Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door thevandijks »

Mooi! Met de Piko BR 82 ben ik zeer tevreden, vooral het geluid is erg mooi. Vraag me af hoe de Fleischmann BR52 het doet wat betreft trekkracht (hoeveel rijtuigen sjouwt hij een helling op?) en het geluid, is dat net zo mooi als de Piko?

Groet Hans



zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door zita »

thevandijks schreef:Mooi! Met de Piko BR 82 ben ik zeer tevreden, vooral het geluid is erg mooi. Vraag me af hoe de Fleischmann BR52 het doet wat betreft trekkracht (hoeveel rijtuigen sjouwt hij een helling op?) en het geluid, is dat net zo mooi als de Piko?

Groet Hans
De trek kracht van de Fleischmann vind ik wel goed hij neemt 6 rijtuigen een helling op met een stijging van 2,3 %.
Wel heeft de Fleischmann 4 antislip bandjes.
De Piko doet het met de 3 rijtuigen, de Piko heeft 2 antislip bandjes.
Wat geluid betreft is de Piko zeker heel mooi , maar mijn voorkeur gaat toch naar de Fleischmann.
het is wat rustiger en niet schel maar dat is mijn persoonlijke mening, er valt vast nog wat in de cv's te regelen heb ik mij nog niet in verdiept.
Of het eventueel nog decoder gerelateerd is weet ik niet ,in de Piko zit een ESU de Fleischmann heeft een Zimo.
Ieder geval heel tevreden met beide locs
Gr Zita



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door FidOo »

Mooie aanwinsten hoor, de kerstman heeft je verwend!

Ik vind dat de fleischmann het een stuk beter doet met een andere speaker. Zie hier: https://www.1001-digital.de/pages/baste ... recher.php

Ik heb alleen gekozen om de speaker niet rechtop te zetten maar plat te leggen zodat je door de cabine heen kan kijken.

Overigens is deze lok niet door mijzelf in bezit maar voor iemand anders omgebouwd.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door zita »

FidOo schreef:Mooie aanwinsten hoor, de kerstman heeft je verwend!

Ik vind dat de fleischmann het een stuk beter doet met een andere speaker. Zie hier: https://www.1001-digital.de/pages/baste ... recher.php

Ik heb alleen gekozen om de speaker niet rechtop te zetten maar plat te leggen zodat je door de cabine heen kan kijken.

Overigens is deze lok niet door mijzelf in bezit maar voor iemand anders omgebouwd.
Joost ,Bedankt voor deze tip.

Gr Zita


Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door Rtoonen »

Afbeelding

Begin december in Houten gekocht (vitrine), maar nu opgehangen. Hangt nog (bijna) recht ook.

Erg blij mee.

Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2017

Bericht door maarten »

Het is inmiddels 2018 dus gaan we hier weer verder.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gesloten