GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

sta weer eens voor een raadseltje waar ik mee aan het stoeien ben.

aan de buitenkant van de draaischijf heb ik twee magneetjes geplakt.

de bedoeling is dat die magneetjes middels een reedcontact het bistabiel relais schakelen.

maaaaaar in welke stand ik het reedcontact ook zet staand of liggend hij wil niet schakelen.

reedcontact ook al verwisseld maar geen respons.

hou ik magneet rechtstreeks tegen contact schakelt hij wel.

leg ik reed contact neer en beweeg magneet er bovenlangs schakeld hij wel maar aan het draaischijfje niet ra ra ra

ga lekker boodschappen doen en ga het straks nog maar eens proberen. :D

de volhouder wint over het algemeen :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Domme reaktie van een digibeet: als je de stroom van de magnetron-schijf haalt en je beweegt die schijf dan met de hand: doen de reedcontacten het dan wel?
Ik kan me zo voorstellen dat in de motor van de draaischijf iets electronisch/magnetisch zit dat de opgeplakte magneet buiten werking stelt. Een magnetron werkt toch ook met magnetische velden?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi Rob,

vanmiddag bezig geweest met van alles en nog wat geprobeerd maar het enige wat ik heb berijkt is dat door het erop en eraf en weer anders dat ik mijn gerepareerde bistabielerelais naar de ratsmodee heb geholpen.

moet nu eerst een andere weer van de juiste draadjes voorzien en weer opnemen in het uitgedachte plan alvorens ik verder kan experimenteren.

voor dit moment doe ik helemaal niets meer op mijn kamer want het is zoals de foto laat zien.

Afbeelding

de 30 graden worden aangetikt en de hydrometer zegt genoeg over de vochtigheidsgraad. nog effe en dan regent het binnenshuis.

moet ik ook nog een paraplu boven de baan maken :D

dus voor vandaag klaar met die handel.

hopelijk morgeneen draaglijker temperatuur.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Arnold1978 »

Dat is best warm op zolder.

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Arnold,

dit is niet op een zolder maar op een tussenverdieping.

maar nu om 10.00 uur één graadje koeler :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

het niet willen luisteren naar het magneetje door het reedcontact blijkt de oorzaak te vinden in het feit dat er een groot verschil blijkt te bestaan uit het gebruik van het reedcontact.

het normale gebruik is dat hij in de lengte tussen de rails ligt en door een passerende trein in de lengte wordt geactiveerd door de magneet..

nu ik de magneetjes op de zijkant van de schijf heb geplakt moet het reedcontact exact in het midden met zijn eigen midden naast de schijf staan en dan wordt het bistabielrelais netjes gestopt.

maaaaaar dan begint het volgende probleem.

als de schijf stopt en dat doet ie echt direct als magneet reedcontact passeert dan blijft reedcontact actief dus conflicteerde hij met het impuls elders vandaan dat de schijf weer moet draaien.

hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer uit te leggen.

dus volgende probleempje om op te lossen hoe los ik deze conflictsituatie nu weer op.

wie heeft een idee ???/


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Ben als mogelijke oplossing aan het experimenteren met tweede bistabielrelais.

afwachten of dit wil gaan werken.

overigens hoorde ik vandaag ook van de kids dat ze van de bestelling bij Shapeways wel een beetje was geschrokken.

de spoorbomen kosten bij die lui € 7,25 maar daaaar kwam wel effe € 8,00 aan porto bij.

als je dan bedenkt dat Engeland toch wel een stukkie dichterbij is dan onze vrienden van AliExpress die praktisch alles voor niks opsturen is die € 8,00 verhoudingsgewijs wel heeeeel erg veel geld. Maar nog kan ik die dingen niet namaken voor dat geld dat dan weer wel.

maar is wel iets waar bij een volgende bestelling bij stilgestaan moet gaan worden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

janiegein schreef:dus volgende probleempje om op te lossen hoe los ik deze conflictsituatie nu weer op.
Jan, betekent dat, dat bijv. de bomen wel omhoog gaan, maar niet meer naar beneden? Als electrobeet zou ik dan een drukschakelaar gebruiken om het reedcontact tijdelijk te overbruggen, zodat de schijf weer gaat draaien. Dan speel je natuurlijk zelf voor overwegwachter. Dat dan weer wel :roll:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Ja Ben dat betekend het.

op het moment dat de schijf stilstaat staat magneet voor het reedcontact en dus wordt stroom onderbroken.

als ik het sein middels denkbeeldige reedcontact ergens op het spoor ( die ik middels een deurbeldrukknop imiteer ) activeer voor verdergaan beweging blijft ie in de stopstand staan doordat de magneet voor dat contact staat.

nu wilde ik met een tweede bistabiel relais eigenlijk proberen wat jij suggereert met die overbruggingsschakelaar.
maar welke trukendoos ik daarvoor moet bedenken dat gaat, op dit moment 32 gr. hier op de kamer, niet zo best meer.
ik zie nauwelijks wat tussen de zweetdruppels door.

dus ik denk dat het voor vandaag wel weer genoeg is geweest.

morgen weer wekelijkse boodschappen zwager en morgenmiddag hopelijk wat christelijker temperaturen voor ons zwoegende hobbyisten. :mrgreen:

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Andre de Ruiter »

Jan, ik denk dat je het met een hotelschakeling kunt oplossen.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

met wat experimenteren heb ik denk ik de oplossing gevonden door een tweede reedcontact te gebruiken naast twee bistabiele relais.

er blijft alleen nog over de vervelende eigenschap van de motor om uit zich zelf twee richtingen op te willen draaien.

en zoals jullie alle wel zullen weten is het nu eenmaal een feit dat een magnetron nadat ie is aangezet de éne keer linksom draait en de andere keer rechtsom. en die eigenschap moet ik er uit zien te halen.

want daardoor werk de schakeling niet goed zoals is aangebracht.

ik heb absoluut geen idee hoe dat komt en nog minder hoe ik dat zou moeten opheffen.

heeft iemand van jullie daar ideeën over ???


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal.

onderstaande foto laat bedrading van de schakeling van de motor zien.

ben er inmiddels achter dat het qua werking van de spoorbomen niets uitmaakt mbt. schakelen of motor nu links of rechtsom draait.

waaar ik nu wel tegenaan loop is het feit dat de bistabielerelais niet exact gelijk mogen schakelen omdat eerst bistabielrelais A ingeschakeld moet worden waarna schijf ietsje draait waardoor magneet bij bovenste reedcontact deze weer heeft losgelaten en dan pas mag bistabiel B weer worden geactiveerd en gelijk bij het onderste reedcontact bistabiel A weer uitzet.

met de deurbeldrukknop kan ik dit simpel bereiken door drukknop even vast te houden maar met een reedcontact tussen de rails zal dit nooit kunnen.

affijn heren techneuten kijk maar of jullie bedrading kunnen snappen zo ik het had uitgedacht.

Afbeelding

de deurbeldrukknop fungeert hier even als reedcontact ergens op de baan

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

na bovenstaande foto te hebben gemaakt lijkt het mij toch duidelijker om filmpje te laten zien.

zoals te zien is wordt de schijf middels de deurbeldrukker in beweging gebracht. als ik te kort druk zal hij maar een klein stukje draaien en daarna door.

druk ik iets langer draait ie wel de 180 gr naar de bomen open of dicht.

hoe kan ik deze tweede impuls nog toevoegen zodat dit wel feilloos zal werken door een impuls van reedcontact ergens vanaf de baan.

het enige wat ik kan bedenken die dit zou kunnen doen is twee reedcontacten achter elkaar leggen tussen de rails die dan twee keer de gezochte impuls geven ????

https://youtu.be/JHa-PHHHfto

ik hoor graag jullie suggesties nu ik toch al zover gekomen ben om ook het laatste stukje voor elkaar te kunnen boksen.

wie helpt.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Als je dan toch twee reedcontacten per bedieningsfase moet gebruiken, zou je die beter kunnen gebruiken om in plaats van twee korte impulsen te geven een ander relais in en uit te schakelen, welks relais dus je deurbel in en uit schakelt.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Voor het viersporig verhaal betekend dus een totaal 8 reedcontacten inbouwen.
twee extra bij de wissel omzetters inkomend verkeer perron 3 en 4.en weer 2 voor openen
twee als sluitsignaal vertrekkend verkeer perron 2 en 3 plus twee voor het weer openen

dat wordt ook weer leuke puzzel.

maar we naderen wel het doel, werkende overwegbomen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

na een weekendje zweten en zwoegen in de tuin om ook moederlief weer tevreden te houden heb ik toch nog weer wat tijd weten te vinden om wat door te prutsen aan de motorbediening voor de overweg.

even ter herinnering een stukje terug op de pagina staat foto met twee relais afgebeeld.

in de dan geldende situatie moet ik de deurbeldrukknop lang vasthouden om beide relais hun werk te laten doen.
in de praktijk betekende dat dat elke open of sluitbeweging aangestuurd moet gaan worden door twee reedcontacten.
daaaar was ik eigenlijk niet zo gelukkig mee ondanks dat het feilloos werkt.

Rob Zolderspoor zette mij op het juiste spoor door dit op een andere manier op te vangen.

onderstaande foto laat zien een derde relais bijgeplaatst.

wat gebeurd er nu in de praktijk;



motor staat stil door geblokkeerde magneetsluiting op D

als de deurbeldrukknop ( het reedcontact elders op de baan ) wordt ingedrukt krijgt relais A een startimpuls.
door dit relais wordt relais B en een tel later relais C ingeschakeld.

de draaiende schijf bereikt E waardoor relais A + B weer worden uitgeschakeld en de draaischijf zal doordraaien naar D waarop alles stopt en wacht op nieuwe impuls op A;

hoop dat jullie met deze uitleg onderstaande foto begrijpen.

met dank aan Rob Zolderspoor voor zijn hint want nu heb ik aan één reedcontact per bedieningsbeweging genoeg.

Afbeelding

en dan ook hiervan een video maar deze wil eigenwijs niet liggend afspelen sorry daarvoor maar gaat om het visuele effect.

https://youtu.be/bJM4unyRLnU

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

en nog even voor de duidelijkheid, met Vaderdag krijg ik dus de de overwegbomen ( Ahobs ) van Shapeways en dan zullen die eerst netjes in de juiste kleur geschilderd moeten worden, maar ook moet ik nog maar afwachten of ik het voor elkaar weet te krijgen om deze overwegbomen te kunnen verbinden aan te sluiten aan de bedachte heveltechniek alvorens ik maar zal kunnen gaan denken aan het plaatsen en inbouwen van de bedieningsmotor. ook moet ik dan nog gaan uitvinden waar de bedieningsreedcontacten moeten komen om tot een reële sluitingstijd te komen van de bomen.

affijn nog een heleboel te doen voor volgende filmpje.

dus het hele verhaal hiervoor beschreven werkend te laten zien zal toch nog wel enige tijd duren vrees ik.


wordt vervolgt.
Laatst gewijzigd door janiegein op 05 jun 2018 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Het is een genot om je draadje te volgen. Je zoekt en prutst net zo lang tot het werkt :o :o
Die bomen op de juiste manier laten bewegen gaat je ook lukken. Wedden??? :lol: :lol: :lol:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door MadSeven »

"ik worstel en ..."

Goed werk Jan, mooi stukje "engineering"!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

MadSeven;

Luctor et emergo,

jij hebt vast een Zeeuwse achtergrond. ;)

maar dank voor compliment.

Ben;

natuurlijk gaat mij dat lukken net zoals dit project tot nu toe is gelukt. :D


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

ik heb absoluut geen ervaring met het materiaal waar de firma Shapeways zijn spulletjes van maakt.

ik heb gisteren de door mijn dochter bestelde overwegbomen van deze firma gekregen.
meer naar wat ik zou krijgen en hoe groot dat in de praktijk is.

nou dat viel dus vies tegen.

het zag er in de verpakking redelijk uit zoals ik verwachtte dat er overwegbomen uit zouden zien.

echter na verpakking open te hebben gemaakt en beide bomen eens goed te hebben bekeken blijkt dat de bomen vast zitten aan het staande blok waar bomen op draaien.

met een hoop gefriemel krijg je ze dan los en dan blijkt in dit mini spul geen gaatjes voor asje.
in het onderblok geen gaatje om een asje door te voeren.

ik weet niet hoe jullie eventueel in dit materiaal gaatjes zouden boren maar het eerste de beste gaatje in de slagboom doet de slagboom in drie stukken uiteenvallen.

dit ding blijkt dus alleen voor de sier geschikt en niet om zelf iets van te prutsen.

waarom dit dan als bewegende slagboom verkocht wordt weet ik niet maar wat verwacht je ook anders voor € 7,00 + € 8,00 verzending.

ik ga toch proberen om het één en ander in elkaar te frutselen of het er mooier op zal worden geen idee.

jammer is het natuurlijk wel.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Ai, dat is niet leuk Jan :cry: .
Het zag er op de site veelbelovend uit.
Zijn de bomen nog te repareren?

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal.

hieronder een plaatje van wat er gebeurd als je in dat spul van Shapeways een gaatje probeert te boren.

Afbeelding

dit is niet meer zodanig te plakken dat ik het ook nog eens beweegbaar kan maken dus helaas zullen deze dienst gaan doen als zogeheten statische overwegbomen.

maar goed ik heb nu de juiste maten dus kan ze op een andere manier proberen na te bouwen maar dan wel van materiaal waar wel een gaatje in geboord kan worden.

dat kost wel weer zweet en een heleboel gepruts en vooral tijd maar ja je moet toch wat.

ga proberen dit weer middels fotootjes tot uiting te brengen.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

met gepaste trots wil ik jullie deelgenoot maken van mijn eerste overwegboom nagemaakt naar het principe van de miskleun van de overwegbomen van Shapeways.

oke het asje is nog een geïmproviseerde nl. een verbogen paperclip maar is effectief.

het motor gedeelte is uitgebreid aan bod geweest op vorige bladzijden.

persoonlijk vind ik de snelheid waarmee boom beweegt redelijk realistisch.

deze moet nog ingekort worden naar de werkelijke breedte van de weg welke hij zou moeten afsluiten en op de plaats langs de baan krijgt hij als alles goed gaat ook een steunpoot

gaat mij meer om het laten zien dat wat ik had uitgedacht werkbaar blijkt te zijn.

https://youtu.be/0gC6zT4scAo

graag commentaar in zowel positieve als negatieve zin.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Rene-k
Berichten: 252
Lid geworden op: 14 feb 2017 13:13
Locatie: Schinveld

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Rene-k »

Ziet er heel goed uit Jan. De snelheid zou misschien een beetje lager kunnen zijn maar ik zou blij zijn als ik het gemaakt zou krijgen. Mijn complimenten.


Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Plaats reactie