GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

voor hen die het interessant vinden onderstaande stukjes elektronica heb ik moeten maken om pendelbaantje te kunnen realiseren.
Het deel bij Nieuwestad
Afbeelding

Het deel bij Hooggelegen.
hierbij moet ik op bistabielrelais nog de bedrading maken voor de seinen.
Afbeelding

voor mij die geen verstand heeft van elektriek was dit een super uitdaging en geeft weer de worstelpartij om dit tot een werkend geheel te krijgen.

en natuurlijk moeten beide schakeldingen nog netjes onder de baan gehangen worden.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7264
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Het zou voor mij ook een hele uitdaging zijn Jan ,
ik werkte in het verleden met schakel materiaal van Fleischmann .
Maar ik zie dat jij helemaal zonder standaard materiaal werk .
Pet je af hoor zie weer gaarne naar het vervolg uit ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Sjaak,

inderdaad werk ik niet met standaard materiaal.
heb ooit een oude mechanische telefooncentrale op de kop getikt waar ik de div soorten magneetschakelaars uit heb gehaald.

Afbeelding

om daarna de nodige schakelopdrachten uit te kunnen voeren worden aan deze schakelaars de bistabilerelais gekoppeld.

Afbeelding

en deze worden dan aangestuurd met reedcontacten

Afbeelding

ja het digitale tijdperk is voor mij niet weggelegd.
buiten het feit om dat ik daarvoor de hele boel weer overhoop zou moeten halen om alles aan te passen begin ik daar simpelweg niet meer aan om dat ik het gewoonweg niet begrijp en me er ook niet meer in wil verdiepen.

bovendien is de uitdaging des te groter om op de simpele ouderwetse manier alles automatisch te kunnen laten werken alsof het wel allemaal gedigitaliseerd is maar de werkelijkheid is het echt uitsluitend en alleen analoog.

en daarnaast wordt het ouderwetse analoge spul wel steeds goedkoper en das ook leuk.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Marksintpancras »

Vroeger deden ze niks anders om meerdere treinen zo laten rijden. Mijn opa had een baan met reedcontacten. Werkte voor die tijd super.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

zoals de overkapping op station Nieuwestad een hele uitdaging was om middels oude smalle lamellen dit te realiseren wordt de overkapping van station Hooggelegen een zo nog grotere uitdaging.

de perrons lopen hier gebogen maar ik wil hier een soort trapeze vorm die in het midden het hoogste punt heeft en dan afloopt naar de zijkanten eindigend over het pendelbaantje maar dan wel over de hele lengte van dit langgerekte ronde lopende perron.

hier ga ik me de komende tijd in verdiepen.
eerst maar eens bezien waar ik zoal tegenaan loop.
moeten voetgangers bruggen komen en natuurlijk verlichting.

ik ga dat eens bekijken of dat wat achter de oogbollen zit ook waar te maken is.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Marksintpancras »

Hey Jan,

Lekker bezig, trouwens nog goed gekomen met testbaantje?


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Mark,

ja het testbaantje werkt zoals ik had uitgedacht. en ben daar best wel tevreden over zie geplaatste filmpje.
en nee de kleine locjes doen niet wat ik wil en zijn zeer weerbarstig.

ben nu in afwachting van onderdelen voor dat ene lokje.
en ben dus tussendoor bezig met overkapping station Hooggelegen en tientallen andere zaken die ik ook zo nodig tussendoor moet doen.

oftewel ik ben weer lekker op zijn janiegeins bezig. troep om me heen en lekker klooien.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7264
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Ben benieuwd of het gelukt is met het stations overkapping en natuurlijk of je de onderdelen voor het lokje al heb ?

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Sjaak,

nee overkapping is nog niet verder dan het idee achter de oogbollen,
zal eens proberen om dit op papier te zetten zodat jullie begrijpen wat ik achter de oogbollen heb.

onderdeel lokje is binnen ( bodemplaat BR 94 ) maar daar is alles mee gezegd.

moet daar de verenplaatjes en trekhaken nog in plaatsen alvorens hij weer onder het lokje kan maaaar ik kan niet zien wat ik doe door constant met dikke waterogen te moeten kijken.
reden is simpel. op dit moment ben ik geveld door de griep die mijn COPD zwaar laat opspelen,dus zwaar aan prednisolon met een aanvulling van codeïne pillen en daar nog eens de allergie voor pollen overheen en dat weer in combinatie met de nodige pufjes dus een totale puinhoop in mijn lijf en leden.

maar ik probeer wel tussendoor wat te doen maar met al dat hoesten en niesen is daar gauw de lol van af.

dus ja het is niet anders jullie moeten helaas weer het nodige geduld betrachten voor dat het verdere verloop van de Geinbaan weer verschijnt.

eerst maar eens proberen weer wat beter te worden. en ja ook daarin merken we dat we ouder worden want ook dat gaat langzamer en kost meer tijd.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Om jullie een klein beetje een idee te geven wat ik met station Hooggelegen van plan ben heb ik tussen alle hoest en niesbuien door wat op papier proberen te zetten.
tekenen is ook één van die zaken die ik niet geheel beheers maar hoop wel dat het duidelijk genoeg is om te laten zien dat ik station Hooggelegen wil voorzien van twee loopbruggen die de lengte van het perron in drieën delen en dan wil ik de overkapping ook driedelig per perrondeel maken.
hoop dat dit duidelijk wordt gezien in de schets.

bovenste gedeelte is het perron met de loopbruggen en links is driedelig dak getekend met de bedoeling dat het dak over het spoor hangt.
die delen die over het spoor hangen zijn te smal om samen het perron te overbruggen dus er komt een middenstuk overheen om af te sluiten.

hoop dat dit duidelijk wordt als je naar onderste schets kijkt en dan de kopse kant ziet getekend.

uiteraard moet hier ook verlichting in komen gelijk aan station Nieuwestad maar dat komt vanzelf.

Afbeelding

gaarne jullie commentaar.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Heldere tekening en een leuk idee.
En jouw idee van jalouzielamellen als dak is ook in schaal 1:1 al overgenomen: https://tinyurl.com/y2q9c6bv 8-)

Gaat nu jouw loopbrug over het perrondak heen? Dan komt de loopbrug wel een stuk hoger. Het dak moet ong 45mm boven bovenkant spoorstaaf hangen wil je ook met e-loks langs je perrons kunnen rijden. Daar moet dan nog de loopbrug overheen. En je heb je een langere trap nodig, terwijl die trap ook nog door het perrondak heen moet. Als je het dak over de loopbrug laat lopen, zijn zowel de loopbrug als de trap afgedekt en lopen je Preisertjes altijd droog......
Ik bedoel dus ongeveer dit principe. Het perrondak sluit dan aan op de onderkant van het dak boven de trap:
https://tinyurl.com/y548scfp

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Ben.
Hoe het er in de praktijk uit zal gaan zien is afwachten.
Heb idd een paar vaste maten in hoogte en breedte maar de rest bouw ik zoals het uitkomt.
Afwachten maar eerst beter worden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het beter worden gaat nog effe niet lukken.
door huisarts wederom een prednisolon kuur van 3 x 5 dagen incl 7 dagen antibiotica houd me nog wel effe bezig.

bijkomend probleem door medicamenten is dat ik een veel grotere frequentie aan bibberende vingers en handen heb dus echt lekker hobbyen en prutsen zit er niet in.

wat weer inhoud dat jullie nog weer wat langer op vervolging Geinbaan mogen wachten.

zodra ik weer wat nieuws te melden heb laat ik het jullie uiteraard weten.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Peter Ruifrok »

Het is de prednisolon. Heb ik ook gehad. Gaat op den duur weer weg als je stopt met de prednisolon. Sterkte!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Het belangrijkste is dat je weer beter wordt, dus ik wens je het allerbeste. Het komt vast weer goed en dan kunnen we weer van je vele vondsten genieten!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

langzaamaan ben ik weer voorzichtig bezig.

heb als een van de eerste dingen de baan weer aangezet en eens kijken hoe ook al weer alles reed of niet.

sjonge jonge wat werkt er een hoop niet of nog niet of nog niet goed.

één van de dingen die niet goed werkt is de oprit vanuit station Nieuwestad naar de aan de achterlangs lopende oprit over de hele lengte langs de achtermuur.
je zou zeggen op een lengte van 250 cm 7 cm stijgen moet toch makkelijk kunnen maar nee de kleine lokjes van de pendelbaan komen niet boven.

om dit simpel maar doeltreffend op te heffen ga ik direct na de uitgangsbocht een enkele spiraal maken die in ieder geval de eerste klim naar achterlangs moet gaan versoepelen. in het verleden heb ik die ook daar gehad en had daar toen goede resultaten mee.

ik kan de boel wel willen automatiseren maar als de treinen niet rondkomen heeft automatiseren dus geen zin.

ik ga dit dus eerst maar maken:

Afbeelding

naar de foto van toen. het moet alleen nu driesporig worden en iets ingekort.

we gaan het zien.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

beetje aan het stoeien geweest maar dit gaat hem niet worden.

reden is denk ik duidelijk zichtbaar;

te steil, te krappe en te scherpe bochten.

Afbeelding

ga alleen de achterste ronding benutten en dan ongeveer gelijk aan foto vorige post maar dan driesporig.

nadeel is dan alleen dat de wissels die er liggen er half onder zullen verdwijnen en niet meer of moeilijk bereikbaar zullen zijn.

heb vrees ik geen andere keus omdat ik terplekke geen andere plaats voor deze wissels heb tenzij ik het hele station afbreek en een stuk naar links verplaats maar dan moet ik alles maar dan ook alles wat ik aan station Nieuwestad reeds heb gemaakt afbreken en dat gaat hem niet meer worden.
bovendien moet ik nog maar afwachten of ik de inkomende zijde van Nieuwestad vanaf die zijde ook weer netjes krijg want daar liggen ook wissels net vrij uit de onderdoorgang die komt achterlangs stadsproject.

ja ja baantje bouwen is niet zo simpel :mrgreen:

dus ja ben nog wel effe bezig maaaaar,,,,

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

en hierop doorborduren,

Afbeelding

dan maar de wissels buiten beeld en in het onderaardse hun werk laten doen. zal dan alleen krap worden voor de seinpalen maar dat komt dan ook wel weer goed.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Je bent weer goed "op stoom" Jan! :mrgreen:
Het ziet er veelbelovend uit. Fijn dat je weer op de been bent.

Groet,

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Ben,

ja dit waren een paar rottige weken qua gezondheid.
heb het inderdaad goed voor mijn kiezen gehad maar heb het geheel gelukkig weer onder controle.
nu maar weer focussen op onze o zo mooie hobby.

uitdagingen aangaan is mijn nog iets grotere hobby.

dus ja ben blij dat ik weer mijn bouwgefrunnik met jullie mag delen ook al zullen er ook net zo velen zijn die dit niet mooi vinden maar gelukkig respecteer ik de mening van een ieder en ga ik gewoon mijn eigen eigenwijze weg.
hoop dit nog vele jaren in "redelijke" gezondheid te mogen blijven doen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hoontje »

Blij te lezen dat je er weer de controle over hebt.
Ben benieuwd naar je gefrunnik!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Nico Essers »

Wat andere vinden is niet zo belangrijk Jan, als jij er maar van geniet. Ik vind je gefrunnik wel leuk om te volgen en te zien hoe je problemen oplost.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het gaat niet zo snel als ik had gewild maar vorderen wel langzaamaan.

moet de andere helft van de de oprit nog leggen en dan nog de juiste hellinghoek maken.

Afbeelding

daarna eens zien of ik al wat aan de stationskant kan doen om onderdoor af te sluiten met tunnel in/uitgangen.

maar zoals altijd loop ik weer vooruit op wat er nog moet gebeuren.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

vandaag kom ik niet verder dan onderstaand plaatje.

de bedoeling was dat ik ook nog wat aan tunnelportalen zou willen doen maar eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat.
tussen de kop van het station ( de perrons ) moeten nog de seinpalen komen en dan blijft er verrekt weinig reële ruimte over om fatsoenlijke tunnelonderdoorgangen te maken.
heb nog geen enkel idee hoe dat te realiseren.

hebben jullie daar suggesties over???

Afbeelding

ik hoor graag hoe jullie idee daarover zal zijn.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Spoor010 »

Hallo Jan,

Ik denk dat je een deel als viaduct en een deel als tunnel moet uitvoeren.

Het gedeelte dat net over de kop van de perrons loopt zou dan een viaduct kunnen worden en meer achteraan op de baan de tunnelingang maken.

1 tunnel ingang bij de oranje wagon die op zijn kant ligt, en 1 tunnel ingang bij de kleine zwarte loc.

En dan een heuvel / berg maken in de hoek van de baan.

Met vriendelijke groet,

Frank.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Plaats reactie