Gooi baan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Gooi baan

Bericht door gek op stoom »

ooooooooooooooo daar ga je al :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr andy


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Gooi baan

Bericht door Overdijk »

Richie schreef:Trouwens.. Ik zeg wel geen nieuwe materieel kopen maar op het verlanglijstje staan nu nog wel:

- ICE3 (van Arnold)
- Thalys (van Kato)
- Hopelijk de Captrain Class 66 :D
- Starttrain 1300 Geel / zwart

En verder heb ik nog 3 stammetjes (ICK, ICR en slaaptrein) waar ik nog geen loc voor heb staan. De 1300 is daar een kandidaat voor en misschien voor de slaaptrein een MRCE loc. En dan voor de ICR stam proberen een 1700 / 1800 te vinden met een ander nummer dan die ik nu heb (1855, 1657, 1613, 1738 en 1601).

En mezelf kennende rijden die de komende maanden op het paradebaanvak....
Ik ken het probleem, ik heb juist meer loks dan wagenstammen. Neemt niet weg dat bepaalde loks wel op de verlanglijst staan, zoals:

- NS 1601
- NS 1300 g/z
- een mooie DRG sneltrein lok


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Gooi baan

Bericht door richard7877 »

Richie schreef:Trouwens.. Ik zeg wel geen nieuwe materieel kopen maar op het verlanglijstje staan nu nog wel:

- ICE3 (van Arnold)
- Thalys (van Kato)
- Hopelijk de Captrain Class 66 :D
- Starttrain 1300 Geel / zwart

En verder heb ik nog 3 stammetjes (ICK, ICR en slaaptrein) waar ik nog geen loc voor heb staan. De 1300 is daar een kandidaat voor en misschien voor de slaaptrein een MRCE loc. En dan voor de ICR stam proberen een 1700 / 1800 te vinden met een ander nummer dan die ik nu heb (1855, 1657, 1613, 1738 en 1601).

En mezelf kennende rijden die de komende maanden op het paradebaanvak....
hoi richard

fleischmann heeft ook nog een 1838 uit gebracht
en als je interesse hebt ik heb nog een gele 1300 alleen de isolatoren en de draden op het dak ontbreken, als je interesse hebt laat het me maar weten

mooie baan trouwens die je aan het bouwen bent
goe door dacht en je kunt ook goed in het schaduwstation zien of het allemaal goed gaat ;)
ik blijf je baan volgen

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

Hoi naamgenoot,

Dank voor de tip van de 1838. Kan ik die mooi voor het DDmA zetten en de 1657 hiervan voor een ICK stam zetten. Ik zal je een PB sturen t.a.v. de 1300.

Ten aanzien van baanplan ben ik in maart begonnen en al 3 x alles afgebroken vanwege inderdaad ondoordachte zaken zoals te weinig werkhoogte, te krappe boogstralen, te stijle hellingen en weggewerkte en daardoor onbereikbare sporen. Daarnaast wilde ik rijlengte hebben en voldoende plek om het materieel weg te zetten en niet steeds alles van de baan af te halen en in doosjes te doen. Ondanks alle tips en ervaringen die ik op dit forum heb gelezen toch door schade en schande zelf wijs moeten worden.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Gooi baan

Bericht door marco »

Door schade en schande wijzer worden is niet erg richie.
Het is een leerproces ik denk dat iedereen het wel kent.
Je nieuwe baan is inderdaad veel beter dan je baan hiervoor.
Succes verder.

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Thalys
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 539
Lid geworden op: 28 dec 2009 21:14

Re: Gooi baan

Bericht door Thalys »

Over de 16/17/1800den Kleinspoor heeft ook transfers en stadswapens om hem omtenummeren.


Met Vriendelijke Groet,

Wesley Munnik

https://www.modelspoordesign.nl/

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

Gisteravond niets kunnen doen, maar ach... het concert van Prince was ook de moeite waard.
Vanavond beetje zitten puzzelen met de rails voor de bovenplaat. Vorm van de stationssporen en klein 3 sporig goederenemplacement.

Het station heeft voldoende lengte nu en ik kan treinen met 6 rijtuigen laten stoppen de perrons. Aangezien ik toch met 4 en 5 rijtuigen wil rijden is dit dus prima.
Overzicht van grootste deel bovenplaat. Links het dubbelspoor wat de helix ingaat naar het schaduwstation. Het spoor daarboven komt vanuit de Engelse wissel en gaat een bocht maken om aan te sluiten op het paradebaanvak zodat de bovenplaat ook een ovaal heeft.
Overzicht van grootste deel bovenplaat. Links het dubbelspoor wat de helix ingaat naar het schaduwstation. Het spoor daarboven komt vanuit de Engelse wissel en gaat een bocht maken om aan te sluiten op het paradebaanvak zodat de bovenplaat ook een ovaal heeft.
IMG_0930.jpg (67.92 KiB) 3824 keer bekeken
Rechterdeel met de bocht (R3 en R4) vanuit het station naar paradebaanvak.
Rechterdeel met de bocht (R3 en R4) vanuit het station naar paradebaanvak.
IMG_0931.jpg (52.62 KiB) 3824 keer bekeken
Lengte voor treinen met 6 - 7 rijtuigen in het station. Ruim voldoende dus stammetjes met 4 of 5 rijtuigen.
Lengte voor treinen met 6 - 7 rijtuigen in het station. Ruim voldoende dus stammetjes met 4 of 5 rijtuigen.
IMG_0933.jpg (51.4 KiB) 3824 keer bekeken


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

lukas2
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2010 13:18

Re: Gooi baan

Bericht door lukas2 »

Richard,

Het ziet er zo mooi uit, je Beneluxstam met bijpassende loc! Leuk ook om je (baan)vorderingen te zien.

Arnold ICE-3 is een aanrader kan ik zeggen! Die moet je zeker binnenkort van je verlanglijstje halen ;)

Lukas.



Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

Voor de vakantie nog af en toe een uurtje aan de baan werken, vanaf vrijdag ligt het een paar weken stil.

Het linkerdeel (helix) is nu ook doorgetrokken en besloten om toch weer iets anders te maken. Vanuit de linkerhelix laat is het dubbelspoor parallel lopen aan het parabaanvak waardoor nu een dubbel paradebaanvak.
IMG_0943.jpg
IMG_0943.jpg (74.31 KiB) 3679 keer bekeken
IMG_0944.jpg
IMG_0944.jpg (66.16 KiB) 3679 keer bekeken
IMG_0947.jpg
IMG_0947.jpg (69.21 KiB) 3679 keer bekeken


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

De afgelopen tijd weinig met mijn baan beziog geweest dus maar weer eens de draad aan het oppakken.

Ik heb erg zitten twijfelen om een kopstation te maken maar besloten om een doorgaand station te maken van 4 sporen met 2 kopsporen. Verder gisteren mijn hok maar eens opgeruimd.
IMG_1219.jpg
IMG_1219.jpg (57.56 KiB) 3550 keer bekeken
Het linker deel van de baan. De bocht wil ik zo veel mogelijk gaan camoufleren met een brug en bomen.
IMG_1223.jpg
IMG_1223.jpg (57.16 KiB) 3550 keer bekeken
Het rechter deel waar 2 maal dubbelspoor binnenkomt. 1 x dubbelspoor gaat het doorgangstation in en 1 x dubbelspoor gaat het station als kopspoor in of buigt af langs goederenopstelsporen en komt dan via de bocht in het station.
IMG_1224.jpg
IMG_1224.jpg (61.15 KiB) 3550 keer bekeken


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Gooi baan

Bericht door mdedeugd »

Hallo Richard.

Goed bezig. ;)
Heb je al een beetje idee over wat voor soort bovenleiding er mischien komt ?

Martin de Deugd



Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

mdedeugd schreef:Hallo Richard.

Goed bezig. ;)
Heb je al een beetje idee over wat voor soort bovenleiding er mischien komt ?

Martin de Deugd

Ha, dank!

Nog geen idee wat voor bovenleiding. Eerst maar eens alle rails leggen en alle wissels aansluiten. Het zijn er een stuk of 60 dus genoeg draadjes.. Daarna alle zichtbare sporen ballasten en de scenery. Uiteindelijk wil ik wel bovenleiding maar ben bang dat ik dan wel een (paar) jaar verder ben.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Gooi baan

Bericht door Ron »

hey! Waar ken ik dat van :D

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Gooi baan

Bericht door Rob Fongers »

ik weet het niet :idea: :idea:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Gooi baan

Bericht door spoor65 »

Richard,

Mooi bezig en leuke ruimte.

Maar op eerdere foto`s zag ik dat je een 2tal dubbele paradesporen had liggen, nu zie ik op de laatste foto`s dat je deze nu toch hebt weggewerkt onder jouw bovenbouw.
Vind je dat zelf niet erg jammer, dat jouw paradesporen hierdoor eigenlijk uit het zicht verdwijnen, en daardoor dus eigenlijk geen paradesporen meer zijn?

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

spoor65 schreef:Richard,

Mooi bezig en leuke ruimte.

Maar op eerdere foto`s zag ik dat je een 2tal dubbele paradesporen had liggen, nu zie ik op de laatste foto`s dat je deze nu toch hebt weggewerkt onder jouw bovenbouw.
Vind je dat zelf niet erg jammer, dat jouw paradesporen hierdoor eigenlijk uit het zicht verdwijnen, en daardoor dus eigenlijk geen paradesporen meer zijn?

mvg

Freddy
Hoi Freddy,

Klopt, ze zijn nu voor het grootste deel weggewerkt omdat ik de bovenbouw wat breder wilde hebben om zo een keerlus te kunnen creeren met genoeg ruimte om wat bebouwing tussen te zetten. Alternatief was een kopstation te maken maar ik ben bang dat ik hier uiteindelijk spijt van zou krijgen. Of een klein doorgangstation. Maar doordat ik al best veel materieel heb waaronder een Thalys en een ICE3 wilde ik een station met de nodige lengte met perrons van 1.60m.

Doordat de bovenbouw 4 meter lang is kan ik nu 4 sporen aan de voorzijde creëren waarvan 2 ook een soort van paradesporen met rijlengte zijn en 2 sporen wil ik gebruiken als goederensporen. Wellicht iets van een containerkraan maken.

Bovendien is de baan aan de voorzijde goed te overzien waardoor ik de paradebaanvakken nog wel kan zien maar dan vanuit een soort van tunneloverzicht.

Blijft puzzelen met zo'n baan..

Richard


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

De afgelopen weken weer wat meer gedaan aan mijn baan. Drukte met werk etc waardoor weinig progressie was plus dat ik veel aan het puzzelen was omdat ik toch niet steeds tevreden was. Uiteindelijk gekozen voor kopstation wat iets hoger ligt en ervoor paradesporen die onder het station gaan. De diepte van 80cm bood toch minder ruimte dan ik had gehoopt waar de 4 meter lengte wel erg fijn was. Het kurk ligt nu bijna overal onder dus de volgende stap wordt ballasten en aansluiten van alle wissels. Dan verder aan de aankleding en natuurlijk rijden.
foto1.JPG
foto1.JPG (77.63 KiB) 3343 keer bekeken
foto2.JPG
foto2.JPG (74.91 KiB) 3343 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Richie op 18 jun 2012 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Gooi baan

Bericht door shoven »

Leuk hoor. Is het voor jou mogelijk iets grotere foto's te plaatsen, dan zien we het wat beter.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

shoven schreef:Leuk hoor. Is het voor jou mogelijk iets grotere foto's te plaatsen, dan zien we het wat beter.

Heb ze aangepast met windoos machine. Via mac thuis maakt hij de foto's kleiner.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Gooi baan

Bericht door Glaskast189 »

Ziet er leuk uit Richie!

Bruce


Sporend online op mijn site!

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

Nog een paar foto's gemaakt gisteravond. Gisteravond even wat materieel laten rijden, blijft leuk.
Picture 014.jpg
Picture 014.jpg (70.06 KiB) 3131 keer bekeken
Door de wissel die ik later heb geplaatst ligt de kurk niet meer goed dus zodra ik nieuwe kurk heb even aanpassen en dan ballasten.
Picture 015.jpg
Picture 015.jpg (74.63 KiB) 3131 keer bekeken
Het achterste gedeelte bevat nog een paar verdekte opstelsporen omdat het schaduwstation op de onderste plaat alweer te klein blijkt. De platen met te bouwen scenery zijn afneembaar / opklapbaar.
Picture 016.jpg
Picture 016.jpg (55.84 KiB) 3131 keer bekeken
En op een doordeweekse regenachtige zondagmiddag maar eens alle draadjes wegwerken.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Gooi baan

Bericht door shoven »

Je hebt een hoop mooi materieel staan Richie.
Ik wist trouwens niet dat zondagmiddagen tegenwoordig doordeweeks vielen? :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Gooi baan

Bericht door Glaskast189 »

Ziet er netjes uit! en zekers mooi matriaal!

Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Gooi baan

Bericht door Jeroen »

Mooi, die LS Models-rijtuigen. BTW, kun je je wisselaandrijvingen nog wegwerken? Man, dat zou schelen!

J.


Afbeelding

Onderwerp starter
Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Gooi baan

Bericht door Richie »

Net nog een paar foto's gemaakt van materieel wat in het schaduwstation staat (22 sporen). Alles wat in Nederland rijdt of heeft gereden heeft mijn interesse en gelukkig rijdt er steeds meer moois hier zoals class66, traxx, G2000 en ES 64's en ander moois van van diverse maatschappijen. Moet zeggen dat vooral de class66 van Kato en G2000's van Mehano perfect rijden. Grootste miskoop is ook tevens de duurste met de DE-2 van Guarniero. Ziet er keurig uit maar bochten (zelfs R3 heeft hij moeite mee) is een drama.
Recentelijk aangeschafte Liliput Eurobahn Flirt rijdt ook super en was mijn eerste trein die ik zelf van decoder voorzien heb. Kijk al uit naar de Piko Stadlers van Arriva en Veolia.
IMG_2395.jpg
IMG_2395.jpg (55.75 KiB) 3065 keer bekeken
Afbeelding 001.jpg
Afbeelding 001.jpg (70.53 KiB) 3065 keer bekeken
Afbeelding 003.jpg
Afbeelding 003.jpg (75.36 KiB) 3065 keer bekeken


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Plaats reactie