Leuk baantje met stoomloc met geluid

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Leuk baantje met stoomloc met geluid

Bericht door dwarsligger »

OMG :o :o :o :o

Wat gaaf is dat. Niet alleen om te hebben, maar vooral om de skils en apparatuur te bezitten om zoiets te kunnen bouwen.

Dat wordt een natte droom vannacht. :mrgreen: :mrgreen:


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Leuk baantje met stoomloc met geluid

Bericht door spoor65 »

BenQ schreef:Freddy,
Zie liever als aangeven dat je niet altijd met de mode hoeft mee te doen om iets moois op de rails te zetten.
Verder had ik het niet negatief bedoeld maar meer om de boel op te schudden. :mrgreen:
Ben,

Denk dat er nog minstens zo velen zijn die niet met de mode mee doen,
en ook al doen ze dat wel, das toch hun zaak, hun keus.

En jouw opmerking om de boel op te schudden, daar bevestig je dus precies mee wat ik bedoelde.
Waarom heb je anders een reden om te gaan opschudden?

Maar om dan ff op het onderwerp in te gaan.
Vervuilen, ik vind het voor en nadelen hebben.
Waardoor ik zelf dus tot nu toe ook niet vervuild heb en zeer waarschijnlijk ook niet zal gaan doen, wel eens ff een keer wil kijken met een oud rijtuig/wagon wat het effect is.

Op een baan, die realistisch gebouwd is, vind ik het zeker mooi om er ook enigszins vervuild materiaal te zien rijden, omdat het toch wel het plaatje een beetje completer maakt.

Aan de andere kant, de modellen die ik aanschaf, vind ik mooi om de details en het model.
Ben huiverig voor vervuilen omdat dan toch bepaalde details er mogelijk mee weggestopt worden, die ik wel wil zien.

En zo zie je maar, ieder heeft zijn reden om iets wel of niet te doen, of zelfs nog er over in twijfel te zitten.

En elke reden zit een duidelijke motivatie achter.

Prachtig toch dat ieder op zijn eigen manier kan genieten van zijn keus en zijn eigen materiaal.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Leuk baantje met stoomloc met geluid

Bericht door FidOo »

spoor65 schreef:
Aan de andere kant, de modellen die ik aanschaf, vind ik mooi om de details en het model.
Ben huiverig voor vervuilen omdat dan toch bepaalde details er mogelijk mee weggestopt worden, die ik wel wil zien.

mvg

Freddy
Freddy, een goede vervuiling zal de details niet weg stoppen maar juist beter zichtbaar maken. Waarom, nou neem even een draaistel als voorbeeld, deze is compleet glanzend zwart kunststof.
Hier kan je oog moeilijk details onderscheiden doordat alles 1 kleur heeft en het glanzend is. Ga je hier dmv poeders e.d. kleurnuances in aanbrengen en de glans er af halen dan zul je zien dat het veel mooier wordt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Leuk baantje met stoomloc met geluid

Bericht door spoor65 »

Hoi Joost,

Kijk, dat is een mooi onderbouwde reden waarom mss een beetje verouderen toch de moeite waard kan zijn.

En dat is dus ook de reden waarom ik het eerst eens op een oud rijtuig of iets dergelijks wil gaan uitproberen.

Maar graffiti b.v. zal ik sowieso niet gaan aanbrengen, zou gelukkig ook niet passen in mijn tijdperk ;)

Dank voor het advies.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie