Mooi spul weer!
Dosto's en starre koppelingen is bij mij nog echt een succes, ze zijn net te kort die ik en dan blijven de buffers aan elkaar hangen. Bij mijn RailJet heb ik aan 1 kant van ieder rijtuig de doorloopsluis er vanaf moeten halen. Verder loopt hij heel mooi over de baan. Stuurstand staat bij mij altijd op kop en is er nog nooit uitgelopen! Ook loc op kop geen problemen!
Bedankt!
Die starre koppelingen en Dosto's had ik ook al geprobeerd maar ze zijn inderdaad te kort gekoppeld.
de tip met de Railjets heb ik ook gehad via het Duitse 1zu160 forum.
Maar hier heb ik eigenlijk nog geen problemen gehad.
Vandaag ben ik weer verder gegaan met het zaagwerk bij de berg.
Ik moest wel wat minder kracht gaan zetten met zagen ivm het scheuren van het gips.
Niet dat het een twee drie scheurt maar je merkt wel dat het minder stevig is.
Komt natuurlijk ook dat de berg onder open licht!
Nu weet ik dat je niet echt Pools rijdt maar ik stuitte op een aantal kleinserie ÖBB rijtuigen van een fabrikant genaamd Matu naar voorbeeld van SGP-Jenbacher welke paralel gebouwd zijn met de Eurofima's van de ÖBB. Misschien zijn ze ook interessant voor jou???
Ik ben net aan het pielen geweest met de flexrails hoe ik die mooi kan laten lopen in de buitenste raduis.
Dan weet ik wat ik aan de binnenkant nog voor ruimte nodig heb.
Ik had meteen een baal momentje,want een nieuwe bocht die goed liep met de railjets is te krap voor de nieuwe LS Models wagens.
Ik ga aan een kant van de baan een Helix maken om een eind te maken aan alle ontsporingsperikelen.
Dus gaat de zaag verder de baan in om een smetteloze loop te krijgen.
Nog een foto van gisteren gemaakt tijdens het meetwerk van de Helix en natuurlijk heb ik nog wat gereden.
De Rexzug komt station Mallnitz binnengelopen.
Vandaag heb ik van onze huisleverancier een nieuwe aanwinst binnengekregen in de vorm van de Br 187.310 van Railpool.
Het is een erg gave verschijning die nog al eens over de Tauern dendert.
Na drie dagen super weer te hebben gehad was er vandaag regen in Mallnitz.
Dus ben ik er maar eens op uitgetrokken om weer wat mooie foto’s te maken.
Een van de bijzondere elementen in Mallnitz blijft de autotrein die je door het Tauerngebergte brengt.