GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Hallo Jan,
Ik heb dat zelf ook ondergaan en ik moet zeggen dat het mij is meegevallen.
Bij mij is het via de lies gedaan (24 jaar geleden) en het enige dat ik vervelend vond was dat ik 8 uur stil moest liggen.
Naar dat schijnt tegenwoordig anders te gaan allemaal.

Sterkte met dit alles.


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Tegenwoordig is vier stilliggen.
Onzeker is nnog of dit via arm of lies gaat gebeuren.
Door is de goegemeente nog niet uit.
Schijnt te maken te hebben met mijn zware copd.

Heb geen keus dus zal het moeten ondergaan.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Bert79
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:44

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bert79 »

Veel sterkte met de ingreep en een goed herstel toegewenst! Groet, Bert


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,

Heel begrijpelijk dat je daarvoor zenuwachtig bent, dus een beetje afleiding kan geen kwaad. Ik hoop dat je nog wat kunt knutselen aan je vele vindingen en verder veel sterkte maandag.
Vraag de chirurg om tijdens de ingreep dit nummer te draaien. Dat zal je goed doen:
https://m.youtube.com/watch?v=GrVkGK-fKTI
Houd je taai!


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Succes Jan heb zelf ook die ingreep verleden jaar gehad viel mij reuze mee hoop dat het bij jou ook zo is .
Heb maar 3 uurtjes platgelegen dat word steeds korter :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door spoor65 »

Succes en sterkte Jan,

Ook ik heb vorig jaar 2x op die tafel gelegen voor katheterisatie, en viel mij uiteindelijk ook wel mee.

wens jou een voorspoedig herstel en hopelijk vinden ze niet al te veel gekke dingen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

jawel mannen, Jantje stikt van de zenuwen en kan niets aan de hobby doen omdat ik van mijn kruintje tot aan mijn tenen tril als een rietje en kan het spul niet stil krijgen. terecht of niet het gebeurd mij wel.

dus de hobby kan alleen via de grijze cellen en speuren op internet.

voor de kabelbaan moet ik het e.e.a. veranderen en opnieuw maken maar dat lukt met deze handen en gemoedsrust niet.

dus prakkiseren over alles en nog wat en zo ook al bezig met volgende project ( zo morgen alles goed gaat en ik nog aan een volgend project toekom ).

dit project ( F 1 circuit ) moet worden gerealiseerd op een plaat van 60 x 120 cm die aan de zijkant van de baan wordt gemaakt en wel langs een zijde die ook op die plek een stopplaats heeft voor de treinen waar dus ook een zogenaamd plaatselijk stationnetje kan worden gerealiseerd.

voor dit project ben ik internet aan afstruinen naar bouwplaten van pitboxen, tribunes ed. in de maat 1:160.
gevonden nog helemaal niets noppes nada!!!
al heb ik maar een visueel plaatje waarvan ik het misschien als idee of kan namaken.

zijn jullie ooit iets dergelijks tegengekomen?

uitgaande van de in bezit zijnde auto,s die 14 mm breed zijn zou een pit box dus minimaal 15 mm moeten zijn en komt een pitstraat met 20 boxen dus uit op minimaal 300 mm. met muurdikte en voldoende tussenruimte dus 35 cm.

een gelijkluidende maat voor de pit muur en dan nog zien dat er garage materiaal te vinden is in onze maat.

mochten jullie dergelijk materiaal tegenkomen op jullie speurtochten naar weet ik veel waar jullie naar zoeken hou ik mij aanbevolen voor de nodige linken naar de desbetreffende websites.

bij voorbaat mijn hartelijke dank.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,
Misschien heb je hier iets aan als voorbeeld. https://free3d.com/3d-model/race-track- ... -3253.html
Ik denk dat je het zelf moet bouwen uit karton en/of styreen.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Dank Ben.
Hier ga ik op studeren, lijken me mooie voorbeelden om mee te stoeien.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Ben weer thuis.
Viel al met al reuze mee.

Moet mijn arm een week ontzien in de vorm geen inspanning verrichten
Dus voorlopig ook niet hobbyen.

Rust op de treinkamer :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 564
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

Hallo Jan,

Fijn dat het meeviel :)

Fenna



Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Mooi dat het meeviel. Zijn er al resultaten bekend?


Groeten Marcel V

Bert79
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:44

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bert79 »

Goed te horen, Jan! Goed herstel toegewenst!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Heren dank voor meeleven.

Op dit moment veel pijn op plek waar men in mijn pols aan het wroeten zijn geweest.


Resultaten hoor ik op later moment van cardioloog.

Uiteraard hoor ik dan ook vervolg.

Neemt niet weg dat als je rechts ben in de alfa bewegingen om dan alles links te doen incl dit typen dat wel een crime is.

Dus als ik niet snel reageer komt dat door dit euvel.

Voor nu languit op de bank en rust en nog eens rust.

Wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

weer een dag verder kan ik in ieder geval mijn handen weer gebruiken om te eten, de hond uitlaten en dit te kunnen typen.

we gaan er maar vanuit dat het elke dag ietsepietsie beter gaat.

prakkiseren en nadenken gaat prima dus heb wat de hobby betreft wel een paar besluiten genomen met betrekking tot het verder prutsen aan de kabelbaan.
de praktijk is dat ik steeds opnieuw iets moet maken voor de proefopstelling wat ik later weer mag maken op de definitieve opstelling.
dus het besluit is genomen dat ik niet verder ga met de proefopstelling maar direct over ga tot het monteren op de uiteindelijke vaste plaats.

uiteindelijk is alles wat er op de baan geplaatst moet worden eigenlijk stuk voor stuk een stukje precisie werkje dus waarom twee keer maken als het in één keer kan.

moet ook nog iets bedenken voor een haakse bocht, ik wil na vanuit de berg aan de linkerzijde de oversteek van vijf meter maken en daarna rechtsaf naar de rechtermuur dat is weer drie meter waarmee de totale lengte van de kabelbaan heen en terug dus op 16 meter komt.
waarom rechtsaf; aan het eind van die eerste vijfmeter kan ik geen motor gedeelte kwijt ivm de luchtballonnen die daarover heen draaien.
naar rechts heb ik daar wel de ruimte voor.
hoe ik die haakse bocht moet maken zit wel achter de oogbollen maar de uitvoering daarvan wordt nog wel een ding met de nodige precisie.
ik denk aan een stukje U-vorm die om een rond geval wordt gebogen met de kunst om de U niet dicht te laten knijpen door buiging want de kabel draad zal daar doorheen moeten kunnen lopen.

zoals gezegd is dat beter om dit ter plaatse op maat te maken dan eerst weer te experimenteren op de proefopstelling.

hieronder een krabbel zoals het zou kunnen worden.

Afbeelding

dan wanneer ik weer de volledige beschikking heb over mijn handen en armen ga ik hiermee aan de slag.

dus wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

onderstaand plaatje laat een X-aantal ingrediënten zien waar ik oa tribune, pitboxen van zou kunnen knutselen.

Afbeelding

de roerstaafjes als zitbank, de tandenstokers voor het frame van de tribune en de kartonnetjes om daar de pitboxen van te freubelen.

leuk uitgangspunt toch???

nu alleen mijn handen Qua bibberen nog onder controle krijgen.

vandaag ook binnen gekregen 2 x motor + 2 x asbevestiging waarmee kettingwiel moet worden voortgedraaid en uiteraard 2 x motorsteun.

samen met de auto,s en de al in mijn bezit zijnde magneten begint de basis zijn vorm te krijgen qua spulletjes.

het F 1 circuit moet uiteindelijk de bliktrekker van de Geinbaan worden en als sluitstuk en om deze baan te completeren.

de toekomst zal het ons brengen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

de krabbel twee plaatjes naar boven is te zien dat ik een 90 gr bocht in de kabelbaan wil maken.

om dit te realiseren moest ik twee stukjes 1 1/2 mm u-profiel proberen te beugen en dat is op onderstaand plaatje gelukt zonder de u-vorm dicht te knijpen.

[url=https://postimages.org/]Afbeelding[/url}

nu moet ik zien dat ik deze twee in een soort synchroon model op een staander kan zetten en deze twee ook voorzien van twee zijden een dwangwieltje die draad door dit profiel dwingt zodat gondel netjes die bochten kan nemen.

is weer een behoorlijk precies priegelwerkje met het nodige soldeerwerk.

resultaat volgt. wanneer ????? geen idee.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

onderstaand plaatje kwam ik tegen;

afgedrukt en model erop geplaatst.

Afbeelding

lijkt mij qua maat niet verkeerd.
wegdek is hier 5 cm.

wat denken jullie.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Bericht door Onmogelijkhier » ma jun 13, 2022 17:37

Mooi dat het meeviel. Zijn er al resultaten bekend?

vanmorgen telefoon gehad van cardioloog;

gevonden; twee verstopte kransslagaders, betekend twee x bijpas of twee x stends plaatsen.
dit moet gebeuren alvorens hartklep te vervangen.

opgenomen in studie project wat inhoud dat ingreep of via openhartoperatie of via lies wordt uitgevoerd maar daarvoor zit ik nu in lotingsproces.

hoe en wanneer is nog even open maar tussen nu en twee maanden + de div nadere onderzoeken in tussentijd.

dus komende tijd naast de spanning omtrent mijn lief nu ook toenenemende spanning voor mezelf.

afwachten is voor nu enige optie.

zijn jullie weer even bij.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onmogelijkhier
Berichten: 376
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

janiegein schreef: 16 jun 2022 10:46 Bericht door Onmogelijkhier » ma jun 13, 2022 17:37

Mooi dat het meeviel. Zijn er al resultaten bekend?

vanmorgen telefoon gehad van cardioloog;

gevonden; twee verstopte kransslagaders, betekend twee x bijpas of twee x stends plaatsen.
dit moet gebeuren alvorens hartklep te vervangen.

opgenomen in studie project wat inhoud dat ingreep of via openhartoperatie of via lies wordt uitgevoerd maar daarvoor zit ik nu in lotingsproces.

hoe en wanneer is nog even open maar tussen nu en twee maanden + de div nadere onderzoeken in tussentijd.

dus komende tijd naast de spanning omtrent mijn lief nu ook toenenemende spanning voor mezelf.

afwachten is voor nu enige optie.

zijn jullie weer even bij.
Lijkt wel zoals het bij mij was ruim 20jaar geleden. Ook twee stands in de kransslagaders gekregen toen.
Ook ik moest wachten op de beslissing of ik stands kreeg of bypass operatie, tot dat iemand mij vertelde dat ik zelf kon kiezen.
En het is duidelijk ik heb toen voor de stands gekozen.

Marcel


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

even rectivicatie op eerder bericht;

door de cardioloog werd enpassant ook nog even genoemd dat ook geconstateerd is dat ik behept ben met een verzwakte hartspier.

deze is blijkbaar niet in een betere conditie te repareren wat inhoud dat ondanks welke ingreep aan en om het hart plaatsvind mijn hart er spontaan mee kan ophouden.

een niet nader te benoemen spanning waarmee ik dus hierna verder mag leven.

dacht zo dat jullie dit ook mochten weten.

ondanks dit alles ga ik toch gewoon door met de hobby dus jullie zijn nog niet van me af. :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Bert79
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:44

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bert79 »

Jullie krijgen het wel voor de kiezen, zeg...Maar gewoon stug doorgaan, zou ik zo zeggen!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

naast alle ellende kan ik gelukkig mijn rechterarm weer gebruiken. hij is nog steeds erg gevoelig in het polsgewricht maar dat zal met de beter worden hopen we maar.

ben daarom als afleiding maar weer begonnen met prutsen aan de kabelbaan.

zoals ik eerder gemeld heb is het nieuwste idee om ergens een haakse bocht te maken en daarvoor moet ik dus een bochtstuk maken want zoiets is zeker niet te kopp.

op ondrstaande foto is te zien een sukje hout met daarop een brede sluitring, deze is vertint.

over deze sluitring of erop zo je wilt worden twee buisjes geplaatst en vast gezet.

op de uiterste randen hiervan komen dan de bochtjes van U-profiel met daaraan een staander met een dwangwieltje waar draad onderdoor loopt en draad daardoor in het bochtje door het U-rofiel de cabine de haakse bocht laat maken.

Afbeelding

de achterste bocht krijgt het wieltje rechts en de onderste het ieltje links omdat de onderste draad nu eenmaal van links naar rechts gaat en bovenste van rechts naar links.

dus met de nodige bibbervingers ben ik toch weer aan het prutsen.

we doen ons best en wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

zoals ik hierboven aan geef ben ik op een verschrikkelijke manier aan het bibberen.

solderen is hierdoor een crime.

soms krijg je dan een ingeving waardoor je hoopt dat een hulpstuk het solderen vergemakkelijkt.

dit hulpstuk vond ik in dat steungeval wat bij elke soldeerbout wordt meeverkocht en in mijn geval een uitstekend hulpstuk om de soldeerbpout bij het te solderen onderen onderdeel bibbervrij te behandelen.

Afbeelding

misschien hebben anderen ook wat aan dit idee.???


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

anderen zullen zoiets veel netter solderen maar dit is me wel gelukt met bovenstaand hulpmiddel :mrgreen:

Afbeelding

gondel gaat hier keurig door U-profiel en onder wieltje door.

nu nog exact dezelfde maken en dan de onderlinge verbindingen en daarna op de vertinde schijf vastzetten.

het geheel op een staander maken en dan zou hoek 90 gr op zijn vaste plaats kunnen staan.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie