Photobucket, wat is het alternatief

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3015
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Ron »

Weet ik niet zeker.
Ik heb op 27 juni nog wat geplaatst en alles staat er nog op.
Afwachten maar, want ik heb geen zin om alles te uploaden.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

Ron, jou post van 27 juni bevat geen plaatjes. Jouw laatste plaatjes staan in de post van 25 juni, ik neem aan dat je na 25 juni geen nieuwe foto's meer hebt geupload naar PB dus niet strijdig met mijn hypothese. Ik vermoed 25 juni om dat Bob Vermeulen de eerste was die problemen kreeg met een post op 25 juni. Ik weet natuurlijk niet niet wanneer hij de plaatjes heeft geupload naar PB, maar ik neem aan niet zo heel erg lang daarvoor. Ik zou toch maar even voorzichtig zijn met PB het zou zonde zijn als jouw prachtige draadje op zwart gaat. Er zijn voldoende goede alternatieven.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2197
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door traiNiac »

Dank voor de tip Andre,

Ik heb voor het laatst op 25 juni foto's op PB gezet en direct daarna op dit forum. Zojuist ook weer plaatjes gezet op PB maar die zal ik niet vanuit PB maar direct op het forum plaatsen (als ik uitgevogeld heb hoe dat moet :( ). En dan maar afwachten.


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

Gelukkig zijn je plaatjes nog zichtbaar Harry. Ik denk dat op het moment dat jij aan PB vraagt naar de directe link naar een foto dat het algorithme jouw account op slot doet. Ik zou er niet meer aankomen.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Harry en anderen
traiNiac schreef:(als ik uitgevogeld heb hoe dat moet :( ). En dan maar afwachten.
Heb net wat zitten spelen met een afbeelding.

Ik weet niet of het op een andere manier kan, maar mij is het gelukt op de volgende manier:

Onder het gedeelte waar je je bericht schrijft staat een optie bastandsnaam:

Bestaan kiezen aanklikken, een bestand selecteren, (niet groter als 128kB)

Daarna de optie bestand toevoegen aanklikken,

Daarna komt er onder aan het venster waaar je in aan het schrijven bent de opte : Plaats in bericht. Wel even opletten dat als je dat doet de cursor wel staat op de plek waar je de foto wil hebben. Ik hoop dat jullle hier wat aan hebben.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door spoor65 »

Harry,

als eerste, de foto`s mogen niet groter zijn dan 1024 x 768 pixels en max 128kb

om foto toe te voegen ga je onder het scherm waar je de tekst in typt, naar (direct onder de "bevestig" knop) naar bijlage toevoegen, daar kun je bladeren naar bestandsnaam (zoek de foto op die je wilt plaatsen)

zodra je dat gedaan hebt, klik je op bestand toevoegen.

daarna kun je het bestand in de tekst plaatsen op de plek die je wilt,
zet daarvoor ff je muis op de plek tussen de tekst waar jij de foto wilt hebben staan, en klik ff zodat de cursor zichtbaar word, en dan op de knop klikken die de foto plaatst in het bericht.

mvg
Freddy

ps, en Henk was mij dus net voor, maar beter te vaak dan te weinig.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Jeroen »

Een eerste testje met Flickr. Lijkt wel te werken!

AfbeeldingTest_Flickr_020717 (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Andre de Ruiter schreef:Er valt mij iets op, bij draadjes die PB gebruiken en na plm. 25 juni geen nieuwe plaatjes hebben gepost, zijn de foto's nog steeds zichtbaar.
Zie: Geinbaan, Hengeran, Brohl-Lutzing, Rheinteufelswald (voor sept. 2016) en vele anderen.

Ik vermoed, dat het algoritme, dat controleert of je je aan de nieuwe voorwaarden houdt, alleen actief is bij het uploaden van nieuwe plaatjes.
Mocht mijn vermoeden just zijn dan is het raadzaam om geen foto's meer te uploaden naar PB. Je foto's blijven dan zichtbaar totdat PB dit lekje ontdekt heeft, voorzover ze daar geinteresseerd in zijn.
Ik heb eens bij mijn oudste photobucket account gekeken waar ik ruim 1,5 jaar terug voor het laatst wat geupload heb en die werkt voorlopig nog prima.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2197
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door traiNiac »

Dank allemaal,

Ik heb André's raad opgevolgd en mijn afbeeldingen direct geplaatst. En Jeroen's draadje vervuild :o


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Maurits71 »

Jeroen schreef:Een eerste testje met Flickr. Lijkt wel te werken!

AfbeeldingTest_Flickr_020717 (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

J.

enige tip, de 2e url moet je wel even handmatig verwijderen ( dan zie je geen tekst meer naast je foto


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Ik denk dat het niet zo slim is om foto's op te nemen in een citaat. Dan is de extra ruimte die H@ns gehuurd heeft in no time vol... :?

Jos


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Maurits71 »

sjoef schreef:Ik denk dat het niet zo slim is om foto's op te nemen in een citaat. Dan is de extra ruimte die H@ns gehuurd heeft in no time vol... :?

Jos
in dit geval is het nog steeds een verwijzing naar een 3rd party website, dus is je angst ongegrond :)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Ook voor een 3rd party website is het opnemen van foto's in een citaat niet slim. Welke aanbieder het ook is, het genegeerd een hoop bandbreedte. En voor je het weet gaan alle 3rd party websites hetzelfde doen als PB.

Jos



nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door nspoorkees »

Ach ja, ik werd compleet voor gek verklaard nog niet zo lang geleden toen ik beweerde dat je plaatjes beter niet bij externe hosts moet uploaden, maar beter gewoon als bijlage op het forum zelf... ben blij dat jullie en @Hans dat nu ook inzien.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Jeroen »

Kees,

Die discussie heb ik gemist. Geeft niks. Niks ten nadele van Hans -en zijn geweldige gebaar en directe actie- maar mijn foto'S worden nogal groot, zelfs na resizen. Voor PB betaalde ik al jaren dus met Flickr zal ik terzijnertijd ook vast wat moeten lappen. Ik zie dit als een normale zaak. We gaan het zien.

Het doel is om hier berichten met (mooie) foto'S te plaatsen. Hoe, aan eenieder. Toch?

J.


Afbeelding

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Jeroen, het is ook niet zo erg om te betalen voor zo'n service. Maar ik neem aan dat jij geen 400 euro per jaar betaald. En dat is wat ze nu wel vragen......

Jos



Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Marcvane86 »

Via de photobucket app net alle albums gedownload naar m'n telefoon. Alles is nu dus lokaal veilig gesteld.

Ik laat m'n foto's bij PB staan alleen al om de server bezet te houden.
Nu kijken wat ik ga gebruiken voor hosten. Wellicht m'n eigen Ziggo webpage om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door rjvanhouten »



Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door william »

Zoals Andre al opmerkte in het deaadje van Jeroen:
Andre de Ruiter schreef:
Er valt mij iets op, bij draadjes die PB gebruiken en na plm. 25 juni geen nieuwe plaatjes hebben gepost, zijn de foto's nog steeds zichtbaar.
Zie: Geinbaan, Hengeran, Brohl-Lutzing, Rheinteufelswald (voor sept. 2016) en vele anderen.

Ik vermoed, dat het algoritme, dat controleert of je je aan de nieuwe voorwaarden houdt, alleen actief is bij het uploaden van nieuwe plaatjes.
Mocht mijn vermoeden just zijn dan is het raadzaam om geen foto's meer te uploaden naar PB. Je foto's blijven dan zichtbaar totdat PB dit lekje ontdekt heeft, voorzover ze daar geinteresseerd in zijn.

_________________
Met vriendelijk groeten André.
Dat is mij ook opgevallen. Sinds de verhuizing niets meer aan mijn baan gedaan en dus ook geen foto's geupload naar PB en mijn foto's zijn nog steeds zichtbaar.
Omdat ik voorlopig toch nog druk ben met klussen en geen tijd voor mijn baan heb, kan ik mooi op zoek naar een andere foto-emmer.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2197
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door traiNiac »

Helaas William,

Dat gold voor mij ook, maar de foto's zijn sinds vanochtend toch weg :x


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door shoven »

Hier hetzelfde... foto's niet meer zichtbaar. :evil:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door william »

En bij mij inmiddels ook niet meer :evil:
Te vroeg gejuicht :(

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik ben inmiddels ook de klos. Het gekke is dat de Geinbaan nog steeds zichtbaar is. Ik kan me niet voorstellen dat Jan betaalt. Ik vraag me af wat voor verwijzing Jan gebruikt. Als ik weer thuis ben ga ik dat eens uitzoeken.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2009
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Bjor »

André,

Dat is niet zo gek. Mijn foto's zijn ook nog te zien, terwijl ik medio vorige week mijn account heb beëindigd. Ik kreeg ook de melding dat het nog wel een aantal dagen (ik dacht tot vandaag) duurde voordat mijn foto's zouden worden verwijderd. Photobucket heeft ongetwijfeld heel veel klanten en het kost wel even tijd voordat ze alle accounts via een - ongetwijfeld geautomatiseerde - controle hebben doorlopen.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3529
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

voor de goede orde is het inderdaad waar dat al mijn foto,s er nog op staan.

ik heb absoluut geen verstand van alles wat met de comp te maken heeft dus echt weten waarom dat dan kan geen idee !

wel weet ik dat een paar jaar terug ik toen ik op het forum actief werd ik alle foto,s rechtstreeks bij H@ns plaatste.
tot op enig moment ik ik de mededeling kreeg dat de ruimte vol was en ik geen foto,s meer mocht plaatsen.
Heb toen Photobucket geïnstalleerd alle foto,s vanaf blz 1 en alles foto voor foto via deze emmer gewijzigd.
op Photobucket doe ik voor zover ik weet niets bijzonders behalve nadat ik upload het bewuste plaatje in emmer open dan op lijstje ernaast op URL klik en krijg dan copied en deze link plak ik simpel op forum.

wat verder zeker weten niet doe is geen enkel vinkje of iets dergelijks gebruiken bij Fhotobucket waarin ik aangeef dat ik deel naar facebook of iets degelijks.

en als ik alle uitleg van jullie begrijp zit daar ergens de kneep dat Photobucket het niet goed vind dat je fot,s deelt terwijl ik denk dat als ik mijn eigen foto copieer en die elders voor mezelf gebruik wel binnen hun gebruikersvoorwaarden blijf.

mijn Engels is van dusdanige slechte kwaliteit dat ik 90 % niet begrijp dus doe ik maar wat ik denk dat goed is.

ik heb overigens wel de nodige reclametroep maar nog geen mededeling gezien dat ik om wat voor reden ergens voor zou moeten gaan betalen.

maar zoals met zovele van jullie gebeurd is kan bij mij natuurlijk ook zomaar gebeuren dat het vandaag nog werkt en morgen ajuus paraplu is .

hoop dat jullie wat met deze jip en janneke uitleg kunnen.

wat kan ik overigens doen om al de foto,s die nu nog toegankelijk zijn op Photobucket er af te krijgen terug naar eigen comp omdat daar foto,s staan die ik zelf niet meer heb.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie