Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Joost,

Daar kan wel een netwerkkabel in, maar deze print is ontworpen voordat de s88n standaard is opgezet. De pinnen zijn dus anders doorgelinkt. Vandaar het verloop stukje.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Zo dat heeft even geduurd, maar ik heb de laatste tijd weer wat tijd en energie gevonden om verder te gaan met de baan. Het schaduwstation is nu volledig aangesloten en getest en dat ging eigenlijk bijzonder goed. Wel een bijzondere ervaring om hulp te hebben van mijn beide jongens van 3 jaar, die treinen besturen met de multimaus. O wat waren ze trots. :mrgreen: :mrgreen: Hard rijden was uit den boze volgens de jongens, alles heel voorzichtig. Papa was dus ook apetrots. Als ze een paar jaar ouder zijn gaan we een H0 baan bouwen in de schuur met z'n 3en, ik heb er nu al zin in.

Nu is het echter eerst tijd om verder te denken over de rest van de baan. Ik wil eigenlijk een 2 tal stations toevoegen. 1 als doorgangs station en 1 kopstation. Het hieronder staande plan vanuit WinTrack moet dat duidelijk maken. Let niet op de kwaliteit want ik moet nog e.e.a. leren van dit programma.

Afbeelding
Afbeelding


Het belangrijkste uitgangspunt was dat de stijgingen niet groter mogen zijn dan 3%, ook al rij ik met korte treinen, meer ziet er niet uit en ik moet al genoeg concessies doen. De radiussen zijn FLM R2 in de bogen. Stations mogen niet evenwijdig liggen met de bakranden voor een mooier effect en de layout moet simpel zijn en enigszins gebaseerd op werkelijke stations.

Tussen beide niveau's zit een hoogte verschil van 10cm, genoeg om nog enigszins de illusie te wekken dat dit 2 verschillende werelden zijn. Het "doorgangs" station wordt een klein haltepunt. Het idee was of hier een paradebaan te maken of een klein station. Het voordeel viel op het station aangezien treinen dan ook kunnen stoppen en er meer te beleven valt. Ik heb het plan in ware grootte geprint en er is net voldoende ruimte voor een klein stationgebouwtje.

Bij het kopstation moet een draaischijf komen ivm het rijden met stoomtreinen en dus de mogelijkheid te kunnen keren. De FLM draaischijf is een volledige overkill bij dit summiere ontwerp, maar veel andere opties zijn er niet en draaien is een must. Nu is deze getekend in combinatie met het rondhuis, maar dat is nog onzeker. Wellicht komt hier een 2 standige lokloods.

De draaischijf ligt nog weer 2cm hoger dan het kopstation. Vooralsnog leek me dat wel een mooi effect geven. Of het praktisch is weet ik niet. Op deze manier probeer ik het spoor er achter nog iets te kunnen verbergen. Verder moet er nog een verzorgingsspoor worden toegevoegd.

De bereikbaarheid wordt lastig. Dit deel wordt zo gebouwd dat het kan scharnieren met het schaduwstation. Op die manier heb ik alleen maar een echt probleem als er een trein ontspoort op 1 van de stijgende verdekte delen. Daarbij plan ik een aantal kijkgaten aan de zijkant en kan ik van onderaf via 2 gaten in het schaduwstation bij diverse sporen. Het wordt dus zoveel mogelijk open gebouwd. Middels een reinigingstrein moeten deze sporen gereinigd worden. Aangezien ik er niet echt bij kan met een schuurblokje. Ook niet ideaal, maar voor zo'n compacte baan zit er niet veel anders op.

Persoonlijk ben ik hier dik tevreden over. Hopelijk hebben jullie nog wat feedback, positief of negatief voordat ik hout ga bestellen en dit plan ga bouwen. Wellicht zie ik wat over het hoofd of kunnen zaken makkelijker.
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 15 jan 2018 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Bovenstaand plan zal het toch wel grotendeels worden. Daarom een lading hout besteld en begonnen.

Het is wel een puzzelwerkje om de spanten goed te krijgen. Door het stijgende spoor aan de buitenzijde kunnen de spanten niet zonder meer aan de rand bevestigd worden. Hier en daar moet nog een oplossing bedacht worden. Zoveel mogelijk alles in verband leggen zodat er toch een stevig geheel ontstaat.

Afbeelding

Afbeelding

Nu eerst alle spanten en de grondplaten op maat maken, daarna het stijgende spoor vast zetten en daarna kan hopelijk het geheel van spanten en grondplaten geplaatst worden. Wel als 1 geheel, want het wordt een puzzeltje. :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 15 jan 2018 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Het was heeeel errug lang stil hier. :mrgreen: Erg druk geweest, met van alles en nog wat, maar het belangrijkste was wel het bouwen van een mooie hobby ruimte. Deze is nu zo goed als af. Dit was eerst nog een oude halfsteens schuur en is nu een geisoleerde en verwarmde hobbyruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Een jaar in opslag had de baan geen goed gedaan. Railspattingen en losgelaten solderingen moesten eerst gerepareerd worden. Ik moet zeggen dat de baan eigenlijk verder wel goed reed. De rails zag er vies uit en een jaar geleden heb ik een kleinbeetje ATF gebruikt, maar de eerste testtrein reed zonder al te veel moeite zijn rondjes.

Nu eerst eens ervoor zorgen dat ik mijn treinen allemaal rijdend krijg, en daarna kunnen we verder met het bovenste niveau.

Meer updates volgens snel
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 15 jan 2018 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door Ad_M »

Mooie ruimte zeg :D
Maar pas op met dat elektrische kacheltje, de stroomleverancier gaat héél blij met je zijn ;)

Succes verder met de bouw!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Ad,

ssssst, straks hoort mn vrouw het nog. :mrgreen:

Nee alle gekheid op een stokje. het is daar binnen 5-10 graden, warm zat met de jas aan. Alleen als ik daar echt lang ben gaat de kachel iets hoger.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door maarten »

Mooie ruimte zo!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door Maurits71 »

wat een top ontwerp. heb je foto's van het stijgende spoor tussen boven en onderbaan.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Maurits bedankt voor je compliment. Het heeft ook heel wat hoofdbrekens gekost om tot dit ontwerp te komen.

Vanaf het schaduwstation loopt het stijgende spoor via de bakrand naar boven. Links achter begint het stijgende spoor. Aan de voorkant gaat dit over van de onderste bak naar de bovenste bak.

Even een foto van de 2 bakken, waarbij ik de bovenste iets heb opgetild.
Afbeelding

Hier zie je de verbinding vanaf boven als beide bakken boven op elkaar staan.
Afbeelding

Dan aan de rechterzijde (tot linksachter) heb ik een inhaalspoor gemaakt, zodat dalende en stijgende treinen elkaar hier kunnen passeren. Dit zorgt er tevens voor dat het niet zolang duurt voordat er weer een trein in beeld komt.
Afbeelding

Dit is de wissel linksachter.
Afbeelding

Daarna komt niveau 1 welke bestaat uit een keerlus met daarin het station en straks ook het stijgende spoor naar niveau 2.
Afbeelding

Afbeelding

Wat wellicht opvalt was de puzzel van de spanten. De spanten samen met de grondplaat voor niveau 1 zijn in elkaar geschoven en als geheel in 1x tussen de bankrand geschoven. Dit om ervoor te zorgen dat e.e.a. zo stevig mogelijk is zonder dat er extra stukjes hout/hoekjes gebruikt hoeven te worden.

Volgende stap is koploper inregelen. Daarna ga ik aan de zijkanten allemaal kijkgaten maken. Nu kan ik van bovenaf nog bij stilvallende treinen, maar straks kan dat niet meer.
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 15 jan 2018 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Nu ik de verschillende Loks aan de praat wil krijgen is het misschien ook wel handig dat ik de decoders goed inregel. Lang lang geleden heb ik daar eens naar gekeken, maar de kennis zit ver weg. Weet iemand misschien en webpagina of handleiding tot het programmeren van een decoder. Dus in simpele taal wat doet welke cv-waarde.

Alvast bedankt.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door Jeroen »

Ik onderschrijf de opmerking van Maurits. Geweldige baan zo met een mooi 'less-is-more'principe in het zicht. Fascinerend strak gemaakt allemaal zeg.

Voor je decoders; ik doe het op de volgende manier.

Inlezen door de ECoS. (lang) adres geven, 28 rijstappen. Dan geef ik CV "max snelheid" (ken ze niet uit mn hoofd want dat hoeft met een ECoS niet) de max snelheid die ik verantwoord vind. Dus die van het groot voorbeeld of wat ie maximaal op mijn baan gaat danwel moet rijden. Dan de rest vsn de snelheid CV's, optrek- en remvertraging uit en dan kun je je lok gaan ijken in Koploper.

Grtz,

J.


Afbeelding

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Ik zit nu al een aantal weken thuis met een hernia. Dit betekend zeeën van tijd, ideeën en motivatie genoeg, echter wil de geest meer dan het lichaam toe laat. Iedere dag probeer ik er een klein uurtje aan te werken, maar dat gaat helaas niet van harte.

De bovenste plaat ligt er nu op en de rails ligt op z'n plek. De draden zitten wel aan de rails, maar nog niet aan de decoder.
Afbeelding

De rail verbinding naar beneden maak ik later. De plaat moet er hiervoor dan weer af, maar ik moet toch nog gedeeltes uit de spanten halen om de wisselmotors te plaatsen en daarvoor moest de rails eerst op zn plek liggen.

De exacte plaats van de draaischijf is nog onzeker. Ik zal hiervan een aantal diverse opstellingen maken en foto's plaatsen. Wellicht dat jullie nog goede ideeen hebben.

Aansturen repa ontkoppelaar
Op mijn vorige baan stuurde ik de repa ontkoppelaars handmatig aan, maar nu met koploper, dus dat moet automatisch. Ik heb van een andere baan nog een aantal LDT S-Dec-4-DC decoders liggen, hier heb ik toen Flm-wissels mee geschakeld. Deze decoders kunnen ook gebruikt worden voor armseinen en ontkoppelaars. Volgens de handleiding kunnen er 8 single coil magnet accessores mee geschakeld worden. Nu vraag ik me dus af of dit werkt met REPA ontkoppelaars.

Hier de handleiding van de decoder.
http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... 3_l_en.pdf
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 16 jan 2018 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Toch nog wat tijd kunnen besteden aan de baan. De draaischijf kon eigenlijk maar op 1 plek dus die vast maar op zn plek gelegd. Tevens de bouwdozen maar eens te voorschijn gehaald en neer gezet om een goed beeld te krijgen. De foto's zijn helaas niet allemaal even goed gelukt met mn telefoon.

Het depot is maar klein, en eigenlijk onnodig voor zo'n klein station. Maar omdat ik alle gebouwen al mn bezit had deze toch maar geplaatst. Bij binnenkomst kolen, zand en water.
Afbeelding

Aan de andere zijde van het rondhuis de slakkenkuil en blaasinstallatie. De slakkenkuil wou ik maken van een peco werkkuil (of hoe heet zo'n ding)
Afbeelding

Hier een overzichtsfoto. De watertoren komt in de hoek op een verhoging.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb voor de draaischijf niet de contrarails gebruikt, maar de oprijrails. HIer kan een spijkertje in zodat de schijf op z'n plek blijft zitten als ik straks het geheel op zn kant zet om draden te solderen.

Wat vinden jullie zo van de opstelling. Moet ik nog iets wijzigingen om het depot logischer/beter te maken.


Dan het kopstation. Ik twijfel er nog over of ik het station en de fabriek moet omdraaien. (en daarmee ook de lengte van beide sporen.) ik wil graag de fabriek ruimte geven en daar is vooraan meer van dan achteraan.
Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant is het nu wel logischer. Treinen komen binnen op het onderste van de 2 lange sporen, het andere spoor is bedoeld voor het omlopen van de loc. Wellicht in dat geval het kopspoortje wat korter maken, zodat het hoofdgebouw ook meer aansluit op het perron. Nu staat het gebouw voor de wissel.


Het doorgaande station zal er ongeveer zo uitzien. Niet veel ruimte helaas.
Afbeelding

Hier nog een totaal overzicht.
Afbeelding

En hier meneer de directeur die toch wel moeilijk met zijn handen van de gebouwen kon afblijven. Toch nog iets op bedenken voordat er van alles sneuveld.
Afbeelding


Graag jullie reactie en opbouwende kritiek. Als je dingen anders zou doen hoor ik het graag, daar kan ik van leren.
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 16 jan 2018 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door BenQ »

Hannes,
Ik zie dat je ook de waterkranen hebt, deze zijn eigenlijk iets te laag.
Als je ze wil draaien zodat de uitloop boven het vulpunt zou moeten komen dan botsen ze tegen de loc.
Daarom ga ik een soort stoep maken waarop de kranen komen.
Zie ook dat je een kolenkraan hebt, ga je die nog laten draaien ?


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door marco »

Ik zie dit draadje nu pas maar wat een geweldige word dit zeg.
En wat een strak timmerwerk zeg daar ben ik jaloers op ik blijf volgen 8-)


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

garco
Berichten: 253
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door garco »

Heb je ook ergens het baanplan staan?
Dus per niveau?
Ik kan de overgangen niet precies uit de foto's en de tekening halen.

Mijn toekomstige baan heeft exact dezelfde maten, misschien kan ik dit als inspiratie gebruiken.
Laatst gewijzigd door garco op 15 feb 2017 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door FidOo »

Wat zonde dat dit baantje eigenlijk zo weinig opgevallen is. Man wat een strak gebouwde baan zeg! En het ontwerp en baanplan zijn echt ingenieus!
Super zeg! En anders doen.. nee ik zou eerder precies het zelfde willen doen!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Heren bedankt voor jullie lovende woorden, ik ga er bijna van blozen :mrgreen: :mrgreen:

Gisteren kwam de postbode uit Duitsland, hij had niet de kortste route genomen want meneer DHL had er 1,5 week over gedaan.

Een Arnold T12
Afbeelding

Een Fleischmann G4.3
Afbeelding

Afbeelding

Ik wil alleen maar tijdperk I rijden en dan moet je roeien met de riemen die er zijn en dat zijn vaak oude modellen. De Fleischmann is dan weliswaar van 1983, (bijna net zo oud als ikzelf) maar ik weet zeker dat deze set weinig daglicht heeft gezien. Zo netjes zag deze er uit. Helemaal schoon, blanke wielen etc.
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 16 jan 2018 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

Garco,

Hieronder vindt je het baanplan, zodat je enigszins een idee krijgt. Plat ziet het er echter simpeler uit dan het was.

Ik heb veel avonden in Wintrack gepuzzeld om het goed te krijgen. Wat vooral hielp is dat je de spanten in je baanplan kan intekenen en daarna kan printen. Zo kun je precies zien welke delen verwijderd moeten worden. Maar je moet ook rekening houden met ruimte voor wisselmotoren, ontkoppelaars, seinen etc.

Hopelijk kun je er wat mee.

Afbeelding
Het onderste niveau. vanaf de wissel linksboven begint de stijging.

Afbeelding
Het middelste niveau. Het achterste schaduwstation ligt op een helling. inclusief de wissels. De stijging stopt pas bij de wissel aan de linkerzijde. De rest van dit niveau is vlak.

Afbeelding
Op dit niveau loopt de stijging precies tussen de beide wissels.

Wat ik nog moet doen is het maken van kijkgaten in de zijkanten. Deze waren tot voor kort niet nodig omdat ik bijna overal van bovenaf bij kon. Nu dus niet meer. Dit zal het uiterlijk van de baan wel niet ten goede komen, maar is zeker noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door dwarsligger op 16 jan 2018 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

garco
Berichten: 253
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door garco »

Thanks, heb ik zeker wat aan.
Op het middelste niveau een keerlus zo te zien en een enkelspoor verder naar het hoogste niveau?

Ik denk dat ik het ontwerp gewoon 1 op 1 kopieer :)
Alleen wat minder sporen in het schaduwstation denk ik.


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door william »

Je weet waar DHL voor staat toch?
Doe Heel Langzaam :mrgreen:

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door FidOo »

garco schreef:Thanks, heb ik zeker wat aan.
Op het middelste niveau een keerlus zo te zien en een enkelspoor verder naar het hoogste niveau?

Ik denk dat ik het ontwerp gewoon 1 op 1 kopieer :)
Alleen wat minder sporen in het schaduwstation denk ik.
Er zitten 2 keerlussen in de baan, ook het schaduwstation heeft een keerlus!!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door gvandersel »

Waar heb je de keerlus automaten zitten in je schaduwstation?
Dit is een leuk maar complex ontwerp.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)

Onderwerp starter
dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door dwarsligger »

@Gerard,
De keerlusmodule in niveau 0 zit in de buitenste boog aan de rechterkant. De keerlusmodule op niveau 1 zit in het verborgen deel tussen de 2 wissels. (dus tussen de wissel waar je de keerlus ingaat en de wissel naar niveau 2).


@garco,
Doe je best zou ik zeggen. Ik heb de beide stations ook min of meer "geleend" van anderen :mrgreen: :mrgreen:


Ik zou het (schaduwstation) de volgende keer toch helemaal anders doen. en dat komt doordat ik eerst de baan analoog wilde gaan aansturen, maar uiteindelijk toch via koploper ben gaan werken. Het schaduwstation had met veel minder wissels gekund. Gewoon treinen achter elkaar parkeren. Dat kan zeer goed met koploper. Verder zou ik wellicht het stijgende spoor dubbel gemaakt hebben. Dat zou een betere doorloop verzorgen, echter wordt dan het schaduwstation ook kleiner.

Nou ja, kan er nu toch niets meer aan veranderen.

Wat trouwens de bedoeling was, was dat dit een handzaam baantje zou worden, die ik zo in de woonkamer kon zetten. Daar is echter het geheel iets te zwaar voor geworden, maar volgens mij heeft iedereen dat, dat we steeds maar meer willen. :mrgreen: :mrgreen:


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales

Bericht door Maurits71 »

Het was inderdaad ook mijn eerste gedachte, geen tussen wissels in je schaduw station en dubbelspoor omhoog. rest blijf het een super ontwerp vinden


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie