Baden 2.0

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Goede middag!

Het gaat gestaag maar ik ga binnenkort toch maar een start maken met Baden 2.0. Baden-Württemberg is al een tijd geleden afgebroken en het niet kunnen rijden irriteert me meer dan verwacht. De onderbouw staat nog dus die moet nog worden afgebroken. Er staat nog een server rack in de weg want Baden 2.0 gaat een halve meter groter worden dus nog genoeg werk om dat te verzetten.

Af en toe wat rollend materieel en andere aanverwante kopen om toch bezig te blijven met de hobby. Nieuwtjes plaats ik dan ook hier.

Dit weekend voor het eerst een dag vrij na alle kerst drukte toy boxes bouwen en ik heb vanmiddag het station voor Baden 2.0 op de vloer in de eetkamer neergelegd. Voornamelijk om uit te meten waar wat gaat staan en hoeveel van die Baden platforms ik nog in elkaar moet plakken. De laatste zijn net binnen. 6 sets in totaal en een 7e voor good measure.

Het baanplan is grotendeels klaar met uitzondering van de fiddle yard. Dat komt terzijnertijd wel.


Dit gaat het station van Baden 2.0 worden! (Excuse de toy boxes. Het is nog best druk na de kerst) :roll:



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



De laatste twee platforms zijn binnen en die gaan tegen het Baden station aan liggen (bovenin)

Afbeelding


Deze sets ben ik nu in elkaar aan het plakken en die komen achter het station te staan. Hopelijk kan ik er een drukke boel van maken. Er staat nog een tweede flat in bestelling en ik en nog op zoek naar wat ander oud Vollmer meuk.

Afbeelding



Nog wat wagons binnen gekregen. Met de container wagons zit ik nu tegen de dertig aan geloof ik dus dat gaat een mooie lengte worden 8-)


Afbeelding


Drie auto carriers erbij. Daar heb ik er nu vier van en die gaan achter een stammetje O/B rijtuigen als een auto slaap trein. Een paar bussen voor het Baden bus station en een lading otootjes.

Afbeelding

Afbeelding


Word vervolgd


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

BartenThomas
Berichten: 407
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Baden 2.0

Bericht door BartenThomas »

Dat wordt een indrukwekkend station :Thumb



Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Dank je.

Het is verdacht koud op zolder dus de onderbouw laat zich nog even wachten. Wel wat bouw pakketjes om in elkaar te plakken in de post dus dat doen we lekker beneden in de warmte.

Verder nog aan het tekenen aan de fiddle yard etc. dus genoeg te doen. Het station gebeuren is net over 2 meter en de perrons zijn 1.40 meter dus net genoeg om een trein met 8 rijtuigen te laten stoppen. De ICE vliegt dus gewoon door dit kleine stationnetje zonder te stoppen. Dat ding is 2 meter nog iets geloof ik.

Die gaat op het huidige test baantje niet passen denk :lol:


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag een nieuw gebouwtje in elkaar geplakt voor het nog niet bestaande Baden 2.

Dit is echt het kleinste bouw pakketje wat ik ooit in elkaar geplakt heb. 1x1cm :shock:



Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden 2.0

Bericht door william »

:o

groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Nog twee bouw pakketjes door de bus afgelopen weekend. Deze had ik begin January besteld. Alles van Viessman duurt tegenwoordig lang om over het kanaal te komen. Maar ja, ze zijn er nu en de OBI bouwmarkt is erg mooi! Er zit nog een derde flat gebouw in de post dus die zal van de zomert ook wel een keer arriveren....


Afbeelding


Al een paar avondjes aan het plakken met de OBI bouwmarkt. Ik wist de maten maar hij is toch wel groot :shock: (Het dak zit nog niet vast vandaar dat het niet netjes aansluit). Ik ben nog niet klaar met het interieur en verlichting. Deze kit lijkt verdacht veel op Vollmer Fire Station 47909?

Plaatjes


Afbeelding



Begonnen aan het interior


Afbeelding



De firma Sea-Land heeft nu ook gelijk een vrachtwagen minder :mrgreen:


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Een blik door de shutter door van de achterkant


Afbeelding



Het begint al aardig vol te raken. Er moeten nog een tal poppies in en ik zoek winkel wagentjes. Van die platte dingen die je bij de Gamma ziet.


Afbeelding

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1206
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Baden 2.0

Bericht door WimC »

Lekker bezig zo. Wordt mooi met dat interieur.

Gewone winkelwagens heeft DM-toys, misschien ook wel van die platte.

En de OBI is idd een variant van de brandweerpost (dacht dat er ook nog een expeditie is). Is oorspronkelijk uitgevracht in de jaren 80 of 90. Dat woonblok is ook al een oudje.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Thanks Wim.

Ik zal eens kijken op DM-toys website. Ik heb daar sinds pre-covid niks gekocht vanwege de hoge verzend kosten en dan tax er boven op. (ik woon in Engeland)

Dat woonblok is oud maar blijft mooi. Ik model in de jaren 80-90. Ik heb er nu twee e nog een derde in de post. Inderdaad een oudje, die OBI ook want er staat nog West-Germany ingeprent op de bodem plaat.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden 2.0

Bericht door Raymond (UK) »

Laatste drie pakketjes kwamen door de post vandaag. Nu weer verder zoeken naar meer oude 80er jaren meuk.

De onderbouw gaat eindelijk de deur uit volgende week hopelijk. Is wel meer werk om het af te ruimen dan ik dacht. M'n hele office staat vol met gebouwtjes, rijdend materieel en andere meuk :roll:


Afbeelding


Nog wat rails besteld vandaag bij Gaugemaster vandaag en volgende week de onderbouw van Baden 1 compleet afbreken. Hopelijk over een week of twee meer bouw nieuws dan aankoop nieuws.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Plaats reactie