Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Driesel »

Mooi vuil (contradictio in terminis?) hoor die ketelwagens.
Ik zie dit ook veel liever dan dat NS-geel hoor :lol:

En die biezentrekker: dat is ook iets nieuws en interessant. Weer wat bij geleerd.



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Dat zijn weer mooie plaatjes. Dat uur pielen aan de E10 is het zeker waard geweest. Ziet er goed uit dat ding zo.

Die derde foto is wel super mooi. En die laatste en de rest er tussen in ook.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Voordat jullie straks weer de Jumbo's gaan slopen even een update,

De afgelopen tijd heb ik weer schik gehad van mijn partial-owned GreenKeeper. Die had ik toch wel even nodig om de berm langs de nieuwe weg te voorzien van wat grasvezels. De weg zelf heb ik ook onderhanden genomen door de belijning een wat meer verweerder uitstraling te geven en ook zijn er aan zijde al paaltjes en vangrails geplaatst. De graanwagons mogen de foto even verder versieren.

Afbeelding

Ik kan nu ook de omgeving van de burcht wat meer aan gaan kleden met het grasvezelkanon, evenals de vele kleine beetjes groen op en rondom de rotswand. Daar kun je uren zoet mee zijn, kan ik je vertellen. Daar ben ik gister even mee bezig geweest en heb ik verder vandaag even geen kracht voor.

Aangezien ik vandaag nog wel heb zitten klooien aan de berm maar ik daar alvast een kleine fotoreportage van. Eerst maar een overzichtje.

Afbeelding

Als je de lijm wat meer verdeeld over je niet al te eentonige ondergrond (tip van @Kevin Nijssen ) dan wordt het een lekker rommelig geheel. Niet echt iets voor je model-achtertuin, maar dat was ook niet echt wat ik hier wilde uitbeelden.

Afbeelding

De struikjes zijn trouwens gemaakt van zeeschuim, een spuitbusje voor de kleur, en afgewerkt met wat bladzooi en turf en dat soort troep.

Afbeelding

Een doorkijkje terwijl de lok gefrustreerd wacht op dit onveilige sein op de vrije baan. En jaaahaaaaaa ik weet dat ik die lok ook nog moet afstoffen. |:( |:( :twisted:

Afbeelding

De mensen die mij al wat langer volgen weten dat ik niet overloop van de originele ideeën (Rheintal-thema, DB Ep. V/VI, biertuinen, hoeren), dus dan mag het ook vast geen verrassing zijn dat ook op dit project een autowrak moest komen. Dit plekje vond ik dan wel weer geschikt.

Afbeelding

Langzaam maar zeker raakt dit deel van de baan voller en voller, en dat is mooi! Ik heb nog een vreselijk dankbare taak om ruim anderhalve meter (is 'ie weer, die rot-uitdrukking! |:( |:( |:( |:( ) kademuur te gaan krassen. Maar als ik een klein beetje discipli....ja, boeie! Dat heb ik dus niet. Anyway, eerst de oever wat vorm geven, erna kan ik pas beginnen aan water en natuurlijk de rondvaartboot. Voorlopig is het maar goed dat dit deel nog niet is aangekleed, want je wil niet weten hoe ik dat gebruik als plek om al mijn gereedschapverflijmkwastensateprikkerspotjeswatersnijmatpoedertjeslegebiertjespincettenboormachineasbak op te leggen. Oja. En een hamer.

Nou. Goed zo?

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Wat ga je doen met die hamer?
8)7 of 7(8)7 ?

Prachtige plaatjes weer Jeroen. Hoe heb je dat autowrak zo fraai gekregen?



Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

Helemaal geweldig wat er voor elkaar te krijgen is met zo Grasser en wat microplastics!

Later maat.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Het eerste plaatje is mijn favoriet maar dat paatje met die verweerde lok is toch ook om in te lijsten.

Blijft altijd leuk om te doen die scenery (zelf even een pauze om weer wat techniek te doen)

veel plezier man.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Nico Essers »

Zo als gewoonlijk weer schitterende foto's om naar te kijken. Het autowrak ziet er subliem uit. Love it. _o_ :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Driesel »

Zeer realistisch dat graswerk, Jeroen. Top!



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Mooie baan deze wordt met gevoel voor detail gemaakt
Gr Wim



Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Rem_Brand »

Dat ziet er allemaal weer puik uit Jeroen. Echt gaaf :)


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus

Luuk
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2018 08:42

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Luuk »

Wat een mooie baan is dit toch ga zo door :D :Thumb
Groeten Luuk


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door BenQ »

Jeroen,
Gewoon 1,4 meter kademuur maken. |:(


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Pierre »

Ik vind dat autowrak waanzinnig. Helemaal top. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Hoi Jeroen,
Je gaat weer als een speer! En geweldig mooi gemaakt! Heerlijk Rheintal sfeertje! :Thumb Super herkenbaar! Net als iedere keer wanneer ik fotos van jouw baan zie, krijg ik direct weer zin om er te gaan wandelen :)
Ook het herfstthema is een mooie afwisseling. Bij het buurforum is Reinout van Rees bezig met zijn Eifelburgenbahn in herfstkleuren. Ik zit nu toch te twijfelen of ik misschien ook voor de herfst zal kiezen voor mijn baantje...
Groet, Wim


Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Jeroen schreef: 14 jan 2021 16:48 Zoals jullie van mij gewend zijn/wel weten erger ik mij aan het gebrek aan auto's in onze schaal. De paar auto's die er zijn, zijn dan weer in stomme kleuren of malle uitvoeringen. En 100 T2 busjes, dat zie ik nou ook niet echt in het dagelijks leven. Wie een prachtige oplossing voor mij heeft -anders dan: ga dan h0 rijden!- krijgt een lolly.
Je kan ook proberen om de auto's zelf te gaan maken zoals deze baas. Als je een klein wagenpark in elkaar hebt gefabriceerd, kun een mooie classic car toertocht door Bacheramm organiseren :D .

Groet, Clemens
(p.s. kom maar op met die lolly :mrgreen: )


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hallo allen en dank maar weer voor de leuke commentaren.

Het werk gaat hier door natuurlijk, maar niet elk struikje wat ik plaats is direct een foto waard vind ik zelf. Ik ben druk in de weer met groenen, en stukje bij beter wordt die helse rots elke keer weer wat groener. Ik moet nog even op jacht naar imitatie van gaas wat ze in het echt vaak over de rotsen spannen.

Eerst eens jullie posts doorlezen.
traiNiac schreef: 27 jan 2021 19:07 Wat ga je doen met die hamer?
8)7 of 7(8)7 ?

Prachtige plaatjes weer Jeroen. Hoe heb je dat autowrak zo fraai gekregen?
@traiNiac,

Het is een autootje uit de rommeldoos waar ik enkel de carrosserie van heb gepakt, maar dat had je waarschijnlijk zelf al bedacht. Ik heb hem eerst met de goedkoopste spuitbus van de Action bruin gespoten. Erna ben ik wat tekeer gegaan met diverse roestkleur-poedertjes van Artitec. Omdat ik die vaak mix met water -je krijgt dan een soort papje- kun je leuk kleuren in elkaar laten overlopen. Laat je fantasie de vrije loop, zou ik zeggen.

Ohja, en die hamer? Daar sla ik spijkers mee in mijn berg om daar de andere pool van de GreenKeeper op te zetten. :mrgreen: :geek:
BenQ schreef: 07 feb 2021 10:24 Jeroen,
Gewoon 1,4 meter kademuur maken. |:(
@BenQ,

Haha......ja ik moet helaas nog wat meer dan 1,5 meter, maar goed we doen elke keer als ik zin heb een stukje.

@Wim H ,

Ja, ik was met deze zee van vrije tijd ook graag daarheen gaan voor een wandeling en natuurlijk om gezellig treinen te kijken met een koude mixdrank erbij van gerst, mout, hop en water.
Met het buurforum bedoel je dan die verzameling klinknageltellers en zure korte lontjes van Beneluxrail? Daar kijk ik nooit meer, maar ik zal het eens opzoeken. Volgens mij schrijft die gast ook op Stummi, maar ik heb zijn draadje nog nooit gelezen. Dank voor de tip alvast. Enne......ja, herfst is weer eens wat anders. Ik ben er heel blij mee hier, want het is heerlijk kleurrijk.

@141 ,

Dank voor je bijdrage. Ik ga die link eens bekijken. Je hebt me wel op een idee gebracht trouwens. Oudere auto's zijn wat meer voorhanden in onze prachtige schaal, en het is wel weer een leuke scene.

Goed, dan nog maar een paar foto's tegen de verveling van al die lappen tekst. By far mijn oudste lok is deze 103, die eigenlijk qua tijdperk niet meer past, zeker met zijn IR-sleep, maar ik blijf het een mooie lok en mooie combi vinden. Deze brave jongen, want nooit gezeik, (de lok he, niet mijzelf :twisted: :roll: 7(8)7 ) is al zowat 25 jaar oud. Jazeker, vroeger was alles beter. Toen mocht je nog 130, was corona bier, boeide CO2 uitstoot niemand wat, hadden we nog wel eens echte winters en reed de NS ook gewoon als er 3 cm sneeuw viel.

In ieder geval mag ie even poseren bij weer wat groen, waar precies een streepje zon op viel.

Afbeelding

Nou, en dan maar van een andere orde is deze ICE 3, die zijn rondjes nog door het Rheintal rijdt om de druk op de IC's wat te verlichten. Ik gooi er maar meteen even 4 foto's tegenaan, dan zien jullie ook wat groen hier en daar. Dan ga ik direct maar weer door met groenen enzo. Laterrr!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Mooiii! Vooral die rotspartijrechts op de 3e foto


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Mooie foto’s maat!

Als ik je ICE zo zie is er niks mis met je frontverlichting toch.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Thanks, boys.

Wouter, nee dat klopt, het probleem uit dat andere draadje heb ik met die ICE T van Fleischmann. Dit is een uit-de-doos-op-de-baan-en-het-werkt unit van Arnold.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ook vandaag is het veel traplopen tussen de plek waar ik de struiken enzo maak en het plaatsen. Het schiet allemaal niet erg op, maar dat is compleet in lijn met het vaccineren in dit zogenaamde Eerste wereldland. Sowieso is haast maken niet echt een key-feature van deze hobby. Anyhoerrrr, ik was daar lekker aan het klooien in het zonnetje, en toen heb ik maar een paar sfeerplaatjes gemaakt.

Afbeelding

Het zonlicht maakt het allemaal wat dramatischer, maar het heeft wel wat zo.

Afbeelding

Zo van boven is de schaduwwerking goed te zien. Ergens heeft het wel iets, immers zou je dat in het echie ook hebben in zo'n vallei met een laagstaande zon zo aan het einde van de dag.

Afbeelding

En dan nog voor de liefhebbers van wat hedendaagse treinen twee plaatjes van de Vectron. Eentje hiervan zou een zonnebril rechtvaardigen. Helaas zag ik pas later dat de lok even afgestoft moest worden, en dat heb ik reeds gedaan, maar ja....toen was de foto dus al genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Alfred »

Prachtige plaatjes! Inspirerend en om van te genieten...


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Schitterend Herr J met die schaduw platen.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Pierre »

Mooi man ... knappe foto's. ;)


Groet Pierre.

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond »

Mooie foto's met prachtige rotspartijen 👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Frank_N »

Jeroen schreef: 12 feb 2021 18:46

Ik moet nog even op jacht naar imitatie van gaas wat ze in het echt vaak over de rotsen spannen.

Misschien horre / vliegengaas? Heb een stukje dat is 0,25 mm dik (schiet me aub niet lek op een honderste)
met vierkante gaatjes (net of die geweven zijn) van 1,5 x 1,5 mm.
Kleur antaciet/donkergrijs. Misschien is het wat stug maar geschat is het een redelijke imitatie.


Groet van Frank
Plaats reactie