GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

op 12 april poste ik deze foto

Afbeelding

waarna ik jullie heb uitgelegd dat ik hiervan dus de uitgebloeide bloemknoppen knip die van blaadjes ontdoe en het kale hout weer bewerk met lijm en strooisel om een leuke boom te maken.

ook vertelde ik jullie als tip om aan het eind van het jaar eens in jullie tuin te kijken naar uitgebloeide planten om te kijken of er bruikbare restanten zouden zijn om hier ook creatief mee aan het werk te kunnen gaan.

nu met de huidige waanzinnige temperaturen zal er net als bij mij bij jullie ook niet veel anders dan een dorre dooie toestand in de tuin zichtbaar zijn.
Afbeelding

te zielig voor woorden dus neem aan dat ik van het jaar niets te rooien zal hebben voor de aankleding van de baan.

ziet jullie tuin er ook zo zielig uit ????

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Hannes62
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jul 2012 05:31
Locatie: Oss

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Hannes62 »

janiegein schreef: te zielig voor woorden dus neem aan dat ik van het jaar niets te rooien zal hebben voor de aankleding van de baan.

ziet jullie tuin er ook zo zielig uit ????
Bij ons is de tuin de zomer redelijk doorgekomen. 1 Hortensia (een witte) kon niet tegen de te felle zon en is enigszins verdort. Een andere hortensia heeft dit jaar voor het eerst gebloeid en is bijna uitgebloeid! Ik ga binnenkort de snoeischaar pakken en de bloemen oogsten. Eens kijken of ik er ook mooie bomen mee kan maken! Waar dit forum al niet goed voor is :idea:


Groetjes,

Hans

Era IV, DR5000, ITrain
Bouwt Hochenstadt
Website: https://hochenstadt.wordpress.com/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

zojuist voor het eerst weer eens in de hobbykamer geweest sinds het begin van deze verschrikkelijk warme periode waardoor het verblijf op de hobbykamer tot de onmogelijkheden behoorde.

ja dat is wel even slikken hier.

ten eerste blijkt dat er div spinnen behoorlijk actief zijn geweest want er hangt zo links en rechts wel het nodige spinrag.

ook ligt er het nodige stof overal en nergens dus dat wordt weeeeer poetsen geblazen.

ook zie ik dat er twee lichtkappen scheef zijn komen te hangen dus moeten ook eerst gerepareerd worden.

heb wel in deze warme periode achter de oogbollen weer wat uitbreiding bedacht.

de uitbreiding die ik op het oog heb is de pendelbaan uit te breiden met een tweede op hetzelfde traject.

en wel hier;

Afbeelding

dan is de rechtse de bestaande pendelbaan.

in gedachte heb ik aan de andere zijde van het perron dus nog verder naar rechts een tweede opstelling bedacht.

om dit te realiseren moet er een wissel bijgeplaatst worden en die heb ik even los neergelegd en dat zou dan zo moeten komen;

Afbeelding

zit alleen nog met de aansturing. die heb ik nog niet helemaal uitgedacht.

tenslotte is het zo dat als een pendel binnenkomt op het bestaande spoor zal die na het passeren van de wissel deze om moeten zetten en dan door naar stoppunt.
daar moet deze dan de stroom omdraaien en tevens die stroom aanschakelen op nieuwe baandeel en de bijbehorende seinlampen wisselen en dan hetzelfde verhaal als deze weer terugkomt weer naar oorspronkelijke baan enz enz.
daarvoor zal ik nog de nodige relais en reeds moeten uitdenken en op papier zetten.
kijken of ik daar dan weer met mijn beperkte elektronica kennis weer uitkom en het draaiend zal kunnen krijgen.

dus weer een uitdaging te gaan.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

voor hen die denken dat er niets gebeurd op of aan de Geinbaan het volgende,

ik ben hartstikke druk met het zoeken naar een werkende elektrische rechtse wisselaandrijving omdat ik er van Arnold een dikke tiental heb liggen maar dat zijn linkse en die werken bijna allemaal maar naar één kant.

als alternatief heb ik nog een rechtse Flm liggen met een wel werkende aandrijving maar die valt uit de toon met de aldaar reeds in gebruik zijnde Arnold rails maar nood breekt wet dus ga die inbouwen.
daarnaast ben ik natuurlijk druk met het uitdenken van het schakelgebeuren op de beide pendelbanen om bij het station de wisseling tussen de beide sporen vlekkeloos te laten verlopen als dat in het volautomatische moet gaan gebeuren.

ik bedoel dat als trein bijvoorbeeld op spoor 1 binnenkomt moet de in dat spoor liggende reedcontact bij het passeren de volgende schakeling teweeg brengen.
1 trein moet stoppen.
2 wissel moet omgezet worden naar spoor 2
3 stroomrichting moet worden omgedraaid.
4 seinbeeld binnenkomend moet van groen naar rood en spoor 2 van rood naar groen.
5 seinbeeld vertrekkend moet spoor 1 van groen naar rood en spoor 2 van rood naar groen.

ben er nog niet uit of seinen bij wissel twee richtingen zichtbaar moeten zijn anders is aan één richting genoeg.
scheelt 2 seinpalen.

het bovenstaande verhaal moet natuurlijk ook op spoor 2 plaatsvinden maar dan in omgekeerde volgorde.

daarnaast ben ik natuurlijk hartstikke druk om die pendeltrein de flm 7431 weer gangbaar te krijgen maar daar komt al aardig schot in.

dus al met al lekker druk inclusief honderd kleinere klusjes her en der op en aan de baan.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Je hebt een PB.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

ik kreeg van Bjor een aantal niet meer door hem gebruikte wisselmagneten van Arnold doorgespeeld om mijn zoektocht naar een werkende rechtse bediening te voorzien.

jammer is dat hij het nieuwe type wisselmagneet opstuurde en ik over het oude type wissel beschik en dus nieuwe type in principe niet bruikbaar.

in mijn privé correspondentie met Rob Zolderspoor dit aangekaart te hebben kwam hij mij weer tegemoet met lipjes behorende bij het nieuwe type wissel.

op onderstaande foto is het verschil qua wisselmagneet duidelijk te zien.

Afbeelding

tevens is hier te zien het verschil in de lipjes die los voor de foto ertussen zijn geplaatst..

Afbeelding

vanuit de linkerzijde gezien is de eerste krabbel zoals de origine wissellip er uitziet vanaf de kopsekant gezien.
vanuit de wissel haaks omhoog en dan haaks naar voor en op dit uitstekende deel zit dan de knobbel geschoven waar haakje van wisselmagneet aanzit voor het heen en weer halen.
de tweede krabbel de zelfde lip maar nu afgevlakt verbogen.
de derde krabbel is de lip vanaf boven gezien en die heb ik links en rechts ingeslepen met de dremel om daarop het rechtse lipje op te kunnen schuiven welke door Rob zolderspoor was toegestuurd.
ook dit lipje heb ik iets moeten inkorten.

op onderstaand filmpje is te zien hoe wissel uiteindelijk wel gewoon zijn werk kan doen met het nieuwe type wisselmagneet.

https://youtu.be/apfY1rQ-4-c

kwaliteit van filmpje is niet echt denderend te noemen maar valt ook niet mee om met één hand de camera vast te houden en met de andere hand de juiste draadjes in het juiste gaatje van kroonsteentje te steken om de werking te kunnen laten zien.

de wisselmagneet wil niet strakker langs de wissel liggen maar neem aan dat als hij eenmaal is ingebouwd en de bediening verdwijnt tussen scenery dat niet meer zal opvallen.
belangrijkste is dat ie werkt.

deze wissel ga ik dus nu inbouwen in de nieuw geplande pendelbaan splitsing voor het station Nieuwestad.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

@ Jan, Rob,
Prachtig dat de aandrijvingen van het nieuwe model zo toch werken op de oude wissels. :o :o
Leuk dat je ze nu toch kunt gebruiken Jan!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Ja mannen,

Jantje laat zich niet zomaar voor één gat vangen :mrgreen:

bestaat niet : bestaat niet.

Kan niet; is bijzonder twijfelachtig alles kan, is het niet op de orthodoxe wijze dan op de onorthodoxe manier maar komen doen we er.

opgeven komt in mijn spoorboekje niet voor tenzij ikzelf omval.

we gaan vrolijk door op de ingeslagen weg.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

door het plaatsen van een extra wissel voor station Nieuwestad bedoeld om de pendelbaan geschikt te maken zodat er twee treinen op zelfde traject kunnen rijden brengt mij weer in een ander probleem.

we weten allemaal dat we met elkaar geleerd hebben om een klein stukje recht te gebruiken voor de wissel, ervan uitgaande dat de wissel direct na een bocht ligt.

het huidige pendelbaan spoor heeft daar ter plekke eigenlijk een TE scherpe bocht. vermoed scherper dan R1
om in die bocht een wissel te kunnen leggen moet ik die hele bocht eruit halen en opnieuw inplannen inclusief wissel en recht stukje.

valt dus onder de noemer onvoorziene werkzaamheden.

maar we blijven bezig en langzaam maar zeker komt dan toch station Nieuwestad tot een compleet plaatje.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Hoontje »

Ondanks de wellichte tegenslag van de onvoorziene werkzaamheden, vind ik het wederom een mooie wending in jou baanbouw Jan!
Ik heb geen kaas gegeten van de analoge schakeling die je voorstelt in een van je eerdere draadjes, maar hij klinkt erg logisch. Ben benieuwd of en hoe hij uiteindelijk gaat werken.
Succes met de verdere klus, ik blijf volgen.

Groetjes,

Hoontje



Zolderspoor
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Jarige.

Van harte gefeliciteerd!
Maak er een fijne dag van met tussen alle verjaarsvisite door ook nog wat tijd voor het modelspoorgebeuren.

Rob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Rob,

dank je wel voor felicitatie

met baan gaat het natuurlijk helemaal goedkomen is het niet vandaag dan wellicht morgen.

pendelbaan is in ieder geval rijtechnisch operationeel nu alleen nog de juiste schakelingen verrichten om hem daadwerkelijk in vol automatisme los te laten.

om dat te bewerkstelligen moet er nog wel het e.e.a. aan denkwerk en maakwerk worden verricht maar er is licht in de duisternis der elektronische complicatie,s die voor enige vertraging zorgen.

kost wat zweet en hoofdpijn maar dan komt het wel toch weer voor elkaar :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je veel plezier vandaag en natuurlijk succes met je modelbouwprojecten.
Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Hoontje »

Jan!

Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag. Hopelijk heeft u een mooie dag vandaag!

Met spoorse groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

ook bovenstaande heren natuurlijk dank voor jullie gelukswensen.

treinrenovatie staat nog steeds stil en het wachten is op de post die mij het toegezegde motortje en nog wat los spul zal moeten brengen wil ik renovatie kunnen hervatten.

helaas mocht het nog niet zo zijn dat ik post omtrent dit gebeuren heb mogen ontvangen.

mogelijk enige vertraging in de lucht om weet ik veel wat voor reden maar we wachten geduldig af.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Sandopie »

Jan,

Ook namens mij hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren toegewenst.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7264
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Krab »

Jan nog van harte gefeliciteerd ;)

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Arnold1978 »

Van harte gefeliciteerd!

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

nu een paar dagen geleden de feestvreugde rondom mijn verjaardag weer achter de rug hebbende en ik in blijde afwachting verkeerde van het toezenden van motortje voor FLM 7431 die ik ook daadwerkelijk gisteren heb mogen ontvangen werd deze vreugde gewoon ook gisteren keihard de grond ingeboord vanwege het feit dat ik met de zwakke gezondheidstoestand van mijn zwager werd geconfronteerd.

zoals jullie ( zij die mijn draadje intensief volgen ) weten ben ik al een dikke vijf jaar alpha hulp voor mijn zwager.
heb hem al die jaren begeleid en daar waar naar nodig verzorgd en zijn huishouden draaiend gehouden.
wij wisten dat het steeds slechter met hem ging maar als je bedenkt dat hij in principe in Dec 2016 al zijn behandelingen heeft gestaakt om naar huis te gaan om bij zijn kat te sterven is hem dat niet gaan worden want hij is er nog steeds.
De Kat gaf echter in april 2016 zelf de pijp aan maarten en mijn zwager ging gewoon door met er te zijn.
dit heeft hij tot verbazing en verwondering van de medici volgehouden tot afgelopen week.
Zijn toestand verslechterde zodanig dat de thuiszorg het niet meer verantwoord vind dat hij langer thuis blijft en dus is gisteren besloten om hem over te plaatsen naar een Hospice.
daar kan hij de verzorging en begeleiding krijgen die hem rustig naar en door het laatste stuk van zijn leven zullen en kunnen begeleiden.

voor mij en mijn vrouw betekend dit uiteraard een verdrietige toestand en hopen voor hem dat dat laatste stuk niet al te lang voor hem mag duren.

door dit alles staat mijn hoofd nu zeker niet naar de Geinbaan.
kan mij niet focussen op dat waar ik mee bezig ben/was.
om niet baantechnisch de boel te verzieken heb ik de deur voor nu even op slot gedaan en ga mij bezighouden met de dagelijkse bezoeken aan de Hospice waarvoor ik per keer heen en terug 60 km mag gaan rijden. Nieuwegein/Oudewater,dichterbij is simpelweg geen plek.

ook moet ik me gaan voorbereiden op alles wat er na zijn uitstappen zal moeten gaan gebeuren zoals leeghalen van zijn woning opzeggen van van alles en nog wat affijn dat hoef ik jullie denk ik niet uit te leggen.
genoeg in ieder geval om niet gezellig met de hobby bezig te kunnen zijn ook al zou dat een prima afleiding zijn.

samenvattend komt het er op neer dat de komende tijd het stilletjes zal zijn rondom mijn draadje.
beloof jullie plechtig dat zodra ik het weer aankan de voortgang van de Geinbaan een vervolg zal gaan krijgen.

tot zolang jullie begrip en geduld gevraagd.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Hoontje »

Jan, sterkte in deze tijd. Wanneer de zin en of afleiding je weer richting de hobby trekt, lees ik graag je vervolgen!

Met groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1804
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door OBBinN »

Veel sterkte toegewenst! Rustig aan, we zien je weer terug!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

dank jullie wel voor lieve ondersteunende woorden zowel via dit draadje als via PB en privé.

ik vind dat ons forum best ook gebruikt mag worden om zowel vreugde als verdriet met elkaar te delen.
we zijn toch min of meer familie met elkaar en familie deelt ook vreugde en verdriet.

nu we weer een paar dagen verder zijn en nog volle bak bezig met de realisatie van de Hospice heb ik ook tijd gekregen om voor mezelf alles rustig op een rijtje te zetten.

in overleg met mijn echtgenote hebben we besloten dat ik zeker niet de hobby opzij moet leggen gedurende deze periode.
ook zij vind het belangrijk dat ik de hobby als afleiding prima kan gebruiken en mijn hoofd niet continu met familiezaken moet bezighouden.

dus op bescheiden schaal ga ik proberen verder te gaan met dat waar ik mee bezig was.

tenslotte is het wel zo dat mijn zwager er nog is ook al heeft hij het zwaar.
ik heb de zekerheid dat er goed voor hem gezorgd wordt en ik doe wat ik kan doen.

ik weet ook dat hij het prima vind dat ik lekker met de hobby doorga want ook hij had al die jaren grote belangstelling en bewondering voor dat wat ik allemaal aan het uitdenken en aan het prutsen was mede doordat ik deze zaken middels foto,s en vertellen dit met hem deelde.

dus al met al zullen de vervolgperikelen van en over de Geinbaan vanzelf weer volgen.

wordt vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Verstandig besluit, naar mijn mening. Zeker in deze situatie heb je ook de afleiding/verwerking door de dagelijkse beslommeringen (inclusief hobby) nodig.

Rob


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Een wijs besluit Jan; als je kunt ontspannen geeft je dat ook weer nieuwe energie in deze droevige tijd. Houd je haaks. Ik houd de Geinbaan in de gaten :)

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door spoor65 »

Juist op momenten dat het "even" tegen zit is ontspanning minstens zo belangrijk,
Al weet ik uit eigen ervaring, dat ontspannen dan wel eens erg lastig wil zijn.

Jan.

Ik wens jou en jouw familie veel sterkte en kracht toe in deze tijd.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie