Saraan: een modelbaanverslag

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door stanny »

knap staaltje modelbouw!

groeten
stijn



Onderwerp starter
Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Saraan »

@Ron, daar heb je wel je kluif aan gehad, want het best een stevige draad geworden. Langs een kant is het jammer dat ie weg gaat, want het ging net zo goed met mijn modelbaan. Ze ziet er vrij goed uit, en de treinen rijden perfect. Wat wil je nog meer... Maar ik zit toch stevig met mijn hoofd in mijn volgend project. Dat laat me niet los, en als Saraan weg is, heb ik de vrijheid om er 100% in te duiken... Dus jammer dat Saraan weg gaat? Ja en nee. ;)

@Michiel, naar mijn herinnering heb ik een gat geboord van 9mm dat met iets kleiner was dan de bout van 10M. De bout trekt dan zelf zonder al te veel probleem een draad in de MDF en komt stevig vast te zitten. In de spoel zit al een gat van 10, waar de bout net in past. Het werkt perfect, en een stuk handiger dan die flut-houdertjes van Faller, dat je zo gezegd 3 mm onder her rijvlak moet monteren! :shock:

@Stanny, bedankt, maar ik hoop om nu echt los te gaan barsten! :D

groetjes aan allen,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Saraan »

De baan is klaar. De leverdatum is vastgelegd. Nu woensdag gaat ze richting Nederland. Een hoofdstuk wordt afgesloten. De laatste foto, met Saraan in de achterbak van de auto, zal een punt zetten aan dit verhaal... woensdag.

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door henry »

michiel,dan wordt het nu wel erg devinitief of niet.
zalzeker nog wel een traantje wegpinken woensdag maar dat kan ik wel begrijpen.
er zit een hoop van je zelf in zo'n baan

denk alvast maar aan de nieuwe uitdaging en de laatste dagen veel rijden.

groetjes henry



Onderwerp starter
Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Saraan »

De baan rijdt terug perfect. Uuuuren rijden de treintjes rondjes zonder haperen, ontsporen of stilstand. Een waar genot.

Ik heb de baan na een dag ruimen en ontmantelen toch via het venster uit het bureau gekregen. Ik schat dat ie zo ronde de 50 a 70 kg weegt. Met de hulp van mijn 2 zonen ging het nog vrij vlot. Nu staat ie in de garage te wachten op transport. Morgen eens testen of ie in mijn wagen past, anders wordt het een camoinet huren...

Afbeelding


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door spoor65 »

Michiel,

Tja eigenlijk buiten het mooie bericht dat het allemaal perfect rijdt nu op jouw saraan, toch ook wel een beetje een treurig moment.

Want de foto die hier nu boven mijn bericht staat, jouw baan in de garage, wachtend op het transport naar de nieuwe eigenaar. Die foto is toch wel een triest plaatje.

Deze baan en dit topic heeft niet alleen jouw veel plezier gegeven, en niet alleen jij hebt er veel van kunnen leren.
Ook menig kijker en meeprater heeft van dit topic, en jouw gelijknamige site ,veel kunnen en mogen leren, alsmede veel inspiratie mogen opdoen.

We zullen Saraan gaan missen, minstens zoveel als dat we hopen op jouw prachtig nieuw project, welke ook wij weer graag van willen leren en van willen meegenieten.

Eigenlijk zou er naast deze rubriek "mijn N-baan" nog een nieuwe rubriek moeten worden geopend, een soort naslag rubriek van mooie en leerzame projecten als deze, die om welke reden dan ook ten einde zijn gekomen.
Opdat dit soort banen/projecten niet in vergetelheid geraken, doordat ze steeds verder weg zullen zakken in de lijst en er dan nog vele modelspoorbouwers er hun inspiratie aan kunnen opdoen en er van kunnen blijven leren.

Michiel, succes met het transport, en hopelijk zien wij snel jouw eerste bouwsels van jouw nieuwe Brussel Noord.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door daan 1946 »

Michiel

Zeker triest om Saraan zo te zien, maar ja, je woont ook in Waterloo en daar hebben
meer dingen zijn Waterloo gevonden. Nu op naar het centrum van Brussel

veel succes

Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Hookies »

Hoi Michiel,

Het is mooi om nog eens terug te zien hoeveel plezier en nut jij aan Saraan hebt beleefd. En met jou wij allemaal natuurlijk ook. Iedereen heeft er wel het nodige van kunnen leren en als je al expert was, dan hebben de experts er vast ook van genoten. Misschien moet hier op het forum dan een rubriek 'banen uit het verleden' komen, waar dit draadje dan naartoe kan verhuizen. En wellicht andere banen die afgebroken zijn of gaan worden (hoe zit dat nou bij jou Jos, gaat de hele baan tegen de vlakte voor een nieuwe?). Goed idee van Freddy.

Vanzelfsprekend gaan we je weer volgen als je aan je megaproject Brussel gaat beginnen. Dus post daar ook maar verder. Enne, misschien kun je de nieuwe eigenaar van Saraan wel zo ver krijgen dat hij hier af en toe ook iets plaatst als hij wat met Saraan gedaan heeft.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Saraan »

Mannen, bedankt voor jullie reacties. Ik zal de website van Saraan zo lang als het kan in de ether houden, en een rubriek "beëindigde projecten" of iets dergelijks, lijkt me wel een goed idee. Dat hoeven niet alleen modelbanen te zijn, maar ook bijvoorbeeld markent bouwels (Roosendaal) of eventueel technische creaties.

En de baan past NET is de auto. kwestie van 2 cm!
Afbeelding

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door Jos »

Een moment om even stil bij te staan......
Laat de site gewoon staan Michel, altijd leuk om terug te kijken en leerzaam materiaal :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Saraan: een modelbaanverslag

Bericht door spoor65 »

:mrgreen:

Het nadeel van een groot gezin is............te weinig hobby ruimte.
Het voordeel van een groot gezin is..........een grote auto.

:lol: :lol:

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie