Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Zo, weer een paar maanden verder. Moet eerlijk bekennen dat er niet heel veel gebeurd is, al ben ik dit weekend weer aan de slag gegaan. Eerst maar even antwoorden!

@ Hoontje: Okay thanks voor de referentie. Zit nog een beetje te puzzelen, maar als ik rond de 6 cm hoogte verschil zit, zit ik op een stijgingspercentage van om en nabij 2,6%. Vind ik toch nog redelijk netjes. Maar het zal ook een kwestie van testen zijn. Ik kijk behoorlijk op tegen een hele geleidingsdraad te maken bij de helix.

@ Paul: Thanks, en ik ben niet zo bekend met hele en halve engelse wissels. Afijn, het zal straks prima werken en er valt genoeg te spelen met rijwegen.

@ Paul, Peter and Bob: Scherp, en ook duidelijk beargumenteerd. Ik heb in ieder geval wel al elk railstukje, elke wissel etc. van aparte voedingsdraden voorzien. Dus als ik hier en daar nog ergens moet doorslijpen hoef ik niet apart nog draden eraan te solderen. BUT, ik zal in de toekomstige bouw dit zeker meenemen!

De laatste tijd veel gelezen op dit en andere forums. Weer veel tips & tricks rijker geworden, dus ga weer snel verder. De stationsmodule begint vorm aan te nemen, echter vanwege het lage budget gaat het echt wissel voor wissel. Foto's houden jullie nog tegoed.

Voor nu nog even snel door!


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Nog even twee foto's van de vorderingen... :roll:. Kan nu wel zeggen dat ik meters maak :lol:.

Afbeelding

Afbeelding

Nog drie sporen en dan is de structuur van de stationsmodule af, en kan ik de module-overgang in orde maken zodat deze modules ook van elkaar losgekoppeld kunnen worden. Sporenplan is in de tussentijd wel iets gewijzigd, zodat het station een logischer doorloop krijgt. Nu snel door! :mrgreen:


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Hoontje »

Het ziet er zoals altijd weer strak uit!
Hoe ga je je moduleovergangen maken? Rails vastsolderen op een printplaatje of messingschroeven? Ikzelf soldeer de railstaven vast op 4 messing schroeven. Cosmetisch een dikke 0, maar echt hufterproof.. (Zolang je ze goed soldeert, in mijn geval wil er nog weleens eentje losbreken... ;-) )

Succes verder,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Hey,

@ Hoontje: met soldeer-op-schroeven methode.

Zo, de laatste 3 sporen voor de stationsmodule zijn gelegd. Daarmee kan ik nu de module afkoppelen (moet nog wel even doorsnijden... :roll: ), en kan ik eens aan de onderkant bezig om wat orde in de dradenchaos aan te brengen, en al het één en ander aan te sluiten. De sporen op de stationsmodule moeten nog wel enigszins uitgelijnd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Goed! Dus. Snel weer door :mrgreen: .


grt,
Thijs

Am Waldrand

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door henry »

indrukwekkend station, blijf je volgen

gr henry


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Maurits71 »

:o , 2 perrons, met 4 sporen in totaal en de rest opstel en doorgaand, klopt dat ?

zit met bewondering naar de strakheid van het leggen te kijken

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door spoor65 »

waarom zou dat niet kloppen Maurits?

kan prima toch.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Evoluzione
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2012 11:29

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Evoluzione »

Volgens mij vraagt Maurits of zijn beeld van je station klopt Freddy.

Je modules en spoor ziet er strak uit! Ben benieuwd hoe de aankleding straks wordt :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Hey,

Ja het wordt een vrij fors station met inderdaad twee eiland-perrons. Maar voor nu moet die module even "rusten" (lees: budget issues voor de wissels :mrgreen: ). Maar ik had nog een klein stukje te maken op de wisselstraat voor het station, namelijk twee opstelsporen. Dus dat maar even gedaan! Foto's zeggen meer :D

Afbeelding

Ik zie nu dat ik het lange spoor nog ietsjes moet uitlijnen. Daarbij ook nog een stukje van de oude baan weer terug geplaatst. Dat zal t.z.t. weer in het landschap verwerkt worden. Ook voor het andere spoor moet ik nog zo'n Weinert-stootblok-setje halen.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, en nu de laatste draadjes onder de baan in orde maken... en dan... (belastingdienst, schiet eens op met de teruggave :twisted:, wij willen door! )


grt,
Thijs

Am Waldrand

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Thijs

vraagje, met het leggen van de sporen werk jij met een laser of zo?
man wat ligt dat strak.
en als iets bewaard heb je nog wat en daar bedoel ik mee je stootjuk als alles zo wordt als bij dat stukje dan wordt het heel mooi
o ja nog een vraagje, jij heb van die hele mooie schakelkasten die bij de wisselstraten horen waar heb jij die vandaan? ik ben ook op zoek naar zoiets.

gr Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

wim lagerwaard schreef:Hallo Thijs

vraagje, met het leggen van de sporen werk jij met een laser of zo?
man wat ligt dat strak.
en als iets bewaard heb je nog wat en daar bedoel ik mee je stootjuk als alles zo wordt als bij dat stukje dan wordt het heel mooi
o ja nog een vraagje, jij heb van die hele mooie schakelkasten die bij de wisselstraten horen waar heb jij die vandaan? ik ben ook op zoek naar zoiets.

gr Wim
Wim, dank voor deze complimenten. Ik hoop dat de hele baan zo mooi wordt als rondom het stootjuk. En nee geen laser, gewoon nog steeds ouderwets op het blote oog :mrgreen:

Met de schakelkasten bedoel je waarschijnlijk deze. Gelijk ook een link waar je ze kan halen (n-spoorstore natuurlijk :twisted: ).


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door traiNiac »

Prachtig aangekleed stootblok Thijs, dat belooft wat voor de rest!



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door wim lagerwaard »

Thijs bedankt voor de link.

Gr Wim


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door martindomburg »

Hoi Thijs,

Indrukwekkende wisselstraat, ligt er netjes in zeg (* mis een duim icoontje, bij deze *)

groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Jeroen »

(* mis een duim icoontje, bij deze *)
Hey Domburg, ga dan maar lekker bij Beneluxrailtrackgleisferrodever posten joh! 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Goedenavond,

Ten eerste dank voor de complimenten heeren!

Zojuist de heer Domburg op bezoek gehad met de levering van het Dinamosysteem en de nodige tips/tricks en support. Weer het één en ander te weten gekomen, en nu kan ik weer een heel stuk verder. Dus volgende week ga ik mezelf eens in het diepe gooien in OC32 aspects, pin writing configs en weet ik wat voor ongein. En met een beetje geluk kunnen we over een niet al te lang termijn eens rijden.

Nadat Martin was vertrokken nog even een stootblok in elkaar gezet en op de baan geknald die ik zojuist had binnengekregen. Moet nog wel wat bijgewerkt worden, maar hij staat.
Afbeelding

Afbeelding

Ook nog deze knalrode FLIRT binnengekregen. Voor het prijsje kon ik hem niet laten liggen.
Afbeelding

Afbeelding

Nu rap verder, zodat we volgende week voor het eerst eens wat te programmeren valt.


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door martindomburg »

Graag gedaan Thijs.

Complimenten Hoe alles is aangelegd!!!! ook je voorbereiding zie je niet vaak.

Succes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Hoontje »

Tjonge die Domburg reist ook heel het land door!

Kan niet wachten tot de filmpjes met eerste slepen die jou imposante wisselstraat nemen. Succes met aansluiten, maar met de handleiding en Domburg Trainsupport moet je een heel eind komen!

Groetjes

Hoontje



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door wim lagerwaard »

Haal Thijs

Mooie aankoop die flirt, die is echt mooi.
Ik las dat je ook een oc32 aan heb geschaft ga je daar de servo's mee bedienen of ga je daar ook andere dingen mee aansturen zoals seinen?

gr Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Hey,

@ Martin: Dankje. Veel tijd gehad ook voor de voorbereiding, nu wordt het de kunst van aansluiten! Net ook de Voeding 7,5V en missende kabels binnen. Als morgen jou bestelling nog binnenkomt kan ik weer een heel stuk verder.

@ Hoontje: Ik moet met de hulp van Martin en de nodige handleidingen een heel eind komen. Die filmpjes gaan nog eventjes duren, maar deze worden t.z.t. zeker gedeeld.

@ Wim: Dankje, ik vind die Flirt ook erg mooi. Was/is bij Menzels in de aanbieding. De OC32 ga ik zowel de servo's als relais, seinen en overige scenery/ledjes mee aansturen. Ik gebruik zelf het gehele Dinamosysteem, en worden dus ook met RM-U aangestuurd. Ik zag dat jij deze ook gebruikt maar dan voor de seinen? Neem aan dat jij dit via DCC/USB aansluit als aparte interface? Ik blijf het zeker volgen. Foto's van het aansluitwerk en je bevinden zijn zeer welkom :mrgreen:

En nu rap weer door met het nodige aansluitwerk. Draadjes, draadjes, draadjes... :geek:


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door traiNiac »

Ziet er goed uit Thijs! En die Flirt is inderdaad mooi (gefotografeerd)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door ZThijs1 »

Hey,

Zo dat is weer een tijdje geleden. Druk op werk en het mooie weer zorgde natuurlijk dat er niet heel veel gebeurd is aan de baan. MAAR, we hebben gereden! Misschien wel enkele centimeters, echter de eerste module doet het. Ben nog druk aan het inregelen in iTrain en alle servo's en relais afstellen, maar de grote opluchting is dat alles het doet. Het inregelen gaat nog een flinke klus worden. Even wat foto's van het resultaat:
Afbeelding
Het is me toch nog veel werk om alles goed te krijgen, maar we gaan gestaag door. Echter de baan is ontzettend vies, dus het rijden wil nog niet echt lekker. Flink poetsen dus...

Afbeelding
Nog even een foto van de onderkant, dit is wel de ergste module met de elektronica-tjak. Vooral de vele relais voor de wissels en verlenging van blokken doen het hem. Sommige draden dienen nog wat beter weggewerkt te worden, we komen er wel. Onderin de foto zit de "ringleiding", die doorgelust kan worden met speakon-connectoren.

We gaan weer gestaag verder met deze module en binnenkort het aankoppelen van de "inrij-van-de-wisselstraat-module". Hiervoor moeten nog de nodige sub-D 25 connectoren gebakken worden. Misschien als de baan een beetje schoon is en de wisselstraat ingeregeld is kunnen we de eerste bewegende beelden laten zien.


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Robert_N-Nm »

Laat maar zien die eerste meters. Ik ben erg benieuwd. Ik ben nooit verder gekomen dan een profiboss die ik met een kroonsteen aan een paar houtje-touwtje draadjes hang dus die onderkant ziet er bijkans indrukwekkender uit dan de bovenzijde.

Overigens. Ik neem aan dat je weer bovenleiding gaat plaatsen??

Overigens, voor een leuk stootblok dat die Weinerts te schande maakt - kijk eens bij finescale und mehr

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door Wablo »

Thijs,
Alweer jarig, vorig jaar ook al :D :D :D , maar toch van harte gefeliciteerd, is inmiddels de bedrading van de tweede module al gereed, wij zijn nieuwsgierig,
groetjes,
Bert



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Am Waldrand (v2.0: 330cmx60cm)

Bericht door wim lagerwaard »

Thijs Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

Gr Wim


Plaats reactie