Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

FidOo

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo » 19 jul 2019 10:49

Ha michiel, grappig dat je deze lok in je bezit hebt nu.
Ik kan je verklappen dat de rijeigenschappen je zullen doen verbazen, zowel analoog maar zeker digitaal.
Mijn advies is een DH10C toe te passen en deze gewoon boven op de motor met dunne dubbelzijdig tape te plakken. De rest wijst zichzelf.
1 groot nadeel aan deze lok is dat deze ook aan het gebroken-tandwiel-syndroom leidt. Vroeger of later breken ze en ratelt je lok. Mijne heeft het nu aan de hand.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Michiel
Contacteer:

Bericht door Michiel » 19 jul 2019 11:02

Bedankt voor de tips, Joost! Ik ga deze loc zeker digitaliseren, natuurlijk nadat ze analoog is getest en goedbevonden. Gebroken tandwielen lijken me niet echt een probleem, want ik denk dat vervangonderdelen voor deze populaire loc heel makkelijk te vinden zijn op de occasiemarkt.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Alro

Bericht door Alro » 19 jul 2019 15:33

Ik ben totaal geen kenner maar zie ik nu bij “zoek de verschillen” dat de deurklinken net andersom zitten?

Michiel
Contacteer:

Bericht door Michiel » 19 jul 2019 17:08

Dat van de omgekeerde deuren is goed gezien, maar is ook correct. De prototypes met oa de 200.002 hadden de deuren omgekeerd tov de eerste productieserie met oa de 200.035. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

FidOo

Bericht door FidOo » 19 jul 2019 19:06

Geinig detail. De eerste proefexemplaren (volgens mij tm Nr 020) zijn gebouwd in Kiel. Deze lok past dus perfect in mijn thema. En vervangende onderdelen is niet het grootste probleem. Je wilt eigenlijk betere tandwielen hebben.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Michiel
Contacteer:

Bericht door Michiel » 19 jul 2019 19:26

Ik heb net m'n v200 analoge rondjes laten rijden, en ze rijdt mooi rustig en soepel. Dat is dus een mooie meevaller. Dus voorlopig hoef ik geen betere tandwielen, maar ik geloof je dat dat later anders kan zijn. Maar deze loc past dus totaal niet in m'n thema, en zal dus maar heel af en toe ingezet worden op de baan, gewoon voor de lol om z'n modern Duits ding te zijn rijden tussen het antieke Belgische spul van de jaren '20 en '30. :D

Ter zijde: er waren maar 5 proefexemplaren van de V200: nummers 001 tem 005. Daarna volgde de productieseries. (heb m'n wijsheid ook maar van de wikies, hoor) ;)

spoor65

Bericht door spoor65 » 19 jul 2019 20:41

Als liefhebber van niet alleen DB tijdperk 3, maar vooral van de V200.0 en V200.1 locs, Michiel, kan ik alleen maar zeggen, prachtige aankoop.

Ik heb deze dus ook in mijn bezit, en wel digitaal, en het is een uitstekende loc.

ik mag het natuurlijk niet zeggen :roll: , maar eigenlijk mag een V200 op geen enkele modelbaan ontbreken, ongeacht welk thema je ook rijd.

Een modelspoorbaan zonder V200 is gewoon niet af. :mrgreen: :ugeek:

Dus perfecte aankoop Michiel

mvg
Freddy

Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

thevandijks

Bericht door thevandijks » 19 jul 2019 22:57

Inderdaad V200 mag niet ontbreken op de baan, vandaar dat ik er een stuk of 10 heb!

Groet Hans

Afbeelding

Michiel
Contacteer:

Bericht door Michiel » 20 jul 2019 23:19

Een heel ander verhaal, maar even absurd. Ik heb eens geprobeerd om m'n EMD DD40X van de Union Pacific door Brussel-Luxemburg te loodsen, en dat ging niet zonder problemen. De DDA40X is de grootste en sterkste enkelvoudige diesellocomotief ooit gebouwd, als waardige opvolger van de Big Boy. De locomotief is zo ontzettend lang, met een laag-hangende dieseltank, dat ze niet langs perrons in bogen kan rijden. Ook onder NEM-standaard hoge bruggen kan deze loc niet kruipen. Het Amerikaans profiel is al wat hoger, en hun N-schaal is ook een stuk groter (1:150 dacht ik). Samengenomen komen Amerikanen niet zonder verbouwing door Brussel-Luxemburg. Is is ook geen zicht, dergelijke te grote modellen; 1:150 mengt men niet met 1:160 zonder een wenkbrauw te fronsen. Het blijft dus een vitrinemodel. Wel een beetje jammer.

Afbeelding

Afbeelding

Robert_N-Nm
Contacteer:

Bericht door Robert_N-Nm » 21 jul 2019 08:23

Amerikaanse modellen zijn doorgaans in dezelfde maat uitgevoerd als Europese (1:160), de Japanse zijn afhankelijk van het type. De lokale boemels (welke doorgaans op smalspoor rijden) zijn 1:150 en de bullit trains zijn 1:160. De Engelsen doen 1:148.

Overigens zijn de vrije ruimte profielen in de USA compleet anders dan in Europa en Engeland waardoor deze loks en wagens heel veel groter zijn.

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Plaats reactie