Station Franeker

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Station Franeker

Bericht door Spoor010 »

Hoi Guus,

Wat een mooie details onder de luifel. :Thumb
Het gaat denk ik een prachtig gebouw worden.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station Franeker

Bericht door Nico Essers »

Zelf heb ik ook het plan om station Meerssen na te bouwen. Weet alleen nog niet hoe ik het wil gaan aanpakken. Dus ben benieuwd naar het resultaat Guus. Ziet er veel belovend uit.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Nico,
Heb even gekeken naar het gebouw, is op zich geen probleem om daar een 3D tekening van te maken, alleen denk ik dat je dan wel een eigen 3D printer moet aanschaffen als je deze niet hebt om hem zelf te printen. Gezien het volume van de print wordt het printen bij SW een vrij kostbare zaak. Ik denk dat je voor de prijs van het printen van dit gebouw die ze berekenen, een goede 3D printer kan aanschaffen. Laten printen door SW is echt niet leuk meer. Het stationsgebouw van Franeker is me qua prijs ook redelijk tegengevallen en denk erover na om zelf ook een goede resin printer aan te schaffen voor de volgende bouwwerken en wagons.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station Franeker

Bericht door Nico Essers »

Die printer komt er uiteindelijk wel, dat is me al lang duidelijk. Vooral de nieuwste 4K resin printers zijn ideaal voor onze hobby. Mijn twijfel is meer of ik het eerst met styreenplaten probeer zoals Kees zijn huisjes maakt of inderdaad d.m.v. printen. Misschien wel een combinatie van beide. Tekenen is geen probleem. Sketchup en Fusion 360 gebruik ik regelmatig voor andere projecten. Een basis voor de maatvoering heb ik reeds uitgewerkt. Het hoofdgebouw is ca 9 x 25 meter. In onze schaal ca 5,6 x 15,6 cm. Details zoals dakkapellen, raamstenen, zichtbare dakgordingen enz. moeten nog ingepast worden. Daar zal ik in mijn eigen topic ter zijner tijd verder mee gaan.

Afbeelding

Nu eerst eens kijken hoe jouw station vorm krijgt.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Nico,

Zo dat ziet er al heel goed uit, die oude stations hebben toch wel sfeer.

Bij mij is nu ook definitief de keus gevallen op een eigen 3d printer, even wachten op de nieuwe zending Elegoo Saturn eind oktober, daar kan jouw station en ook de mijne prima in geprint worden, Franeker is in N ongeveer 17 bij 4,5 cm. De Elegoo Mars is met een maximum van 15 cm net te klein om deze gebouwen volledig te printen.
Mooie is ook dat er tegenwoordig resin is wat gewoon met water kan worden gereinigd i.p.v. IPA.

Had wat delen bij SW getest om te kijken of ik alles kon laten printen volgens hun specs, uiteraard krijg je dan ook een prijsindicatie, op basis van de losse onderdelen zou het hele gebouw nog te doen zijn in FXD. Vandaag alles van het gebouw zo compact mogelijk bij elkaar gevoegd en geupload naar SW. Daarna volgde een complete hartverzakking, daar koop je drie nieuwe locs voor of twee 3d printers. Project staat nu dus even op halt en ga nu wachten tot de Saturn weer leverbaar wordt.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station Franeker

Bericht door Nico Essers »

Ipharra schreef: 07 okt 2020 19:29 Daarna volgde een complete hartverzakking, daar koop je drie nieuwe locs voor of twee 3d printers. Project staat nu dus even op halt en ga nu wachten tot de Saturn weer leverbaar wordt.
Dan heb je het al over snel 500 euro of meer. :o Dat zijn inderdaad belachelijke prijzen voor een print ter grootte van een "melkpak" 7(8)7
Shapeways wordt dus steeds minder aantrekkelijk voor particuliere klanten. Dat kan ze nog wel eens opbreken.
Dan kun je inderdaad beter wachten op je eigen printfabriek. :D


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

FidOo
Berichten: 5630
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station Franeker

Bericht door FidOo »

Ja shapeways heeft voor simpele consumenten compleet hun prijzen door t dak gejaagd, ik denk ook dat onder de hobbyisten de Elegoo Saturn gretig aftrek gaan vinden, zelfs zodanig dat ik mij afvraag hoe goed leverbaar hij gaat zijn. Ik heb de eerste 2 pre-orders gemist dus ik ben nu ook aan het wachten totdat hij normaal leverbaar wordt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station Franeker

Bericht door Ad_M »

Had al langer gehoord dat $jeepways eigenlijk af wil van de particulieren en de webshops, dus het komt niet als een donderslag bij heldere hemel voor mij dat de prijzen (steeds meer) door het dak gaan
Daarbij staan ze nu erg lang stil met innovatie, maar dat heeft weer te maken met ROI..., dus als bedrijf kan je het gewoon niet bijbenen hoe snel de techniek nu eigenlijk wel gaat
Eigenlijk kan het niet meer als je ziet wat de kwaliteit is die je nu krijgt voor je centjes en wat nu mogelijk is...

Voor ons hobbyisten is dat weer een heel ander verhaal, iedereen kan / heeft zo dadelijk zijn eigen 3d printer thuis?
Denk dat je in de toekomst dan gewoon een 3d (.stl?) file van elkaar aanschaf of uitwisselt?

Beste 3D printer koop (waarde voor je centjes oktober 2020), er van uit gaande dat je in onze schaal een concessie wil van details ipv alleen volume (dus een resin printer): Phrozen mini 4K (kleiner print oppervlak, super details) - Elegoo Saturn 4k (groter print oppervlak, echt goede details)

Ik kijk echt uit naar de ontwikkeling van dit soort thuis initiatieven waar er echt tijd in gestoken wordt om een mooi gedetailleerd gebouw / station neer te zetten :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Station Franeker

Bericht door 3dbuildr »

Een (zeer) prijsgunstig alternatief voor het 3D printen van gebouwen is het 2D lasersnijden zoals dat ook gedaan wordt in grotere schalen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de fraaie gebouwen van Huib Maaskant in schaal 0 op zijn Buitenlust baan https://www.floodland.nl/aim/. Zo heb ik recent een aantal waterstaat klasse 5 stations in 1mm MDF laten lasersnijden en in elkaar gezet. Baksteenbogen boven de ramen zijn lasergegraveerd in het MDF. De deuren zijn ook lasersnijwerk, andere details zoals vensterbanken, boeiboorden, betonranden en de zinkstrips op het dak zijn van Evergreen styreen strips De regenpijpen zijn van messing draad en de ramen zijn overhead folie waarop het latwerk in wit geprint is. In de stations op de foto zijn geen details in 3D printwerk verwerkt maar dat kan natuurlijk gemakkelijk.

Afbeelding
20200525_180813_800x600 by , on Flickr

Als je 3D tekenen beheerst is het tekenen van gebouwen in 2D redelijk eenvoudig. En zoals ik zelf heb gemerkt geeft het bouwen met MDF heel veel voldoening, een fijn materiaal waar je solide gebouwen mee kunt maken en waar veel mee mogelijk is, wat mij betreft een echte aanrader :Thumb !

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Fred,

Is ook een optie 1 mm MDF, heb al diverse mooie bouwwerkjes van je voorbij zien komen. Ik vind persoonlijk toch dat het printen in 3D je meer mogelijkheden geeft om details toch wat beter uit te laten komen. Het is misschien tegen het nietzenzählen aan maar bij mijn opzet zit er redelijk veel diepte reliëf in de ramen en deuren, en ook de ornamenten boven de gebogen ramen komen dan beter uit. Ook de zijranden van de perronluifel hebben een behoorlijk complexe detaillering, namelijk nog de originele schulpranden uit 1865. Ben verder niet zo van het gepruts op de vierkante millimeter, is wel lekker als het als één geheel strak uit de printer komt, hooguit rekening houdend wat betreft het luchtzwabberen om een strak resultaat te krijgen.

De kogel is bij mij echt door de kerk en heb een 3D printer besteld, de Phrozen Sonic mini 4k, enig nadeel boven alle voordelen is dat het hoofddeel er net niet in past, Ben nu aan het kijken of er een bedrijf is die dat met een goede detaillering kan printen tegen een betaalbare prijs.
Een andere optie is om een of beide zijgebouwen als aparte delen te printen, dan is er geen probleem wat betreft de maat, houd ik alleen een paar weg te werken naden over.

Ben bang dat de levering van het alternatief, de Elegoo Saturn, pas in de loop van volgend jaar op gang komt. En zoals eerder gemeld, voor het normale printwerk in schaal N voldoet de Mini 4k qua maximale maat prima.

Dus weer afwachten tot de deurbel gaat en kan het leren van het printen in 3D beginnen. Ben me al wat aan het verdiepen in hoe te printen.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Sinds anderhalve week een 3D-printer in huis en al flink aan het proberen geweest hoe het beste te printen. De info van Ad in het draadje van Pieter over de Plan D was zeer informatief en gaf aan dat ik op de goede weg zat. Met behulp van de tips en tricks nog wat gespeeld en dan zijn nu de te printen delen voor het stationsgebouw zo goed als klaar. Nu nog het uitharden en verwijderen van de supports en het schuren van de steunpunten. Dan kan de luchtzwabber erover heen en kunnen we beginnen met de opbouw van het gebouw.

Heb wel het gebouw zelf elders laten printen, past helaas niet in de 3D-printer en aangezien ik het toch liever in een deel had, heb ik een bedrijf kunnen vinden die dit voor een schappelijke prijs kon doen.

Hierbij wat foto's met de eerste indrukken van de geprinte delen,

Afbeelding
Vers uit de printer, de perronluifel, de balkenindeling klopt volgens tekening, alleen van de plankjes weet ik niet of het aantal correct is ;)

Afbeelding
De schulprand aan de zijkanten van de luifel zien er erg goed uit, ruimte tussen plankjes is 0,1 mm en plankjes zelf 0,6 mm breed. Later nog een detail foto van de andere kant daar is het vierkantje aan het eind van de gleuf heel goed zichtbaar.

Afbeelding
Hier nog een detailfoto van de onderkant van het dak. Ook hier nog een restje schulprand aan de perronzijde, is blijven zitten na de vervanging van de originele geschulpte boeidelen door rechte planken.

Binnenkort meer foto's van de opbouw van het gebouw.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station Franeker

Bericht door Ad_M »

Nice :Thumb
Ziet er bere goed uit Guus, de details zijn mooi scherp!
Begin is er, ben heel benieuwd naar het totaal plaatje

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Station Franeker

Bericht door 3dbuildr »

Dat ziet er idd zeer strak uit... dat belooft nog heel wat goeds als dit één van je eerste prints is...

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hallo iedereen,

Even wat stil geweest, druk bezig geweest om mijn 3D-printer wat te leren kennen. Eerste resultaten beginnen nu te komen, na ongeveer een halve liter aan proef printen. Weet nu zo'n beetje welke instelling een goed resultaat geeft.

Hier alvast een voorproefje van de beide daken van de aanbouw
Afbeelding
Rechts het zinken dak boven de rechter aanbouw en links het pannendak met schoorsteen van de linker aanbouw. Het zinken dak heb ik niets aan hoeven de schuren, zo uit de printer in de primer en de verf. De pannen en de nokvorsten zijn van Kreativ3d na een tip voor de nokvorsten om eens op deze website te kijken. Had in eerste instantie de dakplaten van JTT als optie, maar deze imitatie Hollandse pannen zien er een stuk beter uit zodat ook het dak van het hoofdgebouw deze gaan krijgen.

Ook nog het beloofde plaatje van de perronluifel van de andere zijde, hier al in de primer en voorzien van een eerste laagje wit. zijplank nog wat geschuurd zodat hij binnenkort zijn tweede laagje wit krijgt
Afbeelding

Heb nog een proefprintje gemaakt om te kijken tot welk detail niveau de printer gaat.
Afbeelding
Een Andreas kruis volledig op schaal N (lengte plank 0,97 mm) met als detail de tien slotbouten aan de voorkant, deze zijn bol met een hoogte van 0,1 mm hoog en 0,2 mm doorsnee en nog goed te zien. Binnenkort een paar nieuwe printen met een dunnere plank, deze zijn nu 0,8 mm denk dat 0,4 mm geen probleem zal geven. Gelijk dan maar een paal eraan vast plakken, iets van een railprofiel. Grootste kunst wordt om de slotbouten alu/zilver aan te stippen :mrgreen:

We gaan gewoon dapper door na de hartverzakking met de opbouw van het stations emplacement van Franeker. Ben alweer druk bezig met uitzoeken hoe het baanwachtershuisje moet gaan worden.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station Franeker

Bericht door Ad_M »

Ziet er super uit Guus, lekker bezig zo :D
Lekker verder rommelen, ik was ook een liter fles kwijt voor ik alles redelijk door had

Rond 160 graden kan ik 0,2 mm uit mijn printer krijgen (heel mooi maar o zo fragiel...)
Dan kan jij met jou materiaal dat zeker voor elkaar krijgen, er komt zat moois uit :P
Een plezier om naar te kijken

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hallo volgers,

Hier weer een bericht over de voortgang van het stationsgebouw. Heb uiteindelijk toch besloten het stationsgebouw ook zelf te printen ondanks het feit dat het in drie delen moest. De printen komen er zo strak uit dat nabewerking bijna onnodig is. Dus ook het verlijmen en afwerken van de naden ging dus ook makkelijker dan ik had verwacht. Toch handig dat ik vroeger heel veel Mastica wanden heb ingebouwd en glad afgewerkt, heb me destijds suf gebouwd aan hondekoppen :lol:

Afbeelding
De begane grond is bijna klaar en dan kan de vloer van de eerste verdieping met de kamerindeling erin, deze bevat in de vloer de led's voor het verlichten van de ruimtes op de begane grond. Verder moeten de led's nog in de aangebouwde delen worden geplaatst, inlijmen met Kristal Clear in de kleine opening.
Heb de vensters voor post T opnieuw moeten printen, de eerste pasten niet goed, denkfoutje bij het ontwerpen. Glas erin en dan nog plaatsen.
Ook komen er aan de gevel nog twee lampen te hangen, een is al klaar de andere moet nog worden voorzien van een led en een transparant glaasje als lampenbol. Is een beetje een prutswerkje om de draden door het 0,3 mm doorsnee buisje te wurmen, maar het gaat.

Afbeelding
Hier alvast een eerste indruk hoe de voorzijde eruit gaat zien, moeten hier en daar nog wat accenten gekleurd worden, bakstenen boven de ronde ramen en de dakgoten.

Afbeelding
Ook de perronkant heeft hier en daar nog wat verf nodig, dak post T en dakgoten. De reclameborden en plaatsnaamborden liggen al klaar om aangebracht te worden.

Door de lockdown is het helaas nu onmogelijk om in een winkel een kleur verf uit te zoeken, kan iemand mij aangeven welke kleur hij gebruikt voor vergrijsd hout, dan kan ik die bestellen om het platje wat op de luifel staat te spuiten.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hier nog een kleine toegift, sfeerplaatje met een overzicht hoe het eruit gaat zien. Voor de trouwe volgers, de vlaggenmast staat.
Afbeelding


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station Franeker

Bericht door Hoontje »

Even niet gevolgd, maar d evlaggenmast is gelukt, hoe heb je dat uiteindelijk voor elkaar gekregen?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Alwin,

Eigenlijk heel eenvoudig na aankoop 3D-printer, zelf printen. :mrgreen:


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station Franeker

Bericht door Nico Essers »

Het station is schitterend geworden Guus. De details van het gebouw zijn heel goed gelukt. Daar heb je Shapeways dus echt niet meer voor nodig.We hebben in onze modelbaan groep ZLMS sinds kort een Phrozen Mini 4K en vanaf hopelijk begin februari een Prusa Mini (lange levertijd helaas). Met deze combinatie zouden we dus ook alles moeten kunnen printen. Het station maar eens print klaar gaan maken komende weken.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Station Franeker

Bericht door Ipharra »

Hoi Nico,

Dank je voor het compliment, en dan te bedenken dat op de foto's niet eens alle details goed uit de "verf" komen. Ik ben heel tevreden met mijn Phrozen Mini 4k en ben al weer bezig met een stap verder m.b.t. details. Ben bezig om een van mijn printen om te zetten naar detail en materiaal diktes die bij SW niet geaccepteerd worden, maar die de Mini 4k makkelijk aan kan.

Ik print nu op laagdikte 0,01 mm duurt wel wat langer en dan het te printen object zowel in de x-as als in de y-as onder een hoek van 12 graden en bij gebruik van de zwarte water washable resin van Phrozen een belichtingstijd van 2 sec. Het enige lastige aan het verhaal is het plaatsen van de supports maar dat krijg ik zo langzamerhand ook door wat het beste is, maar wel een tijdvretend werkje.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station Franeker

Bericht door Hoontje »

Ja dat is veel trial en error. Ik plaats mijn prints onder een hoek van 46,26 grdn X-as 15,65 grdn Y as en supports handmatig. Laagdikte varieert 0,02 - 0,05.
Dit na tips van verschillende mensen en veel zelf proberen...
En dan print je een ander model en dan zijn de instellingen weer anders... Leuke hobby :lol:

Je maakt echt een prachtige baan zo! Tof.

Volg graag,

Groetjes

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Station Franeker

Bericht door erik-n-fan »

Heel tof! Blijf die foto's delen.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1116
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Station Franeker

Bericht door Folkert van Wijk »

Mooi hoor! prachtige details.


Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Station Franeker

Bericht door Spoor010 »

Tjonge jonge, Guus,

Wat is het station ontzettend mooi geworden ! :Thumb


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Plaats reactie