GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Zolderspoor »

Als ik me er even mee mag bemoeien......
Bij mij werkt het wél, ik zie gelijk het plaatje en na aanklikken daarvan het filmpje.

Rob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hoi Rob,

ik zal het ongetwijfeld ergens verkeerd doen maar zoals gezegd ik heb me daar verder nooit in verdiept omdat het mij niet zoveel uitmaakt of je nu wel of niet direct bewuste filmpje ziet of alleen maar de link. :mrgreen:

wat ik wil laten zien staat er toch wel!

maar goed volgende filmpje ga ik wel weer proberen.

effe geduld want volgende filmpje zal zijn met alle voertuigen in beweging.

misschien toch nog gereed voor einde jaar ??????????


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan,

Nee, ik sta niet in je nek te hijgen: Je hebt nog 34 uur de tijd om nog dit jaar het filmpje te plaatsen.

Rob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

:Thumb


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Beste mensen,
met het zweet zogezegd tussen de bilnaad is het me dus VOOOR het einde van dit jaar gelukt om de voertuigen allemaal in beweging langs de opengebroken weg te hebben.

voor dit jaar genoeg geploeterd en gefrutseld.



sorry Maarten het lukte niet anders.


volgend jaar weer verder, tot dan.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Ik heb wellicht een idee waarom het niet zou kunnen lukken. Het is namelijk wel noodzakelijk dat je de volledige tekstbewerker gebruikt. Anders zie je de knop niet om de YouTube-tags te plaatsen;

Afbeelding



Lukt het dan nog niet? Ik heb voor jou een kort filmpje gemaakt Jan. Klik op de 4 rechte hoekjes rechtsonder op de video om hem op volledige grootte af te spelen (nadat je hem hebt gestart zichtbaar).


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

AS7CjZkzt38
eerste youtube vervangen door link werkt niet.
tweede deel vervangen werkt niet.
geheel vervangen werkt niet.
schiet mij maar lek.

Maarten heb jouw instructie verhaal van 02 mei 2020 terug gevonden maar ook met die instructie nada.

maak me er niet meer druk om.
sorry IK vind dit niet zo spannend.

doe het op mijn oude manier dan komt het zoals altijd goed.
Laatst gewijzigd door janiegein op 31 dec 2020 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

vandaag een begin gemaakt met een deel van de scenery van de opengebroken weg.

zichtbaar zou moeten zijn de binnenbekleding van het gegraven deel.

Afbeelding

en in dit gegraven deel ligt al een stuk rioolpijp welke middels de kraan op de buizenauto van Hoontje van een nieuw stuk erbij wordt voorzien.

Afbeelding

en zo is dan een aanvang van de eerste aankleding.
deze binnenbekleding moet nog worden voorzien van grondkleurig materiaal.

dit wordt gevolgd door;
afzetpaaltjes met knipperverlichting aan weerszijde van de nog berijdbare autoweg.
tussen deze paaltjes de welbekende rood witte schrikblokken plaatsen.

de verlegde rijweg voorzien van rijplaten daar waar verkeer een deel van groenstrook berijd.

het maken en plaatsen van werkende stoplichten om het verkeer steeds vanuit één rijrichting te laten passeren.

het werkgebied voorzien van de nodige hopen opgeslagen grond waar grondverzet uiteindelijk mee bezig is.

om dit deel de nodige groenvoorziening met bomen en struiken.

de nodige preisertjes in het werkgebied plaatsen nadat deze zijn voorzien van eenduidige werkkleding.

moet nog een achterwand creëren.

en een nieuwe plaats maken voor de drie windmolens .

dus al met al is dit project nog LANG niet klaar.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

in de eerste plaats jullie allen de beste wensen voor 2021 met als voornaamste wens dat we het met zijn allen maar in goede gezondheid mogen beleven.

gisteren kwam Fenna mij met een bezoek vereren om van zijn toverdoos een Potmetertje te vervangen die helaas gesneuveld was en dat ding nu eenmaal essentieel meedoet met de afstelling voor de voertuigen op de opengebroken weg.

terwijl hij daarmee bezig was en hem weer aangesloten had teneinde te testen bleek dat één van de servo,s niet helemaal lekker meer meedeed.

om daar bij te kunnen moest ik de bovenplaat van het wegdek eraf halen.
en toen kwam ik erachter dat ik daar geen rekening mee had gehouden met de montage van de de meeneemblokjes die aan de meeneempennen waren gemonteerd want deze dingetjes konden niet door de geleide gleuven dus moest deze verwijderen.

na demontage van de bovenplaat bleek ook dat ik de tussenruimte niet geheel goed had gehanteerd en op diverse plakken zichtbaar was dat de bovenzijde van servo,s de onderkant van de bovenplaat raakten waardoor er extra wrijvings raakvlakken waren waardoor stagnatie in de servo draaibeweging kon worden gecreëerd.

dus al met al komt het er op neer dat dat ik nu eerst voldoende hoogte blokjes op diverse plaatsen moet maken om de afstand tussen boven en onderplaat te kunnen garanderen.
daarna kan ik de bovenplaat weer monteren en iets anders verzinnen op de meeneempennen om de voertuigen te kunnen laten bewegen maar dan nu wel op een manier dat als er bij de servo,s weer een stagnatie voordoet dat ik de bovenplaat op simpele wijze kan verwijderen en na storing verholpen te hebben deze weer kan terugplaatsen.

ook kwam Fenna er achter dat ergens in zijn ontworpen besturingsprogramma een fout zat die veroorzaakte dat de bewegingen tussen de servo,s onderling werden beïnvloed.
hij gaat hier thuis over brainstormen en degenen die hem hebben gevolgd wat betreft het schrijven van dit programma krijgen eerdaags een verbeterde sketch waarin deze fout zou zijn opgelost en hij daarna weer bij mij langs zou komen om die sketch in mijn toverdoos te veranderen.

zoals ik al eens heb aangegeven heb ik daar absoluut geen verstand van maar zit in de door hem gebruikte Ardino en dat zou ik als hij een andere Ardino opstuurt wel zelf eventueel kunnen vervangen maar durf dat niet aan en hij uiteraard van harte welkom is om dat te doen.

in de tussentijd kan ik wel verder met het wederopbouwen van dit project en weer verder gaan op het punt waar ik was gebleven.

zo zijn jullie weer op de hoogte van mijn begin van dit nieuwe jaar.

ook even nog een mededeling voor Maarten, ik heb nu begrepen wat ik verkeerd heb gedaan met het plaatsen van de filmpjes want mijn schoonzoon heeft de moeite genomen om mij e.e.a. met voordoen en laten zien hoe dit moet en dus als het goed is zal het volgende filmpje op juiste wijze worden gepost.

al met al ben ik dus druk met van alles en nog wat en zal ik spoedig weer een update hebben.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

vooruitlopend op het daadwerkelijk maken van mijn knipperpaaltjes langs de opengebroken weg graag jullie idee.

heb globaal de weg uitgetekend met het opengebroken stuk als gearceerd gedeelte.

dit deel is 44 cm lang.

vanuit de wegkant loopt de rijweg schuin weg en op dit schuine deel komt aan de wegkant een knipperpaaltje en evenzo op de hoek.

het zelfde geld voor het stuk voorbij het opengebroken deel maar dan anders om vanaf de hoek naar weghant.

het tussenliggende stuk heb ik drie van die knipperpaaltjes bedacht.

vinden jullie dat genoeg en in overeenstemming met de werkelijkheid of moeten er minder of misschien wel meer????

Afbeelding

graag jullie mening en op voorbaat dank .


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door shoven »

Jan, dat is wat weinig hoor. Je moet bedenken dat men vooral wil voorkomen dat een auto tussen twee geleidebakens (wat jij knipperpaaltjes noemt) door gaat het werkvak in. Dat betekent voor jouw werkvak van 44 cm, dat in 1:1 zo'n 70m zou zijn, je er echt wel wat meer nodig hebt.
De onderlinge afstand hangt af van de max. snelheid ter plaatse. Bij 30 km/h staan ze 3 tot 5m uit elkaar, bij 80 km/h 10 tot 12m. Hier vind je meer uitleg.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hoi Steven,

dank voor jouw info.

ik had overigens al bedacht om de afzetting tussen de paaltjes te realiseren middels rood/witte blokken.

dus jouw doorrijsugestie had ik al bij stilgestaan.

ben alleen bang dat als je de paaltjes aan weerzijden van de weg ( 1 rij lans opengebroken deel en de tweede rij langs de verlegde weg aan de andere zijde ) teveel kermisachtig wordt gezien die dingen ook nog knipperen naar het idee van een looplicht.

vandaar mijn twijfel over aantal.

ben overigens de hele dag druk geweest met mijn auto die vanmorgen met een lege accu stond en derhalve niet van slot wilde dus ook niet onder de motorkap kon komen.
maar met het nodige gepruts is dat toch gelukt en na hem te hebben voorzien van een paar uur aan de acculader start ie weer als een nieuwe.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

vandaag bezig geweest met proberen wegafzettingspaaltjes te maken.

vrees alleen dat ik mijn dochter er bij moet halen om,
A; een helderder rood af te kunnen drukken.
B; beter pas te krijgen op breedte voet led lampje.

maar hieronder het idee wat achter de oogbollen zit.

Afbeelding

nu is voor mij nog de vraag is het voldoende om hier weer ledloze paaltjes tussen te plaatsen of opvullen met rood witte blokken?


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

met bovenstaande info van Steven aan het rekenen geslagen en kom uiteindelijkneer op 1 1/2 cm tussenruimte en dat betekend incl de schuine stukken 37 paaltjes.

deze krijgen zes groepen van steeds drie lampjes die in een soort looplicht van rechts naar links gaan en als alles goed gaat hetzelfde verhaal aan de andere zijde van de verlegde rijweg maar dan gaat het looplicht van links naar rechts.

op de foto zijn 37 gaatjes geboord en daarin 37 wattenstaafjes gestoken die A; nog op lengte moeten worden geknipt en B daar waar nodig van lampjes worden voorzien met als afwerking de schuin rood/wit gearceerde balkjes.

Afbeelding

als deze paaltjes op hun plaats staan moet ik nog bekijken of tussen de paaltjes dan nog rode cq witte blokken moeten komen om het af te maken.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het weer zit dus weer lekker tegen en dus reuma bij de vleet.

toch aan het prutsen voor zover dat mogelijk is en kom niet verder dan paaltjes inkorten.
de één wat korter dan de ander teneinde de bovenzijde van lampje gelijk boven het gearceerde baken en daarmee trachten ze allemaal op gelijke hoogte te krijgen.

Afbeelding

ter rechterzijde een drietal klaar waarvan twee voorzien van knipperlampje welke ik pas kan laten zien wanneer de looplichtmodule van heer Huizer binnen is.

Afbeelding

we gaan rustigjes aan vrolijk verder met de paaltjes voorzien van baken en lampjes.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

vandaag met veel moeite weeer een stukkie verder;

Afbeelding

ook kreeg ik vandaag via tante post de looplichtmodule van de heer Huizer binnen zodat ik ook daar mee aan het stoeien kan en zien of ik die aan de praat kan krijgen met de eerste geplaatste lampjes.

Afbeelding

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

mochten er onder jullie zijn die zich afvragen waarom het zo stil blijft op mijn draadje dan heeft dat de volgende redenen.

ten eerste ben ik druk bezig met mijn auto die de geest heeft gegeven en ik moet zien dat dit ding voor de deur verdwijnt omdat hij nu alleen nog maar verzekering en wegenbelasting kost en dat is zonde van de centjes.

daarnaast ben ik de hele dag druk met mijn hondje die via een soort schimmelinfectie bijna zijn hele gebit heeft moet laten trekken en hij nu een mummelbekkie heeft waar nog wel de nodige blafherrie uitkomt maar eten en drinken de nodige problemen geeft.

de tijd die ik eventueel aan de baan spendeer gaat grotendeels op in het tot leven brengen van de looplichtmodule die duidelijk niet doet wat hij zou moeten doen.
de lampjes die ik aansluit zeggen direct poef. ondanks de weerstanden ertussen. ook verrekt ie het om de loopfunctie te pakken.

moet hierover nog in conclaaf met de heer Huizer maar komt er niet van.

ook moet ik mij concentreren op het verlengen van mijn rijbewijs wat nu op een andere manier gaat omdat ik nu een ouwelullen rijbewijs moet hebben en eerst gekeurd moet worden i.v.m. dit jaar het bereiken van mijn 75ste verjaardag.

zowel het gemeentehuis als de artsen hebben problemen met het maken van afspraken ivm corona regeltjes.

dus al met al een aanslag op mijn gemoedstoestand die er door dit gedoe niet beter op wordt.

maar wees er van overtuigd dat ik vandaag of morgen de draad van het project opengebroken weg weer ga opnemen.

dus tot dan.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door tv_man »

Vervelend van de auto en zeker niet leuk zo een toestand met de hond, niet leuk zoiets. Succes met het regelen van alles rond het rijbewijs!

Hopelijk gaat het lukken met de looplichtmodule, mooie toevoeging voor de scene met de wegwerkzaamheden.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

meten is weten is een welbekende kreet.
alleen wordt dat niet altijd direct bij problemen uitgevoerd.

zoals ik ik jullie vertelde ben ik aan het stoeien met mijn looplichtmodule en deze wordt aan de hoofdtoevoer aangesloten op 12 volt.

aan de lampzijde wordt aanbevolen dit met een dcc 5volt te doen.

zo gezegd gedaan en als resultaat dat aangesloten lampjes poef doen en dan dood.

adapter uiteindelijk nagemeten en ja daar kwam de aap uit de mouw.

Afbeelding

duidelijk is te zien dat er op de uitgang 4,5 volt aangegeven wordt, echter bij nameten blijkt dit 11,06 volt te zijn.

logies dat lampjes poef zeggen :mrgreen:

zal nu eerst een adapter moeten aanschaffen die WEL 5 volt als uitgang heeft.

dus wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door tv_man »

Ai, de multimeter bewijst weer eens een van de nuttigere meetinstrumenten te zijn. Mooi dat dat nu is opgelost en gelukkig niet meer schade dan wat ledjes. Ik meette op een gegeven moment alle adaptertjes na op hun output voltage en plakte er een labeltje op met de voltage wat de multimeter aangaf. Het viel op dat veel van de goedkopere adaptertjes (dus van oude kapotte apparaten die in de rommelbak terecht waren gekomen) niet altijd deden wat erop stond. Dus het komt vaker voor.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

het heeft wat zweetdruppels en de nodige doorgebrande ledjes gekost maar jawel na de nodige wisselingen met adapters werkt ie dan toch wel.




de aanhouder wint :mrgreen: is het niet rechtsom dan maar linksom :lol:

nu eerst weer de doorgebrande ledjes weghalen en opnieuw weer plaatsen en dan verder prutsen bij de opengebroken weg om te realiseren wat ik in gedachte heb.

wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door janiegein op 25 jan 2021 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door jeemka »

De Sagem adapter heeft het CE logo, dat allen maar zegt China Export, want de C en E staan dicht bij elkaar. Wil nog niet zeggen dát het rommel is, maar in ieder geval geen C E keurmerk. Dit werd al in een ander topic over DigiKeijs verteld.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

en weer een zorg minder want zojuist auto opgehaald en gevrijwaard.
betekend dus dat ik nu niet meer mobiel ben in die zin dat ik niet in staat ben om spullen bij bouwmarkt te kunnen halen ten einde materiaal aan te schaffen voor de verdere renovatie van mijn achtertuin maar aan de andere kant hoef ik ook niets te halen zolang dat spul ivm corona gesloten is.

al het andere kan ik op het fietsje doen dus mobiliteit rondom het huis lukt dan wel weer.

voor nu ga ik me verdiepen in mijn module om te proberen de loopsnelheid wat langzamer in te stellen.

@ Maarten je ziet het is me gelukt om bovenstaand filmpje op de door jouw gewenste manier te plaatsen.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door maarten »

Mooi dat het gelukt is het filmpje zo te plaatsen! :Thumb


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

ondanks dat het met mijn handen weer eens niet meezit toch aan het prutsen geweest.

hieronder vinden jullie nu filmpje van de eerste van de twaalf setjes van drie werkende knipperlampjes langs de opengebroken weg.



de volgende drie staan dan hier weer links van.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie