GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

heb het volgende besloten;

de schijf ga ik in drie onderdelen verzagen.
wat betekend dat de buitenste groene rand eraf gaat en als losse cirkel vast komt te liggen.
het gedeelte waar de "weg "op ligt wordt los gemaakt van het binnenstuk. en vormt daarmee en eigen cirkel.
dit gedeelte wordt apart op het motorgedeelte aangebracht middels een spinnenwebachtige bevestiging.
het middendeel wordt dan middels een ophangbevestiging op zijn plaats gehouden wat den wel weer betekend dat de reclamecarrousel niet meer meedraait en ook een statisch opject wordt.

ik hoop hiermee te bereiken dat de vervorming die nu is opgetreden in de schijf op te vangen en dan tevens een statische buiten en binnenrand te creëren waardoor de renners "echt "rondgaan door landschap.

of dit zo gaat lukken weet ik niet want moet hiervoor ook de volledige bovenbouw veranderen en dat zonder de reeds gemaakt palissaden wand te verpesten.

we gaan het zien en beleven. betekend dat ik weer druk ben met van alles en nog wat.
en dat alles met de goede wil om met mijn reuma die behoorlijk opspeelt met het huidige weer dit te kunnen bewerkstelligen.

zal proberen middels foto,s de vorderingen te laten zien.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

nou dat zagen wordt dus niets omdat het bijna onmogelijk is voor mij om een exact ronde schijf te zagen met mijn figuurzaagmachine en/of met de decoupeerzaag.

dus zal iets anders moeten verzinnen. :evil:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ik kan ook als uitgangspunt dit nemen;

https://youtu.be/o-Ft4zhu0lE

doorsnee is wel een stukje kleiner dan wat ik eerst had maar ja wat is wijsheid.

Afbeelding

geen idee of ik hiermee verder kom


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ook zeker is dat als ik deze plaat als uitgangspunt hanteer de reclamecarrousel hier niet meer zal passen.

dan ga ik ervan uit dat er nog wel een in en uitgangstunnel moet komen en de ruimte die ervoor open blijft is dan simpel gezegd niet groot genoeg voor dat ding. uiteraard kan die later daarvoor aangepast worden.

al met al is het lastiger dan bedacht.

terug naar eerste schijf gaat ook niet meer omdat die verzaagd is. dus ?????


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hube »

Ik vind dat die smurfenplaat wel heel mooi draait.
Je kunt de oude schijf nog wel gebruiken als je de buitenste “groene” schijf iets boven de draaiende schijf plaatst.
Dan raken ze elkaar niet. Of een nieuwe groene buitenste schijf maken in combinatie met de LP. Die blijft wel mooi vlak.

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Toch leuk om van uiteindelijk een leuk idee iets uitgewerkt en werkzaam proberen te maken met de wetenschap dat dit behoorlijk buiten mijn kunnen verwezenijkt moet worden.
En gezien de hints lijkt het er op dat jullie nieuwsgierig zijn of deze aan mezelf gegeven opdracht mij gaat lukken.

Nou dat treft daar ben ik zelf ook heeeel nieuwsgierig naar.

We gaan het zien hoever ik kom of waar het schip zal stranden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hoe maak ik nou een exact ronde schijf die ook nog eens in één keer de juiste maat heeft.

een hele batterij aan ideeën kwam voorbij tot ik ineens in een afwasteiltje brood zag.

heb deze op zijn kop op een stevig stuk karton gezet en met een potlood de buitenmaat afgetekend;

Afbeelding

daarna de grammofoonplaat erop gelegd en buitenom de plaat op de overgebleven rand de nodige roersstaafjes ter versteviging geplakt.

Afbeelding

na drogen dit weer op het motorgedeelte gelegd en ik heb er voor de grap de oude groene rand opgelegd en dan blijkt dat stom toevallig die nieuwe schijf zo goed als pas in deze rand past.

Afbeelding

de groene rand weer weg en dan blijft over de kale schijf geplaatst op het motorgedeelte en heb een mooie vlakke schijf zonder hobbels die nu als uitgangspunt voor de vervolgstappen gaat functioneren.

Afbeelding

zou het dan toch gaan lukken ????

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

janiegein schreef: 28 jan 2020 15:49 (...) zou het dan toch gaan lukken ????
Dat is bij jou een volledig overbodige vraag .................. :mrgreen: :mrgreen:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

toen ik jullie vertelde dat ik de bedoeling had om de schijf middels een impuls te laten draaien en daarna zichzelf na één rondje weer stil zou zetten is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

eerstens wilde ik dat dit zou gebeuren elke keer als er een tram het station zou verlaten en als die dan in het onderaardse verdwijnt er boven zijn hoofd de schijf dan zijn rondje draait.

normaal zou ik hiervoor een reedcontact gebruiken ook om dat ik de werking daarvan inmiddels wel ken.

maar betekende ook dat als die tram terugkwam hij ook over dat contact zou gaan en de schijf dan weer dat rondje zou maken.

dat wilde ik niet.

als je er nu vanuit gaat dat de rijrichting uiteraard bepaald wordt door aan welke zijde van de rail de plusdraad zit en die zit dus altijd rechts zal automatisch de min/massa kant de andere rail dus links zijn.

betekend dat als tram station inkomt de plus op rechterrail staat en als de stroom daarna omgekeerd is de stroom visueel op de linker rail staat.

in de praktijk wilde ik dan de schakeling zo maken dat als de tram station verlaat en de linkerrail de massa is daaaar de schakeling te laten plaatsvinden.

aangezien ik geen zin heb om de gehele bovenbouw waar de schijf op gemonteerd staat en de tramrails onderdoor gaat te demonteren moest ik dat anders oplossen en wel voor de wissel die tunnel ingaat.

nu heb ik enige tijd geleden Arnold 7440 contactschakelaar gekregen maar die blijkt qua opbouw te zijn bedoeld voor rails zonder bedding.
dus heb mijn Fleischmann rails een beetje gemodificeerd en die dingen passend gemaakt met als resultaat onderstaand plaatje.

Afbeelding

dit heeft me drie dagen denken en prutsen gekost.

nu ga ik reedcontact onder de schijf maken die dan reageert op een onder de schijf geplakte magneet.

dan nog even het schakelrelais in elkaar zetten en zou het moeten werken.

dus ben nog steeds aan het prutsen maar we komen er wel.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

aan de basisschijf inmiddels een magneetje geplakt;

Afbeelding

en ernaast wordt dan nog dit stukje hout met daarin het reedcontact geplakt welke dus bij passeren van het magneetje de stopschakeling gaat verrichten.

Afbeelding

we gaan lekker,

aan dit contactje nog even de draden solderen, balkje vastplakken en draden doorvoeren naar beneden.

voor beneden moet ik nog eventjes het schakelrelais op een plankje maken voorzien van de benodigde kroonsteentjes en alle bijbehorende bedrading.
dit geval dan weer ergens onder de baan monteren en dan kunnen de benodigde bedrading worden aan gesloten en dan maar weer duimen of dat wat ik uitgedacht heb ook daadwerkelijk wil werken.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het uitgedachte schakelrelais;

Afbeelding

nu nog even netjes bedrading erop en dan kan ik gaan aansluiten en testen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ondanks mijn krom staande handen van reuma toch draadjes op dit schakelding weten te maken.

Afbeelding

is dus eigenlijk niet meer of minder dan een gewone aan/uit schakelaar met een toerenregelaar voor de motor.

nu onderbouwen en aansluiten.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

gisteren aan het eind van de middag heb ik de pech gehad dat ik over mijn eigen benen struikelde en daardoor ongelukkig onderuit ben gegaan.

wilde mij tijdens de val nog ergens aan vastgrijpen maar dat lukte gedeeltelijk waardoor ik in de val nog een halve draai maakte en vlak op mijn onderrug terecht kwam.

kon mij haast niet bewegen van de pijn en ook niet om hulp roepen omdat ik simpelweg alleen thuis was. mijn hondje kwam wel nieuwsgierig kijken maar die deed verder niets behalve braaf naast me komen zitten/liggen.

heb er ongeveer een kwartier over gedaan om weer overeind te kunnen komen en na alles afgesloten te hebben beneden ben gekomen.

aldaar op de bank tot rust gekomen want door de inspanningen kreeg ook de copd de overhand .
met de nodige pufjes kreeg ik zuurstoftechnisch dat gelukkig weer onder controle.

al met al een puinhoop. s,avonds toch voor de zekerheid even langs het ziekenhuis en daar hebben ze foto,s van mijn bekken gemaakt en geconstateerd dat er daar niets gebroken of beschadigd was.

met een hand paracetamol als pijnstiller en het advies om voorlopig rustig aan te doen weer huiswaarts alwaar ik de halve nacht heb opgezeten simpel om dat ik niet kon gaan liggen.

nu vanmorgen gaat het op een gemeen aanvoelende pijnlijke onderrug na wel weer.

betekend wel dat ik de aansluiting van dat waar ik mee bezig was in de wachtstand heb gezet want zie mezelf nu niet in allerlei bochten onder baan kruipen.

dus mannen jantje staat weer eens op pauze.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Nico Essers »

Beterschap Jan, je baantje wacht wel op je. Eerst je lichaam de tijd geven om te herstellen. Dat is het belangrijkste.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Beterschap Jan!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Ad_M »

Rustig aan Jan
Eerst jezelf weer op poten krijgen, de rest is bijzaak

Beterschap Jan, ik hoop dat je een beetje tot rust mag komen en snel pijn vrij mag zijn

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Oei dat is wel pech Jan eerst je eigen weer op de been en dan komt de baan weer wel .

Veel beterschap gewenst van deze kant Jan

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

na een nachtje redelijk te hebben geslapen is de pijn weer dragelijk geworden en kan ik mij ook weer aardig bewegen.
voelt natuurlijk nog wel stijf en stram maar beweging is beter dan stil zitten kniezen.
ik kan nu eenmaal moeilijk stilzitten. moet bezig zijn.

kom ik op hobbykamer en zet het spul weer aan en kijk waar ik mee bezig was.
resultaat een niet meer draaiende motor voor mijn schijf.
stond verkeerde stroom op en de tijd die er nodig was om op te staan na mijn val en het spul uit te zetten was voldoende te lang voor deze motor en dus doorgebrand. motor draait origineel op 1 1/2 volt dikke staaf batterij en kreeg nu 12 volt en dat was duidelijk te veel.

nu moet ik op zoek naar nog zo,n motortje cq displaygeval om mijn ronde van Nieuwestad bouwtechnisch voort te kunnen zetten.

hoop dat me dat gaat lukken.

dus tot ik een ander aandrijfspul heb staat dit project even stil.

geeft mij in ieder geval meer hersteltijd en kan ik meer ideeën in gedachten de revue laten passeren.

wordt natuurlijk weer vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

ik kon toch niet stilzitten en heb dat display geval eens nader bekeken met als doelstelling te bekijken waarom die motor nu ineens niet meer wil draaien.

heb dat ding weer in zijn originele aansluiting dus alleen met batterijvoeding terug gebouwd en warempel toen deed ie het wel :?:

bedrading bij de baan bekeken en ja dat zat zoals uitgedacht. dus dat ding weer van bedrading voorzien.

toch met een hoop gekreun onder de baan gekropen en het spul aangesloten. en handmatig werkte hij.

de eerste de beste tram gaat over contact en er gebeurd niets .
met een schroevendraaierpunt contact gemaakt tussen rails en schakelding en jawel schijf draait.
schijf draai netjes één rondje en stopt direct op stoppunt.

hoe kan het dat dat schakelding niet schakelt door de wielen van de tram maar wel met schroevendraaier punt.

ik heb het nu over dit ding;

Afbeelding

ik heb het dan over de rechtse die in de praktijk dus de bovenste van deze twee is;

Afbeelding

middels een losse as met twee wielen over de rails rollend gemerkt dat de flens het schakelding niet eens raakt.
laat staan dat ik kan verwachten dat ie schakelt.

nu is dat ding van origine van Arnold wat ik dus in Fleischmannrail heb ingebouwd.

nu heb ik net zo,n ding ingebouwd in een stukje Arnold rails;

Afbeelding

hierop is dus duidelijk te zien dat bij de fleischman (linkse ) de ruimte groter is dan op de arnold rails ( rechtse )

op het stukje Arnoldrail en daar de losse as met wielen over schakelt hij wel.

met een gewone schuifmaat is geen verschil in spoorbreedte te meten. elektronische microschuifmaat misschien wel maar die heb ik niet.

de plaats van dat ding tussen de rails wordt door aan de onderzijde aangebrachte breedte lip die tussen de railflenzen past en daarna aan onderzijde wordt omgebogen ter verankering.

Afbeelding

nu heb ik de hele trambaan liggen met Fleischmanrail en zou dan alleen dat stukje waar dit schakelding komt weer een Arnoldrail moeten inbouwen met het risico dat daar de tram weeer gaat ontsporen. dan schakelt ie wel maar staat naast de rail.

hoe ga ik dit oplossen. wie heeft hier een idee over.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hube »

Hoi Jan,
Fijn dat je weer boven Jan bent ;)
Ik denk dat het waggelen van de trams op de Arnold rails komt door de geometrie van de Arnold rails. Op jou foto's kun je zien dat bij Fleischmann de bovenkant van de rails breder is dan bij Arnold (ronder).
Je zou een klein stukje Arnold rails kunnen gebruiken met de zelfde lengte als de contacten of een stukje roco of minitrix rails. Volgens mij passen de contacten daar ook in.
Maar voordat je de hele zaak opbreekt zou je eerst eens moeten testen hoe de trams over de contacten rijden. De trams zijn misschien wat te licht om lekker over de contacten te rijden.

groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi,

De trams zijn daar al heeeel veel overheen gegaan dus daar zit het probleem niet.

Heb ook al de flenzen van de trams nagemeten maar qua dikte scheelt dat nauwelijks hooguit de diameter maar dat kan niet de oorzaak zijn.

Ga testen met een stukje trix. Geloof dat ook nog wat roco heb liggen.

Morgen weer.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

heb inmiddels dit contact in zowel een stukje Trix rails als een stukje Roco rails geplaatst.
dit maakt qua afstand van de rails weinig of geen verschil.

dus verder prakkiseren hoe dan ?

nu heb ik het volgende uitgedacht en ga daar één contact als proefmodel aan opofferen.

wat wil ik gaan proberen;

uitgaande van dit contact;

Afbeelding

daar zie je de breedte steun die zorgt dat contact exact midden tussen de railstaven vastgezet wordt.

als ik de lip aan de kant van de contactvinger nu iets zou inkorten dan schuift het hele ding dus iets verder naar de railstaaf.

Afbeelding

dan zou door het plaatsen van de contactvinger korter naar de railstaaf de veel dunnere wielflens van de tram wel contact kunnen maken.

daaaaar ga ik me vandaag mee bezighouden.

wat vinden jullie van dit idee??


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

dit idee werkt goed alleeeeeen dat ding verschuift terug dus moet weer iets verzinnen waarmee hij op zijn plaats blijft.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Secondelijm?

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Bisontix ?

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie