Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Die blauwe trammetjes op foto 8 en 9 vind ik wel intrigerend. Ik zie maar 1 spoorstaaf per rijrichting. Rijden ze op gewone luchtbanden met een flenswiel als geleiding?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Toevallig werd dit onderwerp op in het Engelse TV programma aangehaald, blijkbaar is het 2e contact via de banden en de rijstroken waarop ze rijden, inductie misschien..? Ik zag wel wat gehobbel toen er 1tje de hoek om kwam..
voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Het lijkt mij eerder een tram die normaal met een bovenleiding rijdt maar de stukken waar dit niet kan of mag rijdt hij met een accu.
Zie ook onderstaande foto's, om problemen te voorkomen met de eigenaar alleen een link:
Op accu:
https://www.flickr.com/photos/tarkastad ... otostream/
Op bovenleiding, lijkt dezelfde tram:
https://www.flickr.com/photos/tarkastad ... otostream/
Zie ook onderstaande foto's, om problemen te voorkomen met de eigenaar alleen een link:
Op accu:
https://www.flickr.com/photos/tarkastad ... otostream/
Op bovenleiding, lijkt dezelfde tram:
https://www.flickr.com/photos/tarkastad ... otostream/
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Blijft een bijzonder ding
Probeer nog steeds uit te vissen hoe het met het onderstel / draaistellen zit
Ik zie spoorstaven maar ook de midden geleider en waar ie op banden lijkt te rijden... (zoals Steven aangeeft)
Mvg,
Ad
Probeer nog steeds uit te vissen hoe het met het onderstel / draaistellen zit
Ik zie spoorstaven maar ook de midden geleider en waar ie op banden lijkt te rijden... (zoals Steven aangeeft)
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
De rails is eigenlijk voor het sturen van de voorwielen, zoals bij auto's op de modelbaan.
Als deze ook voorziet in de stroom dan zal dat een stevige constructie moeten zijn.
Dan zit er onder de rail 2 stroombanen, aan elke kant 1.
Dat zie je op de een of andere manier wel eens bij monorail maar daar is de stroomvoorziening niet bereikbaar voor het publiek.
Zag bij de zoektocht wel een heel leuk treintje die balanceerde op 1 rail.
http://www.lacamomille.com/videopage/on ... TvYUM.html
Als deze ook voorziet in de stroom dan zal dat een stevige constructie moeten zijn.
Dan zit er onder de rail 2 stroombanen, aan elke kant 1.
Dat zie je op de een of andere manier wel eens bij monorail maar daar is de stroomvoorziening niet bereikbaar voor het publiek.
Zag bij de zoektocht wel een heel leuk treintje die balanceerde op 1 rail.
http://www.lacamomille.com/videopage/on ... TvYUM.html
-
- Moderator
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Italië en een heel klein stukje Zwitserland..
Naam voor dit type systeem is TransLohr, gebaseerd op de metro in Parijs. Bovenleiding is overigens niet echt meer noodzakelijk als ze er een stevige inductie lus naast hebben liggen. Dan hebben ze feitelijk de Parijse metro met een elektrische tandenborstel gekruist en dat losgelaten op het wegennet.
Fan van Alpenbanen in N(m)