Die zijn inderdaad stukken kleinermartindomburg schreef: Wel zonder de helixxen en de frieslijst. Die staan daar nu alleen maar in de weg, en zijn later makkelijk te vervoeren.
De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De grote verhuizing
Wow, wat een operatie! Goed dat alles soepel verlopen is!
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De grote verhuizing
Langer aan het rijden geweest, dan ik heb mogen werken.
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Tijd geleden dat er weer wat gepost is hier. We zijn bezig geweest met het voorbereiden van de reanimatie na de verhuizing. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de layout wat te gaan wijzigen. De grootste wijziging komt aan de linkerzijde waar we de helix een kwartslag gaan draaien. Dit omdat we aan die zijde ruim 60cm extra ruimte hebben.
De komende weken gaan we de baan uitlijnen en de beide helixxen opnieuw afstellen. De overgangen worden permanent bevestigd en de linker helix gaat nieuwe ingangen krijgen. Als dat gereed is zal de gehele frieslijst en de omlijsting van de baan vernieuwd gaan worden en voorzien van een verse nette laklaag. Het doel is om dit met de open dag van 16 maart geraliseerd te hebben.
In het voorjaar wil ik een start gaan maken aan het doel van dit project: De Scenery, waarvan ik heb besloten een nieuw ontwerp te maken. Door de extra lengte ontstaan nieuwe mogelijkheden en zag ik een weg om mijn oorspronkelijke 4 vereisten zonder compromissen te kunnen realiseren: Lang paradespoor, groot station, stoomdepot en goedenoverslag.
Nou dat ziet er dan zo uit:
Schellenbach V11 scenery by Martin Domburg, on Flickr
Schellenbach V11 by Martin Domburg, on Flickr
Even een walktrough:
vanaf de onderlaag kan het station van onder en boven betreden worden. De bovenste entree kent een derde spoor welke zal leiden naar een dubbel servicespoor boven de werktafel. Aan de onderzijde kan de trein kiezen om linksaf te slaan naar het station, of rechtdoor te gaan en via een stijgspoor achterlangs te stijgen naar 10 cm hoogte. Aan de linkerzijde komt dat stijgspoor dan terecht op het lange paradespoor, welke aan de onderzijde een keerlus heeft met drie opstelsporen voor een schaduwstation functie.
Het station kent twee doorrijdsporen, één in het midden en één bovenin. Links een drietal opstelsporen voor treinstellen en daaronder een goederenoverslag. Aan de rechterzijde komt een middelgroot stoomdepot met draaischijf.
De bruine vlakken zijn bergen, de grijze vlak onderin moet een dorp of stad worden. Tussen het station en het paradespoor wil ik een doorgaande weg maken met wat retail en horeca.
Vind het idee zo wel geslaagd, nu nog bouwen. (zou het dan toch dat versie 11 van het ontwerp de realiteit gaat worden?)
Groetjes Martin
De komende weken gaan we de baan uitlijnen en de beide helixxen opnieuw afstellen. De overgangen worden permanent bevestigd en de linker helix gaat nieuwe ingangen krijgen. Als dat gereed is zal de gehele frieslijst en de omlijsting van de baan vernieuwd gaan worden en voorzien van een verse nette laklaag. Het doel is om dit met de open dag van 16 maart geraliseerd te hebben.
In het voorjaar wil ik een start gaan maken aan het doel van dit project: De Scenery, waarvan ik heb besloten een nieuw ontwerp te maken. Door de extra lengte ontstaan nieuwe mogelijkheden en zag ik een weg om mijn oorspronkelijke 4 vereisten zonder compromissen te kunnen realiseren: Lang paradespoor, groot station, stoomdepot en goedenoverslag.
Nou dat ziet er dan zo uit:
Schellenbach V11 scenery by Martin Domburg, on Flickr
Schellenbach V11 by Martin Domburg, on Flickr
Even een walktrough:
vanaf de onderlaag kan het station van onder en boven betreden worden. De bovenste entree kent een derde spoor welke zal leiden naar een dubbel servicespoor boven de werktafel. Aan de onderzijde kan de trein kiezen om linksaf te slaan naar het station, of rechtdoor te gaan en via een stijgspoor achterlangs te stijgen naar 10 cm hoogte. Aan de linkerzijde komt dat stijgspoor dan terecht op het lange paradespoor, welke aan de onderzijde een keerlus heeft met drie opstelsporen voor een schaduwstation functie.
Het station kent twee doorrijdsporen, één in het midden en één bovenin. Links een drietal opstelsporen voor treinstellen en daaronder een goederenoverslag. Aan de rechterzijde komt een middelgroot stoomdepot met draaischijf.
De bruine vlakken zijn bergen, de grijze vlak onderin moet een dorp of stad worden. Tussen het station en het paradespoor wil ik een doorgaande weg maken met wat retail en horeca.
Vind het idee zo wel geslaagd, nu nog bouwen. (zou het dan toch dat versie 11 van het ontwerp de realiteit gaat worden?)
Groetjes Martin
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Dat ziet erg indrukwekkend uit!
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Martin,
Een fraai ontwerp! En ik vond de baan al zo mooi als hij was!
Een fraaie ruimte ook. Alleen vraag ik me af wanneer de volgende verhuizing is ?
Maar zonder gekheid: ik heb de laatste activiteiten met bewondering nog eens rustig doorgelezen. Wat een werk!
Jouw ondergrondse station vind ik heel mooi getroffen. Een prachtige lengte en uitgebalanceerde kleuren. Zie ik het goed dat het grotendeels uit gelaserd karton is gemaakt?
En de achterwand heb je laten printen?
Ben
Een fraai ontwerp! En ik vond de baan al zo mooi als hij was!
Een fraaie ruimte ook. Alleen vraag ik me af wanneer de volgende verhuizing is ?
Maar zonder gekheid: ik heb de laatste activiteiten met bewondering nog eens rustig doorgelezen. Wat een werk!
Jouw ondergrondse station vind ik heel mooi getroffen. Een prachtige lengte en uitgebalanceerde kleuren. Zie ik het goed dat het grotendeels uit gelaserd karton is gemaakt?
En de achterwand heb je laten printen?
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Het gehele ondergrondse station is ontworpen en gebouwd uit karton. Markenburg heeft dit gedaan voor mij
Een paar pagina's terug vind je alle details
groetjes
Een paar pagina's terug vind je alle details
groetjes
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Kleine anti-climax. Bij het tekenen van dit ontwerp heb ik er geen rekening mee gehouden dat de onderbaan te dicht bebouwd is waardoor ik problemen ga krijgen met de montage van servo's en electronica. Ik ga denk ik weer terug naar het vorige ontwerp en dat aanpassen aan de huidige afmetingen.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Martin,
Ik heb bij mijn baan gebruik gemaakt van het Bowdenkabel principe om de wissels aan te sturen. De servo's hoeven dan niet onder de wissels gemonteerd te worden maar op een makkelijker bereikbare plaats inclusief elektronica. Je kunt zo makkelijk een meter overbruggen. Misschien een optie voor je. Het is namelijk een heel mooi plan dat je nu hebt voor je bovenbaan.
Ik heb bij mijn baan gebruik gemaakt van het Bowdenkabel principe om de wissels aan te sturen. De servo's hoeven dan niet onder de wissels gemonteerd te worden maar op een makkelijker bereikbare plaats inclusief elektronica. Je kunt zo makkelijk een meter overbruggen. Misschien een optie voor je. Het is namelijk een heel mooi plan dat je nu hebt voor je bovenbaan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Klopt, moet ook eerlijk bekennen dat ik het ook nog niet helemaal los kan laten. We spelen nu met het idee om alle electronica decentraal op te gaan stellen.
Wordt vervokgt mar zoals de vkag nu zwaait ga ik toch wel verder met het nieuwe ontwerp. Zal alleen wel heel veel extra werk zijn
Wordt vervokgt mar zoals de vkag nu zwaait ga ik toch wel verder met het nieuwe ontwerp. Zal alleen wel heel veel extra werk zijn
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Ach Martin, heel veel extra werk betekend voor jou toch maar hooguit 2 weken extra er aan kwijt zijn.
Lekker doen zoals je het mooi vind, ontwerp ziet er goed uit.
mvg
Freddy
Lekker doen zoals je het mooi vind, ontwerp ziet er goed uit.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Hallo Martin, gisteravond , kerstavond, vrouw naar de kerkdienst,, je hele draadje doorgenomen. 4 uur kijk plezier. Wat een werk, wat een enthousiasme om dit zo op te zetten en vooral "doorgaan is je sterke punt. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet. Neem ook je tijd, want verhuizen gun je je vijand nog niet. Zie je gauw.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Hoi,
Ja momenteel staat de baan nog even stil, we zijn nu inderdaad druk met verhuizen en het wegwerken van achterstand met ombouwwerk door alle verhuizingen.
Maar ik verwacht in februari de baan weer rijdend te gaan maken.
Groetjes
Ja momenteel staat de baan nog even stil, we zijn nu inderdaad druk met verhuizen en het wegwerken van achterstand met ombouwwerk door alle verhuizingen.
Maar ik verwacht in februari de baan weer rijdend te gaan maken.
Groetjes
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
JAAAAAAAA DAAR IS TIE WEER
We zijn weer begonnen met de reanimatie, want 16 maart moet het rijden natuurlijk tijdens de Digitale Demodag. Althans ik ben zelf nog niet begonnen maar mijn vader (Ook N-rijder) is begonnen. Hij is momenteel bezig om de frieslijst aan de linkerzijde te verlengen en de boarding en beplating te maken/vervangen.
Maar eerst moet de helix opnieuw worden aangesloten. Deze is 90 graden gedraaid voor meer lengte en een betere bereikbaarheid.
IMG_20190109_123942 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20190109_123957 by Martin Domburg, on Flickr
De linker helix krijgt aan de achterzijde nieuwe aansluitingen. De afgaande sporen worden langs de muur naar de ingang van de helix gebracht. ZO kan ik weer wat hoogte winnen en de hellingspercentage straks van 2,4% terugbrengen naar 2,1%
IMG_20190109_124003 by Martin Domburg, on Flickr
De boarding word vervangen, en er komt een dichte plaat boven op waar de scenery op aangebracht gaat worden. Dit word een spantenbouw van 5-10 cm boven de vaste plaat.
Aan de rechterzijde ga ik de helix twee lagen ophogen om dit te realiseren.
IMG_20190109_123951 by Martin Domburg, on Flickr
Word wel wat, word rap weer vervolgt.
We zijn weer begonnen met de reanimatie, want 16 maart moet het rijden natuurlijk tijdens de Digitale Demodag. Althans ik ben zelf nog niet begonnen maar mijn vader (Ook N-rijder) is begonnen. Hij is momenteel bezig om de frieslijst aan de linkerzijde te verlengen en de boarding en beplating te maken/vervangen.
Maar eerst moet de helix opnieuw worden aangesloten. Deze is 90 graden gedraaid voor meer lengte en een betere bereikbaarheid.
IMG_20190109_123942 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20190109_123957 by Martin Domburg, on Flickr
De linker helix krijgt aan de achterzijde nieuwe aansluitingen. De afgaande sporen worden langs de muur naar de ingang van de helix gebracht. ZO kan ik weer wat hoogte winnen en de hellingspercentage straks van 2,4% terugbrengen naar 2,1%
IMG_20190109_124003 by Martin Domburg, on Flickr
De boarding word vervangen, en er komt een dichte plaat boven op waar de scenery op aangebracht gaat worden. Dit word een spantenbouw van 5-10 cm boven de vaste plaat.
Aan de rechterzijde ga ik de helix twee lagen ophogen om dit te realiseren.
IMG_20190109_123951 by Martin Domburg, on Flickr
Word wel wat, word rap weer vervolgt.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Ik was natuurlijk ook even nieuwsgierig naar "Stadt Schellenbach", mijn mond viel open. Wat een onderneming! Lezen van het draadje ook, daar begin ik vanavond niet meer aan
Groet,
Wouter
Groet,
Wouter
Oefenbaan 1 met de kids: Eiland Edward
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Martin,
Het begint er al weer aardig strak uit te zien, jij, je vader, je broer, is de hele familie N-spoor verslaafd
groetjes,
Bert
Het begint er al weer aardig strak uit te zien, jij, je vader, je broer, is de hele familie N-spoor verslaafd
groetjes,
Bert
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Ja dat kan je wel zeggen
Terwijl wij druk waren in Rijswijk was vaders druk met Schellenbach:
IMG-20190112-WA0003 by Martin Domburg, on Flickr
Sorry voor de wazige foto, zijn telefoon deed niet best scherp stellen
Ik zal binnenkort even een scherpe foto maken, want de mijne wil wel.
Ik ben vanavond druk geweest om de overgangen van de baan naar de helix te vernieuwen. Dan kan de rechter helix op zijn plek worden gezet en afgetimmert.
IMG_20190114_224106 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20190114_224051 by Martin Domburg, on Flickr
Her en der hebben we ook wat hout verwijderd en vernieuwd. Er gaat aan het uiterlijk echt veel veranderen
Allemaal ten goede van het doel dat wel.
Groetjes
Terwijl wij druk waren in Rijswijk was vaders druk met Schellenbach:
IMG-20190112-WA0003 by Martin Domburg, on Flickr
Sorry voor de wazige foto, zijn telefoon deed niet best scherp stellen
Ik zal binnenkort even een scherpe foto maken, want de mijne wil wel.
Ik ben vanavond druk geweest om de overgangen van de baan naar de helix te vernieuwen. Dan kan de rechter helix op zijn plek worden gezet en afgetimmert.
IMG_20190114_224106 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20190114_224051 by Martin Domburg, on Flickr
Her en der hebben we ook wat hout verwijderd en vernieuwd. Er gaat aan het uiterlijk echt veel veranderen
Allemaal ten goede van het doel dat wel.
Groetjes
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Man, man wat een werk zeg! ziet er wel gaaf uit al ben ik wel benieuwd hoe je straks bij de sporen achter de helix gaat komen? als ik het zo zie dan staat de helix nu vast op zijn plek?
Succes en wellicht kom ik hem nog eens in het echt bewonderen tijdens een open dag!
Groeten,
Sjors
Succes en wellicht kom ik hem nog eens in het echt bewonderen tijdens een open dag!
Groeten,
Sjors
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Word later allemaal duidelijk
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
De afgelopen zaterdag is mijn vader goed bezig geweest met de modelbaan:
En dat terwijl we zaterdag in Houten stonden
Patrick kijkt er maar vrolijk bij, Christian is al druk aan het bakken en ik......
terug naar de baan,
Hij is druk bezig om de omlijsting verder te bouwen maar we krijgen steeds meer een indruk hoe het gaat worden. En ik moet eerlijk zeggen, had het zelf niet beter gekund. De bovenkant ligt nu helemaal dicht, later worden er nog aan beide zijden tracés uitgezaagd zodat de sporen naar boven kunnen komen. Ook word er nog een sparing gemaakt voor de doorkijk bij het ondergronds station. En er komt een nieuw knoppen tabel
Maar eerst moet ik de beide helixen nog aanpassen en opnieuw aansluiten, de bedrading veranderen en de boel reinigen. Lekker rustig aan tussen het werk en de verbouwing door. Lang leve ADHD
Cheers, tot later.
En dat terwijl we zaterdag in Houten stonden
Patrick kijkt er maar vrolijk bij, Christian is al druk aan het bakken en ik......
terug naar de baan,
Hij is druk bezig om de omlijsting verder te bouwen maar we krijgen steeds meer een indruk hoe het gaat worden. En ik moet eerlijk zeggen, had het zelf niet beter gekund. De bovenkant ligt nu helemaal dicht, later worden er nog aan beide zijden tracés uitgezaagd zodat de sporen naar boven kunnen komen. Ook word er nog een sparing gemaakt voor de doorkijk bij het ondergronds station. En er komt een nieuw knoppen tabel
Maar eerst moet ik de beide helixen nog aanpassen en opnieuw aansluiten, de bedrading veranderen en de boel reinigen. Lekker rustig aan tussen het werk en de verbouwing door. Lang leve ADHD
Cheers, tot later.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Het is weer tijd voor een leuke update, mijn vader is momenteel bezig met het afwerken van het hout en het eerste resultaat is al erg goed:
Deze foto is van hemzelf,
Later heb ik deze gemaakt:
Hier zijn de panelen weer weggenomen om verder te bewerken. Ook is de plaat voor het ondergronds station verwijderd en aan een bevriende meubelmaker gegeven die er netjes een plexiglas plaat in zal gaan vrezen.
Ondertussen ben ik druk bezig geweest om de in- en uitgangen van de helixen weer te verbinden met de sporen van de schaduwstations.
Het eerste deel is al gereed:
Vanavond ben ik beginnen met het verbinden van het tweede deel, hiervoor moest ik een stuk van de helix vervangen, het gaat dan om het stuk wat de treinen naar de ondergronds traject leid:
O ja, voordat er veel reacties komen of ik overal nog we;l goed bij kan komen..... Alles is zo ontworpen dat we de panelen kunnen wegnemen. Letterlijke elke centimeter van spoor op de baan is gewoon voldoende bereikbaar.
Komend weekeind ga ik deze drie in- en uitgangen weer aansluiten op de sporen. Als dat klaar is, heb ik de rechter helix nog die aangesloten moeten worden.Verder nog een paar TM44 verplaatsen en twee opnieuw aansluiten en we bijna zijn klaar om te rijden :)Ik zeg bijna omdat er bovendien weer een nieuw bedienpaneel gaat komen met de iTrain functieknoppen en voltage- en ampèremeters.
Vandaag zijn er ook twee 27" beeldschermen besteld om straks de iTrain schakelborden duidelijk zichtbaar te maken.
Gaan we van de zomer toch eindelijk starten met het zichtbare scenery gedeelte? Na 6 jaar!!!
Groetjes Martin
Deze foto is van hemzelf,
Later heb ik deze gemaakt:
Hier zijn de panelen weer weggenomen om verder te bewerken. Ook is de plaat voor het ondergronds station verwijderd en aan een bevriende meubelmaker gegeven die er netjes een plexiglas plaat in zal gaan vrezen.
Ondertussen ben ik druk bezig geweest om de in- en uitgangen van de helixen weer te verbinden met de sporen van de schaduwstations.
Het eerste deel is al gereed:
Vanavond ben ik beginnen met het verbinden van het tweede deel, hiervoor moest ik een stuk van de helix vervangen, het gaat dan om het stuk wat de treinen naar de ondergronds traject leid:
O ja, voordat er veel reacties komen of ik overal nog we;l goed bij kan komen..... Alles is zo ontworpen dat we de panelen kunnen wegnemen. Letterlijke elke centimeter van spoor op de baan is gewoon voldoende bereikbaar.
Komend weekeind ga ik deze drie in- en uitgangen weer aansluiten op de sporen. Als dat klaar is, heb ik de rechter helix nog die aangesloten moeten worden.Verder nog een paar TM44 verplaatsen en twee opnieuw aansluiten en we bijna zijn klaar om te rijden :)Ik zeg bijna omdat er bovendien weer een nieuw bedienpaneel gaat komen met de iTrain functieknoppen en voltage- en ampèremeters.
Vandaag zijn er ook twee 27" beeldschermen besteld om straks de iTrain schakelborden duidelijk zichtbaar te maken.
Gaan we van de zomer toch eindelijk starten met het zichtbare scenery gedeelte? Na 6 jaar!!!
Groetjes Martin
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
mis nog een beeldscherm om Ziggo Sport tbv motor racen te kijken , jeetje maat ziet er al goed uit. Maar 1 ding weet ik zeker, jij heb ook een plek op de baan waar jij lastig bij kan als een trein met pech staat.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
---
Wat een project
Als ik dit zo zie denk ik van " ik ga maar weer knikkeren of zo "
---
Wat een project
Als ik dit zo zie denk ik van " ik ga maar weer knikkeren of zo "
---
Groeten ...Hans
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Martin,
Gefeliciteerd met je 36e verjaardag, nog 2 jaar dan ben ik 2 keer zo oud als jij.
Gefeliciteerd met je 36e verjaardag, nog 2 jaar dan ben ik 2 keer zo oud als jij.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Tnxs oldie
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie
Martin,
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Marc
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.