GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

in de eerste plaats natuurlijk aan een ieder de beste wensen voor dit nieuwe jaar en dat we er met zijn allen maar weer een mooi, creatief, leerzaam maar vooral een genotsvol hobbyjaar van mogen maken en dat in de best mogelijke gezondheidsvorm voor jezelf en jouw dierbaren.

heb met het aanpassen van station Hooggelegen voor de dubbele stopplaats van de pendelbaan eindelijk het railplan liggen zoals ik had uitgedacht.
Het viel niet mee om dit in de boogstraal van het kromme perron te verwezenlijken maar is toch gelukt.

hieronder twee plaatjes.
1 x het rechterdeel alwaar de pendelbaan, van en naar, binnenkomt en weer vertrekt en op plaatje stopplaats 1 ;

Afbeelding

en het tweede plaatje van het linkerdeel met 1 stopplaats 2 en een opstelspoor extra;

Afbeelding

nu moet ik alle verbindings/schakel/seinpaaldraden aanbrengen en de reedcontacten voor de bediening van de wissel en alle denkbare schakelingen die verricht moeten worden om alles te laten verlopen zoals ik bedacht heb.

dat vergt natuurlijk weer een hoop prutswerk maar we zijn weer van de straat en bovendien weer een heeeeel jaar om te klooien.

bovendien niet op de rommel er rondomheen letten want ik ben nu eenmaal zo dat hoe meer troep om me heen hoe meer ik in mijn element ben :mrgreen: . maar voor het filmje wat er komt als alles uiteindelijk werkt ( de pendelbaan dan he ) zal alles wel weer toonbaar zijn.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Hoi Jan ,
ben je al verder gekomen met je pendelbaan ?
En die troep is het hier ook wel eens maar als de vrouw komt kijken zegt ze altijd dat jij nog iets kan vinden hier tussen die rommel :mrgreen:
Dus ben benieuwd naar een update van je Jan .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

je kan stellen dat het zo langzamerhand een drama begint te worden.

achter de oogbollen leek het een vrij simpele schakeling om e.e.a. te maken.
ben hier nu een dikke drie maanden mee bezig en NOG geen resultaat behalve een paar doorgebrande wisselmagneten en een paar brandblaren verder ben ik nog niet.
krijg alleen maar tegenstrijdige relais opdrachten die dat ook niet kunnen verwerken.

maaaaar ik zal jantje niet zijn om dit op te geven en het toch voor elkaar wil boksen.

al moet het nog drie maanden duren de volhouder zal uiteindelijk winnen en des te groter zal de triomf zijn.

dus sorry maar geduld blijven houden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

eindelijk de juiste touwtjes aan elkaar geknoopt.

nu nog fijntunen en seinen toevoegen.

https://youtu.be/1sN1h9kanZE


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hoontje »

Wat mooi dat het nu werkt Jan! Ik doe het je niet na zoiets. Brengt ook wel gelijk leven, zo'n pendelbaantje.
Ik ben benieuwd wat er nog meer uit je hoge hoed getoverd wordt!

Groetjes,
Hoontje


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jan

ik heb eens naar je filmpje zitten kijken en dat moet een hele klus geweest zijn om die treinen zo te laten rijden.
Het is je gelukt en dan voelt dat als een overwinning.

Alleen zou ik de treinen wat kalmer laten lopen als je de 1/2 snelheid rijd rijd het veel natuurlijker en denk ik dat het voor jou ook veel aantrekkelijker is om er naar te kijken.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Mee eens Bob.
Maar ging mij nu alleen om het euforiemoment te laten zien dat het zwoegen resultaat geeft.
De bedoeling is dat deze drie treinen gaan rijden met alleen drie kleine lokjes. Maar die moeten nog geheel rijklaar gemaakt worden middels ultrasoon badje enz enz.

Ook moeten alle seinen nog geplaatst en aangesloten worden.

Wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2006
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Prachtig dat het je weer is gelukt! :P :P Goed te zien dat je baan na lange tijd weer bruikbaar is.
Ik zie dat de treinen na het stoppen nog een stukje "meerijden" met de trein op het naburige spoor. Hoe komt dat?

Overigens: prachtige "technische" scenery heb je nu op je baan :D

Groeten,
Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Das een noodzakelijk stukje meerijden om van de reed verwijderd te zijn anders gaat de boel staan klapperen.

Trucje van Rob Zolderspoor geleerd.

Als al de andere treinen er uiteindelijk rondomheen ook in beweging zijn zal dat hopelijk niet meer opvallen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Nico Essers »

Mooi gedaan Jan. Ziet er goed uit.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

voor hen die het interessant vinden onderstaande stukjes elektronica heb ik moeten maken om pendelbaantje te kunnen realiseren.
Het deel bij Nieuwestad
Afbeelding

Het deel bij Hooggelegen.
hierbij moet ik op bistabielrelais nog de bedrading maken voor de seinen.
Afbeelding

voor mij die geen verstand heeft van elektriek was dit een super uitdaging en geeft weer de worstelpartij om dit tot een werkend geheel te krijgen.

en natuurlijk moeten beide schakeldingen nog netjes onder de baan gehangen worden.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Het zou voor mij ook een hele uitdaging zijn Jan ,
ik werkte in het verleden met schakel materiaal van Fleischmann .
Maar ik zie dat jij helemaal zonder standaard materiaal werk .
Pet je af hoor zie weer gaarne naar het vervolg uit ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Sjaak,

inderdaad werk ik niet met standaard materiaal.
heb ooit een oude mechanische telefooncentrale op de kop getikt waar ik de div soorten magneetschakelaars uit heb gehaald.

Afbeelding

om daarna de nodige schakelopdrachten uit te kunnen voeren worden aan deze schakelaars de bistabilerelais gekoppeld.

Afbeelding

en deze worden dan aangestuurd met reedcontacten

Afbeelding

ja het digitale tijdperk is voor mij niet weggelegd.
buiten het feit om dat ik daarvoor de hele boel weer overhoop zou moeten halen om alles aan te passen begin ik daar simpelweg niet meer aan om dat ik het gewoonweg niet begrijp en me er ook niet meer in wil verdiepen.

bovendien is de uitdaging des te groter om op de simpele ouderwetse manier alles automatisch te kunnen laten werken alsof het wel allemaal gedigitaliseerd is maar de werkelijkheid is het echt uitsluitend en alleen analoog.

en daarnaast wordt het ouderwetse analoge spul wel steeds goedkoper en das ook leuk.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Marksintpancras »

Vroeger deden ze niks anders om meerdere treinen zo laten rijden. Mijn opa had een baan met reedcontacten. Werkte voor die tijd super.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

zoals de overkapping op station Nieuwestad een hele uitdaging was om middels oude smalle lamellen dit te realiseren wordt de overkapping van station Hooggelegen een zo nog grotere uitdaging.

de perrons lopen hier gebogen maar ik wil hier een soort trapeze vorm die in het midden het hoogste punt heeft en dan afloopt naar de zijkanten eindigend over het pendelbaantje maar dan wel over de hele lengte van dit langgerekte ronde lopende perron.

hier ga ik me de komende tijd in verdiepen.
eerst maar eens bezien waar ik zoal tegenaan loop.
moeten voetgangers bruggen komen en natuurlijk verlichting.

ik ga dat eens bekijken of dat wat achter de oogbollen zit ook waar te maken is.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Marksintpancras »

Hey Jan,

Lekker bezig, trouwens nog goed gekomen met testbaantje?


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Mark,

ja het testbaantje werkt zoals ik had uitgedacht. en ben daar best wel tevreden over zie geplaatste filmpje.
en nee de kleine locjes doen niet wat ik wil en zijn zeer weerbarstig.

ben nu in afwachting van onderdelen voor dat ene lokje.
en ben dus tussendoor bezig met overkapping station Hooggelegen en tientallen andere zaken die ik ook zo nodig tussendoor moet doen.

oftewel ik ben weer lekker op zijn janiegeins bezig. troep om me heen en lekker klooien.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Ben benieuwd of het gelukt is met het stations overkapping en natuurlijk of je de onderdelen voor het lokje al heb ?

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Sjaak,

nee overkapping is nog niet verder dan het idee achter de oogbollen,
zal eens proberen om dit op papier te zetten zodat jullie begrijpen wat ik achter de oogbollen heb.

onderdeel lokje is binnen ( bodemplaat BR 94 ) maar daar is alles mee gezegd.

moet daar de verenplaatjes en trekhaken nog in plaatsen alvorens hij weer onder het lokje kan maaaar ik kan niet zien wat ik doe door constant met dikke waterogen te moeten kijken.
reden is simpel. op dit moment ben ik geveld door de griep die mijn COPD zwaar laat opspelen,dus zwaar aan prednisolon met een aanvulling van codeïne pillen en daar nog eens de allergie voor pollen overheen en dat weer in combinatie met de nodige pufjes dus een totale puinhoop in mijn lijf en leden.

maar ik probeer wel tussendoor wat te doen maar met al dat hoesten en niesen is daar gauw de lol van af.

dus ja het is niet anders jullie moeten helaas weer het nodige geduld betrachten voor dat het verdere verloop van de Geinbaan weer verschijnt.

eerst maar eens proberen weer wat beter te worden. en ja ook daarin merken we dat we ouder worden want ook dat gaat langzamer en kost meer tijd.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Om jullie een klein beetje een idee te geven wat ik met station Hooggelegen van plan ben heb ik tussen alle hoest en niesbuien door wat op papier proberen te zetten.
tekenen is ook één van die zaken die ik niet geheel beheers maar hoop wel dat het duidelijk genoeg is om te laten zien dat ik station Hooggelegen wil voorzien van twee loopbruggen die de lengte van het perron in drieën delen en dan wil ik de overkapping ook driedelig per perrondeel maken.
hoop dat dit duidelijk wordt gezien in de schets.

bovenste gedeelte is het perron met de loopbruggen en links is driedelig dak getekend met de bedoeling dat het dak over het spoor hangt.
die delen die over het spoor hangen zijn te smal om samen het perron te overbruggen dus er komt een middenstuk overheen om af te sluiten.

hoop dat dit duidelijk wordt als je naar onderste schets kijkt en dan de kopse kant ziet getekend.

uiteraard moet hier ook verlichting in komen gelijk aan station Nieuwestad maar dat komt vanzelf.

Afbeelding

gaarne jullie commentaar.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2006
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Heldere tekening en een leuk idee.
En jouw idee van jalouzielamellen als dak is ook in schaal 1:1 al overgenomen: https://tinyurl.com/y2q9c6bv 8-)

Gaat nu jouw loopbrug over het perrondak heen? Dan komt de loopbrug wel een stuk hoger. Het dak moet ong 45mm boven bovenkant spoorstaaf hangen wil je ook met e-loks langs je perrons kunnen rijden. Daar moet dan nog de loopbrug overheen. En je heb je een langere trap nodig, terwijl die trap ook nog door het perrondak heen moet. Als je het dak over de loopbrug laat lopen, zijn zowel de loopbrug als de trap afgedekt en lopen je Preisertjes altijd droog......
Ik bedoel dus ongeveer dit principe. Het perrondak sluit dan aan op de onderkant van het dak boven de trap:
https://tinyurl.com/y548scfp

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Ben.
Hoe het er in de praktijk uit zal gaan zien is afwachten.
Heb idd een paar vaste maten in hoogte en breedte maar de rest bouw ik zoals het uitkomt.
Afwachten maar eerst beter worden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het beter worden gaat nog effe niet lukken.
door huisarts wederom een prednisolon kuur van 3 x 5 dagen incl 7 dagen antibiotica houd me nog wel effe bezig.

bijkomend probleem door medicamenten is dat ik een veel grotere frequentie aan bibberende vingers en handen heb dus echt lekker hobbyen en prutsen zit er niet in.

wat weer inhoud dat jullie nog weer wat langer op vervolging Geinbaan mogen wachten.

zodra ik weer wat nieuws te melden heb laat ik het jullie uiteraard weten.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Peter Ruifrok »

Het is de prednisolon. Heb ik ook gehad. Gaat op den duur weer weg als je stopt met de prednisolon. Sterkte!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2006
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Het belangrijkste is dat je weer beter wordt, dus ik wens je het allerbeste. Het komt vast weer goed en dan kunnen we weer van je vele vondsten genieten!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Plaats reactie