Gbf Unterhaltung-Oben

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Robert_N-Nm »

We komen over uit Engeland om het eens te bezien......


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door spoor65 »

mooi die gepimpte unimog en Mercedes. dat zou op zichzelf al een topic waard zijn, om te zien hoe dat gemaakt is, en wat er allemaal aan veranderd is en toegevoegd.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Robert_N-Nm »

Zeg Freddy, jij zit toch geen ideeën te ritselen voor op je modelbaantje 🙃


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door spoor65 »

:) Robert,

natuurlijk wel, beter goed gejat dan slecht bedacht, tenslotte :lol:

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Michiel »

Weer genieten van de beelden van je prachtig mooie en fijne modelbaan. Top! 8-) 8-) 8-) 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3883
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Jeroen »

Ja, wat mij betreft het pareltje van het forum!

Maak even een checklist (jawel, ik weet er álles van!) voor je baan m.b,t. op- en afbouwen. Als in: fysiek aan elkaar, connectdieshitelektrisch, bovenleiding, Unimogje plaatsen. En natuurlijk andersom als je de boel weer uit elkaar haalt. Je wordt op zo’n beurs gauw afgeleid.

Ik red het nieto, je bouwwerk te gaan zien in Utrecht want ik ben kaputt, dood, gaar, invalide-of-erger, of ik ben aan het autorijden terug naar Nederland. En als ik dat nog niet aan het doen ben, ben ik F1 aan het kijken, verlaat weliswaar want kaputtdoodgaar.

Succes alvast!

J.


Afbeelding

piksov
Berichten: 1400
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door piksov »

@J.

een man met ervaring ... dat is duidelijk ..

G.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door modelbouwer V »

Maak even een checklist
. :roll: Yep... ik heb inderdaad al een documentje gemaakt met de opbouwvolgorde en een lijstje 'ik-ga-naar-een-modetreintjesexpo-en-neem-mee...'. De stand van zaken nu is dat de halve zolder in een busje moet :evil: . Iets verkeerd aansluiten is me met een vorig baantje al eens overkomen, hoe stom kun je zijn om twee gelijke stekkerverbindingen naast elkaar te monteren die eigenlijk absoluut niet verwisseld mogen worden, toch verkeerd aansluiten tijdens het opbouwen... ai ai ai.
Grootste angst is inderdaad dat er iets in de besturing het begeeft... zeker op de eerste dag, vrijdag.... de 13e :? Maar ja, dan had ik een cirkeltje moeten maken met een analoge Minitrix trafo en 1 rondrijdend treintje. En dat wou ik dus niet...

Mocht het allemaal misgaan, hier een kort fillempie van hoe het op dit moment wél werkt.


Groetjes,
Vincent



FidOo
Berichten: 5629
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door FidOo »

Succes Vincent met de beurs. Ik zal er helaas niet bij zijn. Maar hoop op genoeg youtube video's achteraf.

De sneak-preview is wel gaaf, elke keer vergeet ik dat dit ook een stukje op jouw baan is.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1504
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Hans »

Hallo Vincent,

Wauw, wat ziet jouw baan er mooi uit.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2122
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door traiNiac »

Heel fraai!


Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door jeemka »

Beste Vincent,

Prachtig werk! Op je filmpje zie een een Eierkopf over het viaduct rijden. Van welk merk is die? Zelf heb ik er een van Lima. Daar ben ik al veel mee bezig geweest, maar die heb ik nog niet goed aan het rijden gekregen.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1158
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Wim H »

Schitterend Vincent!
En nu baal ik nog meer.... Vanwege het coronavirus heeft mijn werkgever alle zakenreizen voorlopig opgeschort. Mijn tripje naar het wonderschone Nederland gaat dus ook niet door. Met als gevolg dat ik dus niet naar Ontrax kan en je baan niet kan zien. :(
Ok, alles in perspectief, het zijn maar treintjes en er zijn veel ergere dingen in de wereld. Daar weten ze in China van mee te praten... Maar ik baal wel.
Mocht je baan nog een keer op een andere tentoonstelling te zien zijn, dan hoor ik dat graag. Naast de baan zou ik ook graag je omgebouwde Behaeltertragwagen van Minitrix zein. En de geweatherde BR 50 met metal look. En gewoon een praatje maken. :)
Nou ja, een andere keer dan maar.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door modelbouwer V »

Oei Wim, da's echt balen ja, het leek mij ook leuk om je eens te ontmoeten, volgens mij zitten op één lijn qua modelspoor en daar dan over kletsen is best leuk. Wat jammer dat het virus nu ook dit draadje al heeft bereikt :cry: Afhankelijk van de ervaringen (hoe dit baantje drie dagen continue 'betrieb' overleeft bijvoorbeeld) komt er vast nog wel eens een 'optreden' op een ander evenement. Dat lees je dan hier natuurlijk. Of, als in je uiteindelijk weer mag zakenreizen en in de buurt bent; neem dan ff contact op.

@jeemka De Eierkopf is de VT 12.5 van Fleischmann. Alleen nog tweede hands verkrijgbaar, maar misschien gaan ze 'm wel weer eens opnieuw uitbrengen. Het ding moet altijd eerst een paar rondjes rijden om warm te draaien, Fleischmann heeft de aandrijving weer flink in het vet gezet (het meeste vet heb ik verwijderd), en gaat dan steeds sneller en soepeler lopen.

Na de beurs zal ik aparte draadjes aanmaken over weatheren van materieel, ombouwen van autootjes en andere goedbedoelde knutseltips voor wie daar interesse in heeft, is dat een leuk idee?

Groetjes,
Vincent

------------------------------------------–––––––––-- dienstmededeling: -––––––––-----------------------------------------

Afbeelding


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5027
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door neudalhausenstadbahn »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .....ook Zondag met Lubach gekeken dus :mrgreen:

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door shoven »

Lijkt me een heel goed idee Vincent!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1158
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Wim H »

Hoi Vincent,
modelbouwer V schreef: 05 mar 2020 12:01 ... Afhankelijk van de ervaringen (hoe dit baantje drie dagen continue 'betrieb' overleeft bijvoorbeeld) komt er vast nog wel eens een 'optreden' op een ander evenement. Dat lees je dan hier natuurlijk. Of, als in je uiteindelijk weer mag zakenreizen en in de buurt bent; neem dan ff contact op.
Ik hoop dat je baan ook nog op een paar andere tentoonstellingen te zien zal zijn. En anders neem ik wel contact met je op als ik weer eens in het vaderland ben. Ik heb nog een appartementje in Rijswijk dus Rotterdam is niet al te ver weg. Bedankt voor het aanbod! :)
modelbouwer V schreef: 05 mar 2020 12:01 Na de beurs zal ik aparte draadjes aanmaken over weatheren van materieel, ombouwen van autootjes en andere goedbedoelde knutseltips voor wie daar interesse in heeft, is dat een leuk idee?
Dat lijkt mij een prima idee!
Groet, Wim



FidOo
Berichten: 5629
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door FidOo »

Nou ik hoor/lees zojuist dat de hele handel niet doorgaat. Jammer van alle moeite die je daarvoor nu hebt moeten doen. Maar nu heb je toch de tijd om net ff dat ene dingetje (of 2) af te maken waar je toch uiteindelijk niet aan toe komt voor zo'n beurs.

Hopelijk was je niet al aan het opbouwen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door modelbouwer V »

Tja, het was een zinloze exercitie vandaag.... eerst alles ingepakt (ik heb dus veel te veel treintjes blijkt nu 8-) ), toen alles naar beneden gesjouwd,
Afbeelding

huurbusje stond al voor de deur, maar om 15:30 uur werd het duidelijk: afgelast :o
Toen alles maar weer op zolder gezet :?
Wat een dag :roll:


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door Robert_N-Nm »

Tja, ik kan maar een ding bedenken om de pijn te verzachten.... Corona biertje erbij en een schijfje lime erin.

Op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Wel jammer want ik had het een en ander graag komen bewonderen in het spoorwegmuseum.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 676
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door enderscw »

Erg gaaf om te zien! De moeite waard om helemaal door te lezen.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door RieX »

Na de beurs zal ik aparte draadjes aanmaken over weatheren van materieel, ombouwen van autootjes en andere goedbedoelde knutseltips voor wie daar interesse in heeft, is dat een leuk idee?
Nu je toch niet naar de beurs gaat..... ;)

Overigens baal ik er wel van, want ik had je baan graag live willen bekijken!


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door 141 »

Vincent,

Jammer dat OntraXS dit jaar is afgelast. Ik had jouw project graag daar zien "shinen". Gelukkig had je ons blij gemaakt met een sneak-preview.... dat smaakt naar meer! Is het mogelijk om meer bewegende beelden te tonen in dit theater?

Groet, Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door modelbouwer V »

Hè, zeur toch niet zo :lol: Nou goed, hieronder een korte impressie van wat treinverkeer op de modelbaan, het is geen avondvullende speelfilm geworden, meer een ultra kort docu-drama :mrgreen: . Hoop toch dat jullie 't geinig vinden.


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2122
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door traiNiac »

Vincent,

Echt prachtig. De detaillering van jouw baan vind ik super en ik laat me ook inspreren door jouw opzet. Ik werk met losse segmenten, maar mis de rondlopende baan steeds vaker. n jouw oplossiung vind ik heel fraai. En ik zie dat je VW busje ruitenwissers heeft. Met dat soort details ben ik zelf ook bezig. Ga zop door. Foto's foto's foto's


Plaats reactie