Pagina 1 van 2

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 26 jul 2017 19:20
door Overdijk
Ja hoor, tot wel 25cm schuif ik een rail op in code 55. Vandaar dat bij mij de methode van verspringende railassen tot op heden prima werkt.

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 26 jul 2017 19:40
door Bjor
Ron,

Kun je eens een fotootje of - nog mooier: een filmpje - plaatsen hoe dat er dan uitziet, want mij is het zonder schade aan de dwarsliggers nooit gelukt.

Ben

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 26 jul 2017 20:06
door nspoorkees
Ik zou dat ook graag eens willen zien hoe dat in zijn werk gaat.
Je soldeert daarna de rails aan elkaar, ik neem aan zonder raillas?

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 27 jul 2017 13:43
door Overdijk
Zal van het weekend ff de zolder opgaan.

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 11 jul 2018 11:02
door Maribomba
Ik blijf toch wel erg benieuwd naar de video?

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 11 jul 2018 15:02
door jerrytrein
Wat ik doe(met H0) een stukje printplaat eronder solderen .
Je krijgt dan een heel kort recht stukje,of je moethet eronder solderen in de boog
voorheen gebruikte ik koperen spijkertjes om de rail daarop vast te solderen

Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten

Geplaatst: 11 jul 2018 15:38
door dwarsligger
Ik maak de eerste rail op maat Daarna fixeren met die railklemmen. Dan beide uiteinden inkorten en even lang maken. Nieuwe rail voorbuigen en ook inkorten. Daarna aan elkaar zetten en de raillasen vast solderen. Vervolgens 2de rail vastzetten etc.

Ik doe express de raillassen op gelijke hoogte. Waar je deze vastsoldeerd krijg je een klein stukje rechte rail i.p.v. bocht. Als je ze niet gelijk zou doen kun je een afwijking in de railafstand krijgen doordat bv de binnenrail in een boog licht en de buitenrail recht is. De afstand wordt dan kleiner. Als je ze op gelijke hoogte doet heb je dat probleem niet.

Voor de stevigheid hoeft het ook niet want ter hoogte van de raillas is het het sterkste.