Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Robert_N-Nm »

Hup gooi die aardlek even om zodat de boel weer draait :lol:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Hoontje »

Ze zijn vast druk bezig de eerste wintersporters naar bestemming te brengen... Zodat ik ze over een paar weken op kan halen :twisted:
Stelletje brekebeentjes :mrgreen:

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Hee boys,

Nou Robert, aan foto's geen gebrek mag ik toch wel zeggen. Die zal ik straks eens online gooien als 'iets' aan het drogen is.

Gisteren heb ik het grootste deel van de dag in de spiraal gestaan om hem verder te bouwen. De eerste Peco rails liggen nu, wat inhoudt dat we bijna bij de "tunneluitgang" zijn. Dus......bijna aan het Ichtbare stuk beginnen.

Gisteren heb ik ook draad voor de ringleiding gekocht. Die kan ik ook al min of meer vorm gaan geven. Dan de nodige spullen bestellen teneinde alles aan te kunnen sluiten.

Ja de foto's zijn nog saai, al krijgt de spiraal echt vorm. Ik post ze wel en wie het leuk vindt om te zien, die is ermee geholpen.

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Bon, even weer de bekende saaie foto's van iets waarvan je denkt: dit wordt heu-leu-maaal niks! :twisted:

Eerst maar even mijn 'werkhol'. Dit is de kamer naast die waar Duisburg-Beksheim staat. Zagen gebeurt natuurlijk beneden, maar on-site heb ik genoeg werkplek. Naarmate de baan vordert wordt de werkplek weer veel kleiner. Heel frustrerend.....

En ik hou van opruimen! :?

Afbeelding

De spiraal krijgt zijn vorm. De laatste winding is erop nu, en straks kan ik het tracé gaan zagen dat zichtbaar moet worden. Even goed nadenken hoe breed ik dat ga maken.....

Afbeelding

Het is niet zo megalomaan grote spiraal. Ik had m ook liever niet gehad want hellingen zijn altijd een beperkende factor en zo'n spiraal bouwen is gewoon een kutwerk. Maar ja, zoveel plek heb ik dan ook weer niet over. Het is een bescheiden spiraaltje met maar 2,5 windingen, en toch gaat er veel rails in zitten.

Afbeelding

Jaaa! De eerste Peco rails is een feit.

Afbeelding

Vanaf de 'duikplank' gaat het weer richting de Roco/Flm-rails. De overloopwissels heb ik nogdig om op dat ene spoortje te komen dat zich gaat vertakken op de andere 2 modules in 3 kopsporen van 2 meter lang. Daar kan ik de trekduw-treinen dan naar dirigeren. Die hoeven dan niet de spiraal af én nemen ze geen 'dure' plek in van de gewone getrokken treinen.

Afbeelding

MIsschien rijst de vraag: hoe maak je de Peco rails nou vast aan een ander merk? Naja, ik heb een nieuwe methode gevonden. Je legt ze feitelijk in de bedding van de Fleischmann rails. De spoorprofielen zijn nagenoeg even hoog, dus ik dacht: ik probeer het eens. Met succes. Zorg dus dat je de Roco spoorstaven doorzaagt maar niet de bedding. Vervolgens kun je de Peco railstaven min of meer vastklikken in de bedding. Volpoeren met lijm en ziedaar, je verbinding.

Minder netjes, en op een kritiek plekje. Die bruine derrie is een of andere Turkse (bleeeh!) superlijm. Net wat sneller droog dan houtlijm. Links Fleischmann, rechts Peco. Er zit géén hoogteverschil in....althans , niet volgens mijn LSmodels :)

Afbeelding

Deze is feitelijk subliem gelukt. Je ziet het ook nauwelijks. Alleen aan het andere spoorprofiel. De meer glimmende rails is de Peco.

Afbeelding

Flexrails ook altijd versprongen aanleggen! Dan krijg je geen knikken in de rails. Vrij handig in zo'n helling.... Ohja, laat altijd iets ruimte, want spoorspatting heb je zo te pakken met temperatuursverschil.

Afbeelding

En zo soldeer ik op de schaduwsporen. Gewoon aan de rails. Hanteer kleurcodes! Ik weet, en meer mensen weten dit 8-) , dat ik het niet meer zo ga doen zoals bij de wisselstraatmodule van Duisburg-B. :mrgreen:

Afbeelding

Ik ga weer verder! Sporen leggen, secties maken, solderen. Brrrr........

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

wesleyv
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mei 2013 19:27
Locatie: Zweden

Re: Nog maar 'es....

Bericht door wesleyv »

Ziet er netjes uit

vraagje welke wissels gebruik je voor de overloop


M.v.G
Wesley
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Hoontje »

Zie, handige tips én nuttige, begeleidende plaatjes! Ga door zou ik zeggen :mrgreen:

Een groot dankjewel.

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Ad_M »

Jeroen schreef:Ik ga weer verder! Sporen leggen, secties maken, solderen. Brrrr........
Ik weet wat je bedoelt Jeroen.... :roll:
Bijna kerst vakantie..., en dan ook weer breinloos aan het werk met het baantje :mrgreen:

Succes en leuk dat je dit allemaal deelt, zaten zeker al een paar handigheidjes bij

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Okay,

klein mijlpaaltje. De linkermodule (we hebben er 3 vooralsnog) is qua bedrading klaar. Viel me niet tegen. Überhaupt valt het tegen om bedrading een beetje netjes te leggen. Ik moet zeggen dat ik door het hier en daar te hebben gezien (lees: afkijken) me wel ertoe heb weten te zetten om het nou eens netjes aan te leggen. Bedrading aanleggen met een raamwerk helpt dat idee wel een beetje, want je kunt nou eenmaal niet meer kriskras zaken direct verbinden.

Ik zal hier nog wel even een fotootje van maken. Voor jullie idee zitten alle bloksecties aan een printerstekker (daar is vast wel een moeilijker naam voor.... 8-) :geek: ). De ringleiding bestaat uit digitaal 'plus-min' en wisselspanning 'plus-min' (ja, ik weet dat het wisselspanning is in beide gevallen.....sssssshht!). De ringleiding wordt (door)verbonden middels een speakerstekker. 4-polig, dus dan komt het mooi uit.

allright, nu dapper door met de rest.....maar ik heb de smaak te pakken.

Jojo!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Maurits71 »

goeeed bezig


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Nog maar 'es....

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen, jij ook de allerbeste wensen.
Sucses met je project ;)


Groetjes Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Oké,

Natuurlijk volgens jarenlang gebruik krijgen jullie de foto's weer veel te laat. Tja. Bouwen of fotograferen? Als ik eenmaal aan de gang ben dan moet ik even door. Kan dan nu ook met gepaste trots melden dat de middenmodule inmiddels ook bedraad is. Enkel het schaduwdeel welteverstaan. De verdieping erboven krijgt natuurlijk ook nog het nodige aan draden wat aangesloten moet worden, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst die verdieping bouwen. En als ik dat nu al had gedaan kwam ik er minder makkelijk bij. Het is ook allemaal zo logisch 8-) . Wijze les? Maak een soort plan. Naja, laat maar, dat doe je toch niet. Ik niet, althans. :mrgreen: Echter, denk nou wél FF goed na over wat je allemaal wil gaan doen. I know -ik heb 'al' 2 projecten min of meer totaal gebouwd-, en ben vooral van het motto 'gaan met die banaan', maar: denk na! Dus: "als ik dit nu 'lekker' bouw, kan ik er dan straks nog wel bij? 'Waar gaat deze schroef heen; moet hier nog bedrading onder/naast/boven'. Leuk, die servo's:'moet er nog een spoor/tunnel/bezetmelder/transformator/kernfusiereactor/wat dan ook onder/naast/boven? Enfin, je snapt 'm wel.

So far lukt het me aardig om zo met stapjes te werken. Helaas kom ik dan dus tot de nare conclusie dat ik de nare klussen echt even moet doen voordat de zon gaat schijnen in sceneryland. Vandaar dus 2 modules met draden, die ik had gesoldeerd aan de rails (5-7 cm lang; soms langer als je zeker weet waar je draad heen moet) en die allemaal ergens aan moeten hangen. Of aan een ringleiding, of aan een bezetmelder. (TIP: plan ook de locaties van deze dingen. Liever lange UTP kabels dan lange draden van de bezetmelders. Waarom? Makkelijk en......ja.....elektradiscussie). Naja, we snappen 'm wel, toch? Het wordt ook wel weer een erg lang tekstverhaal zo. Nog één module te gaan en dan kunnen we weer even andere dingen gaan doen.....

Ohja, ruim je werkplek verdorie nou eens op! :geek:

Afbeelding

En hier doe je het dan voor. In mijn ogen is het netjes en geordend genoeg. Uiteraard zijn alle verbindingen tussen draden gesoldeerd en zit alles verder gewoon muurvast (maar niet te strak :!: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klein overzichtsplaatje van de modules. We zien hier de middenmodule en de rechtermodule met een deel van de spiraal. Het raamwerk nodigt uit het 'netjes' te doen, maar het vergt ook wat hoofdbrekens. Je wilt immers niet alle draden onnodig lang maken. Nergens voor nodig, duur, en veel werk. Veel werk is het sowieso al....

Afbeelding

Dit is de derde module. Je ziet hier de bovenste print, de Xtreme keerlus van Rosoft (Wim, mocht je meelezen: dank voor je geduld en begrip) en daaronder weer een s888blablalblalbab16dsnnnxndd ding. Bezetmelder dus. De planning voor de ingangen van deze zijn al gemaakt. Nu ...."alleen nog effe aansluiten". In de spiraal. Leuk, dat modelspoor. :evil:

Afbeelding

Toch iets meer in detail dan maar voor de mensen die het wellicht iets interesseert. Hier de stekkers van de vorige post. Onder is gewoon zo'n Speakon speakerstekker. Dat ik daar, met mijn bandervaring, niet zelf op gekomen ben. 4 polig, dus perfect voor een ringleiding van DCC (of wat dan ook) en AC voor de lampies enzo. Gaat ie stuk? Koop je een nieuwe, deze shit is gewoon al jaren universeel! Dan dus de welbekende printerstekker die bij mij de bezetmeldpunten en dat soort signalen doorgeeft.

Afbeelding

......en hoe soldeer je die dan? Naja, die speakerstekkers is bij male gewoon schroeven als een kroonsteen, en bij female even solderen. (ofwel: bij male gewoon draaien en plooien en erin steken, en bij female eerst de boel goed warmstoken voordat je alles kan dichtkitten :roll: :lol: ). Dat is een perfect karwei als je bent uitgerust als mens met 4 handen. Heb je niet. Dus.......was mijn schoonpa zo attent om mij met Kerst van een presentje te voorzien: een apparaat met 2 krokodillenklemmetjes (Ja hoor, 3 x woordwaarde!) en een vergrootglas van de Lidl. Werkt echt uitstekend. Je klemt de stekker in het ene klemmetje, het te solderen draad (noteer welke waar in moet!!!!!) in de ander, even oplijnen. Bout erbij, soldeer erbij, gootje loopt vol, soldeer, bout weg. Klaar. Echt heel easy. Als je de tools hebt.......en ja, daar is een spreekwoord voor. :?

Afbeelding
sorry, de foto is ruk, maar het gaat even om wat je moet zien, niet waar je als kijker naartoe wordt getrokken in de foto....die foto's komen wel weer

Oké, ik ben FF klaar met typen en ga maar weer.....verder!

Jojo,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Hoontje »

Ha Jeroen (en Linda!)

Beste wensen nog!
Bedankt voor de tips aangaande de stekkers! Dit aspect van de modulebouw heeft me al heel wat hoofdbrekens opgebracht...

Bouw ze!

groetjes

Alwin



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Nog maar 'es....

Bericht door pp4trains »

Ik volg het al een tijdje. Moet zeggen dat het weer veelbelovend uitziet.
Ik zette zelf die sub-D vast met een schroef in het hout. Werkt ook prima

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Ad_M »

De vaart zit er lekker in Jeroen 8-)
Massa's tijd en werk gaat hier in zitten, kon op gegeven moment geen draad meer zien
Maar merkte wel de voldoening toen de eerste trein over het nieuw betraden traject ging

Erg handig dat extra handje, heb mijn jatten iets te vaak verbrand aan die bout :evil:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

yep, same here......

(dit ging over het poten fikken ipv draden en rails aan elkaar verbinden......)

Inderdaad wordt de grote test (morgen??) of we 'live' kunnen met de baan. Zou alles het doen? Krijgen we een lok voorbij die keerlus-schakeling? Is de ECoS opgestart en krijgen we meteen een braaf 'GO' van dat appraat, of zegt ie kkkrrcchhht en 'STOP' wat een kortsluiting zou inhouden?

Ik heb alles kleurgecodeerd, en ik hoop maar dat ik dat goed heb gedaan.

@Ad, jij had 200 draden gelegd? Ik heb niet geteld, maar het is nu al onnoemelijk veel werk. En dan hebben we 1/3 van het Rheinprojekt erop zitten qua elektra. Dan nog een stukje achter Beksheim, en dan nog....en dan nog....en dan nog......


Gelukkig zijn de 'en-dan-nogjes' jaren-termijnplanning. Voor Lochem moet deze 1/3 gewoon werken. Roaarrr! :twisted:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Nog maar 'es....

Bericht door evo »

Hey Jeroen, jij gaat weer als een trein! Die onderbouw ziet er erg verzorgd uit en met de bedrading ben je ook goed bezig. Maar schiet effe op, want ik wil een rijndal zien :lol:
Ik heb wel een tip mbt de bedrading: op sommige plekken zie ik dat de draadjes vrij strak gespannen zitten (vooral in bochten). Daar moet je erg mee uitkijken, want dat kan in de toekomst problemen opleveren. Als je bv. bij het werken aan de baan of verplaatsen van de baan tegen zo'n strak stuk draad aanstoot, kun je (interne) draadbreuk krijgen. Dit zijn bugs die bijna niet te vinden zijn (sprak hij uit ervaring...).


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Modelspoorbarry »

Hai Jeroen,

Ik volg jouw baan met veel belangstelling.
Mag ik naar aanleiding van de foto's een vraag stellen?

Op een van de foto's zit de verwarming onder jouw baan. Gebruik jij die verwarming?
Indien ja, geeft dat geen (vreemde) effecten op jouw baan, zoals het werken van het hout of de rails?
Kan mij voorstellen, dat de baan (plaatselijk) relatief warm wordt t.o.v. de rest.

Ben bezig met een nieuw ontwerp. Ik wil een radiator verplaatsen om te voorkomen, dat deze onder mijn baan komt, vanwege effecten op de baan.
Als jij geen nadelig effecten hebt, is het vraag of ik de radiator moet verplaatsen. Vandaar mijn vraag.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Nog maar 'es....

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Het ziet er inderdaad weer indrukwekkend uit :o
Zo te zien is dat werk niet van de afgelopen dagen en ga je wel gepland te werk.
Ik blijf het natuurlijk volgen en wat die draden betreft daar zit ik ook mee , ben er ook in de komende maanden zoet mee :mrgreen:

Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Ron »

J. the Builder :mrgreen:

Ben zeer jaloers aan het worden op je afwerking met die dradenzooi.
Good luck met het testen vandaag.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Dank voor de respons, guys!

@evo,

Ja, ik heb ergens gelezen dat er niet teveel spanning op de draden mag staan. Als ik de foto's zo eens nader bekijk ga ik straks wel even controleren of er niet teveel spanning op staat hier en daar. De draden die ik denk dat je bedoelt zijn overigens de draden van de ringleiding die wel iets strakker staan dan de rest (welke bestaat uit dunne draden, die standaard Brawa rommel). Het lijkt me dat die dikkere speakerdraden wel iets kunnen hebben, niet? Maar share your opinion!

@barry,

Nu je het zegt......hout werkt altijd, daar is vrij weinig aan te doen. Ja, hem lekker op die zolder laten staan, dat is het allerbeste, maar dan krijg ik Streit met Hans :mrgreen: . Je ziet op de foto's ergens de lange kopsporen in het schaduwstation? Gisteren zag ik dat daar bij de module-overgang er een hoogteverschil was ontstaan. Ik natuurlijk helemaal apeshit, want ik had alles honderd keer nagemeten. Ik hing daar met m'n kop boven die overgang en voelde......de warmte van de radiator. Toen ging bij mij wel ff een lampje branden ja. Uiteindelijk bleek dat ik de slotbouten even iets strakker moest aandraaien (hout werkt....) maar dat zou best door de verwarming kunnen komen ja. Ik denk dat je je radiator niet veel hoeft te verplaatsen in normale omstandigheden. Kijk, bij moduleovergangen luistert het nauw, dus mocht je zoiets gaan bouwen.....dan zou ik er wel even rekening mee houden.

Overigens liggen de lage sporen ook boven de verwarming en daar heb ik niks van gedonder mee. Ik ga gewoon voor de maximale precisie en zal die hogere sporen gewoon eens even nameten en alles. Wordt vervolgd.

En ja, ik wil verdomme ook wel eens een Rijndal gaan bouwen! :evil: :evil:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Ron »

En ja, ik wil verdomme ook wel eens een Rijndal gaan bouwen! :evil: :evil:
Rustig nou maar. :lol: :lol: :lol:

Met die spurt die jij hebt ben je over pakweg een maand al aan het groenen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Krab »

Veel vlugger Ron denk ik hij gaat letterlijk als een straaljager te keer :mrgreen:

Hoi Jeroen ,je kunt ook een isolatie matje ter hoogte van de radiator onder je baan doen ;)



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

......daar moest ik maar eens op Googlen.

@all: foto's van draadjes geloven jullie wel, he? Vandaag weer stukken verder gekomen met de dradenboel. De keerlusmodule is zowat bedraad, de 2e S88 heeft 'al' 6 draden, weggewerkt en wel. Toen moest ik FF ontspannen (drummen, roken, bierdrinken, dat soort activiteiten) en nu tijd voor eten.

Man man, wat een karwei.

@evo: mocht je nog meelezen :lol: . Op vrijwel alle draden zit minstens een vingerdikte speling. Het ziet er op de foto's nogal 'tense' uit, maar het valt gelukkig mee. Hey, thanks voor je tip! Daar kan ik er nooit genoeg van krijgen!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Nog maar 'es....

Bericht door Jeroen »

Zo, zoals sommigen van jullie al in dit draadje hebben kunnen lezen was de eerste power-up niet geheel zonder problemen. Uiteindelijk bleek er 'iets' niet goed te zitten in een draad ergens, somewhere, somehow. Alles werkt nu, en de eerste testen hebben gisteravond laat nog plaatsgevonden. Op de bekende manier. De meest lange trein en het koudste flesje Erdinger wat we maar konden vinden. Zometeen zal ik -zonder Erdinger nog FF- een filmpje maken.....als bewijs :geek: .


Afbeelding

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Nog maar 'es....

Bericht door piksov »

idd het volk wil foto's.

photos - or did not happen....


Plaats reactie