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Eerste poging om het op een baksteenmuur te laten lijken, voegen voorzichtig vol laten lopen met een lichtgrijze wash. Niet geheel ontevreden, misschien nog een beetje de muren voorzichtig wat schoon wrijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de vensterbanken en de graniet rand grijs verven en dan kunnen de deuren en ramen er in.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Station Franeker

Bericht door Hugo »

Knap werk hoor. Ik vroeg mij af of je de kleur van het dichtgemetselde gedeelte nog gaat laten afwijken? Dit omdat daarvoor waarschijnlijk een andere partij stenen is gebruikt en op later moment.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1504
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Station Franeker

Bericht door Hans »

Hallo Guus,

Heel knap gedaan idd.
Petje af.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Dank voor de complimenten, weer een stapje verder. Bakstenen wat aangepakt en ziet er nu wat beter uit en de deuren en ramen geplaatst, en de granieten vensterbanken en stootrand grijs gemaakt.

Afbeelding

Nu verder met het dak, had al een dak gemaakt maar bij het vouwen brak deze helaas, nieuwe dakplaat besteld en weer een poging wagen, buigen nu eerst maar doen na een heet badje om het buigen, na deels insnijden, wat makkelijker te maken. Wordt een dakleer imitatie en ik wil het dakleer door laten lopen i.p.v twee losse platen tegen elkaar.

Inderdaad Hugo, plan is inderdaad om de ingemetselde deuren een afwijkende kleur te geven, iets van roze bakstenen.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

De goederenloods is gereed, dak, dakgoten en boeidelen geplaatst en binnen twee warm-witte LED's aangebracht. Aan de buitengevel zit een witte LED in een soort van TL armatuur als perronverlichting. Loods staat nu op de baan en de eerste goederen worden al aangeleverd met een 18-luiker. Alleen de LED's moeten nog worden aangesloten op de decoder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu op naar het volgende gebouw, de retirade annex berghok. Staat reeds in de basiskleur klaar, morgen komen de bruinroze bakstenen voor de dichtgemetselde deuren en dan kan het voegen weer beginnen. Ook komen morgen de antraciet grijze dakpannen binnen voor het dak. Komend weekend dus weer een leuk klusje in het voltooien van dit gebouwtje, en dan op naar het hoofdgebouw.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Station Franeker

Bericht door Spoor010 »

Hoi Guus,

De loods is erg leuk geworden.
Staat ook mooi op je baan zo.
:Thumb

Groet, Frank.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.

erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Station Franeker

Bericht door erik-n-fan »

Mooi gedetailleerd zeg! 👍

Grt, Erik


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Station Franeker

Bericht door 3dbuildr »

Erg leuk, zo'n zelf ontworpen gebouwtje op je baan geeft heel veel voldoening!

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Allen dank voor de complimenten, ik moet zeggen dat mijn eerste poging om een gebouw te maken goed gelukt is en naar meer smaakt. Inderdaad Fred het geeft veel voldoening zo'n zelf ontworpen gebouwtje, is nu zo goed als op schaal en is vrijwel een kopie geworden van het in 1975 gesloopte gebouw, btw er zit ook nog een vleugje Fred in de foto's, het stootblok is een van jouw 3D prints.
Er moeten nog een paar details worden aangebracht zoals de regenpijpen aan een kant en verder nog een plaatsnaambord en fietsenstalling pictogram aan de muur en in het midden van de open ingang komt nog een stalen steunpilaar. Binnenkort meer met de retirade/berghok. Ben nog op zoek naar een knap uitziende vlaggenmast, vind die van Woodland Scenics niet echt geschikt, ook vanwege de verlichting, ben er nog een tegengekomen maar dat was gewoon een recht stokje en dat kan ik zelf ook nog wel. Zoek een taps toelopende mast eventueel zelf te voorzien van een knop en twee zij-steunen om hem neer te laten.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station Franeker

Bericht door Hoontje »

Zou daarvoor in de scheepsmodelbouw niets te vinden zijn? Ik ben zelf ook nog zoekende hoor. Wilde hem nu maar gewoon gaan printen...

Dat gebouwtje ziet er echt heel tof uit zo. Ben benieuwd naar de rest van je creaties. Blijf volgen.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Alwin, ben ook al aan het zoeken geweest bij diverse scheepsbouw sites, meestal zijn het model vlaggestokken voor wat grotere schalen en worden deze voor schaal N wel erg grof. We blijven doorzoeken, ben in mijn zoektocht wel andere interessantere dingen tegengekomen om te gebruiken.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Plaats reactie