Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door WilcoV »

Juist Robert en dus bepaald de klant of hij iets koopt of niet. Waarom dan zo een commotie over een keuze van een fabrikant.
Dan koopt men hem toch gewoon niet als men dat niet wil?
Een fabrikant zoals Minitrix maakt geen keuzes om ons te plezieren, maar maakt keuzes uit eigen belang. Als blijkt dat die keuzes verkeerd waren, dan zal men dat wel merken aan de verkopen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door robert »

Hoi,

En nogmaals, de meerprijs van de decoder is gunstig. De prijs van 99,95 van een paar jaar terug moet je vergeten. Dat was China productie. Je zal nu eerder kaal rond de 125-130 zitten. Ook een decoder is leuk voor de analoog rijders. Eerst eens zien wat er geleverd wordt. Dan praat ik verder.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Rob,
robert schreef:Ook een decoder is leuk voor de analoog rijders.
Misschien een domme vraag van deze digitale spoor leek, maar kan je me uitleggen waarom het leuk is voor analoge rijders?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door robert »

Hoi Henk,

Je kan een soundlok nemen, heb je analoog ook herrie(hebben we al eens besproken), je kan de max. snelheid instellen evenals de optrek en remvertraging. Nadeel blijft dan natuurlijk wel dat iemand je decoder moet instellen


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Hoontje »

robert schreef:Hoi Henk,

Je kan een soundlok nemen, heb je analoog ook herrie(hebben we al eens besproken), je kan de max. snelheid instellen evenals de optrek en remvertraging. Nadeel blijft dan natuurlijk wel dat iemand je decoder moet instellen
Geen idee of dit kan en hoe dan precies je een en ander analoog aanstuurt. Maar als het klopt, dan is de gehele discussie in 1 klap dus volledig onnodig :lol: .

Enkele voordelen:

- Je hebt als verkoper dus minder opslagkosten (minder modellen nodig)
- Je hebt minder inkoopkosten (slechts 1 modelversie tegen 2)
- Je kunt de trein over de breedte van de gehele markt kwijt (Analoog & Digitaal rijders)
- ...

én ze kunnen hun service verlening zien opbloeien omdat ze voor de analoge rijder óf een minicentrale kunnen verpatsen óf dat ze hun treintjes eenmalig om moeten programmeren... Natuurlijk tegen een kleine vergoeding. Dus ik snap het probleem dan echt niet...

Kortom; als het zover is en het model is er. (De service van Minitrix blijft om te huilen vaak(sorry Hans)) lijkt het me wel leuk dat te testen. :)

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Ooit wel eens een digitale loc analoog bestuurd? En decoder werkt meestal pas bij 8v, dus nee. Een digitale loc analoog besturen klinkt heel leuk maar het geeft niet wat je ervan verwacht.

Een analoge loc rijdt zonder decoder mooier en beter.
Tenzij ze een nieuwe vorm van aansturen weten te ontwikkelen die al reageert als je de trafo en klein stukje bediend.

Daarnaast geeft een analoge trafo een hoge baanspanning die kan oplopen tot 23vdc.

Is geen goed idee voor de levensduur van de techniek.

Daarnaast is de hele opsomming van voorraad, 1 product etc onzin. Als je 1 loc uitbrengt met een dummydecoder bedien je ook beide typen rijders. Analoog niks aan doen, wil je dcc dan druk je er een decoder in. Ik zie niet in hoe dat een nadeel kan zijn.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door spoor65 »

En met jouw laatste opmerking, Alwin, raak je nu net de gevoelige snaar voor, in dit geval, Minitrix.


Dat wij in de toekomst meer fabrikanten deze keus gaan zien maken is gewoon een kwestie van tijd,
Ook voor een fabrikant is het productie technisch gewoon interessanter om van een model maar 1 uitvoering te hoeven maken ipv 2.
Zeker in een markt waar wij het steeds minder moeten hebben van grote productie aantallen.

Scheelt ontwikkelingskosten en productiekosten voor het maken van verschillende prints in dit geval.
Daarbij komt dat langzaam maar zeker analoog rijders in de minderheid zullen gaan worden.
Dus het terugverdien plaatje voor analoge locs zal minder leuk worden voor fabrikant en verkopers.
Wat dan uiteindelijk zal gaan resulteren dat een analoog loc zelfs duurder kan gaan worden dan een digitaal exemplaar.

Enige is en blijft dan de service achteraf.
Minitrix is nu idd om te huilen voor wat betreft nalevering van onderdelen.

Als ze dat niet verbeteren, zal dat ze eerder de kop gaan kosten, dan het logische feit dat ze beter uit zijn met de weg die ze nu inslaan.

Want of je nu een analoog loc met Nem of Next koopt of een al af fabriek digitaal/analoog te gebruiken.
Als je na 2 of 3 jaar een defect hebt in een onderdeel en die is dan al niet meer te krijgen, dan zal iedere koper zich gaan afvragen of die er nog wel goed aan doet om een relatief duur merk nog een aankoop te gunnen.

Natuurlijk is deze ontwikkeling ook niet leuk voor bedrijven die alleen de componenten/decoders maken/verkopen,
maar dat zie je helaas in de hele markt terug komen, Fabrikanten van losse navigatie systemen en autoradio`s krijgen het ook steeds moeilijker omdat elk merk tegenwoordig deze al standaard in eigen vormgeving in hun modellen plaatst.

alles zal dus staan of vallen aan de hand van de service die de fabrikant zal leveren op het gebied van after-sales.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Hoontje »

Als het een verkeerde zet is van de fabrikant, zal deze dat merken in diens omzet en mogelijk de gemaakte keuze herzien. Of als mensen massaal hun model terugsturen.

Fora volspammen met verhitte discussies waar allerlei andere randzaken er bijgetrokken worden, vergelijkingen met technieken uit de jaren '80 / '90, andere merken, familie-verhalen etc. etc. etc. etc.
Heeft in mijn ogen gewoon geen zin én doet afbreuk aan het plezier van de hobby. Wie van de reageerders heeft hier het afgelopen kwartaal bij H@NS of elders een minitrix loc gekocht? Daarnaast is het volgens mij een geel NS hok, waar velen van de reageerders niet eens behoefte/vraag naar heeft. Ook zie ik enkele aannames voorbij komen of ervaringen uit het verleden. Wie zegt dat Minitrix niet een andere techniek gebruikt en dat we met testen erachter komen dat het ditmaal wél werkt? Weet je niet.
Dus sorry maar wat is nu werkelijk het hele probleem?
1 der fabrikanten maakt deze keuze, net zoals diezelfde fabrikant enkele maanden geleden modellen aankondigde die de 1000,- euro per stuk naderen. Daar valt ook iedereen over, maar zou je hem oprecht kopen als hij de helft was?

Op de Duitse fora zien we deze discussie zo'n beetje elk kwartaal voorbij komen. Veranderd het iets? Neen. Alleen de handelaren krijgen het warmer en warmer. Want die zitten er mooi tussen in. Hun afnemers gaan over de flos op basis van aannames (het model is er nog niet!) en lijken de boel te boycotten. (Ook hier wordt geroepen; ik koop hem niet want decoder vast erin moet ik niet! of iets van dergelijke strekking) (Laten we even het detail weg of het je tijdperk/soort materieel/wensenlijst-item al dan niet is)

Wat de markt erg onzeker maakt; moeten ze het model nu wel of niet inkopen. Doen ze het wel, is het niet goed (Dat koopt toch niemand?!) Doen ze het niet, dan is het niet goed. (Want: waarom verkoop jij nou die niet?!)

Dus mijn vraag again; val je hier echt over, probeer dan inderdaad een petitie te regelen of anderzins een duidelijk signaal, mogelijk samen met elkaar + handelaren/importeurs te fixxen. Of mopper een keertje en laat het modelletje links liggen.

Zo ik ga nu met m'n PIKO geel grijs NS hok spelen, misschien hang ik er wel wat minitrix wagonnetjes achter. Misschien zelfs wel niet helemaal tijdperkgetrouwe 3 assige umbau-wagens... Kunnen we daar dan in een ander draadje over vallen. :P :lol: 8-)
Maar ik ben er blij mee, en qua service, gisterenavond laat bestelt, vandaag in huis! En dat vind ik belangrijk. Dat ik de trein krijg die ik wil. Al dan niet met decoder. :mrgreen:
H@NS bedankt voor de service en aan allen andere, fijn weekend!

Groetjes,

Hoontje



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door robert »

@ Martin,

Ja wel eens gedaan. In mijn optiek een onzin verhaal wat je nu schrijft. Maar ieder zijn mening. En van welke bron komt het minitrix verhaal nu?


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Uiteraard mag je dat vinden. Dat ben je vrij in :D

Wie mijn bron is, is niet relevant voor deze discussie. Net als dat jij geen namen noemt vindt ik daar ook niet netjes

@Alwin, zeg jij wat over Freddy zijn typen op de app :mrgreen:

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Rob Fongers »

@Hoontje,

Helemaal mee eens.

Wie heeft er niet gevloekt over de beruchte NEM aansluiting van MTX welke uiteindelijk ook gesoldeerd moest worden?

Heb inmiddels ook al een eerste opname gezien van de nieuwe MTX print, heel definitief en niks te verhapstukken voor de DHZer. Kan de foto niet plaatsen i.v.m. auteursrechten. maar hij staat hier onder #40. Deze uitvoeringen zijn inmiddels ook al in de handel.

Het spreekt me in ieder geval aan dat de extra functies hier al uitgebreid gebruikt kunnen worden dit in tegenstelling bij b.v.b. een Flirt met next 18 waar gewoon niks geregeld is en je net zo goed een een NEM 651 had kunnen gebruiken.

Persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de MTC 14 (mtx uitvoering). En hoe minder lossen componenten, hoe minder er los kan gaan.

En je beslist zelf of je iets koopt. Je bent tot niets verplicht zeker niet als je zo een loc op termijn misschien wel voor 100-125 Euro kan scoren.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door robert »

Martin,

Van wat moet ik namen noemen? Mijn treinenhandelaar? Ik vraag aan jouw wat je bron is. Ik zie de relevantie niet dat het niet netjes is dat ik geen namen noem. Jij stelt dat minitrix etc. Zou ik wel willen weten wie, wat, waarom. Ik vraag aan mijn leverancier, die weet niets. Waarom moet ik dan een naam noemen? Ik vind het mooi geweest. Wie de loc wil, koop hem. Rijd ook analoog. Wie hem niet wil, lekker laten staan. Minitrix zal wel merken of het een goede strategie is of niet. De specificaties van de nieuwe minitrix mtc 14 zien er in ieder geval goed uit en , herhaling, er is nu veel in te stellen aan/in een minitrix decoder( o.k., is nog geen esu)


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Rob, waar maak je nu druk om?

Niet doen, schiet je niks mee op. Spreek me gewoon een keer aan dan wil ik hier wel verder op in gaan.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Heiko »

Modelspoorders zijn naar mijn mening in een tweetal groepen te verdelen:

Groep 1: Beginners in de digitale modelspoorwereld, die er vaak de voorkeur aan geven materieel te kopen die af-fabriek al is voorzien van een digitale decoder. Zij zitten er niet op te wachten om na aanschaf van een loc de kap er met veel moeite af te moeten halen (met de kans dat er iets afbreekt) en er een decoder in te steken. En welke decoder moet men dan nemen.

Groep 2: Zijn de gevorderden, die het als een uitdaging zien om de loc te voorzien van een decoder die door henzelf het beste word geacht om deze daarna in te gaan regelen.

Ik behoor zelf tot de 1e groep. Ik heb helemaal geen zin om zelf uit te moeten zoeken welke decoder het beste is voor de loc die ik zojuist gekocht heb. En al helemaal niet om zo`n decoder in te moeten gaan regelen. Ik beleef daar geen plezier aan. Dat is voor mij geen hobby maar een ergernis. Daarnaast zijn er ook hobbysten die juist vermaak hebben in het digtaal maken van een loc en deze naar eigen goeddunken in te regelen.

Wat kan een reden zijn dat bijv. Minitrix alleen nog maar materieel verkoopt die door de fabrikant wordt voorzien van een decoder. Is groep 1 groter dan groep 2? Is er bij de leveranciers meer vraag naar materieel dat al is voorzien van een decoder?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Rick »

Dat vind ik wel enigszins overdreven. Je vergeet trouwens de mensen die analoog rijden. ;)


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door spoor65 »

Denk niet dat groep 1 groter is dan groep 2,

Alleen word het natuurlijk wel laagdrempeliger om als groep 1 in te stappen, wanneer de locs al af fabriek een decoder hebben.

Het probleem bij groep 2 zal in dit geval, denk ik, ook nog niet eens zijn dat er al af fabriek een decoder is zit, maar de manier waarop die decoder er in is gezet.

Al vele jaren leveren fabrikanten ook modellen die al uitgevoerd zijn met een decoder,
dat was dan een decoder zoals we die zelf ook kunnen kopen, en waarvan de draadjes al keurig op de juiste plekken waren gesoldeerd.

Wou je dan toch een andere decoder er in hebben, of was die kapot, kon je volstaan met alleen een nieuwe decoder in bakken.

In het huidige geval met mtx echter, zit de decoder gewoon vast verwerkt in de printplaat, met gevolg dat je niet meer alleen de decoder kunt vervangen, dus ook geen keus hebt voor een ander merk decoder, maar meteen de gehele printplaat moet vervangen waar de decoder in geïntrigeerd is.

Dat is dan, denk ik, ook het grootste struikelblok voor de door jou groep 2 genoemde hobby mensen.

En dan blijft daarbij, het al jaren bekend staan van mtx, om zijn matig tot slechte after-sales, doordat al erg snel vervanging 's onderdelen niet meer leverbaar zijn.

Als dat laatste probleem zou verholpen worden, zou dat al de helft aan sceptische klanten schelen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Heiko »

Ik had van Minitrix toch een positiever beeld. Ik dacht Minitrix is als Miele onder de wasmachines. Blijkbaar dus niet.

Dus de kans is groot dat na een aantal jaar Minitrix geen printplaat meer kan leveren voor deze 1828?
Laatst gewijzigd door Heiko op 07 feb 2017 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Is niet groot, gaat gewoon niet gebeuren. Gebeurt nu ook niet namelijk. Kijk maar in een willekeurig boekje van een mtx digitale loc. Er staat geen nummer bij de printplaat.

Mooi voorbeeld:
http://www.nsesoftware.nl/mtdb/Minitrix ... 0001-0.pdf

Minitrix 16771, v200
Je.zal de decoder maar opblazen..... 300 euro weg. Lang leve groep 2 in dat geval. Groep 1 is nu flink de sjaak.

Groetjes
Laatst gewijzigd door martindomburg op 07 feb 2017 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Heiko »

Dus m.a.w. wil ik ook in de toekomst kunnen blijven genieten van mijn locs dan kan ik beter geen locs kopen van Minitrix? Althans die locs waar de decoder op de printplaat zit gebakken. Maar hoe kom ik hier achter voordat ik de loc koop achter?
Laatst gewijzigd door Heiko op 07 feb 2017 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Er word aangegeven of er een NEM schacht aanwezig is of dat hij enkel DCC is.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Heiko »

Een aantal maanden geleden heb ik een Fleischmann loc gekocht, art.nr. 725078 - Diesel locomotive BR 221, DB met sound.
Deze is af-fabriek voorzien van een decoder. Is deze decoder wel te vervangen als deze defect is?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door martindomburg »

Durf ik zo niet te zeggen, heb die sheet niet. Kijk ff op de zijkanten van de verpakking of er een NEM slot getekend staat. Zo niet dan even Keuterman vragen. Weet je het zeker.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 771
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door mini rijder »

Vorig jaar heeft minitrix ook al een aantal locs uitgebracht, die alleen digitaal zijn te kopen.
De "Vincent van Gogh" is er een van, en daar zit gewoon een losse decoder in. Een analoog printje zit in de doos erbij. Dus waarom zouden ze het nu anders doen?
@martindomburg, misschien een ideetje om een verloopje te maken, zodat we een next18 in een minitrix loc kunnen stoppen?

Groetjes: Robby



Rick
Berichten: 1623
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Rick »

martindomburg schreef:Is niet groot, gaat gewoon niet gebeuren. Gebeurt nu ook niet namelijk. Kijk maar in een willekeurig boekje van een mtx digitale loc. Er staat geen nummer bij de printplaat.

Mooi voorbeeld:
http://www.nsesoftware.nl/mtdb/Minitrix ... 0001-0.pdf

Minitrix 16771, v200
Je.zal de decoder maar opblazen..... 300 euro weg. Lang leve groep 2 in dat geval. Groep 1 is nu flink de sjaak.

Groetjes
Er staat een opmerking naast de leverbare onderdelen, vergeet dat niet te vermelden.

Maar goed, we moeten nu niet gaan doen alsof elke Minitrix loc na twee jaar compleet onbruikbaar is geworden...



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Minitrix 16003 NS E-Loc serie 1800 (1828) Digitaal

Bericht door Heiko »

Ik heb ook een Vincent van Gogh loc van Minitrix. Zit inderdaad een analoog printje in de doos.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Plaats reactie