Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Heel verhaal getikt, foto's te groot, even teruggeklikt en alles weg. Dan maar in het kort opnieuw. Begin dit jaar wakkerde het treinenvirus bij mij weer aan. Materiaal dat ongeveer 35 jaar op de vliering had gestaan, kwam weer tevoorschijn. De minitrixrails en het ene overbekende zwarte stomertje kwamen natuurlijk niet meer vooruit, maar de huisjes waren in elk geval al mooi geweatherd.

In het begin zou ik de helft van de zolder voor een baan hebben. De baan zou uit twee lagen bestaan. Onderop een stationsemplacement en boven een landelijk deel met eventueel wat heuvels. Dus geen schaduwstation. Had het onderste deel al eens los uitgelegd en er wat huisjes bij geplaatst. Beetje rondrijden om naar extra opties te speuren en te ontdekken welke sporen onbereikbaar waren.

Maar toen mijn vrouw een paar maanden terug aangaf dat ik de hele zolder wel kon gebruiken, veranderde dat alles natuurlijk. In mijn hoofd heb ik wel een beeld van de baan, maar er is niks met Wintrack uitgewerkt behalve de spiraal en het schaduwstation. Omdat ik in het schaduwstation ook nog rond de spiraal kan rijden, was de bedoeling dat eerst in te richten, zodat er getreind kon worden.

Afgelopen zondag dan maar aan de slag gegaan. De spiraal werd 10 cm verhoogd, zodat onderkant spiraal en schaduwstation nu op 70 cm hoogte staan. Dan kan ik er ook mooi van achteren bij, want dan heb ik nog geen hinder van het schuine zolderdak. Het driedelige frame is zodanig ingericht dat de bovenbaan met ruwbouw voor alleen de sporen gemaakt kan worden, het schaduwstation hangt er eigenlijk als het ware in, met uiterst links een mangat. Daar maakt het schaduwstation namelijk een bocht van 180 graden. Deze week de platen nog definitief passend maken en dan rails los uitleggen en eerst even lekker rijden.

Een drietal foto's.

Het schaduwstation vanaf de achterkant (eigenlijk de zijkant) tot aan de ingang met uiterst rechts de spiraal. Lengte is 3.50 meter.
Afbeelding

Het mangat vanaf de onderkant gezien.
Afbeelding

Vooraanzicht, waarbij het bovenstuk van het middendeel is losgehaald, omdat de platen daar eerst in moeten. Het rechterdeel is al wel vastgemaakt met kruislingse verbindingen, alleen moeten die nog vastgezet worden. Voor het linkerdeel moet dat nog wel worden gemaakt.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Hookyville op weg

Bericht door Smolderz »

Hey Martin, goed bezig zeg! Mooie onderbouw! Ik schat de bovenkant van de tafel in op 100cm hoog? Dit is wel een hele prettige hoogte om op te werken. En hoe breed zijn je tafels?

Kan je ook een tekening van het baanplan in je 1e post zetten? Dan is het beeld compleet. ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Smolderz schreef:Hey Martin, goed bezig zeg! Mooie onderbouw! Ik schat de bovenkant van de tafel in op 100cm hoog? Dit is wel een hele prettige hoogte om op te werken. En hoe breed zijn je tafels? Kan je ook een tekening van het baanplan in je 1e post zetten? Dan is het beeld compleet. ;)
U wenst, wij draaien.

De hoogte van de tafels is inderdaad 1 meter.
De linkertafel met het mangat is 1.30 meter breed en 1.00 meter diep (om maar uit te drukken dat dat richting de achterwand is).
De middentafel is 1.10 x 0.75 meter.
De rechtertafel is 1.10 x 0.90 meter.

Het baanplan voor het schaduwstation staat hieronder. Een uitgewerkt railplan voor boven is er nog niet. Ga eerst het schaduwstation helemaal afwerken en rondjes om de spiraal heenrijden. Boven is overal wel ruimte te vinden om keerlussen aan te brengen, want er komen straks ook nog wel tafels in de kamer zelf waar geen schaduwstation onder zit. Zo heb ik naast die tafel van 1.30 x 1.00 meter tot aan de kamerdeur (die ik er al uit heb gehaald) bijvoorbeeld nog 1.28 meter over. Naast de spiraal staat een boekenkast die ik niet kan verplaatsen vanwege de schuine daken, máár ik kan natuurlijk later altijd nog beslissen om de boekenkast weg te doen en de boeken in kleinere kastjes onder de baan te plaatsen. In totaal is de zolder 3.50 meter breed (precies passend voor het schaduwstation) en 5.10 meter lang. Dus nog veel te bedenken.

Maar goed, het baanplan dan:
Afbeelding

Mvg,
Martin (die nu die 4-delige zwarte ketelwagenset van BASF maar eens gaat scoren op eBay, want anders moet hij iets zien te regelen voor Houten)


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag de ketelset weten te winnen op eBay, maar daar maak ik nog wel melding van als de set binnen is.

Nu even verder met de opbouw van het frame. De bodemplaten voor het schaduwstation zijn vandaag geplaatst. Moest wel wat bijzagen en ook wat latjes tijdelijk loshalen, maar aan het eind van de middag (okay, ik begon ook pas in de middag) lagen de platen wel en passend ook. Ook het kruisverband voor het rechterdeel aangebracht. Langzaam komt het einde van de framebouw in zicht. Nog een kruisverband voor links maken, het bovendeel van het middenstuk terugkoppelen en dan kunnen de eerste rails los gelegd gaan worden, want het is tijd om gewoon even wat rond te rijden door het schaduwstation. De technische zaken komen daarna weer aan de beurt, maar rijden is toch waar het ook een beetje om draait.

Een overzicht van de baan, van rechts naar links:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Hookyville op weg

Bericht door martinb »

Goed idee om zo snel mogelijk te gaan rijden, desnoods provesorisch!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, het frame is af, de spiraaltafel voorzien van een mangat en wat lampjes neergezet zodat ik kan werken. Ik verwacht volgende week wel ergens wat rails neergelegd te hebben om gewoon even al het materieel op de baan te zetten en wat meters te laten maken. Kan ik meteen zien waar zich problemen en/of uitbreidingsmogelijkheden voordoen. Pas dan wordt het echt werken, want dan moet er weer gesoldeerd worden en komt het blokken/secties verhaal weer op de proppen. Maar rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Het frame:
Afbeelding

Spiraal met gat:
Afbeelding

Frame, spiraal, geprint baanplan op 2 A4-tjes en werkverlichting:
Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Inmiddels ook al een heel eind op streek met het testleggen van de rails. Op die manier kan ik zien of de Wintrackversie klopt en wat er eventueel nog meer mogelijk is aan uitbreiding. Zo bleek de spiraal toch meer plaats in te nemen dan in Wintrack voorzien, dus het buitenste spoor moest een klein boogje maken om een tafelpoot te ontwijken, maar dat gaf me wel weer twee extra opstelsporen van 1.00 meter respectievelijk 1.10 meter.

Hier de situatie rond de spiraal.
Afbeelding

Een blokje van zes diagonale sporen. Een spoor zal worden gezien als doorgaand spoor, de andere vijf sporen - met een lengte van 1.32 meter - worden ingezet als opstelspoor met in elk spoor twee blokken. Dan kunnen twee korte treinen achter elkaar op het spoor staan of één lange trein.
Afbeelding

Het begin van de wisselstraat bij de onderste opstelsporen. De driewegwissel gaat straks weg en wordt vervangen door een rechterwissel, maar ik kwam er twee te kort. In de wisselstraat ligt ergens een recht stukje waar ook een rechterwissel hoort.
Afbeelding

Overzicht van het middengedeelte van de evenwijdig aan de rand lopende opstelsporen. Het langste spoor is nu zo'n 1.70 meter, het kortste 88 cm. Je ziet dat er nog zeker één en misschien wel twee extra opstelsporen bij kunnen. Ook hier is een doorgaand spoor (het spoor dat naar rechts en links wisselt) en zullen diverse sporen weer in twee blokken worden verdeeld.
Afbeelding

En een overzichtje van het schaduwstation met her en der wat treinstellen geplaatst, zoals de museumtrein (Länderbauart), een gevarieerder goederentrein, ketelwagens, ertswagens en de Thalys.
Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Hookyville op weg

Bericht door Saraan »

Impressionant! Dat ziet er allemaal heel mooi en strak uit. Dat is een schaduwstation dat je veel plezier zal geven, met die eenvoud en enorme opstelruimte. Maar toch een vraagje: die zwarte "overwegen", dienen die om de "oneven" spoorlengte op te vangen, of als herspoorders voor naastlopers?

groeten,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Saraan schreef:Impressionant! Dat ziet er allemaal heel mooi en strak uit. Dat is een schaduwstation dat je veel plezier zal geven, met die eenvoud en enorme opstelruimte. Maar toch een vraagje: die zwarte "overwegen", dienen die om de "oneven" spoorlengte op te vangen, of als herspoorders voor naastlopers?

groeten,
Hoi Michiel,

Het zijn geen overwegen hoor, maar rails die qua lengte kunnen variëren tussen 84 en 111 mm. Zeg maar een soort aanpasbaar passtukje. Die ga ik overigens niet gebruiken. De bedoeling is om bij het echte leggen zo veel mogelijk flexrails te gaan gebruiken en deze dan ook passend op maat te maken. Met veel flexrails heb je minder lasjes in je schaduwstation en is de stroomtoevoer naar de railstaven in principe beter te regelen, tenzij je echt ieder railtje gaat solderen.

Ik heb bij Minitrix wel herspoorders gezien, maar bij Fleischmann heb ik die niet kunnen ontdekken.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Hookyville op weg

Bericht door Saraan »

Prima keuze om alles in flex te leggen, voor de genoemde redenen. Heb ik ook gedaan. Ik had voor en na mijn schaduwstation een herspoorder van Minitrix geplaatst. Je weet wel, je wilt je voorbereiden op alle eventualiteiten. Maar of het werkelijk nuttig is? Ik heb bij mij toch nog geen enkele keer effectief een hersporing gehad hiermee. Maar ja, mijn baan is niet eens rijdens-klaar. Mogelijk dat het nut later duidelijk wordt.

groeten,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Nou Martin,

hoorde ik jou, een goeie 3/4 jaar geleden niet zeggen dat je absoluut 2 linkerhanden had? Dit timmerwerk ziet er mega-strak uit....ik hoop dat bij een volgend project ook zo te realiseren.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Tijdens het testleggen ook nog wat materieel op de baan - en dus op de foto - gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat heeft dat testleggen nu opgeleverd:
- dat ik meer opstelsporen kon hebben dan aanvankelijk gedacht.
- dat ik ergens twee keer gesmokkeld heb door rails naar elkaar toe te trekken, terwijl dat volgens WinTrack niet kon. Dat wordt dus wel aangepast, want hoe strakker, hoe beter de lasjes zitten.
- dat ik de knoop heb doorgehakt om het schaduwstation slechts in één richting te berijden: met de klok mee. Het is immers geen poppenkast en te veel fratsen wil je in dit later afgeschermde geheel niet hebben.

Volgende stap zal wat meer tijd vergen, ook door mijn afwezigheid: namelijk het opzetten van de elektronica. Wat komt waar, hoeveel decoders heb ik en zijn er nog nodig, waar komt de ringleiding te lopen, waar maak ik blokken en waar zitten de secties in die blokken.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Mooi hoor Hookies. De electronica uitpluizen kan inderdaad een aardige klus zijn, vooral het bepalen van je blokken, want dan moet je nog isolatielassen aanbrengen. Als je je rails dan al geballast hebt wordt dat niet makkelijk :)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik ballast m'n rails in het schaduwstation dan ook niet. De piccolorails van Fleischmann hebben van zichzelf al een bedding, dus dat valt mee. Maar isolatielasjes moeten er uiteraard ook komen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het project 'isolatie' voor het schaduwstation van Hookyville is gisteren afgerond. Overal blauwe ondervloerplaten aangebracht. Niks precies bij de rails afsnijden, maar gewoon complete platen. Uiteindelijk zie je straks toch niets van het schaduwstation. De breedte van het schaduwstation, dus van links naar rechts is 3.50 meter.
In het stukje rond de spiraal worden alleen de rails op blauwe ondervloerplaten gelegd, maar hier moet ook nog een verhoging van 8 mm mdf worden aangebracht. Dus dat wordt nog even zagen geblazen komende week. Tevens is het dan zaak om op de verrijdbare testbaan uit te zoeken hoe lang de aanmeld- en stopsecties voor Koploper minimaal moeten worden. Wel met een lage maximum snelheid, want dit is het schaduwstation en daar speel je liever op safe. Dat staat voor komende week op het programma.

Hier nog even wat fotootjes:
Linkerzijde
Afbeelding

Middendeel (let niet op de rails die hier liggen, want dat is het gevolg van wat schuiven om de platen vast te maken)
Afbeelding

Rechterdeel met stukje spiraal
Afbeelding

Overzicht
Afbeelding

Stay tuned!

Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Hey Martin,

Zie dat je weer een update hebt over jouw baan, na alle andere uitzoekerij dus nu weer eens verder met de opbouw.
Leuk en ziet er goed uit, al valt me op dat je het bovenbouwframe ook al geplaatst hebt, is dat niet wat lastig werken nu je het schaduwstation nog moet opbouwen?

Blijf je vorderingen zeker volgen,

Groetjes

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hey Freddy,

Het maakt het niet lastiger. Alle drukte qua rails speelt zich af in het middelste deel van het onderframe. Daar liggen de opstelsporen. Overal kan ik aan de achterkant erbij, rechts vanuit het spiraalgat en links is ook een mangat. Ik wil nog een opening rechts maken om mijn arm doorheen te kunnen steken.

Het echte werk is natuurlijk onder de baan voor bedrading, solderen en dergelijke. Heb vanmiddag wel even een trein laten rijden op de rails. Zodra de trein van de blauwe ondervloer op het hout rond de spiraal komt, neemt het geluid wel toe. Die ondervloer dempt dus echt. Gelukkig komt er om de spiraal heen ook ondervloer, maar op een verhoging van 8 mm. Dijkidee nabootsen, aan de binnenzijde water en dan de spiraal aankleden als steile rots.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Hoi Martin,

Klinkt goed hoor, jouw plannen, en ja het was dan ook de bedoeling he, dat de blauwe platen het geluid zouden verminderen, heb je hiervoor het spul gebruikt van de gamma, voor isolatie van laminaatvloeren?

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door OBBinN »

Ja, ik gebruik ze namelijk ook ;)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

wouter,

thanks, en als jij ze ook gebruikt, weet je mij vast ook wel te vertellen hoe dik dat materiaal is,
heb zelf ook nog het nodige aan kurk liggen (ikea) maar dat is niet meer te krijgen, dus vandaar dat ik er aan denk in schaduwstation eventueel ook dit soort platen te gebruiken.

groetjes

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door OBBinN »

Euhm, hoe dik is dat, 3mm dik. Snij het in stroken van 1cm en je kan de bogen e.d. allemaal goed aanleggen, of je moet gewoon de gehele plaat neerleggen en niet alleen onder de rails. (zie mn site, daar staan foto's zoals ik het doe)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Wouter,

wederom bedankt, heb gelijk jouw site nu maar eens bij favo opgeslagen, en zal het zeker eens uitgebreid gaan bekijken

groetjes

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Wouter heeft gelijk. Het materiaal is 3 mm dik en ik heb gewoon hele platen neergelegd. Okay, je moet wel wat wegsnijden maar dat waren voor mij rechte stukken en de minder fraai weggesneden stukken zitten gewoon aan de achterkant. Voor het bochtstuk om de spiraal snij ik wel gewoon wat bogen uit een plaat, want de reststukjes kan je later ook wel weer ergens gebruiken. Niks weggooien, maar gewoon bewaren.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Naar aanleiding van tips in een ander topic ben ik gisteravond dan ook maar eens begonnen aan documentatie van de bouw van Hookyville door middel van een website. Kijk maar eens hier.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Martin,

heel leuk!!

Moet ik nou ook beginnen?


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie