Hallo allen,
Er is weer genoeg aan de baan gewerkt om foto's te kunnen maken. Tijd dus voor een update.
Alle seinen zijn nu geplaatst, aangesloten, ingevoerd in iTrain en getest. Bij het rijden met 4 treinen tegelijk werkt het bloksysteem naar behoren. Het vraagt nog wel enige fine-tuning om de treinen zo dicht mogelijk bij het sein te laten stoppen, maar dat komt later wel.
Intussen ben ik ook weer verder gegaan met de scenery. Ik heb een deel van de rand van de baan voorzien van rotsen en groen. Vervolgens heb ik de achtergrond geplaatst.
De achtergrond is van Faller (Oberstdorf).
Van mijn vorige baan wist ik nog hoe lastig het was om die mooi strak en vlak te krijgen en mooi te houden. Daarom heb ik deze keer hulp ingeschakeld. Een professionele lijstenmaker/kunsthandelaar heeft de verschillende delen van de foto op foamboard van 5 mm dikte gelijmd en daarna gelamineerd (ter bescherming). Zie foto.
Deze platen heb ik met stukjes dubbelzijdig tape vastgeplakt. Voor de zekerheid heb ik er ook stukjes profiel onder gezet, zodat de platen niet naar beneden kunnen zakken. Het foamboard is licht van gewicht, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Gezien vanaf de deur (tegenlicht, dus ietsje donker)
Gezien vanaf het raam
Hieronder nog een paar foto's met de achtergrond
Bij de kapel
Bij de net afgewerkte tunnelingang
Bij de brug
De hoek rechtsachter (het kleurverschil komt door de lichtval in de hoek en is alleen op foto's goed zichtbaar)
Met de railbus (de lichte plekken in de achtergrond is inderdaad door lichtval, ik had een led-lamp aan)
m.vr.gr.
Hans