De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door janiegein »

ja en wat ik allemaal aan het knutselen ben voor zover mijn gezondheid dat toelaat is natuurlijk te volgen in mijn eigen draadje de Geinbaan.

maar voor hier hou ik het er toch maar op dat het digitale gebeuren niet onbegrijpelijk klinkt maar dat ik het daadwerkelijk ooit zal gebruiken dat betwijfel ik terwijl ik ook wel hardop kan zeggen dat als ik de tijd en de pegulanten zou hebben ik er waarschijnlijk wel voor open zou staan.

maar ik vrees dat het investeren in geld en vooral tijd om dat echt begrijpelijk te maken ik er niet in wil steken.

dus hou het er maar op dat ik trouw Martins draadje blijf volgen en daarvan dan te genieten.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door martindomburg »

Tijd voor een update mensen!!!!

Vanavond een lekker productief avondje geknutseld. Was wel weer even lekker na twee weken narigheid :(
Afgelopen vrijdag hebben wij na een ziekbed van 3 jaar afscheid genomen van mijn schoonvader. Hij is op 54-jarige leeftijd van ons heen gegaan na drie jaar gevochten te hebben tegen kanker.

Het leven stond even een twee weken volledig stil, en deze week weer het werk opgepakt. Uiteraard gelijk weer volle bak werk, dus je zult begrijpen dat een avondje rommelen met een Rocky playlist op Spotify op de achtergrond zeer welkom was.

Ik heb vandaag twee items gerealiseerd.

Het eerste is de helix die het paradespoor met 1,5 omwenteling naar het station zal brengen. Ik heb de draadeinden geplaatst en de eerste laag hierop gelegd. Alles ligt nog los en is nog niet gesteld, eerst wil ik de paradespoor goed hebben liggen.

Afbeelding20191002_170547 by Martin Domburg, on Flickr

Uiteindelijk is dit het resultaat:

Afbeelding20191002_224231 by Martin Domburg, on Flickr

Zoals je kunt zien is het trace van het paradespoor bijna bij de wissels van de helix. Hier komen 4 sporen naast elkaar. Zo krijg ik in elke richting een mini schaduwstation. De trein die erin rijd gaat er pas uit als er een andere trein in de helix staat.

Afbeelding20191002_224225 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191002_224240 by Martin Domburg, on Flickr

Hier ligt het kurk nog los en met de rails vastgeniet op het hout. Ik twijfel nog of ik er verkanting in wil hebben......
Ben der nog niet helemaal over uit of dit mooi zal zijn en functioneel goed gaat werken.

Afbeelding20191002_224251 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191002_224259 by Martin Domburg, on Flickr

Ik heb eerst grof kurk vast geniet, en nadat de rails op zijn plek was gelegd langs de bielzen weggesneden.
Alles blijft los liggen totdat ik ga ballasten. maar dan moet ik eerst nog een zooi bovenleidingsmasten aan gaan schaffen.
In feite kan het best, alleen op de plekken waar ik scheidingen aan ga brengen zal ik een beetje lijm onder de rails doen.

Zo dat was het wel weer voor vandaag. Morgen start ik een klus in Zeeland, weer een modelbaan automatiseren. Met wat geluk heb ik volgende week weer een avond om te knutselen. :mrgreen:

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door janiegein »

Martin,
In de eerste plaats gecondoleerd met dit verlies.

Knap dat je de draad van de dag weer weet op te pikken en doorgaat met waar je gebleven bent.

Ik in ieder geval zal je vorderingen respectvol en met grote belangstelling blijven volgen.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door FidOo »

Mart. Mooi dat je weer ff een avondje afleiding hebt kunnen vinden na alle ellende. Das dan weer erg welkom.

Wat betreft de verkanting, ik zou zeggen doen! Er is geen reden waarom het niet zou werken toch. Op mijn clubbaan modules liggen de bochten ook schuin. Ik zou als ik jouw was een soort doorlopend H-patroon van 1mm hoog en 3mm breed maken en die door je 3d printer knallen. Hierdoor krijg je een soort flexibele strip die je dan onder de buitenkant van je bielzen kunt leggen.

Ik heb zelf strips van kurk in 2mm en 3mm hoog en 10mm breed genomen en deze langs de hartlijn van het spoor gelegd. Hierdoor heb je in de binnenzijde van de bocht 2mm hoog en buitenzijde 3mm hoog kurk. Eigenlijk een beetje zoals je dat kurk koopt van busch of noch. Alleen in verschillende hoogtes.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door enderscw »

Ziet er weer strak uit Martin!
Ondanks dat het nog los ligt.

Wouter


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door martindomburg »

Vanavond ben ik weer een avondje bezig geweest met het paradespoor.

Ik heb van Patrick Reijn een stl bestand gekregen voor verkanting van bochten. Het is een plaatje van pakweg 3 cm lang en die over de breedte van de bielzen verloopt van 0 naar 1 mm. Je schuift ze onder de rails en niet ze vervolgens vast met een takker.

Afbeelding20191015_225024 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225033 by Martin Domburg, on Flickr

Het geheel is erg mooi al zeg ik het zelf! Ik heb er een slide van gemaakt:

Afbeelding20191015_225201 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225204 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225209 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225212 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225216 by Martin Domburg, on Flickr

Voor wie de stl ook wilt hebben voor de 3D printer. Gewoon in de slicer even platleggen en vermenigvuldigen. Dan als gcode opslaan en uitprinten maar! Klik hier

Naast de verkanting voor en na de bruggen ben ik ook verder gegaan met de helix, ik heb daar de eerste set van 4 sporen gelegd. Ik moet ze nog uitlijnen. Volgens Markenburg passen er 4 sporen op zonder dat de treinen erlkaar raken, maar de twee binnenbochten zijn wel erg kritisch. Daar moet ik wel even goede aandacht aan besteden.

Afbeelding20191015_225042 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191015_225045 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding2019-10-15_11-33-05 by Martin Domburg, on Flickr

Dussss, hopelijk volgende week weer een avondje knutselen. De komende dagen geen tijd helaas vanwege drukte op de zaak.

Groetjes!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door spoor65 »

Netjes Martin,

Maar je maakt die plaatjes voor de verkanting met de 3d printer dan? of op een andere manier?

Op de foto`s zie je ze wel mooi onder de rail liggen, maar zie je niet echt duidelijk hoe en waar het van is gemaakt.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door Jeroen »

Hey maat,

Ik gebruik altijd een draadje van 1 mm doorsnede wat je onder de buitenste rail legt. Die 3D-printer moet altijd zolang opwarmen.....

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door martindomburg »

Het is te merken dat het modelspoorseizoen weer is begonnen, ik ben drukker met werken dan de modelbaan :lol:

Toch heb ik in de afgelopen weken een paar avonden wat kunnen doen aan de modelbaan. Ik ben bezig geweest met de helix die het paradespoor met het station zal gaan verbinden.

Afbeelding2019-11-15_08-39-17 by Martin Domburg, on Flickr

Voordat ik deze verder naar boven zal gaan leggen ga ik eerst de sporen leggen naar de andere kant van het station. Deze liggen verborgen onder het station. Even lekker meters maken!!!

Voordat ik daaraan kan beginnen, ik heb een ontwerpfout ontdekt bij het kleine station beneden in het dal. Deze sluit nu aan op het spoor wat vanuit het ondergrondse komt aan de rechterzijde, maar ook de omloop komt daarop uit. Probleem nu is dat treinen helemaal naar het onderste schaduwlaag moeten voordat ze terug kunnen keren. Aan de linkerzijde zit wel een overloop maar dan komt hij alsnog rechts uit. Ik ga in de omloop een lus leggen naar de ingang rechts naar het dalstation. Even ter illustratie, het dalstation krijgt gewoon een lus met twee overloop mogelijkheden naar de hoofdbaan. Nu is dat er maar 1.

Maar er is meer te melden, ik heb besloten dat er toch een stoomdepot zal gaan komen aan de linkerzijde van het hoofdstation. Lang wilde ik het niet, maar na ons bezoek aan Hamburg in Juni ging het toch kriebelen. Boven de Helix aan de rechterzijde wil ik een kleine gasfabriek bouwen naar het model van Markenburg.

Dit heeft geresulteerd in dit ontwerp:

AfbeeldingSchellenbach V14 by Martin Domburg, on Flickr

Het zal wel even gaan duren allemaal, het werk van DTS gaat voor. Maar geduld is een schone zaak :)

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery

Bericht door martindomburg »

Ben ik weer :D Vanavond heb ik een knelpunt opgelost: Bypass voor het dalstation. Voor ik de stijgsporen naar het hoofdstation kan maken moest ik dit probleem eerst tackelen.

Zoals hierboven geschreven had ik alleen aan de rechterzijde een aansluiting op het baanvak. Treinen moesten daarom helemaal naar het onderste schaduwstation rijden om te kunnen keren en het station later weer te betreden. Door een bypass te maken naar de lus kunnen treinen niet alleen rond rijden, maar ook vanaf de linkerzijde over de overloopwissels het station betreden via de lus.

De nieuwe situatie is omcirkeld:

AfbeeldingSchellenbach V14 dal station by Martin Domburg, on Flickr

Nu kunnen treinen komend vanuit de linkerzijde over de overloop de lus betreden. En via de nieuwe bypass naar het station rijden. Het complex verlaten doen ze altijd via de rechterzijde, maar dan kunnen ze in het bovenste schaduwlaag tenminste weer stijgen en terug komen in het dalstation.

Afbeelding20191117_222414 by Martin Domburg, on Flickr
Hier is de bypass goed te zien.

Afbeelding20191117_222428 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191117_222424 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191117_222418 by Martin Domburg, on Flickr

Als de lijm is gedroogd kan ik de blokken voor Dinamo aanpassen op dat stukje, de servo en relais plaatsen en aansluiten. Dan kan er tenminste weer gereden worden.

De volgende stap is om de stijgsporen naar het hoofdstation te leggen van rechts naar links. Als dat ligt en is aangesloten kan de toplaag erop en gaan we het hoofdstation aanleggen.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Zijn we weer met een update, er zit een lange tijd tussen de updates door het drukke werk. Maar ik probeer elke week een avondje te knutselen. En ik ben zeker wel weer een eind opgeschoten.

Inmiddels heb ik de linker aansluitsporen van het Schellenbach Haubtbahnhof gelegd en ben ik druk bezig met het aansluiten van de blokken hiervan:

Afbeelding20191208_220554 by Martin Domburg, on Flickr

De bochten zijn direct al verkant, waar ik precies straks het tunnelportaal ga plaatsen is nog even sterk afhankelijk hoe het depot eruit komt te zien.

Afbeelding20191201_165654 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191201_165709 by Martin Domburg, on Flickr

De kabels hier hebben nu nog een bindrug om ze bij elkaar te houden, maar inmiddels is de spiroband binnen en zal ik de bundels straks omwikkelen hiermee.

Het gaat voorspoedig en als de blokken zijn aangesloten en ingeregeld kan de bovenplaat er definitief op. Dan kan ik beginnen met het leggen van de stationssporen en de wisselstraten. Daar heb ik al veel zin in. Het doel is dat ik zomer 2020 dit gereed ga hebben. Dan kan ik me gaan focussen op het stoomdepot. Daar heb ik een leuke uitdaging want er is nog geen draaischijfbesturing naar mijn smaak. De besturing van DinaSys is buiten spel door het faillisement van PicommiT, en het huidige Ferrotronics is naar de info die ik heb ook uitgespeelt momenteel. Dan is er nog de DigiKeijs DR5052 maar deze kan weer niet met Dinamo gecombineerd worden.

Ik speel nu met de gedachten om zelf een draaischijfbesturing te ontwikkelen, voorwaarden zijn dat die compatibel met Dinamo en DCC moet zijn. Maar vooral positieterugmelding, traploos draaien en een digitale brug met geluid en licht. Het is niet onmogelijk en dan ben ik al verkocht. Nu hopen dat het financieel haalbaar zal zijn om dit te ontwikkelen. Ik hoop hier de komende maanden duidelijkheid over te krijgen.

Ook komt er binnenkort een nieuwe centrale van Dinamo met een dubbele bus, dus een verdubbeling van de capaciteit. Ik krijg binnenkort de eerste test exemplaar van VPEB om te testen. Ik ga dit hard nodig hebben want als het station klaar is dan zit er al 1 bus helemaal vol. En ik heb nog een depot, industrie en klein dalstation te maken :)

Er is ook wel weer wat toegevoegd aan het treinbestand:

Afbeelding20191208_220146 by Martin Domburg, on Flickr
Brawa Twindexx set met BR 147.5 van Arnold

Afbeelding20191208_220152 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191208_220157 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191127_133733 by Martin Domburg, on Flickr
Piko V221 met geluid

De Twindexx ziet er erg gaaf uit, heeft veel functies digitaal en alle wagens zijn Next18 voorbereid. Zo kan je de verlichting schakelen, koersborden, cabinelicht, groot licht en rangeerlicht gebruiken. Wel zijn de wagen wat gevoelig in de bochten, maar dat zijn we gewend van Brawa.

De Piko heeft me goed verrast, mooi geluid en goede rijeigenschappen.

ZO dat was het wel weer even voor nu, zodra de bovenplaat erop kan meld ik me weer :)

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Alro »

Dat ziet er weer allemaal profi uit, Martin, top!
Hoe kom je eigenlijk straks bij je rails die langs de muur liggen?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Ook daar word aan gedacht Alto, op verschillende pagina's in dit draadje leg ik uit dat ik ervoor zorg dat ik straks overal goed bij kan :)

Ik kan overal met mijn handen straks gewoon bij en de risicovolle plekken worden uitneembaar.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door RogerB »

Mooi die Twindexx en de vorderingen op je baan!


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Ronald1 »

Martin,

Vraagje over die Twindexx, geeft een bak licht zo te zien, wat verbruikt die nou aan stroom?

Groet

Ronald Meijer


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door enderscw »

Die twindex ziet erg gaaf uit! Misschien dat ik dan toch nog voor de regio DB versie ga.
Ik zie de kopbak, maar is de kap niet goed aangedrukt of die kier standaard.

Gr,

Wouter


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door FidOo »

Die kier is standaard (en mist bij het voorbeeld uiteraard wel)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door shoven »

Mooi ding hoor. Maar begrijp ik nu goed dat in elke wagon een eigen decoder moet?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Moet niet, mag wel. Zonder decoder brand alles gewoon constant. De stuurwagen is wel slim om te doen wanr dan heb je schakelende koersborden en cabinlichten enzovoort.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Debvd »

Eehh Martin,

Er wordt door Brawa gewaarschuwd dit niet te doen deze analoge rijtuigen te plaatsen op digitale baan.... brandt door namelijk

Gr Bjorn


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Ok, dat wist ik niet.

Maar ik vind dat ook weer vreemd. Klinkt mij meer als een verkooppraatje namelijk.

Als hij wel geschikt is voor een analoge trafo die ondanks een effectieve voltage van 16V, gewoon een piek kan leveren van 24V (De led's gebruiken die piek spanning) lijkt het mij sterk dat een digitale spanning dit kan veroorzaken. Ook zie ik geen vreemde techniek op de printplaten die de spanning niet aan zou kunnen.

Maar het zou kunnen dat de rijtuigen ook een analoge spanning niet volhouden, dan is het wel plausibel wat Brawa zegt.

Maar bij mij zitten er overal functiedecoders in, ga het ook niet testen hoor.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Debvd »

Nee,

Dit keer geen verkooppraatje :oops: we hadden ff 1 op de digitale baan staan en ging kort daarna uit en gaf kortsluiting....Opengemaakt en ja toch een brandluchtje er bij ....gelukkig met de next 18 deed ie het weer ;) ;) ;) had het ff heeeel erg warm.

Groetjes Bjorn


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door spoor65 »

Gelukkig hebben Martin en Steven een digitale baan.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Debvd »

spoor65 schreef: 14 dec 2019 16:26 Gelukkig hebben Martin en Steven een digitale baan.
Dan moet je er wel dus de next 18 in plaatsen !!! :-) ;) ;) ;) ;)


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door spoor65 »

waarom? op een analoog aangestuurde baan ligt de spanning gewoon hoger dan op een digitale baan, omdat je nu toevallig geen decoder in de rijtuig drukt, word de baan echt niet analoog van, en komt er dus ook niet te veel sap naar de lampjes. of heeft dit misschien te maken met de oudere centrales, die nog hogere spanning af gaven dan de tegenwoordig nieuwere centrales?

want dat vraag ik mij dan af, aangezien dat meer problemen kan geven idd.

mvg

Freddy.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie